Oyun Geliştirme & Programlama
-
öğrenmeye çalışıyorumda bu işte ufacık bir app yazmak bile neden bu kadar zor arkadaşlar?
profesyonel oyunlardan bahsediyorum
-
Babana sorsana, baban herşeyi bilir...
-
hocam bi ara bende çok uğraştım ama bireysel olarak yazabileceğimiz appler çok kısıtlı. flappy bird gibi dandik oyunlar yazabilirsin. oda tutmaz. ha diyeceksin ki o tuttu ama, onun gibi binlerce oyun var bir tanesi tuttu ve şimdi oynayan yok artık.
complex oyunlarda zaten firmalar tarafından çıkıyor. orda da en az 5-6 kişi çalışıyor.
bu iş zaman emek bilgi ve fikir işi. zamanın yoksa yapamazsın. zamanın olur bilgin olmaz öğrenmeye çalışırsın çok uzun ve uğraştırıcı bir yol çıkar karşına.hadi hepsini geçtin öğrendin birde sana güzel fikir lazım. bunca bilgi öğrenmişsin fikir güzel olmazsa hiçbir getirisi olmuyor.
sözün özü bence çok vefasız bir iş.
ben çalışma hayatına girince akşam eve gelidiğimde 1-2 saatim kalıyor (oyun yemek dışarı çıkma vs bittikten sonra). 1-2 saatte de oyun yazacak kadar programlama öğrenmek yıllarını alır adamın.
belki ben yanlış düşünüyorumdur. beni umutlandıracak biri varsa yanıtlasın :D bu yüzden geçenlerde eski bir tbtliye dediğim gibi bıraktım bu işleri grafik tasarımına geçtim.çizim o kadar zor gelmiyor. ha gönül isterdi ki deli gibi kod yazim, kafamda tasarladıgım oyunu koda dökebilim ama olmuyor işte.
son olarak bi programlamacı arkla konuştum bu işler nie bu kadar zor diye. yani aptal saptal hatalar, bi program yazıyorsun senin pcde çalışıor aynısını alıyorsun başka pc ye atıyorsun hata veriyor..vs vs ama ilerde kodlama yapmadan çok ayrıntılı şeyler yapılabilecek programlar çıkacak diye umut ediyorum.söyle ki bi 10 yıl geriye gitsen ne vardı 2000li yıllarda ki ? şimdiki teknolojik gelişmeye bak. elbet birşeyler çıkacaktır.
daha da yazardımda okunmuyor :D
-
Ekerci bunu yazdı
hocam bi ara bende çok uğraştım ama bireysel olarak yazabileceğimiz appler çok kısıtlı. flappy bird gibi dandik oyunlar yazabilirsin. oda tutmaz. ha diyeceksin ki o tuttu ama, onun gibi binlerce oyun var bir tanesi tuttu ve şimdi oynayan yok artık.
complex oyunlarda zaten firmalar tarafından çıkıyor. orda da en az 5-6 kişi çalışıyor.
bu iş zaman emek bilgi ve fikir işi. zamanın yoksa yapamazsın. zamanın olur bilgin olmaz öğrenmeye çalışırsın çok uzun ve uğraştırıcı bir yol çıkar karşına.hadi hepsini geçtin öğrendin birde sana güzel fikir lazım. bunca bilgi öğrenmişsin fikir güzel olmazsa hiçbir getirisi olmuyor.
sözün özü bence çok vefasız bir iş.
ben çalışma hayatına girince akşam eve gelidiğimde 1-2 saatim kalıyor (oyun yemek dışarı çıkma vs bittikten sonra). 1-2 saatte de oyun yazacak kadar programlama öğrenmek yıllarını alır adamın.
belki ben yanlış düşünüyorumdur. beni umutlandıracak biri varsa yanıtlasın :D bu yüzden geçenlerde eski bir tbtliye dediğim gibi bıraktım bu işleri grafik tasarımına geçtim.çizim o kadar zor gelmiyor. ha gönül isterdi ki deli gibi kod yazim, kafamda tasarladıgım oyunu koda dökebilim ama olmuyor işte.
