folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder 3 Mayıs Türkçülük Günü



3 Mayıs Türkçülük Günü

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek

     @@, ^^D` @YeniHarman.


    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ershn
    ershn's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2010
    Erkek
    literatur bunu yazdı

    @qoqo ve @ershn hocam ikinize de teşekkürler. Uzun uzun sayfalar sürmesin diye doğrudan alıntılamadım. İkinizin de cevaplarında ortak olan husustan devam etmek istiyorum: hiçbir Türk toplumunda fikri ve etnik homojenliğin olmaması ve kendilerine Türkçü adı verilen isimlerin devlet ve halk nezdinde karşılık bulmaması. Benim anlamadığım nokta da tam olarak burası. Aynı davada yargılananların kendi içinde dahi ayrışmaların olduğu bir hareketin hedef kitlesi, ilkeleri ve mevcut sosyo-politik sorunlara çözüm önerileri nelerdir? Derli toplu ve tutarlı bir çerçeve bulamıyorum malesef. Dolayısıyla elimizde iler tutar yanı olan bir düşünce sistematiği ve/veya geleneği yok malesef. Atsız'ın muazzam roman ve şiirleriyle ilginç tarih felsefesini bir kenara ayırmak kaydıyla tabi. 

    Hal böye iken insanların Türkçülük davası var olsun diyerek orta yerde gezmeleri bana komik geliyor. Dikkat çekmek istediğim nokta da bu.  

    Son olarak, her gün gündem konusunda "ifade özgürlüğü yok, insanlara zulmediliyor, fikirlere yer verilmiyor,konuşamıyoruz vs." diye ağlayanların burada sadece hakaret edip ban çığırtkanlığı yapmaları da ayrıca ironik. 

    Milliyet duygusunu fikri ve etnik çerçevede değerlendirmek yanlış olur (bkz: Sadri Maksudi Arsal - Milliyet Duygusunun Sosyolojik Esasları). Kendisini Türkçü olarak tanımlayanların halk ve devlet nezdinde karşılık bulmadığı(?) söylemi çok cılız. Atsız'ın Aşıkpaşazade ve Oruç Beğ çevirileri hâlâ Tarih bölümleri için YL-Doktora dahil birçok kişiye yol açıyor, Orhan Şaik belki de Türkiye'de divan şiirini okuyan-anlayan-yorumlayan nadir insanlardan, Reha Oğuz'un İngilizce-Fransızca-Türkçe olmak üzere kırk küsür kitabı, 10'a yakın film ve 4-5 adet dizi senaryosu var en iyi Türk hukukçularından biri, bir diğeri de Sadri Maksudi Arsal. Zeki Velidi Togan'ın Petersburg'da ve İstanbul'da heykelleri var tarihçi yanına hiç girmeye lüzum yok... Dava dışında kalan Hamdullah Suphi, Yusuf Akçura, Fuad Köprülü ve daha nicesi bunlar mı karşılık bulmuyor? Bunu ancak kendi tarihini ve tarih serüveni içerisinde gerçekleşenleri bilmeyen biri söyleyebilir, ki sizin de bundan pek haberiniz olmadığını görüyoruz.

    Yargılananların kendi içerisinde fikir ayrılıklarının olmuş olması bir tutarsızlık göstergesi değil hem tarih anlayışı hem de fikrin uygulama aşamasında çatışmalar gözüküyor (bariz örnek için bkz: I. Türk Tarih Kongresi). Burada net bir şekilde anlamadığınız şeyin Türkçülük fikrinin halk ile iç içe bir fikir olduğunun düşünülüyor olması. Türkçülük, Türkiye Cumhûriyeti'nin kurucu fikri halkın anlaması, kabullenmesi ve benimsemesini elbette beklenmemelidir. Ki, bugünkü gibi clipper çakmağın üzerine ya da doblo'nun arka camına kadar düşebilir, fikirler avamın yönlendireceği değil; avamı yönlendirecek şekilde inşaa edilir ve Türkçülük de aristokrat kesime hitap eden bir fikirdir.

    Konuyu daha fazla uzatmaya gerek olmadığını düşünüyorum, gördüğüm kadarıyla da zaten sizin bir "Türklük" alerjiniz var. Meselenin Türkçülük günü ile ilgili olmadığı aşikâr. Burada sizin sistemli bir şekilde gelişen milliyetçilik akımları ve paralelinde Türkiye'de ve Türk Dünyası'nda Türkçülük hareketleri ile ilgili okumalar yapmanız gerekiyor. Sorduğunuz sorular 100 yıldır sorulan-cevaplanan sorular. Çok ama çok kısır bir tartışma.


    Allah Türktür.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    literatur
    literatur's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2008
    Erkek
    ershn bunu yazdı
    literatur bunu yazdı

    @qoqo ve @ershn hocam ikinize de teşekkürler. Uzun uzun sayfalar sürmesin diye doğrudan alıntılamadım. İkinizin de cevaplarında ortak olan husustan devam etmek istiyorum: hiçbir Türk toplumunda fikri ve etnik homojenliğin olmaması ve kendilerine Türkçü adı verilen isimlerin devlet ve halk nezdinde karşılık bulmaması. Benim anlamadığım nokta da tam olarak burası. Aynı davada yargılananların kendi içinde dahi ayrışmaların olduğu bir hareketin hedef kitlesi, ilkeleri ve mevcut sosyo-politik sorunlara çözüm önerileri nelerdir? Derli toplu ve tutarlı bir çerçeve bulamıyorum malesef. Dolayısıyla elimizde iler tutar yanı olan bir düşünce sistematiği ve/veya geleneği yok malesef. Atsız'ın muazzam roman ve şiirleriyle ilginç tarih felsefesini bir kenara ayırmak kaydıyla tabi. 

