Fikir Teatisi 2
-
Merhaba arkadaşlar. Dana önceki Fikir Teatisi konusunda ciddi anlamda güzel fikirler gelmişti.
Yine bir proje üzerinde çalışıyorum. Projenin bir modülünde lokasyon/koordinat kaydetmem gerekiyor ve zamanı geldiğinde bu koordinasyonu sadece ilgili kişiye iletmem gerekiyor.
Bunun için twitter api benim için biçilmiş kaftandı fakat api hesabım bir türlü onaylanmıyor. onaylansa bile kota gibi bir takım sorunlarla karşı karşıya kalabileceğim.
Yapmak istediğim şuydu esasında;
Kullanıcı servise çıkacağı zaman sistemde bu adrese ait bir konum bilgisi varsa twitter hesabı üzerinden paylaşılacaktı.
Kullanıcı buradan navigasyonu kolayca kullanacaktı. (akıllı telefon marifetiyle)Adrese ait konum yoksa, kullanıcı söz konusu adresi ilk ziyaretinde adrese ait ID yi yazmak suretiyle konum paylaşacak.
Sistem belirli periyotlarla bu twettleri okuyarak adresi olmayanların adreslerini veritabanına kaydedecekti.taki twitter developer hesabımı onaylamayıncaya kadar.
şimdi sizden beyin fırtınası istiyorum :)
Alternatif ne yapabilirim.
Not: programı kullanacak kişilerin teknik bilgileri zayıf olduğu için karmaşık şeyler düşünemiyorum.
-
10 saattir bilgisayar başında olduğum için olabilir ; ne yapmak istediğinizi tam olarak anlayamadım hocam.
Kim niye konum paylaşacak ve neden twitter ?
-
paket servislerde adres bulma kolaylığı açısından..
özellikle bu tarz sektörlerde çok çabuk eleman değişikliği oluyor. sisteme adresler daha çok paket servisçinin kendisinin anlayacağı şekilde kaydediliyor.
fakat konum kaydı oldı olsa tüm bu sorunlar çözülmüş olacak..
-
Web tabanlı yapsanız hocam ?
Mobile üzerinden kullanıcının konum bilgilerini alabiliyorsunuz , doğal olarak servisçi konumu kendi hesabı üzerinden girebilir.
Aradığı konumu ise location bilgileriyle beraber google maps e yonlendirebilirsiniz.
-
servis elemanı elindeki akıllı telefonla yeni adresin konumunu sisteme nasıl iletecek?
yada
yeni servis elemanı bilmediği bir adresin konumunu sistemden nasıl alacak?
benim bahsettiğim sistemde servis elemanı twitter uygulaması üzerinden hem son siparişin konum linkini görecek ve tıklayarak adrese gidebilecek.
hemde adresi sistemde olmayan bir müşteriye gittiğinde konumunu twitter üzerinden paylaşarak sisteme adresi göndermiş olacak.
-
anladığım kadarıyla sistem şöyle işleyecek
dükkandan twit atılacak ve paketçi de o twit üzerinden yolunu bulacak. Eğer böyle olacaksa alternatif olarak herhangi bir navigasyon uygulamasının API sistemini kullanabilirsin. bunun için güzel bir arayüz ve panel tasarlayıp panelden eklenen adresleri paketçinin görmesini sağlarsın. Bu uygulamadaki en büyük avantajın kullanıcı yetkisi olur. Her paketçi için bir hesap açıp hangi paketçi nereye gidecek sipariş koduna göre ayarlayabilirsin. Paketçi kendi telefonuna uygulamayı kursa da ileride işten ayrılınca kullanıcıyı silip bir daha adresleri görmemesini sağlarsın. Yemeksepeti API sistemine de bakarsın eğer dükkanlar için sipariş kodu ve adres bilgilerini çekebiliyorsan navigasyona otomatik adresi girmeyi bile sağlayabilirsin
https://www.igismap.com/top-10-map-direction-api-routing-libraries-navigation-free-or-paid/
-
google maps'in adresten konum konumdan adres özelliği yok mu ? http://omererkan.com/konum-ve-adres-bulucu/ gibi seyler var mesela
-
arkadaşlar konu tam anlaşılmadı sanırım.
Burada bir uygulama desteği olmak zorunda.
