Cep Telefonları, Gsm Operatörleri ve Mobil İnternet
Garantideki Telefon Süresi Dolan
Garantideki Telefon Süresi Dolan
-
Arkadaslar ben garantiye bu ayın 2 sinde telefonumu verdim ve hala gelmedi büyük bi ihtimal gelmezde yani arayıp sormöuyorum gelmemesini istiyorum 5 gün sonra 1 aylık süre doluyo.
Simdi öğrenmek istediklerim
1 30 gün dolarsa tüketci haklarına gidip paramı alabilirmiyim
2 tüketici haklarına nasıl ulaşırım
3 sizin basınıza böle bi durum gelmedimi ne yapmam lazım
Yardımcı olan arkadaslara simdiden tskler :) -
5 gün sonra 1 ayı dolmuyor hoca 30 iş günü olması lazım yani 38 gün falan süresi var iyi arastır
-
Okuman gereken yönetmelik maddeleri bunlardır..
Madde 6 — Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. -
Arkadaslar saolun :) Bu tüketici haklerının numarası nedir.
-
Tornavida senin muhatabın tüketici hakları değil. Sen cihazı servise verdiysen servisle muhatap olursun. Benimde başıma böyle bi olay gelmişti. Fujitsu-siemens marka laptop un tamir süresi 30 İŞGÜNÜ nü geçti. Yenisini verdiler. Teknosa dan almıştım.
-
garantiye vermiş olduğunuz telefon tamiri için gereken 30 iş günü sonunda yapılamamışsa ya da bir yıl içinde aynı 4 arızadan veya garanti içerisinde 6 farklı arızanın oluşması halinde telefonunuzun yenisini yollarlar. Ancak siz telefonu değilde telefonu alırken ödediğiniz fatura fiyatını istiyorsanız telefonu aldıktan sonra bir dilekçe yazıp fatura ve servis dökümanlarının birer fotokopilerini bulunduğunuz ilçe belediyesinde bulunan tüketici hakları hakem heyetine götürün değişimi yapılmış cep telefonunuzu da götürüp teslim edin. burası paranızı almanız için başvuracağınız tek yer gerekli açıklamaları yapacaklardır.
-
iç işlerine dilekçe yaz en kökten