folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Macbook Kullananlar : Ekranınızda Lekeler Mi Var? Buyrun



Macbook Kullananlar : Ekranınızda Lekeler Mi Var? Buyrun

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    Selamlar, 

    Denk gelenler olmuştur bundan aylar aylar önce ekranıma japon yapıştırıcısı sıçradı diye konu açmıştım, sirkeler limonlar mı denemedim, WD-40lar mı eskitmedim, neler yaptım da çıkaramadım.

    Sonra, ekranımda çoook daha önceden oluşan bir kaç ufak tefek lekelenme ( japonlu bölgede değil, rastgele sağda solda ) zaten sinirimi bozuyorken iyice belirginleşmeye başladılar. Hele kamerayı bi bezle sileyim dedim, kameranın kendisiyle dıştaki cam ayrılmışçasına baloncuk baloncuk izler çıkarmaya başladı.

    Sonra biraz araştırdım ki bu kronik bir sorunmuş macbooklarda senelerdir. Staingate / stain damage denilen (taşlanma diye mi çevriliyor nedir) bir olaymış. 

    Bkz: http://www.staingate.org/

    staingate hasar örneği

     

    hasar örneği 2

     

     

    hasar üç

     

    Apple normalde kronik sorunlar için değişim/tamir programları yapıyor, uzun seneler aktif bırakıp tüm kullanıcılarının memnuniyetini sağlamaya çalışıyor ve bunu şu adreste ilan ediyor;

    https://www.apple.com/tr/support/exchange_repair/

    Lakin konuyla ilgili bir çözüm görememiştim.

    Neyse bilgi almak çözüm bulmak maksatlı müşteri hizmetleriyle yaptığım saaaaaatler saaaatler süren konuşmalar neticesinde ( işi düşmüş olanlar bilir hoşsohbet ve aşırı gevezeler :D ) ( en son işi hallettik hatunla atinada havalar nasıl, izmirde nasıl onu konuşuyoruz. İzmirliymiş çok özlemiş, seneye yazın gelecekmiş falan. İsmini hatırlayabilirsem teşekkür için ulaşıcam bi tekrar, hem geldiğinde görüşürüz belki sdfdsf :D ) öğrendim ki internette ilan etmeseler de 3 senelik bi değişim programı başlatmışlar, ve şu an yamulmuyorsam ikinci senesindeymiş. Yani garantiniz bitmiş olsaydı dahi 1 seneniz daha vardı işlemler için dedi.

    Sevindim ama pek inanamadım tabi. 22 Ağustosta yolladım bilgisayarı. Ekran sorunlarını yazdım, kasada elektriklenme vardı(topraklama sıkıntısıymış) onu yazdım, bir de aşırı ısınma var falan döşedim verdim Pupa'ya. (yetkili servis kendisi)

    Cihaz gitti araya bayram girmesine rağmen 2 hafta ya sürdü ya sürmedi geri geldi, ısınmaya dair bi not yazmamışlardı servis fişine, işlem yapmamışlar heralde dedim tekrar yolladım. Kılım ya biraz. Neyse fan temizliği termal macun değişikliği istemiştim ama o da 250 liraymış. Garanti olsa bile. Aradım müşteri hizmetlerini dedim böyle böyle ne demek yani. Yok ısınma testinden geçiriyorlarmış başarısız olursa yeniliyorlarmış benimki başarıyla geçmiş falan. Ben test mest bilmem kullandığım cihazın ısındığını bilirim dedim :D şöyleydi böyleydi servisle konuşalım falan sağolsunlar onu da hallettiler. 

    1-2 gün oldu alalı. Cillop gibi yeni ekran takmışlar. Soğutucular da sağlam buz gibi şimdi.

    Bu arada tlf görüşmelerimi hep "kıdemli birim" dedikleri üst düzey advisor'lerle yaptım. Diğerlerinin pek yetkisi yok sanırım sadece konuşuyorlar. Kıdemliler de birbirinden habersiz, 3-4 tanesi teknik servise mail atıp cevap bekliyordu 48 saat içinde dönmek zorundalar bla bla. En son beşinciye patladım, onlar niye mail atmış ki ben servis müdürünü arıyorum hemen dedi :D

    Daha da uzatmaya gerek yok işte, parmaklarım acıdı alışamadım klavyeye. ( Aylardır bilgisayar yüzü görmedim )

    Baktın ekranda sıkıntı var, gir apple support'a telefon görüşmesi ayarla arasınlar, yönlendirsinler, bilgisayarı yolla servise, takibini de yapsınlar cillop gibi ekranla geri dönsün :)

    Yazmayı unuttum sanırım, sıkıntıya yol açan kısım "polarize kaplama" dedikleri bir kaplama varmış ekran üzerinde. o kendini bırakabiliyor imiş zamanla.