şimdi şöyle düşünün;
yeni bir müşteri aradı. adres bilinmiyor. (koordinat olarak bizde yok). eleman gitti siparişe zorda olsa adresi buldu. paketi teslim ettikten sonra oradan ayrılmadan konum işaretlemesi yapacak.
ben bunu twitter üzerinden müşteri id si ile birlikte konum paylaşma olarak uygun görmüştüm. twitter api desteği sayesinde ilgili twit hesabına ait tweetler belirli aralıklarla çekilecek.
atıyorum 1145 numaralı müşterinin konumu 40.997567, 28.851611 şeklinde sisteme kaydedilecek.
bir sonraki siparişte hem sipariş fişine hemde malum twitter hesabına konum müşteri adı ve adresi ile birlikte paylaşılacak.
-
Hocam böyle birşey zaten yok mu? Mesela bir yemek zinciri firmasından düzenli yiyordum , telefon numaramı kaydedip 2. Aradığım da adres verecektim efendim adresiniz kayıtlı servis elemanlarımız getireceklerdir dedi , yarım saat sonra servisçi aradı , asagı indim elinde navigasyonla abi adres bu değil mi apartman karıştırdım dedi , navigasyonsan direkt benim adrese gelmişti
-
Roark bunu yazdı
Hocam böyle birşey zaten yok mu? Mesela bir yemek zinciri firmasından düzenli yiyordum , telefon numaramı kaydedip 2. Aradığım da adres verecektim efendim adresiniz kayıtlı servis elemanlarımız getireceklerdir dedi , yarım saat sonra servisçi aradı , asagı indim elinde navigasyonla abi adres bu değil mi apartman karıştırdım dedi , navigasyonsan direkt benim adrese gelmişti
bahsettiğiniz sistemde muhtelen sipariş bir uygulama üzerinden verilmiş olabilir. dolayısıyla sizin siparişi veriş anındaki koordinatınız firmaya düşmüş olabilir.
burada benim bahsettiğim daha çok sabit müşterilerin adres lokasyonlarını bizim tarafımızdan sisteme kaydedilmesi hususu..
-
Asayisci bunu yazdı
arkadaşlar konu tam anlaşılmadı sanırım.
Burada bir uygulama desteği olmak zorunda.
şimdi şöyle düşünün;
yeni bir müşteri aradı. adres bilinmiyor. (koordinat olarak bizde yok). eleman gitti siparişe zorda olsa adresi buldu. paketi teslim ettikten sonra oradan ayrılmadan konum işaretlemesi yapacak.
ben bunu twitter üzerinden müşteri id si ile birlikte konum paylaşma olarak uygun görmüştüm. twitter api desteği sayesinde ilgili twit hesabına ait tweetler belirli aralıklarla çekilecek.
atıyorum 1145 numaralı müşterinin konumu 40.997567, 28.851611 şeklinde sisteme kaydedilecek.
bir sonraki siparişte hem sipariş fişine hemde malum twitter hesabına konum müşteri adı ve adresi ile birlikte paylaşılacak.
Ben senin yapmak istediğini anladım ama neden twitter?
Yap bir tane web app, zaten html5 ile konum çekip takip ettirebiliyorsun. Daha sonra webapp olaak android ios hepsinde kullanırsın. Bildiğim kadarıyla kolay bir işlem webapp'i uygulama yapmak
Müşteri kayıtları olacak, her müşterinin bir id'si olacak, telefon- adres/konum bilgileri olacak.
Kurye hesabıyla sisteme giriş yapar -> Hesabına müşterinin adres bilgisi düşer (Zaten önceki mevcut müşteri id'sinden konum geliyorsa sıkıntı yok, ID'den konum gelmiyorsa yeni eklenecek demektir. Kurye'ye ekranda mesaj çıkar "adresi kaydetmeyi unutma" diye) -> Kurye gider teslim eder -> App zaten konumu takip ettiği için telefonu çıkartır. Siparişin adresine baktığı sayfadan konumu kaydet butonuna basar. Konum, o müşterinin ID'sine kayıt edilir.
Böylece hem eski siparişleri de takip edersin, ne almış en çok diye, kampanya ile geridönüş yaparsın, sms atarsın en çok yediğiniz hamburger indirme girdi diye.