folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Matematiği Deneyimleyerek Öğreten Bir Oyun Önerisi



Matematiği Deneyimleyerek Öğreten Bir Oyun Önerisi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    livane
    livane's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mayıs/2007
    Erkek
    RitmFarbRacourci bunu yazdı
    livane bunu yazdı
    :)

    @@,`  ^^ ilginç.

    ilginç olan nedir ?

    Çubuk ve fasulyelerle, Nesne sayı bağlantısını oluşturmaya çalışmak. Yanlış demiyorum, ama ilginç. (evet bağlaç öncesi ve sonrası Virgül(,) konulmaz ama ben kullanıyorum.)

    Öğretmenlikle bir alakanız var mı bilmiyorum ama bize pek ilginç gelmiyor bu :) Alışkanlık heralde . sayı- nesne ilişkisini öğretebilecek en etkili yöntem somut nesnelerdir. Ben fasülye, çubuk kullanırım başkası portakal, mandalina. Eğer yanlış diye düşünüyorsanız bilimsel kanıt isterim. o kadar eminim :)

    bende noktadan sonra küçük harfle başladım bak. Noktalama işaretleriyle ilgili bir derdim yok :)

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek
    livane bunu yazdı
    RitmFarbRacourci bunu yazdı
    livane bunu yazdı
    :)

    @@,`  ^^ ilginç.

    ilginç olan nedir ?

    Çubuk ve fasulyelerle, Nesne sayı bağlantısını oluşturmaya çalışmak. Yanlış demiyorum, ama ilginç. (evet bağlaç öncesi ve sonrası Virgül(,) konulmaz ama ben kullanıyorum.)

    Öğretmenlikle bir alakanız var mı bilmiyorum ama bize pek ilginç gelmiyor bu :) Alışkanlık heralde . sayı- nesne ilişkisini öğretebilecek en etkili yöntem somut nesnelerdir. Ben fasülye, çubuk kullanırım başkası portakal, mandalina. Eğer yanlış diye düşünüyorsanız bilimsel kanıt isterim. o kadar eminim :)

    bende noktadan sonra küçük harfle başladım bak. Noktalama işaretleriyle ilgili bir derdim yok :)

    Alaka, merak üzerine Eğitim hakkında 2-3 kitap okumuştum. Öyle yâni.

    Mandalina, portakal mı ^^D Benzer cisimler üzerinden, nesne bağımsızlığını fark ettirip, rakam~sayı farkını ortaya koymak.

    Bir de, boyut büyütmek, o da ilginçmiş.  Görmeyen, göremeyen öğrencilere yönelik. yada ince Kas kontrolünü geliştirememiş öğrenciler için mi?

    Bu noktalama işaretleri konusu ilgimi çekti. 5-6  kelimede bir İşaret koymak, sanki algılamayı anlamayı kolaylaştırabiliyor gibi. Ama özellikle de Virgül(,).

    Canım sıkıldıkça, ezber bozacak şekilde, (virgül) koyuyorum. ^^/)

    yalnız bâzen bu virgül, benzer kelimeleri birbirinden ayırırken, aynı zamanda anlam olarak bitmiş (yada anlam birimi oluşturmuş ) cümleciklerle beraber kullanılınca, Anlam moka sarıyor. böyleyken böyle yani ^^ Not olsun diye yazdım. (kime ? kişilik sayısı artıyor gibi oldu ^^P )

     

    RitmFarbRacourci tarafından 03/Nis/19 19:27 tarihinde düzenlenmiştir

    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    italyan
    italyan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Aralık/2003
    Erkek

    -Gereksiz mesaj- sildim.

     

    italyan tarafından 03/Nis/19 19:26 tarihinde düzenlenmiştir

    Gerçek yoktur.Herşey yorumdur. - KKK - Düşünürseniz, acı çekersiniz. Şüphe ederseniz, delirirsiniz. Hissederseniz, yalnız kalırsınız. O yüzden koy goethe
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roronoa
    Kreyzi
    Kreyzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek
    livane bunu yazdı

    Genel anlamda toplama işlemi için düşünülmüş yaratıcı bir etkinlik ama kullanım alanı çok dar. Ayrıca sayı nesne eşleştirme ilk okulda daha önemlidir. Mesela 3 sayısının 3 tane nesneye karşılık geldiğini anlatamıyor oyun. Öyle problem çözme, üst düzey düşünmeye yönelik değil. 

    Dediğim gibi toplama işlemi, büyük küçük sayılar, bilinmeyenli toplamanın ötesinde değil.

    . Çocuğum olsa alır oynarım ama sınıf içerisinde kullanılacak bir etkinlik değil maalesef. Öğrencilerime de tavsiye eder miyim bilemiyorum. 