    Hal böye iken insanların Türkçülük davası var olsun diyerek orta yerde gezmeleri bana komik geliyor. Dikkat çekmek istediğim nokta da bu.  

    Son olarak, her gün gündem konusunda "ifade özgürlüğü yok, insanlara zulmediliyor, fikirlere yer verilmiyor,konuşamıyoruz vs." diye ağlayanların burada sadece hakaret edip ban çığırtkanlığı yapmaları da ayrıca ironik. 

    Milliyet duygusunu fikri ve etnik çerçevede değerlendirmek yanlış olur (bkz: Sadri Maksudi Arsal - Milliyet Duygusunun Sosyolojik Esasları). Kendisini Türkçü olarak tanımlayanların halk ve devlet nezdinde karşılık bulmadığı(?) söylemi çok cılız. Atsız'ın Aşıkpaşazade ve Oruç Beğ çevirileri hâlâ Tarih bölümleri için YL-Doktora dahil birçok kişiye yol açıyor, Orhan Şaik belki de Türkiye'de divan şiirini okuyan-anlayan-yorumlayan nadir insanlardan, Reha Oğuz'un İngilizce-Fransızca-Türkçe olmak üzere kırk küsür kitabı, 10'a yakın film ve 4-5 adet dizi senaryosu var en iyi Türk hukukçularından biri, bir diğeri de Sadri Maksudi Arsal. Zeki Velidi Togan'ın Petersburg'da ve İstanbul'da heykelleri var tarihçi yanına hiç girmeye lüzum yok... Dava dışında kalan Hamdullah Suphi, Yusuf Akçura, Fuad Köprülü ve daha nicesi bunlar mı karşılık bulmuyor? Bunu ancak kendi tarihini ve tarih serüveni içerisinde gerçekleşenleri bilmeyen biri söyleyebilir, ki sizin de bundan pek haberiniz olmadığını görüyoruz.

    Yargılananların kendi içerisinde fikir ayrılıklarının olmuş olması bir tutarsızlık göstergesi değil hem tarih anlayışı hem de fikrin uygulama aşamasında çatışmalar gözüküyor (bariz örnek için bkz: I. Türk Tarih Kongresi). Burada net bir şekilde anlamadığınız şeyin Türkçülük fikrinin halk ile iç içe bir fikir olduğunun düşünülüyor olması. Türkçülük, Türkiye Cumhûriyeti'nin kurucu fikri halkın anlaması, kabullenmesi ve benimsemesini elbette beklenmemelidir. Ki, bugünkü gibi clipper çakmağın üzerine ya da doblo'nun arka camına kadar düşebilir, fikirler avamın yönlendireceği değil; avamı yönlendirecek şekilde inşaa edilir ve Türkçülük de aristokrat kesime hitap eden bir fikirdir.

    Konuyu daha fazla uzatmaya gerek olmadığını düşünüyorum, gördüğüm kadarıyla da zaten sizin bir "Türklük" alerjiniz var. Meselenin Türkçülük günü ile ilgili olmadığı aşikâr. Burada sizin sistemli bir şekilde gelişen milliyetçilik akımları ve paralelinde Türkiye'de ve Türk Dünyası'nda Türkçülük hareketleri ile ilgili okumalar yapmanız gerekiyor. Sorduğunuz sorular 100 yıldır sorulan-cevaplanan sorular. Çok ama çok kısır bir tartışma.

    Hocam yazdıkların dikkate şayan. Teşekkür ederim. Konu çok dallanıp budaklanmasın diye karşı yanıt vermiyorum. Türklükle ilgili hiçbir sorunum yok, olamaz da çünkü ben de Türk'üm. Tek sorun her Türkçülük eleştirisi yapan ya da sorgulamaya girişenin Türk düşmanı olmakla suçlanması. Bu ne bilimsel, ne rasyonel ne de ahlaki değil. Tekrar teşekkürler.

     

    literatur tarafından 03/May/21 18:13 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Herbokolog
    KaptaN
    KaptaN's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek

    edit

     

     

     

    atın ban atın sonra çok dersiniz eski tahribat nerde diye...

    KaptaN tarafından 03/May/21 18:41 tarihinde düzenlenmiştir
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    LhaNeT
    LhaNeT's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 20/Ağustos/2008
    Erkek
    Bundan sonra 3 mayıs Türkçülerin günüdür. Ona bir bayram diyemeyeceğiz. Çünkü yıllarca süren büyük ıstırabımız o gün başlamıştır.
    -Hüseyin Nihâl ATSIZ

    Büyüklük odur ki hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen bunda karşı koyuşları yok eden olacaksın. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır. Kendini büyük değil küçük, zayıf, araçsız, hiç sayarak, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana "büyüksün" derlerse, bunu diyenlere de güleceksin. Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, s. 112 - Zafer, zafer benimdir diyebilenindir. - Mustafa Kemal Atatürk 1881 - ∞
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sürpriz komutan
    qoqo
    qoqo's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mayıs/2007
    Erkek
    KaptaN bunu yazdı

    edit

     

     

     

    atın ban atın sonra çok dersiniz eski tahribat nerde diye...

    +1 kesinlikle katılıyorum.

Toplam Hit: 2826 Toplam Mesaj: 26
türkçülük 3 mayıs