AMP Ve Mobil Arama Sonuçları

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sRcN
    sRcN's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2009
    Erkek

    Bugün de aklıma gelmişken şu hale Türkiye' de soru işareti olan AMP' yi anlatayım dedim. Müsait olduğum ilk fırsatta çok daha bomba bi konu gelecek. Sevgiler :)

     

    2016 yılının henüz ilk çeyreğinde yani Şubat Ayı sonunda Google, SEO ve AMP terimlerini aynı cümle içinde duyduk ve hemen ardından AMP ile sıralamanın mobil cihazlar üzerinde değişeceğini de Google duyurmuş oldu. Öncelikli ilk hedefi Google News ve haber siteleri olduğunu da çaktırmadan bize gösterdi. Tabi ki canım ülkem AMP' nin ne olduğundan bir haber hala sitelerine özgün içerikler girmeye devam edip, gelişen teknolojiye ne yazık ki ayak uyduramadılar. Türkiye' de özellikle ciddi ziyaretçi sayısına sahip sitelerin bile AMP güncellemesini kaçırıp sıralama da ciddi dalgalanmalar yaşadığı ve gözlerinin önünde duran AMP güncellemesini göremediklerini de belirteyim. Neyse ki büyük siteler sonra da bu güncellemelerden haberdar oldu da ardından sıralama biraz da olsa eski haline geri geldi. Ancak hala piyasa da bulunan sözde SEO Danışmanları da AMP' nin ne olduğu konusunda bi haber hala herşeyin içeriğin kalitesi olduğunu belirtip back-end optimizasyonları ne yazık ki görmezden geliyorlar. Öncelikle canım kardeşlerim güzel bir hizmet sunmak istiyorsanız güzel bir platforma ve altyapıya sahip olmanız gerekli ne yazık ki. Ancak bu güzelliği hala tasarımsal olarak düşünen güruh ile baş etmeye çalışıyor çabalıyoruz. O yüzden artık Bilal' e anlatır gibi anlatmak lazım back-end SEO optimizasyonlarını.

    AMP Nedir?

    Öncelikli olarak bu soruyu bir cevaplamamız gerekiyor diye düşünmekteyim. 2015 Ekim ayında Google tarafından startı verilen mobil cihazlar için hız sloganıyla yola çıkmış açık kaynak bir framework. Ampproject.org üzerinden standartları, kullanımı, performans raporları gibi bir çok ayrıntıya ulaşabilirsiniz. Projenin açılımı Accelerated Mobile Pages yani Hızlandırılmış Mobil Sayfalar 2015 Ekim ayında başlayan bu proje 2016 Şubat ayı sonunda hayata geçirildi ve Google tarafından mobil cihazlarda sıralama da ciddi etkisinin olacağı belirtildi. Aslında AMP sitenizi gereksiz büyük ve karışık tasarımlardan arındırıp içeriğinizin bulunduğu sayfayı en sade hale getiriyor ve kullanıcıya framework dosyalarını kendi önbelleğinden sunuyor. Bu sayede sayfalarınız da hiç olmadığı kadar hızlı oluyor hatta tek kelime ile ateşediyor.

    Neden AMP?

    Neden AMP sorusu aslında Google' ın ilk kurulma temellerine kadar dayanıyor diyebiliriz. İçerik kadar hızında önemli olduğunu ve sıralama sırasında sitelerin hızlarının da dikkate alındığını her zaman söyledim ve söylemeye devam ediyorum. Hızı etkileyen onlarca faktör var bu faktörlerin her biri ayrı bir içerik konusu olur. Bu nedenle bilmeniz ve sarılmanız gereken iki kural;

    1.  Google hızı sever. Ne kadar hızlı o kadar iyi. Yandex' in ilk halini hatırlıyor musunuz ya da Yahoo' nun ilk hali arama motorundan çok uzak bir haber portalı görünümündeydi Google açıldığı ilk günden beri anasayfası aynı sadece bir kaç m,n,k değişiklikler yaptı. Ayrıca hız o kadar önemli ki Google için her arama yapıldığında bulunan sonuçların yanında ne kadar süre içerisinde bulduğunu ve gösterildiğini de sonuçlar sayfasını iliştiriyor.
    2. Google kaliteyi sever. Kaliteli içerik oluşturmak zahmetlidir ve zaman alır ancak Google kaliteyi ve harcanan emeği her zaman ödüllendirir.

    Bu nedenle hız dikkat etmemiz gereken en büyük etkenlerden biri olup çıkıveriyor karşımıza. Bu nedenle mobil cihazlarda sayfa yüklenme hızları ile kullanıcıya bıkkınlık vermemek için AMP projesini hayata geçiriyorlar iyi de yapıyorlar. İsteyen kullanıcı içeriğin normal sürümünü isteyen kullanıcı da AMP sürümünü görüntüleyebiliyor. Bu devirde ne kadar hızlıysan o kadar çok kazanırsın mantığını inceden inceden işliyorlar.

