Bilgi İşlemciler !!!
-
Konu: BİLGİ İŞLEMCİLERİ MUTLU ETME YÖNTEMLERİ
Tarih: 10/20/2003 5:27:01 PM
1. Eğer bizi kahve makinasının başında ya da sigara molasında yakalarsanız
muhakkak bilgisayarla ilgili bir soru sorun. Bizim dünyada anladığımız tek
şey teknolojidir ve molayı sizin sorularınızı yanıtlamak için verdik.
Bilgisayarınızla ilgili soruları e-posta ile ya da telefonla soramazsınız.
2. Destek bölümünü aradiginizda karsiniza çikan mesaji sonuna kadar
dinlemeden mesaj birakma seçenegine gidip, ne istediginizi kaydediniz. O
mesajda bizim izinli oldugumuz ve iki gün sonra ise gelecegimiz kaydedilmis
olsa da siz bunu bilemediginiz için ertesi gün bir üst yetkiliye sorununuzla
ilgilenilmedigini belirten sikayet mektubu gönderiniz.
3. Evdeki telefonunuz hat vermiyorsa hemen bizi arayin. Biz muhakkak ne
oldugunu biliriz.
4. Bizimle bir sorununuzu gidermek için telefonda konusurken gazete okumaya
devam edin. Böylece bizim söylediklerimizi yapmazsiniz. Ne de olsa biz kendi
kendimize konusmayi severiz.
5. Bilgisayar kursuna gidiyorsaniz orada ögrendiklerinizi denemek için kendi
bilgisayariniza ve arkadaslarinizin bilgisayarlarina yeni sürücüleri
kurunuz. Böylece sistem çalismaz hale geldiginde bize gece yarilarina kadar
çalisacak firsat vermis olursunuz.
6. Bize kolay kolay tesekkür etmeyin. Ne de olsa biz bu isi severek
yapiyoruz ve bu is için para aliyoruz.
7. Yeni bir yazilimi sisteminize kurup bir sorun yasadiginizda,
bilgisayariniza yeni bir yazilim kurup kurmadiginiz sorusuna kesinlikle
kurmadim cevabini verin. Böylece ne oldugunu anlamamiz daha uzun sürecektir.
8. Eger farenin kablosu sizi çok rahatsiz ediyorsa kablonun bir kismini
monitörün ya da sistem ünitesinin altina sikistirin. Bu kablolar çok
dayaniklidir, hiç bir sey olmaz, ezilmez.
9. Klavyenizdeki bir tus çalismiyorsa hemen klavyenin degistirilmesini talep
edin. Içecek ya da yiyecek döküldükten sonra çalismayan klavyeyi niye size
vermisler ki.
10. Sistemi kullanirken "Emin misiniz?" ya da "Are you sure?" mesaji
aldiginizda ne olduguna bakmadan hemen "evet" ya da "yes" cevabini tiklayin.
Emin olmasaydiniz o islemi niye yapmak isteyesiniz ki.
11. Lazer ya da inkjet yazicinin kartusunun degismesi gerektiginde muhakkak
bilgi islemden birisini çagirin. Kartus degistirmek olaganüstü zor bir istir
ve el kitaplarina göre üniversitelerin nükleer fizik bölümünden diploma
alinmis olmasini gerektirir.
12. Bilgisayarinizda bir sorun yasadiginizda sekreterinize talimat vererek
düzelttirmesini isteyin. Böylece sorunun ne oldugunu bilmeyen bir üçüncü
kisi ile konusmaya baslariz.
13. 30 MB civarinda bir film eklenmis mesaj aldiginizda bütün
tanidiklariniza forward edin. Ne de olsa bizim mesaj sistemlerimizde
sinirsiz kapasite var ve internet hatlarimiz hep bos.
14. Uzun yazi dosyalarini yazicidan basmak için ufak parçalara bölmeyin. Bir
defada 300 sayfa yaziyi yaziciya gönderin ki, sizden sonra bir sayfa yazici
çiktisi almak isteyenler bekleyebilsin.
15. Bilgi islemden birisine hafta sonunda markette rastlarsaniz muhakkak
bilgisayarla ilgili bir soru sorun. Ne de olsa biz yirmidört saat yedi gün
çalisiriz.
