System İdle Process Problemi

  1. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    aLsanCaK
    aLsanCaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2007
    Erkek

    Task manager`i actigim zaman hic bi program acik olmasa bile bu system idle process cpu yu cok mesgul ediyor(60-90 arasi). bilgisayar cok kasiyor.. fikri ve cozumu olan varmi ?

  2. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    PcK0
    PcK0's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2007
    Erkek

    System IdLe Process'in Türkçesi, Sistem boşta işLemidir. O sırada bilgisayar işLem bekLer. BekLerken sözde cpunun kuLLanıLmayan yüzdesini kuLLanır. Başka bir program cpu güç yüzdesini kuLLanmaya başLadığında sistem boşta işLeminin durumu 100'e toparLadığını görüceksin. Yani oLması gereken birşeyden bahsediyoruz tamamiyLe normaL. Yani biLgisayarını kastıran herhangi bir durum söz konusu değiL.

  3. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    aLsanCaK
    aLsanCaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2007
    Erkek

    ben psikolojik olarak oraya yuklenmisim demekki :D bilgisayar son gunlerde acayip yavas, bi ekran resmi koydum mesela hic bisey calismiyor sadece ps aciyorum 100% u buluyor ps acilincada cok agir calisiyor. task managerin bi resmini koydun  ters bisey varmi acaba bide resme bakalim :)

  4. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    fotoshop kasmış şu anda aşırı %93 seviyesinde, birde görev yöneticisi calışıyo görevleri gösterecem diye :)

    Sistemle ilgili başka bi performans sorunu yok ise normale benziyor...

  5. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    aLsanCaK
    aLsanCaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2007
    Erkek

    peki saolun, sistem nedense herzamankinden daha yavas baska bi problem var heralde tesekurler, konu silinebilir :)

  6. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    tarzan
    tarzan's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mart/2007
    Erkek

    aLsanCaK bunu yazdı:
    -----------------------------

    peki saolun, sistem nedense herzamankinden daha yavas baska bi problem var heralde tesekurler, konu silinebilir :)

    -----------------------------

    hocam kusuruma bakma da özellikle mi konu silinebilir yazıyosunuz? :| yani bu sorunu okuyan belki onlarca kişi çözüme ulaşıcak bana biraz bencillik gibi geldi.. son zamanlarda gördüm bir kaç kere de ondan sordum..

  7. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    aLsanCaK
    aLsanCaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2007
    Erkek

    hayir, benim sorun sandigim seyin aslinda sorun olamdigi , insanlari yaniltabilecegini dusundugum icin dedim :)

  8. KısayolKısayol pmÖzel Mesaj
    PcK0
    PcK0's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2007
    Erkek

    BiLgisayarın son zamanLarda sana yavaş geLiyosa CPU sıcakLığını bir kontroL et derim. CPU Fanın yavaşLamış oLabiLir. Heatsink iLe cpu arasına sürüLen jeL tarzındaki şeyi yeniLersen daha güzeL bi performans aLabiLirsin.

    Windows kaynakLıda oLabiLir. Gereksiz yere paranoya yaratmak istemem ama adwareLer gereksiz kasıLmaLara sebep oLabiLiyor. Bunun içinde bi kontroL yapsan oLur.

    32 işLem gördüm görev yöneticisinde fazLa programLarı başLangıçtan kaLdırabiLirsin. Ne kadar az sistemLe çaLıştırırsan biLgisayarını daha çok performans aLırsın. HeLe birde düşük yapıLı bir biLgisayarın varsa kesinLikLe fazLa çaLışan programLarı kaLdırmaLısın. Düşük sistemLi biLgisayarLarı rahatLıkLa 17 işLeme kadar düşürebiLiyorum.

    Örn: jusched.exe, jqs.exe (bunLar java için sözde gerekLi oLan şeyLer. Ne kadar oLsada pek kuLLanmıyoruz.)

    atixxx*.exe tarzında oLanLar; ati ekran kartına sahip biLgisayarLarda var geneLde. Daha yüksek performans veriyormu biLmiyorum fakat gende ramden faLan yer sağLaman için kapatman daha iyi oLabiLir.

    NBService.exe; Nero Burning Service. Nero oLuşturuyor bunu, bunada sadece çok fazLa cd yazdırırken ihtiyaç duyuyosun. CD yazma işLemLerini hızLandırması için. services.msc üzerinden kapatabiLirsin.

    Önden gözüme çarpanLar bunLar. Daha güzeL optime edebiLirsin.

Toplam Hit: 2358 Toplam Mesaj: 8