Oyun Programlama İle Alakalı Mantık Soruları
-
DuPi bunu yazdı
sürekli random :D
DarkSkull'un dediği gibi araya array'ler koyman lazım.
iyi bir programlama ile yazmak istiyorsan oyunu Kendi Sınıflarını yazacan mesela
class Kamyon {
tip->
güç->
level->
}
detaylandıkça detaylanır.
ama değişiklik yapmak oldukça kolay hale gelir. mesela görev sınıfı yaparsın farklı tip kamyonlara farklı görevler verir. veya belli levele belli görevler verir. kıstas oluşturur.
Aynı sınıfı yük için de yapacaksın ağırlık, km başı ücret, tehlikeli mi, kırılır mı? Yükün ağırlığı ile kamyonun gücünü kıyaslayıp hızlanmasını falan ona göre ayarlayacaksın.
-
DarkSkull bunu yazdıDuPi bunu yazdı
sürekli random :D
DarkSkull'un dediği gibi araya array'ler koyman lazım.
iyi bir programlama ile yazmak istiyorsan oyunu Kendi Sınıflarını yazacan mesela
class Kamyon {
tip->
güç->
level->
}
detaylandıkça detaylanır.
ama değişiklik yapmak oldukça kolay hale gelir. mesela görev sınıfı yaparsın farklı tip kamyonlara farklı görevler verir. veya belli levele belli görevler verir. kıstas oluşturur.
Aynı sınıfı yük için de yapacaksın ağırlık, km başı ücret, tehlikeli mi, kırılır mı? Yükün ağırlığı ile kamyonun gücünü kıyaslayıp hızlanmasını falan ona göre ayarlayacaksın.
O kolay zaten Unity kullanıyorsa Rigidbody ekler yüke göre Mass değerini arttırır.
-
Bazen yapmam gereken yerlerde takikiyorum ve nette de hic benzer birsey yaoilmamis daha once ve nasil yapacagim konusunda bilgim hatta fikrimde yok. Bu tarz takilma durumlarinda nasi kodlama yapiyorsunuz nasil gelistiriyorsunuz? Tamam tecrubesizlikten kaynaklaniyor ama bu tecrubeyi nasil arttiriyorsunuz ?
Kodlama yapa yapa diyeceksinizde takildigim yerden ilerleyemiyorum nasil kodlama yapabilirim ki ?
Aslinda asil soru nasil kendinizi kodlamada gelistiriyorsunuz ?
Bazen source code lara bakiyorum bisiler ogrenirmiyim diye fakat ya proje cok buyuk var karisik oluyor yada hayatimda girmedigim kodlamalar var.bunlari nasil analiz ediyorsunuz ?
-
Ekerci bunu yazdı
Bazen yapmam gereken yerlerde takikiyorum ve nette de hic benzer birsey yaoilmamis daha once ve nasil yapacagim konusunda bilgim hatta fikrimde yok. Bu tarz takilma durumlarinda nasi kodlama yapiyorsunuz nasil gelistiriyorsunuz? Tamam tecrubesizlikten kaynaklaniyor ama bu tecrubeyi nasil arttiriyorsunuz ?
Kodlama yapa yapa diyeceksinizde takildigim yerden ilerleyemiyorum nasil kodlama yapabilirim ki ?
Aslinda asil soru nasil kendinizi kodlamada gelistiriyorsunuz ?
Bazen source code lara bakiyorum bisiler ogrenirmiyim diye fakat ya proje cok buyuk var karisik oluyor yada hayatimda girmedigim kodlamalar var.bunlari nasil analiz ediyorsunuz ?
Biraz ingilizce varsa Google + http://answers.unity3d.com/
Ayrıntıya girdikçe Türkçe birşey bulunmuyor.
Bir de takıldığın yeri söylersen cevap verebilecek biri çıkabilir.
-
Nasıl anlatılır ki ?
bilmediğimiz şeyi nasıl anlarız :)
hocam öncelikle yapmak istediğin şeyi düşün sonra anahtar kelime kelimelere dök.
mesela duvara çarpmak :) türkçe kaynak çok az ama atıyorum. "unity wall collision" yazdığın zaman sana duvara çarpma ile ilgili yığınla kod gösterecektir. az çok kodları okuyabileceğin için geri kalanını kendin yapacaksın.
sadece ne yapmak istediğini bilmen yeterli sanıyorum.
-
Hocam Unity ile çalışıyorsan zaten aklına takılan konu hakkındaki anahtar kelimeleri arat, unity forumunda elbet birileri sormuştur. Ben Unity'de takıldığım yer olduğunda bizim fb grubundaki arkadaşlara soruyorum (araştırıp da bulamazsam). Ama zaten Unity hakkındaki temel bilgilere sahipsen mantık kurmak kolaylaşıyor.
Sadece proje üzerinden yürüme, eğer acemiysen YouTube'da güzel complete project tutorialları var. Onları adım adım uygula çok şey öğrenirsin.
Şimdilik aklıma bunlar geliyor, ama eğer takıldığın bir yer olursa pm atabilirsin yardımcı olurum.