    Hani benim japon yapıştırıcısı da gitti, nasıl mes'ud oldum anlatamam :)

    Neysem, vaktinizi aldım kusura bakmayın. Ekrana bakın. Sıkıntı varsa değiştiriversinler. Birer duanızı alırım

    Ellerden gözlerden öperim,

    Görüşürüz 🤙

    Kaynakça : https://www.tahribat.com/forum/ekrana-japon-yapistiricisi-fiskirdi-nasil-temizle-228427 

     


    ...said addicted.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ar0fer
    Ar0fer's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2011
    Erkek

    Benim de sanırım ekran kartını 3d modellemede yaktım. Yani render alırken ekran gitti.

    Geçmiş olsun hocam

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bektas
    x-files
    x-files's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Eylül/2005
    Erkek
    noname bunu yazdı

    Selamlar, 

    Denk gelenler olmuştur bundan aylar aylar önce ekranıma japon yapıştırıcısı sıçradı diye konu açmıştım, sirkeler limonlar mı denemedim, WD-40lar mı eskitmedim, neler yaptım da çıkaramadım.

    Sonra, ekranımda çoook daha önceden oluşan bir kaç ufak tefek lekelenme ( japonlu bölgede değil, rastgele sağda solda ) zaten sinirimi bozuyorken iyice belirginleşmeye başladılar. Hele kamerayı bi bezle sileyim dedim, kameranın kendisiyle dıştaki cam ayrılmışçasına baloncuk baloncuk izler çıkarmaya başladı.

    Sonra biraz araştırdım ki bu kronik bir sorunmuş macbooklarda senelerdir. Staingate / stain damage denilen (taşlanma diye mi çevriliyor nedir) bir olaymış. 

    Bkz: http://www.staingate.org/

    staingate hasar örneği

     

    hasar örneği 2

     

     

    hasar üç

     

    Apple normalde kronik sorunlar için değişim/tamir programları yapıyor, uzun seneler aktif bırakıp tüm kullanıcılarının memnuniyetini sağlamaya çalışıyor ve bunu şu adreste ilan ediyor;

    https://www.apple.com/tr/support/exchange_repair/

    Lakin konuyla ilgili bir çözüm görememiştim.

    Neyse bilgi almak çözüm bulmak maksatlı müşteri hizmetleriyle yaptığım saaaaaatler saaaatler süren konuşmalar neticesinde ( işi düşmüş olanlar bilir hoşsohbet ve aşırı gevezeler :D ) ( en son işi hallettik hatunla atinada havalar nasıl, izmirde nasıl onu konuşuyoruz. İzmirliymiş çok özlemiş, seneye yazın gelecekmiş falan. İsmini hatırlayabilirsem teşekkür için ulaşıcam bi tekrar, hem geldiğinde görüşürüz belki sdfdsf :D ) öğrendim ki internette ilan etmeseler de 3 senelik bi değişim programı başlatmışlar, ve şu an yamulmuyorsam ikinci senesindeymiş. Yani garantiniz bitmiş olsaydı dahi 1 seneniz daha vardı işlemler için dedi.

    Sevindim ama pek inanamadım tabi. 22 Ağustosta yolladım bilgisayarı. Ekran sorunlarını yazdım, kasada elektriklenme vardı(topraklama sıkıntısıymış) onu yazdım, bir de aşırı ısınma var falan döşedim verdim Pupa'ya. (yetkili servis kendisi)

    Cihaz gitti araya bayram girmesine rağmen 2 hafta ya sürdü ya sürmedi geri geldi, ısınmaya dair bi not yazmamışlardı servis fişine, işlem yapmamışlar heralde dedim tekrar yolladım. Kılım ya biraz. Neyse fan temizliği termal macun değişikliği istemiştim ama o da 250 liraymış. Garanti olsa bile. Aradım müşteri hizmetlerini dedim böyle böyle ne demek yani. Yok ısınma testinden geçiriyorlarmış başarısız olursa yeniliyorlarmış benimki başarıyla geçmiş falan. Ben test mest bilmem kullandığım cihazın ısındığını bilirim dedim :D şöyleydi böyleydi servisle konuşalım falan sağolsunlar onu da hallettiler. 

    1-2 gün oldu alalı. Cillop gibi yeni ekran takmışlar. Soğutucular da sağlam buz gibi şimdi.

    Bu arada tlf görüşmelerimi hep "kıdemli birim" dedikleri üst düzey advisor'lerle yaptım. Diğerlerinin pek yetkisi yok sanırım sadece konuşuyorlar. Kıdemliler de birbirinden habersiz, 3-4 tanesi teknik servise mail atıp cevap bekliyordu 48 saat içinde dönmek zorundalar bla bla. En son beşinciye patladım, onlar niye mail atmış ki ben servis müdürünü arıyorum hemen dedi :D

    Daha da uzatmaya gerek yok işte, parmaklarım acıdı alışamadım klavyeye. ( Aylardır bilgisayar yüzü görmedim )

    Baktın ekranda sıkıntı var, gir apple support'a telefon görüşmesi ayarla arasınlar, yönlendirsinler, bilgisayarı yolla servise, takibini de yapsınlar cillop gibi ekranla geri dönsün :)

    Yazmayı unuttum sanırım, sıkıntıya yol açan kısım "polarize kaplama" dedikleri bir kaplama varmış ekran üzerinde. o kendini bırakabiliyor imiş zamanla.

