Teknik Servis Hakkında Yapabileceğim
-
PanxeR bunu yazdı
parçası yoksa para iadesi yada bir üstü ile değişir
ürünü almış olduğum yer kapandı. bakalım elimden geleni yapacağım artık
-
Hocam youtube da adem helvacı var ona ulaşmaya çalış. Böyle hikayelere bayılır ve tam olarak ne yapman gerektiği konusunda seni yönlendirir. Ayrıca bu tarz absürt hikayeleri de videoya çekmeyi sever. Youtube da video olunca firmalar biraz daha kolay ikna oluyor.
-
Senin saat bu değil mi ?
https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=G-701RD-7A&subseries=G-701&series=701
İnternetten baktım hep 2004 denmiş üretim tarihine. Servis doğru söylüyor gibi. Tüketici hakem heyetine aldığın yeri şikayet etmen gerekiyor ama onlarda kapattı diyorsun. :/
-
CooLSTuFF bunu yazdıengin01288 bunu yazdı
Pandemi yasal süreyi etkilemez.
20 iş günü ve 5 yıl destek süresi var.
Bu arada garanti belgenize basım tarihi var ise ona bakınız. Ne zaman üretilmiş o zaman anlayabilirsiniz.
başka bi ürünün garanti belgesi üzerine bu saatin modeli yazıldı. ama satıcının kaşe imzası var 2004 diyo da o kadar eski olacağını düşünmüyorum bakalım.
Başka ürünün üzerine yazıldıysa da geçersiz. O belgeler Ticaret bakanlığına da işleniyor. Ayrıca yasaya göre faturalar garanti belgesi yerine geçmezler. Maalesef satıcıya ulaşmanız lazım ama onlarda kapattı diyorsunz. Çok meşakatli iş.
-
hypnot1c bunu yazdı
5.Sayfa, ayıplı Mal ve Hizmetler, 1.soru ve 4.soru
------
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ'ne göre, ürünün Satışından itibaren 5 Yıl boyunca firma tarafından ücretli veya ücretsiz, Servis Desteği verilmesi zorunludur. Linkteki tabloda saat diye aratırsan 5 yıl olduğu görülüyor.
Ayrıca;
Tüketici Kanunlarına göre Garanti kapsamı içersinde 20 İş Günü içersinde Onarım yapılamıyor ya da Tedarik edilemiyorsa, "seçimlilik hakkı" sende olacaktır. Aynı Ürünü talep edebilir, Para iadesi istenilebilir, Ürün artık üretilmiyorsa Eş Değer veya Daha Üst modelleri talep edebilirsin.
Madde 11'i inceliyebilirsin.
@CooLSTuFF Benim anlamadığım durum ise , yedek parça üretiminin olmadığını paylaşabilirler ,ama sana ne dediler ? Değişim, İade yapamayız diye söylenip işi Yokuşa mı sürüyorlar ? Ürün üretilmiyorsa, Aynı Ürünü bulamazsın zaten. Aynı özelliklere sahip Farklı bir Model ya da üst Model talep edilebilir.
Ben de şunu anlamadım. servisten ürünün yedek parçası olmadığına dair yazılı,imzalı,kaşeli Belgeyi yada Raporu aldı. tamam ama, satın aldığı yer de kapanmış ise, @CooLSTuFF hâkem heyet'i hâricinde , casio'nun Türkiye ana bayii'sine mi başvuracak ?
büyük ihtimalle, servis, saat temin edemez. değil mi?
~@~
@engin01288, Garanti belgesi ve Fatura farkı ilginç'miş.
bir ara, bu şekilde tufa'ya gelecekmişim demek ki. @@, iyi yırtmışım. ``.
RitmFarbRacourci tarafından 16/Haz/21 19:54 tarihinde düzenlenmiştir -
satici yoksa distributor sorumlu diye biliyorum ama saati satan firma kendi getirdiyse yurt disindan tr yetkili servisini baglamaz zaten. Once distributor mu getirmis girma mi onu ogrenmek lazim. Firma degilse ztn sikinti yok.
-
isterse 1925 üretimi olsun farketmez, satın alındıktan sonra 2/5/10 ne kadar garanti verdiyse o garantiyi karşılamak zorunda.
Dükkanın kapanması farketmez ya dist. servisi falan bişey vardır illaki tekrar yollarsın. -
Üretim tarihi önemli değil faturalandırma tarihi baz alınır 5 senelik süreye..
-
yunusdogan bunu yazdı
Üretim tarihi önemli değil faturalandırma tarihi baz alınır 5 senelik süreye..
İyi de adam başka bir garanti belgesini doldurmuş. Servisler açısından garanti belgesi önemlidir. O da yokki elinde. Çoğu servis garanti belgesi istemez ama iş inada binerse isteyebilir.