folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Donanımcılar Yardım Edin :((



Donanımcılar Yardım Edin :((

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ReaL_isT
    ReaL_isT's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Aralık/2003
    Erkek

    Yaklaşık bir ay önce bi bilgisayar aldım. özellikler: ASUS P4P800 Deluxe wriless anakart, P4 2.8 işlemci,2*256 400 mhz ram (fly marka),ASUS v9520 magic 128 MB ekran kartı...


    XP kullanıyorum. Bilgisayarım sürekli mavi ekran hatası veriyo hata kodu 0x0000008E .


    Ayrıntılar: XP de service packler yüklü.tüm donanımların en güncel haliyle kullanıyorum. işlemci yada rem in cok ısınma gibi bir problemi yok.Yanlız ekran kartı bana cok ısınıyo gibi gelio. Ekran kartının üzerinde fan yok. bir metel var ve ben mavi ekran cıktığında kasayı acıp bu metele dokunduğumda elimi yakacak kadar cok ısındığını görüyorum. Bu Normal mi? yoksa mavi ekran hatası bu sebeple mi cıkıo. Yoksa başka bi sebep mi var? Bi de Rem lerden şüpheleniyorum ama remlede bi sorun olup olmadığını nasıl anlayabilirim?


    BANA YARDIM EDİN pls

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Black_Sun
    Black_Sun's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Kasım/2003
    Erkek

    selam oncelikle ekran kartının bu kadar ısınması yeni çıkan modeller için normaldir remlerde sorun olsaydı makinen reset atardı oda deil buyuk ihtimalle işletim sisteminin hatası olabilir ki  "XP MAVİ EKRAN HATASI VERMEZ " EĞER 2 İŞLETİM SİSTEMİ KULLANIYOSAN 98 İSE HATLAR KARIŞMIŞ OLBİLİR SİSTEMİNİ ACARKEN F8 TUŞUNA BASIK TUT GELEN MENUDEN DOS ORATMINI SEC C:\scanreg /fix  c:\scanreg \restore komutlarını kullan o da olmazsa güvenli kipte çalıştır  yüklediğin programları kaldır rem hızlandırıcı program kullanıyosan onu sil bide hata yı tam olarak yazarsan daha fazla yardımcı olurum hoşçakal....


    Black_Sun
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Black_Sun
    Black_Sun's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Kasım/2003
    Erkek
    Her Mavi ekran hatasının farklı nedenleri vardır ama genede yoğunlukla Ram hatası,Grafik kartı veya HDD problemi çıkıyor

    Black_Sun
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    işlemcidendir o :)


     


    ekran kartının  o kadar ısınması normal değil.. güzel bir fan bulup onu üstüne monte et.. japon yapıştırıcıyla yapıştır bulduğuın fanı.. ama ısınmadan dolayı genellikle mavi ekran değilde kitlenmeler olur.. ramde olma ihitmali senin dediğin gibi yüksek.. anlayabilmen için başka bir rami bilgisayara takıp test etmen gerek. bir arkadaşından ram al bir test et bakalım aynı hatayi verecekmi.. mesela 3d mark ı çalıştır bilgisayarda bakalım gene mavi ekran verecekmi...


    Sanıyorum kendi atasözümü yaptım, kaynak belirterek kullanabilirsiniz. 10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Not : Söyleyeni belli olduğu için(Ben) atasözü değil, özlüsöz oluyormuş, dolayısı ile kendi özlüsözümü yapmış oldum :)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    insaneinthemembrane
    insaneinthemembrane's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Aralık/2003
    Erkek

    xpde mavi ekran nası açılır yaa.. bu iş bence salak bi hackerın yazdığı bi virüstür.sistemine güzel bi virüs taraması yap

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek
    insaneinthemembrane bunu yazdı:



    xpde mavi ekran nası açılır yaa.. bu iş bence salak bi hackerın yazdığı bi virüstür.sistemine güzel bi virüs taraması yap




    çok kolay açılır. sen görmemişsin.

