Aliexpress Dispute
-
Selamlar Arkadaşlar
Bundan 1 ay önce AliExpress üzerinden elektronik sigara siparişi geçmiştim. Fakat Ayın 1'inden beri İstanbul PİM'de gözüküyor. PTT'yi aradığım da kargonuz ülkemizde yasaklı ürün olduğu için ülkesine geri gönderildi dedi. Bende hemen AliExpress üzerinden Dispute açtım Çinli lavuğa durumu anlattım, ürünün tam iadesini istedim. Dalga geçer gibi 0$ gönderirim gibi teklif göndermiş. Daha sonra Dispute kısmında gönderinin nerde olduğunu gönderiyim dedim. Ayın 1'den beri Yaklaşık 23 gündür İstanbul PİM'de "Zimmet Alındı" olarlak gözüküyor.PTT' yi tekrar aradım. Kargonuz ülkesine geri gönderilmiş diyor. Fakat Takip numaranız RH ile başlıyor ise geri gönderildiğine dair ekranda bir bilgi bulamazsınız ve güncellenmez dedi. Kargo resmi kayıtlarda şuan İstanbul' da gözüküyor. Satıcı da bana ulaşmadı dedi. Dispute süresi de 4 ekim'de bitiyor. Daha sonra tekrar Dispute açabiliyor muyum? Pazarlıkla anlaşamazsak AliExpress devreye giriyormuş vs durumları varmış. Şimdi ne yapmam gerekiyor? Olay İyice arap saçına döndü. Bilen duyan gören yeşillendirirse sevinirim.
-
satıcı süreyi uzatabiliyordu galiba. rica etsene uzatsın.
-
Üyeliğin kaç level hocam? Satıcılar çok bakıyorlar ona, onlarıda dolandirmaya çalışan çok çünkü. Ona göre dikkate aliyorlar.feedback önemsiyorlar.
Ona göre çözelim. Bu arada ptt den geri gidince ülkeden çıkış yaptı diyor. Yani zimmette falan filan kalmıyor,baska bisi var orda
-
ben de elektronik sigara aldım 17$, eleman açıklamaya 'metal parça' geçeceğini söyledi, takip numarası benim de RH ile başlıyor, bakalım şans.
Aliexpress'te sadece 1 kez dispute açabiliyorsun. Mesela ürün gelmedi açtın dispute sorun çözüldü ürün geldi ama sıkıntı var geçmiş olsun tekrar dispute açılmıyor. ABD'ye dönen bir paketim vardı yurtdışına geri gönderildiği yazıyordu sitede ama sonra takibi yapılamıyordu.
Burada işi aliexpress yetkilileri devreye giriyor. En kötü kargo ücretini düşüp iade edecektir.
-
baristbt bunu yazdı
Üyeliğin kaç level hocam? Satıcılar çok bakıyorlar ona, onlarıda dolandirmaya çalışan çok çünkü. Ona göre dikkate aliyorlar.feedback önemsiyorlar.
Ona göre çözelim. Bu arada ptt den geri gidince ülkeden çıkış yaptı diyor. Yani zimmette falan filan kalmıyor,baska bisi var orda
A1 yazıyor hocam, 18 defa işlem yapmışım daha önce. Ptt'yi tekrar arayacağım bakalım.
edit : aradım hocam zimmet alındığı tarih ülkesine geri gönderildiği tarihmiş. 1 Eylül' de göndermişler. Ekim ortaları gibi ulaşır dedi. Şimdi 4 Ekim'de dispute süresi bitiyor ne gibi bir yol izlemem lazım
-
Yazıyorum yazıyorum görsel ekleyip gönderemiyorum. Amk kutusu ekrana sığmıyor geri cikmak zorunda kaldım.
O zimmet alındı yurtdışına filan çıktı demek değil abi, yalan söylüyorlar bosa kayıtlı posta secmiyoruz bütün olayları islemek zorundalar adım adım. Son geri dönen paketim. Hareket listesi cok uzun o yüzden bu kısmı koyuyorum.
Seyh'e not : abi oyunmuş argeymis botmus uğraşana kadar su mesaj kutusunun kopyala yapıştırini, gorsel pencere boyutunu filan bi düzenle.
-
abi RH barkodlular öyleymiş. 3 farklı kişiyle görüştüm hepsi aynı şeyi söyledi.
