Chatbot Nereden, Nasıl Başlamalı?
-
Merhaba arkadaşlar,
Eve kapandığımız bu günlerde bende gündem olan bir şeyler ile uğraşmak istedim. Chatbot konularını araştırdım ancak her alanda farklı yaklaşımlar mevcut.
Chatbot ile uğraşan, bir şeyler geliştirmiş arkadaşlar var mıdır? Bu konuda nereden başlamalı nasıl başlamalı, en verimli ve uzun vadede bu hobiyi avantaja dönüştürmek için nereden başlamalı tavsiyelerine ihtiyacım bulunuyor.
Alanda fikri olan yada mevcutta bu işle uğraşan arkadaşlar var mıdır? Var ise yönlendirmelerinize ihtiyacım var. Başka arkadaşlara da yol gösterici olacaktır.
Hazır hızlı başlangıç sunan frameworkler var ama bir noktadan sonra para ödemek gerekiyor. Ürün haline getirildiğinde bağımlılık oluşturuyor.
En temel seviyede birşeyler ortaya çıksın istiyorsak neler yapmalı?
-
@HolyOne
-
Hacı, bu chatbotları e-ticaret sitesinde falan kullanabilir miyiz.. Son günlerde benim de bu konu ilgimi çekiyor, internete bakınca pyhton ile yapılan chatbotlar var ama bu konuya gelecek görüşleri merak ediyorum.
-
syklops bunu yazdı
Hacı, bu chatbotları e-ticaret sitesinde falan kullanabilir miyiz.. Son günlerde benim de bu konu ilgimi çekiyor, internete bakınca pyhton ile yapılan chatbotlar var ama bu konuya gelecek görüşleri merak ediyorum.
Hocam amaç bu zaten :D X bir platformda kullanıp müşterilere hizmet etsin istiyoruz.
-
Ben olsam şöyle yapardım;
- Comm100, tawk, zopim gibi bi platform oluştururdum. Burada gelen mesajlar için soru önerileri, yoğunluk esnasında geciken cevaplar için otomatik cevaplar üreten tarafta çok çok geliştirip pazarlamayı düşünürdüm.
- Örneğin kullanıcı fareyle chat penceresindeki x üzerine gittiğinde yada pencereden ayrıldığında 10 saniye geçmişse atılan son mesaj üzerinden yapay zeka tarafından üretilen mesajın gönderilmesi gibi.
- Ve sektörel alanda kendini geliştirmesi lazım botun. Örneğin bir zaman sonra sorulan sabit sorulara verilen sabit soruların örn: pizza hamuru nasıl yapılıyor? agent tarafından bir kaç kez onaylandıktan sonra otomatik gönderilmesini sağlamalı ve agenta bu aşamada bildirim bile göstermeyebilir.
- Aynı zamanda mşteriyi tanıması gerekiyor. Müşterileri analiz edip konuşma tarzlarına göre aynı müşteri başka bir firmadan hizmet alacağı zaman ona göre iletişim kurması gerekiyor. (Düşün ki sabırsız müşterileri üst sıralarda sort ettiğini. Daha önce küfür kaydı çok olan müşterileri belirli sıralamada veya renkte gösterebildiğini agent ekranında. )
- En önemlisi de bence bu tarz bi chatbot yada helpdesk yada livechat ne çükümse bunun üzerinden kullanıcılar hakkında müthiş data yapılabilir. Botun da kendini geliştirmesi için müthiş bi alan bence.
Kolaylıklar dilerim.
-
hacimurit eski calistigim yerde chatbot ile bi sac stili/makyaj ve cilt bakim urunleri konusunda bi asistan yaptiydik.
tavsiyem, eger python ile yapacaksan, flask framework'unu kullan.
dialogflow kullan.
benim yaptigim chatbot soyle yapiyordu, ilk mesaj olarak zorunlu "Merhaba" veya "Hello" diye mesaj attiriyordum. Dialogflow'da da bunu karsilayacak bi adimim vardi. Sonrasinda menuleri dokuyordum.
Kullanicidan gelen cumle veya sectigi secenekleri parse etmek icin dialogflow'u kullaniyordum yani. "Benim sacimin rengi sari" gibi bi cumle aldigi zaman, sari sac ile ilgili onerileri direkt basiyordum dialogflow ile.
Veya butonlara basildigi zaman o butonun webhook'a yollayacagi degeri suggestion_123 seklinde set edip, dialogflow'da bunun suggestion oldugunu, ve donulmesi gereken cevabin suggestion tablosundaki 123 id'li satir oldugunu anlayip onu donuyordum falan.
Eger benim bahsettigim gibi, seceneklerle ilerleyecek bir dialog akisi yapacaksan isler cok kompleks degil fakat biraz ameleligi var. o ameleligi de en aza indirgemek senin elinde.
-
dalogflow ♥
---
Sanki bir ara lisp vardır
-
hocam aslında kelime db'leri mevcut. asıl mesele tutarlılık. yazılım ile bir cümledeki kelimenin hangi anlamda kullanıldığını nasıl çözdürtebiliriz?