16. Eger çocugunuz bilgisayar bölümünde okuyorsa haftasonu sizin
bilgisayarinizi kullanabilmesi için ofise getirin. Böylece pazartesi sabahi
yasal olmayan yazilimlari sistemlerden nasil silecegimizi bulmaya çalisiriz.
Üstelik bu yazilimlar sirketin uygulamalarini çalismaz hale getirmis
olabilir. Biz tekrar kurariz.
17. Evde kullanmak için isimsiz toplama bir bilgisayar alip,
çalistiramadiginizda hemen ofise getirip, bilgi islem bölümüne verin. Bir an
önce çalistirilmasini isteyin ki evdekiler quake, doom, unreal oynamaya
baslayabilsinler. Ne de olsa bizim bütün gün internet"te dolastigimizi
herkes biliyor.
18. E-postalarinizin ekindeki tüm dosyalari açin. Tehlikeli oldugunu
bilseniz dahi tehlike sizi etkilemez. Virüs bula bula sizi mi bulacak?
19. Bizi bilgisayarinizi baska bir yere tasitmak için çagirdiginizda, cihazi
yarisina kadar kartpostallar, bebek, çocuk veya manzara fotograflari,
doldurulmus maket oyuncaklar, kurutulmus çiçekler altinda birakin. Bizim
kendimize ait bir yasamimiz yok, tek görevimiz bunlarin arasindan sistemi
bularak sizi memnun etmek.
20. Hiçbir seyi hiçbir zaman not almayin. Olusan hata mesajlarini tekrar
olusturmaya çalisarak ne oldugunu anlamak bizim isimizdir.
21. Eger bilgi islem departmanindan çagirdiginiz bir kisi hemen yaniniza
gelecegini söylediyse, yerinizi kahve veya çay almak için terk edin. Bu
sayede teknisyene bilgisayarinizin sifresi gerekli oldugunda orada
bulunmazsiniz. Yüzlerce bilgisayarin ekran koruma modundan çikis sifresini
hatirlamak bizim için çocuk oyuncagidir.
22. Yardim masasini aradiginizda ne istediginizi belirtin,yapmak
istediginizi nasil yapamadiginizi belirtmeyin. Eger mesaj alamiyorsaniz,
bilgisayarinizi açmadiginiz için bunun olustugunu siz bilmek zorunda
degilsiniz.
23. Bilgi islem size yüksek öncelikli bir elektronik posta gönderdiyse
okumadan hemen silin. Onlar sadece test amaçli elektronik posta gönderirler.
24. Bilgi islem elemani masasinda yemek yiyiyorsa, dogrudan yanina gidin ve
tüm içinizi bosaltin, söylemek istediklerinizi söyleyin. Biz size hizmet
etmek için buradayiz.
25. Acil bir mesajin tamamini büyük harflerle yazarak gönderin. Bu sayede
mesaj sunucusu hemen o mesaji alip, bekletmeden, öncelikli olarak ilgili
yerlere dagitacaktir.
26. Fotokopi makinesi çalismadiginda bilgi islem destek grubunu arayin.
Sonuçta o da elektronik bir cihaz.
27. Evdeki bilgisayarinizda bir sorun oldugunda sirkete getirin ve bilgi
islemdeki kisilerin masasina kime ait ve sorunun ne olduguna dair bir not
birakmadan cihazi birakin. Biz bulmaca çözmeye bayiliriz.
28. Bilgi islemden kisiler size bilgisayar monitörlerinin içinde kartus
olmadigini söylediklerinde itiraz edin ve onlara yanildiklarini ispat etmeye
çalisin.Biz anlamsiz sekilde bilgisiz karsilikli tartismayi severiz.
29. Telefonla konustugunuz bilgi islem elemani hemen yaniniza gelecegini
söylediginde ona;"Hemenden, kaç hafta anlamaliyim?" diye sorunuz. Bizi bu
sekilde motive etmeniz çok olumlu bir yaklasim.
30.Eger yaziciya gönderdiginiz bir doküman çiktisini alamiyorsaniz, ayni
dokümani yirmi defa daha yaziciya gönderin. Böylece yazicidaki bosluklari
doldurup, yazinin çikmasini saglayabilirsiniz.
