İstanbul - İzmir Ucus Süresi İle İlgili
-
merhabalar,
biraz tuhaf bir soru olacak ama sabiha gökcen izmir arası ucak seyahati yapmıs olanlardan, hic dakika tutmus olan var mı bu zamana kadar ? mesela, istanbul - samsun icin havada kalıs süresi tam 55 dakika oluyordu diye hatırlıyorum. ankara - istanbul bu süreden daha kısaydı, ne oldugunu anlamadan ucak alcalmaya baslamıstı.
ucak firmalarına baktıgında hepsine standart 1 saat 20 dakika yazıyor ama o kadar sürmedigini biliyoruz. dakika cinsinden ayarlamam gereken ince bir konu var, o yüzden soruyorum.
-
bin defa gittim geldim havada geçirdiin süre 45-50dk falan, fakat kalktıydı indiydi park ettiydi uzun sürüyor.
-
1 saat sürüyor diye biliyorum panka asıl uzun süren ondan sonrası :)
-
45 50 dk .kalkarkan sıra varsa ve ınmek ıcın pıst dolu degıl donus yapmıyorsa bu süreyi gecmıyor.
-
İst izmir yarım saat sürüyo, zaten kuş uçuşu çok kısa bi mesafe
-
KuZeTaR bunu yazdı
İst izmir yarım saat sürüyo, zaten kuş uçuşu çok kısa bi mesafe
aynen sabah saatlerinde ben izmirden pgs ile uçakla geldim, 25 dakika falan sürdü, toplamda izmirden eve gelmem 1 saat falan olmadı ...
-
İzmir'e gittim geldim birkaç defa ama her defasında öyle bir uyuyorum ki, ne uçağın indiğini ne kalktığını biliyorum.
Çok zorlama hocam, flightradar'ı kur telefonuna bak ordan uçaklara işte
-
Atatürk Havalimanından ten İzmir e gittim 40-45 dk civarı sürmüştü.
-
FSX ile olayı simüle edeyim dedim. Bakalım LTBJ (Adnan Menderes) kalkış ve LTBA (Atatürk) iniş arası olabilecek en hızlı şekilde Boeing 737-800NG ile kaç dk sürecekti?
uzun zamandır fsx ile uçmuyordum, 1 saatlik bi' kaçamak iyi geldi. ekran görüntüsünü de ilk defa kaydettim (Pentium 4 3.0Ghz işlemci, HD6750 GPU, 2GB RAM).
Rüzgar ayarlamadım, rüzgarsız havada uçtum. Kısa mesafelerde rüzgar çok da önemli değil çünkü 26000 feet civarı felan çok da rüzgar olmuyor (genelde), uçuşu çok etkileyeceğini zannetmiyorum ama kuvvetli bi' kuyruk rüzgarı olsa 5 dk belki ileri-geri atabilirdi. malesef bunu yapamadım, bilgisayarı bir de o kasacaktı..
Uçuşa yanlışlıkla ters pissten başladım (gerçekte de bu olabilir, rüzgara bağlı), bu bana 1-2 dk kaybettirmiş olabilir. Kalkar kalkmaz hemen dönüş yaptım.
Pistte koşarken 100kts hız civarı motorların takatı kesildi, herhalde elim bi'yere felan çarptı, nadiren oluyor, hemen manuel olarak tam gaz verip kalkış yaptım.
110 yolcu ağırlığında, kargosuz planladım. Pegasus o saatlerde daha da kalabalık uçar diye tahmin ediyorum. Ayrıca rota olarak doğrudan havalimanından havalimanına uçtum. Normalde imkansız sayılabilecek bi' olay, hele ki sabahki yoğun istanbul hava trafiğinde ATC'ler DCT (direct to..) vermez. Ki kalkarken de inerken de belli prosedürler vardır (SID, STAR), ATC vektör verse de direct to Atatürk Airport demezler, DCT BERGO (Bergama) - BIG (BİGA) gibi noktaları verirler.. Arada uçuşa yasak askeri bölgeler felan var. Yani başbakan felan değilseniz özel jetiniz yoksa böyle bir kestirme mümkün değil. Henüz Türkiye'de DCT uygulamasına da geçilmedi. Şu anda Romanya'da deneniyor, başarılı bulunursa yakında bizim de uçuşlarımız kısalacak.. Neyse, kısaca imkansız derecede kısa bir rotada uçtum. Rotalar arasındaki farkı görmeniz açısından fotoları aşağıda paylaşıyorum.
Gerçek rota:
Gerçek olmayan benim uçtuğum rota:
Hiçbir hız tahdidine uymadım (FL100 altı 250kts uçulamaz, speedbrake limitleri vs.. genelde seyir esnasında ve alçalırken FL100'e kadar 280kts ile uçarlar.), uçağın limit hızından 5kts daha az hızda (335kts) uçtum! Seviye olarak uçuş bilgisayarının cost index'i 400 girdiğimde (Pegasus planlamada "11" giriyor! - ne kadar az girilirse o kadar tasarruflu uçar otomatik pilot) verdiği değeri, FL230 'u (23000 feet) kullandım. Normalde LTBJ-LTBA arası uçuşlar 28000 feet civarı yapılır. Mesafe kısa olduğundan, FL230 makul geldi.
Özetle uçak 30-35 dk. kadar havada kaldı. Gerçek en hızlı ve uygun koşullarda bunun en azından 40-45 dk. süreceğini düşünüyorum. Yani 25 dk'da gidilmesi boeing 738 ile pek mümkün görünmüyor. Hele ki taxi ile felan en az 10-15 dk daha eklemek lazım.
Gerçekleştirdiğim uçuşun videosu aşağıda (uçuş öncesi ve pist başında gelen telefon görüşmesi yüzünden biraz daha uzunca ama uçuş bittiğinde 34 dk gösteriyordu.
Sevgiler.
-
kimse hava trafiğini , yer hizmetlerini düşünmüyor teoride evet 40-50 dk ama pratiği olmuyor o işin işte :)