    Sitem Mobil Uyumlu AMP Kullanmalı mıyım?

    Eğer onpage SEO ile ilgili standartları yerine getirmek istiyorsan, back-end ile uğraşmayı da seviyorum hem yeni bir şey öğrenirim ilerde mobil uyumlu olmayan bi sitem olursa AMP ile mobilde hız kazanırım diyorsan kesinlikle evet. Aslında bu sorunun cevabı direk EVET olmalı çünkü Google sunduğu hizmetlerin hepsinin kullanılmasını seviyor. Daha önce Analytics yerine Yandex Metrica kullanan sitelerin sıralamalarının negatif yönde etkilendiğine şahit olduktan sonra Google bunu kullanın diye yaptık dediği her şeyi kullanmak SEO açısından bize farz gibi görünüyor. Aslında hızı direkt olarak etkilemesi bile kesinlikle kullanmanız gerektiği anlamına geliyor. Gereksiz CSS'lerden JS'lerden arınmış sade bir arayüz ile kullanıcılar 1 saniyenin çok çok daha altında içeriğinize direkt olarak ulaşabiliyorlar bundan daha güzel daha mutlu edici ne olabilir ki?

    AMP Uyarlaması örnek içerik

    http://srcnx.com/gorseller-ile-seo-iliskisi/

    http://srcnx.com/gorseller-ile-seo-iliskisi/amp

    Tasarım Trendinde Rüzgar Tersine Esmeye Başladı

    Evet o animasyonlu, janjanlı siteler zaten flat ve responsive tasarımlar ile gitmeye başlamıştı. Hatta Google swf sevmiyorum emesi üstüne de mobil cihazların bir çoğunun desteklememesi Flash yerine HTML 5' e yönlendirmişti son olarak gelen AMP ile tasarımla daha sade hale bürünmeye başladı ilk günden beri sadeliğini bozmayan Wikipedia 'ya buradan saygılarımı sunuyorum sadelik çizgilerinden hiç şaşmadılar ve trendler konusunda hep kulak tıkadılar. Kısacası AMP ile tasarımlar sadeleşmeye başladı ve bu normal masaüstü görünümü ve normal mobil görünümü de yakın bir süre de etkisi altına alır ve daha sade tasarımlar, renk cümbüşünden 2 kurumsal renge sahip siteler göreceğiz anlamına gelebilir.

    Siteleri AMP' ye Uyarlama

    Bu konuda ampproject.org üzerinde uzun uzun nasıl yapılır içerikleri var aslında çok kolay adımlardan oluşmakta sanıyorum ki 1 gününüzü almaz bile dinamik sayfalarınızı AMP' ye uyarlamak. Statik sayfalar (HTML eski tasarımlar) için biraz uğraştırıcı olabilir ancak zaten uzun süredir HTML siteleri sıralama da göremiyorum.

    Ayrıca Google Support üzerinden de AMP hakkında bilgi almak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

    AMP Wordpress Eklentileri

    Wordpressin açık kaynak olması ve şu an dünyanın en çok kullanılan scripti olması nedeniyle gün geçmiyor ki bir ihtiyacımızı karşılayacak eklentiye ücretli y ada ücretsiz rastlamayalım. AMP konusunda da Wordpress geliştiricileri eklentilerini konuşturmuşlar. Ancak bu eklentilerden 2 tanesini kurarak AMP uyarlamamızı sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmiş olacakğız.

    Wordpress AMP Eklentisi

    1. Adım AMP Eklentisinin kurulması

    Bu adrese gidiyoruz ve AMP eklentisini sistemimize kurup ardından etkinleştiriyoruz. Hepsi Bu kadar sıra geldi diğer adıma geçmeye.

    Wordpress Facebook Instant Articles & Google AMP Pages Eklentisi

    2. Adım Facebook Instant Articles & Google AMP Pages by PageFrog kurulması

    Bu adrese gidiyoruz eklentiyi indirip sistemimize kuruyoruz etkinleştiriyoruz. Bu eklenti bize AMP sayfalarını özelleştirmemize imkan sağlıyor.

    eklenti ayarları

    Styling ayarlarından AMP sayfalarınıza logonuzu ekleyebilir, yazı, başlık, link fontlarınızı ve renklerini seçebilirsiniz.

    Analytics ayarlarından Google analytics, charbeatiiparsely gibi analiz araçlarını eklememize imkan sağlıyor. Ben yalnızca Google Analytics hesabımı bağladım.