son olarak bi programlamacı arkla konuştum bu işler nie bu kadar zor diye. yani aptal saptal hatalar, bi program yazıyorsun senin pcde çalışıor aynısını alıyorsun başka pc ye atıyorsun hata veriyor..vs vs ama ilerde kodlama yapmadan çok ayrıntılı şeyler yapılabilecek programlar çıkacak diye umut ediyorum.söyle ki bi 10 yıl geriye gitsen ne vardı 2000li yıllarda ki ? şimdiki teknolojik gelişmeye bak. elbet birşeyler çıkacaktır.
daha da yazardımda okunmuyor :D
şöyle bir umut verebilirm tanıdığım felsefi konularda takip ettiğim bir eleman var.
eleman lise mezunu daha önceki işi reklam metin yazarlığı filan.
hobi amaçlı kendi oyun yazıyordu. sonra bunu sanal gerçeklik olayına uyarlamaya başladı.
şu an oyun tasarımı ile alakalı bir firmada çalışıyo.
elemanı bir araştır..
takma adı nebuch asıl adı doğan çetin"
-
Eğer hazır oyun motoruyla bu işe girişiyorsan açıkcası işin zor kısmını oyun motoru kendi üstleniyor.
Geri kalan programlama kısmı sahne içerisinde ki şeylerin hareketleri ve davranışları çeşitli şartlar,durumlar ve tetikleyici şeylere göre ayarlamak kalıyor. (AI Hariç konuşuyorum)
Bu kısımda öncelikle temel programlama bilgin ve ingilizcen olması şart. Az birazda matematik olsa fena olmaz. Çünkü oyun programlama, programlamanın bir alt katmanıdır. Ingilizce'nin şart olması ise kullancağın uygulamalar,sdk lar, bunların dökümantasyonları,bunları kullanırken alıcağın hatalar hep ingilizce olacaktır.
Sosyal Platformlarda Oyun Geliştirme toplulukları rezalet bir halde. Herkes basic şeyler sorup durmakta. İnsanlar google'da arama yapmaktan aciz durumda. Sorularına yardım etmek için direk çözümü vermektense araması gereken keywordleri versekte temelleri olmadığı için kendilerine göre kişiselleştiremiyorlar. Herkes hazır scriptlerle piyasada ki 1 000 000 tane olan oyundan 1 tane daha yapıyor,özgün şeyler çok az.
Eğer motoru'da kendim yapıcam diyorsan o seviyede işler biraz daha değişiyor ve zorlaşıyor. Öncelikle kullanıcağın dilde uzman seviyesinde olman lazım. Buna ek olarak iyi bir seviyede matematik bilgiside gerekiyor.
Daha da derine indiğimizde artificial intelligence gibi terimlerde adım adım gelmekte.
Bu birde işin sadece programlama boyutu. Bunun haricinde güzel bir oyun için bir çok puzzle parçasının düzgün olarak oturtulması gerekiyor.
Nedir Bunlar ?
1-Oyunun Senaryosu
2-Oyun Dinamikleri
3-Sahne ve Seviye Tasarımları
4-Oyun Görselleri
5-Oyun Müzikleri
6-Oynanış
Burada Game Designer'ından,Sesçisine,Tasarımcısından,Programcısına bir çok kişi ekip halinde ortak bir fikirde ve temada ürünler çıkarması gerekiyor.
Keza tasarım kısmında ise tasarımcı için en zor altkategorilerden biri bir oyun için ortaya ürün çıkarmaktır. Modelleme için bakarsak mümkün mertebe en az polygon kullanarak en doğru kaplamayla ortaya güzel bir ürün çıkarmaktır.
Dünyanın en güzel Modellerini yaptın,en güzel oynanış mekaniklerini yazdın yinede bu modellerin sahne içindeki yerleşimi veya senaryon boktan olursa yine genel anlamda kötü bir kanıya etki edecektir.
Özet olarak hepsi aynı oranda uyum içinde ve mümkün mertebe sorunsuz olmalı.