Nesneye Dayalı Programlama
-
bence en güzel örnek strateji oyunları. özellikle age of empires.
200 tane populasyonu olan bir imporatorluk kuruyorsun. imparotorlukta çiftçi, avcı, şövalye, okçu mızrakçı vs in var.
hepsinin canı, saldırma, koruma özellikleri var.
insan arayüzü oluşturursun, bunu savaşan ve savaşmayan iki arayüze uygularsın.
savaşanlarıda gemi, atlı, yaya diye ayırırsın. (oyunda askerlerin çıkan bina, askerlerin çıka bina diye).
atlılarıda kendi arasında ayırırsın. şövalye, oklu atlı, develer vs....
binadan çıkan her atlı referansa bağlanır ve oyuncunun askeri olur.
biraz yavan bir anlatım oldu. akşam daha düzenler yollarım.
-
istanbulda eyüp tarafına yakınsan Uygulamalı calıstırıp , kaynak kitaplarımı ödünç verebilirim.
Örnek olarak bir madde vardır ve bu maddenin özellikleri vardır.
Örn ; Araba..
Arabanın Rengi
Arabanın Yakıtı
Arabanın vs vs vs
Bu özellikleri değiştirmek için uzun zaman ayırman gerekıyor.ancak nesne tabanlı programlama mımarısını bılırsen vakıtten ve kod yıgınından kurtulursun.bi arkadas struck'lara calısmanı onermıs ancak C dilinde programlama yapmıyorsan struck'ları öğrenmenın bi önemi yok bence . cokta önemli bi konu sayılmaz.ve eğer gerçekten bu işi yapmak istiyorsan N katmanlı mimari üzerine kafa yorabilirsin.n katmanlı mimari uygulamasında nesne tabanlı programlamanın önemi büyüktür :) eger başlıcaksan 3 katmanlıdan baslayıp nesne üzerinde oynamalar yapıp kendi nesnelerini kontrol etmeyıde ogrenırsın.
-
Bu konu harbi sağlam konu dursun kenarda..
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------Bi ton karışılık olmuş temizliyorum mesajı.
OOP'un teori kısmında c'deki structure'lara bakarak , memoryde ne yaptığını öğrenmek daha iyi olabilir.Fakat oop kullanımı konusunda yapılacak en net iş sınıflarla çalışmaktır.
OOP'un bütün özelliklerini kullanacağın en güzel iş bir oyun tasarlamak.Net şekilde oturur.
-----------------------------Nası bi oyun yazmamı önerirsin?Satranç dama felan geldi aklıma ama baya uğraştırıcı olur :D
-
hahahah hepte bu araba ornegi verilir hee :D
--------------------------------------------
masTR bunu yazdı:
-----------------------------istanbulda eyüp tarafına yakınsan Uygulamalı calıstırıp , kaynak kitaplarımı ödünç verebilirim.
Örnek olarak bir madde vardır ve bu maddenin özellikleri vardır.
Örn ; Araba..
Arabanın Rengi
Arabanın Yakıtı
Arabanın vs vs vs
Bu özellikleri değiştirmek için uzun zaman ayırman gerekıyor.ancak nesne tabanlı programlama mımarısını bılırsen vakıtten ve kod yıgınından kurtulursun.bi arkadas struck'lara calısmanı onermıs ancak C dilinde programlama yapmıyorsan struck'ları öğrenmenın bi önemi yok bence . cokta önemli bi konu sayılmaz.ve eğer gerçekten bu işi yapmak istiyorsan N katmanlı mimari üzerine kafa yorabilirsin.n katmanlı mimari uygulamasında nesne tabanlı programlamanın önemi büyüktür :) eger başlıcaksan 3 katmanlıdan baslayıp nesne üzerinde oynamalar yapıp kendi nesnelerini kontrol etmeyıde ogrenırsın.
-----------------------------