-
bi up olsun
-
Hoca paket geri gidene kadar bekleseydin keşke. Böyle gümrükte "yasaklı ürün" ibaresini girdiklerinde direkt dispute açtığı için türkler şu an iki site türkiyeye gönderimi bıraktı, aliexpress'de de birçok bireysel satıcı türkiyeye göndermediklerini belirtmeye başladılar artık. Benim de ft'den aldığım iki pakedim geri döndü firmaya, paketler adamlara döner dönmez ticket açtım dün sabah paramı iade etmişler.
Edit: Pakedin geri gitmiş gözükmüyor bu arada, orada "yasaklı ürün" ya da "ithali yasak" falan yazıyorlar bu günlerde geri dönecekse. Bekle birkaç gün daha, geçme ihtimali var hala.
Edit 2: Tarihlere tekrar baktım da kafayı yakıyordum, oraya neden işlememişler acaba sonraki işlemleri aradan çok zaman geçmiş. Kayıp etmiş olma ihtimalleri var mıdır?
NigraSilva tarafından 23/Eyl/16 19:34 tarihinde düzenlenmiştir -
Fi tarihinde benzer bir olay yaşadım ptt ye inanma. Onlar geri yollanmak üzere sevk ediyorlar anca. Benim paket bana "yurtdışına yolladık" demelerinde 20-25 gün sonra gerçekten Türkiyeden geri çıktı. Adamın eline ulaşmasını söylemiyorum bakın, geri yollanması bu kadar sürdü. Nedense standart bir uygulama yok bu konuda. 17track ile takip edersen Türkiyeden çıkıp geldiği yere gittiği zamanda bildirim alabilirsin. O zaman adam ile tekrar konuşabilirsin.
Bi heyecanla hemen dispute açmayın önce adamla konuşup durumu izah edin. Adam size ürün eline ulaştığı zaman geri iade yapar. Sen ürün geri yollanacak paramı geri ver dediysen adamında sıfır dolar teklif etmesi normal ;)
Ali den bir şey almayı epey oldu, dispute süresi ne kadar bilmiyorum ancak benim durumum gibi zaten ülkeden geri çıkması bile 20-25 gün sürüp birde adama ulaşmasını hesaplarsak epey sürüyor.
Ali den en son alış veriş yaptığımda 20 tane mp3 aldık kayıtlı air mail ile yolla dedik parasını verdik. Ama amca çok dandik bir sistem ile yollamış paketii sadece çindeki hareketlerini takip edebiliyoruz Çinden çıkınca takip yok. Neyse aradan 45 gün geçti adamla konuştum paket nerde diye ben yolladım bilmiyorum dedi. Öyle deyince iyice patladım ben "air mail için ödeme yaptım niye başka şeyle yolladın TR ye girmedi Çinde yok nerde ulan" mihvalinde daha sert konuştuk. 15 gün daha bekle dedi, bekledik yine tık yok dispute açtım durumu adam gibi kanıtları ile açıkladım. Adam uzatmadı zaten, para iadesi yaptı ama kargo yok ortada. Neyse olaylar ağustos ayında yaşandı, Kasım ayında benim kargo geldi :)))))))) güler misin ağlar mısın anlamadım ben. Paket nereye gitti nereleri gezdi de sipariş vermemden (haziran) 5 ay sonra geldi anlayamadım.
Bu da son siparişim oldu aliden. Tavsiyem mecbur kalmadıkca uzak durun.
-
yasaklı ürünler benim bildiğim ukim den geri dönerler. pim şüphelendiği paketi ukim e yolluyor ve orada içi açılıp kontrol ediliyor.
ukim yasaklı ürün bulursa pakette, ptt den sana bir kağıt gelmesi gerekiyor diye de biliyorum. benim takılan telefonum için gelmişti.
takip kodun ile farklı sitelerden takibini dene kargonun. (track17 gibi)
dispute olayında satıcı ile anlaşamazsan aliexpress iki taraftan da delil niteliğinde belge, resim, video vs. istiyor. satıcılar genelde burda iade ücretlerini yükseltiyorlar anlaşabilmek için. hatta 5 yıldız verirsen tam iade edeceklerini söyleyenlerde var. burada da anlaşamazsanız eğer aliexpress son noktayı koyuyor.
A3 ve A4 lvl üyelerde, aliexpress belli limit aralığında koşulsuz dispute yi kabul ediyor. alıcıya güveniyorlar herhalde.