31. Eger hala yazicidan çikti alamiyorsaniz, ayni yaziyi firmadaki degisik
tüm yazicilara gönderin. Muhakkak bir tanesi çalisacaktir.
32. Hiçbir sekilde teknik terimleri ögrenmeyin.. Siz, "Bu sey birden durdu"
dediginizde sey"in ne anlama geldigini biz muhakkak buluruz.
33. Sistemdeki yardim dosyalarini, kullanici kitaplarini okumayin. Onlar
sadece teknik adamlar içindir...
(L)ong (L)ive (H)eavy (M)eatl -
cok guzel icini dokmussun kardesim hepsini okudum allah kolaylik versin
-
umarım mesaj ilgili kişelere ulaşır
-
Bunu önceden cigicigiden almıştım.Belki okuyamayanlarınız vardır..
Bu İsler Zordur Özveri İster Hatta Özveriden Fazlasini Ruhunu İster..
Eger hic uyumadan yada gunde 2 saat uyku ile yasayabiliyorsan
Eger is yerinde yada okulunda gozlerini hala acik tutmayi basarabiliyorsan
Eger kari kiz muhabbeti yerine dokuman kitap cyber muhabbeti diyorsan
Eger karsinda konusulanlari anlamiyacak duruma geliyorsan
Eger telefonla konusurken alakasiz sekilde aklindan gecenleri karsindakine soyluyorsan
Eger sevgilin yada karin sana acir gozlerle bakiyorsa
Eger elinde t.v kumandasi ile markete gidiyorsan
Eger elinde kultablasi ile taksiye biniyorsan
Eger sabah annen yada karin sabah kalk dediginde hala uyku modunda disconnect oldum beni geri baglayin diyorsan
Eger elindeki telefonu nerde calio die arayip soleniyorsan
Eger eve beslicem die cesitli mahlukatlar alip 1 hafta zarfinda unutup telef ediyorsan
Eger banka ya elektirie suya tlf na bi o kadar daha gecikme ucreti yatiriyorsan
Eger mouse u kullanirken destek aldigin yerde nasir yada 6 nci bir parmak olusuyorsa
Eger her kitapciya girdiginde direk malum koseye yoneliyorsan
Eger ailen her gecen gun senden soguyorsa
Eger Senede 3 cep telefonu kaybediyorsan
Eger cayin soguyorsa
Eger sigaran normalden hizli bitiyorsa
Eger kicin teflon tavaya donuyorsa
Eger yataga yattiginda seni iplemeden beyninde tanimadigin insanlar konusuyorsa
Eger zaman zaman bas agrisindan gozlerin bugulaniyorsa
Eger depremden sona ups bali makina bulup gece son konustuun sahistan hattan dustuun icin ozur diliosan
Eger kola bardagın dolu oldugu halde ısrar edip tekrar kola koyuyorsan aynı bardaga
Eger gece geç saatte gece lambasını açtıgın halde tekrar lambayı açmak için dügmeye basıyorsan
Eger masaüstünde duran dosyayı saatlerce windows gezginini açıp bulamayıp sonra masaüstünde buluyorsan
Eğer biraz da teknolojik, radio klavye ve mouse kullanıyosan ve gecenin bi saatinde pil bitiyor ve sen kışın soğuğunda üşenmeden açık market aranıyosan....
Eger vampir gibi hissediyorsan ...