     

    aynen özellikle okul öncesi için kullanılırsa çocuğu ezbere iter gibi geliyor 3+1 yaparken 2+2'de kafası daha fazla karışabilir. ama basit düzeyde tekli hayvan görseli yerine rakam kadar hayvan kullanıp sadece 1 tane metre koyarım diye düşündüm şimdi fena olmaz gibi. serbest zamanda çocuklara sunabilirim oynamaları için ilgilerini geçer mukavva ve renkli fotokopi ile denemesini yapayım.

    not: ritmfarb çubuk, fasulyeler plastik ürün belki aklında farklı canlanmıştır. yalnız ben ilkokuldayken bunları kullanıyorduk ve hala devam ediyor üzücü. bu arada k.bakma ama ezber bozacak şekilde değilde daha çok ya**ak gibi yazılar/işaretler kullanıyorsun abi :/


    Eğer hayatım bir film olsaydı, ya uyuyakalır ya da yarısında çıkardım.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    livane
    livane's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mayıs/2007
    Erkek
    RitmFarbRacourci bunu yazdı
    livane bunu yazdı
    RitmFarbRacourci bunu yazdı
    livane bunu yazdı
    :)

    @@,`  ^^ ilginç.

    ilginç olan nedir ?

    Çubuk ve fasulyelerle, Nesne sayı bağlantısını oluşturmaya çalışmak. Yanlış demiyorum, ama ilginç. (evet bağlaç öncesi ve sonrası Virgül(,) konulmaz ama ben kullanıyorum.)

    Öğretmenlikle bir alakanız var mı bilmiyorum ama bize pek ilginç gelmiyor bu :) Alışkanlık heralde . sayı- nesne ilişkisini öğretebilecek en etkili yöntem somut nesnelerdir. Ben fasülye, çubuk kullanırım başkası portakal, mandalina. Eğer yanlış diye düşünüyorsanız bilimsel kanıt isterim. o kadar eminim :)

    bende noktadan sonra küçük harfle başladım bak. Noktalama işaretleriyle ilgili bir derdim yok :)

    Alaka, merak üzerine Eğitim hakkında 2-3 kitap okumuştum. Öyle yâni.

    Mandalina, portakal mı ^^D Benzer cisimler üzerinden, nesne bağımsızlığını fark ettirip, rakam~sayı farkını ortaya koymak.

    Bir de, boyut büyütmek, o da ilginçmiş.  Görmeyen, göremeyen öğrencilere yönelik. yada ince Kas kontrolünü geliştirememiş öğrenciler için mi?

    Bu noktalama işaretleri konusu ilgimi çekti. 5-6  kelimede bir İşaret koymak, sanki algılamayı anlamayı kolaylaştırabiliyor gibi. Ama özellikle de Virgül(,).

    Canım sıkıldıkça, ezber bozacak şekilde, (virgül) koyuyorum. ^^/)

    yalnız bâzen bu virgül, benzer kelimeleri birbirinden ayırırken, aynı zamanda anlam olarak bitmiş (yada anlam birimi oluşturmuş ) cümleciklerle beraber kullanılınca, Anlam moka sarıyor. böyleyken böyle yani ^^ Not olsun diye yazdım. (kime ? kişilik sayısı artıyor gibi oldu ^^P )

     

    İlginç adamsın vesselam :) ben burda sayı öğretiminin nasıl öğretildiği üzerine bir yazı yazmadım. Nesneler sadece örnek ( Boyut eleştirin için), Yani hepsini aynı anda kullanıyorum diye bir şey söylemedim. Görme engelliler öğretmeni değilim. Görme engellilerle çalışmıyorum. Sen hangi düzeyde dedin bilmiyorum ama kas kontrolü ilkokulda yeterince gelişmiş oluyor çocukların.

    Uzatmayacam adamın konusu başka biz başka birşey üzerine tartışıyoruz. Konu hakkında istediğin kadar konuşalım yanlışlar varsa  düzeltelim ama burada değil. Nesne bağımsızlığı konusunu da tam anlayabilmiş değilim ( benim eksikliğim olabilir) ama benim bildiğim nesne bağımsızlığı 15. ayda kazanılıyor. İlkokullarda nesne bağımsızlığı ya benim bilmediğim bir kavram ya da bebekken öğrenilen.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    duolingo nun tarzını baya beğeniyorum, çok az fransızca ve almanca takıldım hala aklımda öğrendiklerimin çeyreği falan.

    aynı mantıkta bi matematik uygulaması olsa, dört işlemden başlayıp türevlere kadar götürse baya efso olurdu.

    var mı böyle bir şey ?


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek

    Suçlama, yargılama yok. irticalen(?) yaptığım şey bu. ^^D` serbest düşünüyorum, ve yazıyorum yani.

    Pipili olmasının bir sakıncası yok. 

    bir şekilde, konusu da Up'dullahlanmış oluyor nitekim ^^P

     

    RitmFarbRacourci tarafından 04/Nis/19 09:27 tarihinde düzenlenmiştir

    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
Toplam Hit: 1772 Toplam Mesaj: 18
oyun matematik