    Sanıyorum kendi atasözümü yaptım, kaynak belirterek kullanabilirsiniz. 10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Not : Söyleyeni belli olduğu için(Ben) atasözü değil, özlüsöz oluyormuş, dolayısı ile kendi özlüsözümü yapmış oldum :)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeSPoT
    DeSPoT's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Kasım/2003
    Erkek

    yaklasık 1 ay once sana amd tavsiye etmiştim değil mi :))


     


    Tekrar Foruma Dondum. Herturlu (A-dan Z-ye) sorun ve gorusleriniz için


    mail: ubaskaya@yahoo.com


    icq : 146739870

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ReaL_isT
    ReaL_isT's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Aralık/2003
    Erkek

    Sevgili kardeşim despot; Sen bilgisayar donanımını çok iyi biliyorsun buna hiç şüphem yok. Görüşlerin içinde cok teşekkürler ben her ne kadar AMD amladıysamda yinede bana cok yardım oldun. En azından AMD nin de en az intel kadar iyi olduğunu öğrendim sayende. ama benim şu anda yaşadığım sorununda intel le bi ilgisi olduğunu sanmıyorum. (Bu arada bende bazı arkdaşlara AMD tavsiye eder oldum :))) ) Saol Despot


     


     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeSPoT
    DeSPoT's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Kasım/2003
    Erkek

    yasadıgın sorun tabiiki intelle alakalı değil. hiçbirzaman da inteli kotulemedim. benım anlatmak istediğim de bu. bi sorun varsa bunu sadece işlemciye mal edenlere tepkiliyim. gorduğun gibi sadece amd alanlar problem yaşamıyor intel de de problemler cıkabiliyormuş. bu bilgisayar dunyası her an hersey olabilir. işlemcin amd olsa ve sorununu yazsan amd ye denmedık laf kalmazdı. haksızmıyım .. ama intel sistemde hata olunca kımse tutupta intele laf etmıyor. nedir bu cifte standart ? artık uyanın arkadaslar. akıllı olun. birileri sizin uzerınızden para kazanıyor sizi somuruyor , 100 dolarlık ıslemcıyı 200 dolara satıyor ve halen siz onu dunya devi olarak goruyorsunuz. bu işler boyle yurumuyo artık..


    vede paranı işlemciye yatırmış dusuk sevıyelı bır ekran kartı almışsın. kım tavsiye ettıyse o kartı, ailesini (özellikle annesini) bol bol hatırlayacaksın oyun oynarken !!! tabı low details de oynamak hosuna gidiyosa orası ayrı ...bari adam gibi bi ekran kartı alaydın madem işlemcide beni dinlşemedin ekran kartında dinleseydin..


    sorununla ilgilenecem. iyi gunler

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeSPoT
    DeSPoT's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Kasım/2003
    Erkek

    tam olarak ne hata verdiğini yaz oncelıkle. "0x0000008E " bunun devamını yani. birde en son updatelerı yap microsoft updateden.


    Sorunun RAM lardan kaynaklanma olasılıgı yuksek realist. bir kere o fly ramları cok aradın mı bulmak için ??? kingstone yada twinmost neden almadın ??? ramlar anakartla uyumsuz da olabılır belkı.. madem iyi bir sistem topluyorsun , her parçan kaliteli olmalı. sadece işlemci ve anakartla bitmiyor olay. Allah bilir bi de 28 dolarlık kasaya koymuşsundur sistemi.. ahh ahh. siz adam olacanız da ben goremeyecem :) neyse RAM lara donelim


    1) Ram larınden birinde yada her ikisinde sorun olabilir. bunu anlamak için önce ramlardan birini çıkar. sonra tek ramla kullan. eger sorun devam ediyorsa bu sefer cıkardıgını tak ve diğerini kullan. tabi bu ramları taktıgın slotlarda da problem olma ihtimaline karsı degisik slotlarda da kullan her iki ramı. eger yine sorun devam ediyorsa bulabılırsen saglam bir ram bul (256 olsun ) ve o ramla dene. onda da hata verirse sorunun ramlarden olmadıgına kanaat getırmıs oluruz.


    2) ekran kartının fazla ısınmasıyla alakalı bır sorunsa eger oyunlarda bunu anlaman gerekırdı. mesela yenı bır oyun oyna nfs yada cod . bir saat felan sorunsuz oynayabılıyorsan -ki eger ısınma sorunu varsa oyun kıtlenır yada masaustune doner - ekran kartıyla da alakalı olma oılasılıgı dusuk.


    3) sistemin kurulumunda bir hata olmuş olabilir. en ideal ve perfornmanslı sıstem içimn formattan sonra


    winXP->sp1 ve updateler->anakart driveri (en son surum)-->directx9-->ekran kartı driveri (en son surum)


    bu sıralamada kurmalısın. kolay gelsın

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    resim herşeyi anlatıyor.. başka bir şey demiyorum.. Eskiden çektiğim bir resimdir :)



    Sanıyorum kendi atasözümü yaptım, kaynak belirterek kullanabilirsiniz. 10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Not : Söyleyeni belli olduğu için(Ben) atasözü değil, özlüsöz oluyormuş, dolayısı ile kendi özlüsözümü yapmış oldum :)
Toplam Hit: 1553 Toplam Mesaj: 15