-
ahh ahhhh
warya hep böle bişey istemiştim
cafe olmadan önce onlarca yerde bilgi işlem müdürlüğü ve teknisyenliği yaptım
en ilgincini anlatayım 3 serverlı novell 4.0 kullanan bir oteller grubu arasında 150 metre olan oteller birbirine 3 er hubla filan bağlı yaklaşık 80 tane makine ve novell 4.0 ın üstüne 95, 98 ve 2000 kuruluyor aynı muhasebe prgramı 3 ayrı serverda var aynı otel yazılımı( dos tabanlı buda ) 3 ayrı serverda ve aynı santral ve güvenlik yazılımları hepsinin programları serverlara paylaştırılıyor ( tam bir deli işi )her client değişik amaçlar için tek program kullanarak 3 ayrı serverdaki programların tamamına ulaşıyor otel programı hepsini yönetmeye çalışıyor serverlar p3 800 tek hard disk raid scsi filan ne olduğunu bilmiyo sistemi kuranlar
benden önceki salak bilgi işlemci yüzünden 3 gün hiç uyumadım ve 2 tane belboya nasıl kurcaklarını anlatıp 2 şer tane cd verdim ghostları burn ettim ve onlar sadece hazır sistemleri kurdular bense sadece serverlarda programları ayarladım adamlar hiç utanmadan birde gelip soruyorlar bu sistem gecen yaz calışıyordu 3 gün gecti daha bişey görmedik diye bitirdiğimde 2 kilodan fazla vermiştim
3 gün boyunca sadece benim halime acıyon ön büro ekibinin getirdiği yemekleri onların zoruyla yedim
hayatımın en kötü üç günüydü tam bitirdim herşey çalışıyor üstümü değiştirdim mayoyu filam çektim dooru havuza otelin havuzuna gidiyorum muhasebe müdürü çevirdi lobide avazı çıktığı kadar bağırıyor "nerde bu bilgi işlemci diye" madde 26
26. Fotokopi makinesi çalismadiginda bilgi islem destek grubunu arayin.
Sonuçta o da elektronik bir cihaz.
beni çekti karşısına 20 yaşındayım o zaman milletede batıyorum 20 yaşında bilgi işlem müdürü olmuş falan benden sonra en genç müdür 45 yaşında şefler bile babam yaşındayken benim yaşım ve mevkim batıyodu onlara nese adam ağzına geleni söyledi bana ben muhasebe bölümündeki fotokopi makinası bozukken nasıl yüzmeye gidermişim
kibarca benimle bilgi işleme kadar gelmesi gerektiğini söledim kapattım kitledim kapıyı ve ağzıma geleni saydırdım dedem yaşındaki herife biraz daha genç olsa dal herife yamult bırak anama küfretti de bahane olsun ama yapamıyosun sonuçta herif en az 55 yaşında nese adam bi daha bana mesaj bile bırakmadı sekreterlerine arratırıyodu bi arkadaşı var eski çalıştığı yerde bilgi işlemcimiymiş neymiş moruk bişii cok sıkıştığında bile onu aradığını duydum ehu ehu ehu
nese işte bilgi işlemcilik böle bişii aslında :))) -
al bendende bizim şirket bir çağrı merkezi buranın bilgi işlemindeyim hizmet verdiğimiz bir firmanın serverlerına bakım yapmaya gittim
ağzıma sıçam gtmez olaydım işim çok kolaydı yeni çıkan sp 4 ü yükleyip update edip açıkları kapayacam birde active drictorde temizlik yapılacak ben salak gibin sürücüleride update ettim ilk restartta storageler patladı tabi mail servera aitti tam 3 gün kaldım o mekanda eve bile gidemedim bir
sizlere tavsiyem sakın serverlarda sürücü update i yapmayın çok sakat -
al bi de benden
-
ben : baslat a bas oradan calistira tikla ve kodladiklarimi yaz (winipcfg yazdiracagim)
moloz : ok
ben : dabulyu
moloz : o hangi harf (daha yeni basliyoruz devamini okuyun )
ben : su ters v olan harf
moloz : tamam
ben : tamam devam edelim, kodluyorum, istanbul nigde istanbul paris ceyhan fatsa giresun
moloz : bi saniye tamam yazdim
ben : entera bas
moloz : bu dosya bilesenleri bulunamiyor .....
ben : ne yazdin oraya
moloz : istanbul nigde istanbul paris ceyhan fatsa giresun
ben : tamam kapat bilgisayari ben geliyorum
adam bilgisayari cok iyi kullandigini idda ediyordu o yuzden moloz diyorum.
bi gunum gitmisti gidip gelene kadar... -
arkaadaşlar mükemmeldi bu
inanın gülmekten katıldım.çünki aynı şeyleri bende yaşıyorum ....
bazen bilgi işlemci değil callcenter da çalıştığımı hissediyorum -
Bide bana sorun bunu of, eger bilgi islem elemaniysaniz ve nokia3650 niz varsa telefon icin ban list yaratabiliceiniz proramlar var, bunlarla cok soru soran arkadaslari ban liste koyabilir yada yonlendirebilirsiniz.
Toplam Hit: 2443 Toplam Mesaj: 9