    Hani benim japon yapıştırıcısı da gitti, nasıl mes'ud oldum anlatamam :)

    Neysem, vaktinizi aldım kusura bakmayın. Ekrana bakın. Sıkıntı varsa değiştiriversinler. Birer duanızı alırım

    Ellerden gözlerden öperim,

    Görüşürüz 🤙

    Kaynakça : https://www.tahribat.com/forum/ekrana-japon-yapistiricisi-fiskirdi-nasil-temizle-228427 

     

    Garantisi bitsede var mı hala bu hizmet. Yurt dışı alımlı macbook olur mu?


    //Hayat Bazen Tatlıdır//--//Aşıksan vur saza şoförsen bas gaza// https://zulfumehmet.com/ Kişisel bir olay
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ★★★★
    Genki
    Genki's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    Bilgisayar açık olduğu halde bilgisayar ekranında (veya harici ekranda) hiç görüntü olmaması,Bilgisayarın beklenmedik şekilde yeniden başlaması

    ulan ahada benim sorun ,

    garanti arıyorlar mı ?

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PHP-SEO Developer
    Erdem
    Erdem's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Haziran/2002
    Erkek

    izmit artı ile konuştum. Kargolayın bakalım kullanıcı hatasımı üretim hatasımı diye :)

    Nihaha yedekleri bi alıyım hemen kargolayım. Not : garantim bitmiş durumdadır.

    noname eyw bu arada

     

    Erdem tarafından 19/Eyl/17 11:40 tarihinde düzenlenmiştir

    Php for SEO nun ardından Php for Gcode (CNC)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    benim ekranda ölü pixel cikmisti bir tane, hemen degistirmislerdi, bunla ilgili konu da acmistim.. :) 

    benim en cok sikayet ettigim konu macbook un adaptörü. Adaptör saglam ama DC tasiyan ince kablo sürekli soyuluyor. Adamlar adaptörü kapattiklari icin degistirme imkani yok ancak kirip kendin yapacaksin o da hos görüntü yok. Tam 3 kere degistidim adaptörü yine böyle oldu ki disari falan da götürmüyorum adaptörü. Bir kere basladi mi bi yerden devam ediyor. Kasitli olarak böyle dayaniksiz yapiyorlar diye düsünüyorum. Normal laptop da kullandim hic böyle bi seye denk gelmedim. Simdi bi adaptör daha alacagim 80 frank daha. Her yil bir adaptör degistiriyorum.. 


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ★★★★
    Genki
    Genki's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    1 yıl ile ücretsiz onarımı kaçırmışım.

    Yinede test yaptılar  vts'de sorun gözüküyor dendi.

    Grafik ağırlıklı işlem yaparken ( entegre değilde, nvidiaya geçip yüklenince ) ekran kendini kapatıyor ancak pc arkadan çalışmaya devam ediyor. 

    Bu sorunu yaptırabileceğim tanıdığınız bir yer var mı ?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yazilimci
    Yazilimci's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Şubat/2014
    Erkek

    Bende aynı sorundan dolayı 12 ekimde değiştirdim. 2 gün içerisinde yapıp aradılar zorlu center da. Üstelik şöyle bir bilgide aldım. Takılan ekranda da aynı sorun oluşması durumunda garanti kapsamına bakılmaksızın tekrar değiştiriyorlarmış. Hatta şuan takılan ekranda tüm arızalara karşı makine garantisinden bağımsız 3 ay garantiliymiş :)

    Apple ı seviyorum.

    Not: Tabi 2-3 kat kar edince bu konuda müşteri memnuniyeti sağlamak zor olmuyor :)


    Titanyumun gücü adına!!!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    Yazilimci bunu yazdı

    Bende aynı sorundan dolayı 12 ekimde değiştirdim. 2 gün içerisinde yapıp aradılar zorlu center da. Üstelik şöyle bir bilgide aldım. Takılan ekranda da aynı sorun oluşması durumunda garanti kapsamına bakılmaksızın tekrar değiştiriyorlarmış. Hatta şuan takılan ekranda tüm arızalara karşı makine garantisinden bağımsız 3 ay garantiliymiş :)

    Apple ı seviyorum.

    Not: Tabi 2-3 kat kar edince bu konuda müşteri memnuniyeti sağlamak zor olmuyor :)

    Tekrar oluştu bende. Yine gönderebiliyor muyuz :(


    ...said addicted.