    Ads ayarları ise AMP görünümünde de reklam yayınlamanızı sağlıyor. Ben blogumda reklam kullanmadığım için aktif hale getirmedim ama Adsense hesabınız ile bir tıkla erişim sağlayıp reklamlarınızı yayınlamaya başlıyor.

    Settings sayfasında ise hangi tip sayfa, post ların AMP uyarlanıp uyarlanmayacağını soruyor. Tavsiyem hepsini AMP 'ye uyarlamanız yönünde olacaktır.

    AMP Sayfalarım Görüntüleniyor mu?

    Bunu öğrenmek için Googlw Webmaster Tools kullanıyor olmanız gerekmekte ki zaten kullanıyorsunuzdur. Arama Görünümü menüsü altında bulunan Hızlandırılmış Mobil Sayfalar linkine tıklamanız yeterli olacaktır. AMP eklentilerini ya da düzenlemelerini yaptık ve Webmaster Tools üzerinden kontrol ettiğimizde Sitenizde Hızlandırılmış Mobil Sayfa (AMP) bulunamadı uyarısı görüyorsanız paniğe kapılmayın google bot sitenize uğradığında görecek ve webmaster tools üzerinde de işleyecektir. Sitenizi güncelleme periyodunuza göre gelecek google bot için 1 saat yada 1 hafta gibi bir süre belirtmek imkansız ancak 2-3 gün içerisinde bu uyarıyı almayacağınız kuvvtele muhtemel.

    Son olarak dünyanın en büyük e-ticaret devlerinden olan ebay 3 Temmuz 2016 itibari ile AMP uyarlamalarını bitirmiş ve AMP olarakda yayın hayatına başlamış oldu. Dünya devleri AMP uyarlaması yaparken onpage SEO konusunda sizde AMP uyarlamalarınızı kesinlikle ötelemeyin.

    Örnek ebay sayfaları:

    AMP Uyarlanmış: http://www.ebay.com/sch/amp/Sports-Mem-Cards-Fan-Shop-/64482/i.html?_nkw=Sports+Mem+Cards+Fan+Shop

    Normal Sürümü: http://www.ebay.com/sch/Sports-Mem-Cards-Fan-Shop-/64482/i.html?_nkw=Sports+Mem+Cards+Fan+Shop

    AMP sayfalarınızın HTML çıktısını kontrol Etmek için AMP Report Aracını kullanabilirsiniz.

    AMP Project GitHub sayfası

    Kaynak: AMP Nedir

    sRcN tarafından 13/Tem/16 15:42 tarihinde düzenlenmiştir

    Wordpress - SEO & Digital Marketing
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    buzukatak
    buzukatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Haziran/2010
    Erkek

    Yazıyı okuyup, heveslenip dur ben de yapayım demeden önce AMP ile yapılan bir sayfanın neredeyse read-only olduğunu belirtmekte fayda var

    En son 1 ay kadar önce baktım, henüz "form" nesneleri falan yoktu. Kısacası bir giriş formu veya ziyaretçiden yorum almanın doğal bir yolu henüz yok.

    AMP ile amaçlanan zaten bu değil ama bence gelecek sürümlerde bunları koymaları gerekecek.

     

     

    buzukatak tarafından 14/Tem/16 12:06 tarihinde düzenlenmiştir

    anlıyorum.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sRcN
    sRcN's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2009
    Erkek
    buzukatak bunu yazdı

    Yazıyı okuyup, heveslenip dur ben de yapayım demeden önce AMP ile yapılan bir sayfanın neredeyse read-only olduğunu belirtmekte fayda var

    En son 1 ay kadar önce baktım, henüz "form" nesneleri falan yoktu. Kısacası bir giriş formu veya ziyaretçiden yorum almanın doğal bir yolu henüz yok.

    AMP ile amaçlanan zaten bu değil ama bence gelecek sürümlerde bunları koymaları gerekecek.

     

     

    Aynen sadece içeriklerin kullanıcıya sunulması için yapılan birşey kullanıcı olaya dahil etme gibi bir durum yok yani web 2.0 öncesine tekrar bi flashback diyebilriz ancak eminimki framework önümüzdeki zamanlarda güncellenecektir ve form nesneleri v.b. eklenecektir. Şu an için woocommerce ile uyumlu çalışıyor denmesine rağmen sepete ekle butonu bile yoktu ürünü amp den gösterip sepete ekle butonu olmadan nasıl satacaksam :) Sadece haber siteleri, bloglar, kurumsal tanıtım siteleri gibi ziyaretçiyi oyunun içine dahil etmeyen siteler için ideal. Bu yüzden Google öncelikle news servisinden başladı kullanmaya ve haber sitelerinde daha fazla bu servisi zorunluluk seviyesine yakın tuttu.


    Wordpress - SEO & Digital Marketing