folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Tolkienden Başkasını Tanımam..



Tolkienden Başkasını Tanımam..

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Adanedhel
    Adanedhel's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Aralık/2008
    Erkek

         En  sevdiğiniz kitap konusunda birçok  orta dünya hayranını gördüm..orta dünyayı ilk tasarlayan tolkiendir..elfleri cücleri hobbitleri daha önce var olmasına rağmen bu şekilde anlatan ilk  kişi tolkiendir...Tolkienin orta dünyasına özenen başka bir çok kitap yazmışlar...zaman çarkı ejderha mızrağı..fla filan..hepsi özentidir bence..Silmarilllionda Orta dünyanın  tarihi anlatılmaktadır zaten..onun üzerine yeni şeyler yazmak.ahmaklıktır..

         Filmde morien mağralarındaki sahneyi görmüisünüzdür..filmde çok kısa anlatılmış..kitapta girmeleriyle çıkmaları 2 hafta sörerken filmde girmeleriyle çıkmaları bir oluyor..o kadar şiirsel ve sürükleyici ki..ORKLARIN ATTIĞI OKLARIN  KAFANIZA GELMEMESİ İÇİN BAŞINIZI EĞİYORSUNUZ...gerisi boş bir Tolkien var..


  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KAAMOS
    KAAMOS's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek

    bende babamdan başkasını tanımam iyi sallar şerefsiz

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiSeptiK
    AntiSeptiK's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek
    Filmde bir çok yanlışlık var, kitabı okuyan birisine çok rahatsızlık verici bir durum bu.. Kesinlikle Tolkien'in Kaleminden çıkmış herşey okunmalı. kitabın verdiği zevk, filmle kıyaslanamaz bile. misal bi tom bombadil ya da saruman ın shire ı yok edişi, ölümü, mağralarda sam'in yüzüğü takışı, vs. nasıl konulmaz filme anlamış değilim..

    "Seni hiç tutamadım, ama hissediyorum. Hiç konuşmadın, ama seni duyuyorum. Seni hiç tanıyamadım, ama seni seviyorum."
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    husnuweb
    husnuweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Nisan/2007
    Erkek

    AntiSeptiK bunu yazdı:
    -----------------------------
    Filmde bir çok yanlışlık var, kitabı okuyan birisine çok rahatsızlık verici bir durum bu.. Kesinlikle Tolkien'in Kaleminden çıkmış herşey okunmalı. kitabın verdiği zevk, filmle kıyaslanamaz bile. misal bi tom bombadil ya da saruman ın shire ı yok edişi, ölümü nasıl konulmaz filme anlamış değilim..
    -----------------------------

    Nasıl yani?

    Filmin sonunda o güzel köylerine geri dönmüyorlar mı :) 


    Listening to the wind of change.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiSeptiK
    AntiSeptiK's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek

    husnuweb bunu yazdı:
    -----------------------------

    AntiSeptiK bunu yazdı:
    -----------------------------
    Filmde bir çok yanlışlık var, kitabı okuyan birisine çok rahatsızlık verici bir durum bu.. Kesinlikle Tolkien'in Kaleminden çıkmış herşey okunmalı. kitabın verdiği zevk, filmle kıyaslanamaz bile. misal bi tom bombadil ya da saruman ın shire ı yok edişi, ölümü nasıl konulmaz filme anlamış değilim..
    -----------------------------

    Nasıl yani?

    Filmin sonunda o güzel köylerine geri dönmüyorlar mı :) 


    -----------------------------

    maalesef :) filmde öyle ama kitapda döndüklerinde shire, sarumanın askerleri tarafından yakılıp yıkılmış ve hobbitler tutsak olarak alınmış oluyo :) bizimkiler döndüklerinde shire da savaş oluyo, saruman ölüyo, küle dönmüş shire ı tekrar yeşillendirmek için sam, Galadriel'in ona verdiği sihirli tohumdan serpiyo shire a :) ayrıca belediye başkanı oluyo :)


    "Seni hiç tutamadım, ama hissediyorum. Hiç konuşmadın, ama seni duyuyorum. Seni hiç tanıyamadım, ama seni seviyorum."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    o6u2
    o6u2's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2008
    Erkek
    AntiSeptiK bunu yazdı:
    -----------------------------

    husnuweb bunu yazdı:
    -----------------------------

    AntiSeptiK bunu yazdı:
    -----------------------------
    Filmde bir çok yanlışlık var, kitabı okuyan birisine çok rahatsızlık verici bir durum bu.. Kesinlikle Tolkien'in Kaleminden çıkmış herşey okunmalı. kitabın verdiği zevk, filmle kıyaslanamaz bile. misal bi tom bombadil ya da saruman ın shire ı yok edişi, ölümü nasıl konulmaz filme anlamış değilim..
    -----------------------------

    Nasıl yani?

    Filmin sonunda o güzel köylerine geri dönmüyorlar mı :) 


    -----------------------------

    maalesef :) filmde öyle ama kitapda döndüklerinde shire, sarumanın askerleri tarafından yakılıp yıkılmış ve hobbitler tutsak olarak alınmış oluyo :) bizimkiler döndüklerinde shire da savaş oluyo, saruman ölüyo, küle dönmüş shire ı tekrar yeşillendirmek için sam, Galadriel'in ona verdiği sihirli tohumdan serpiyo shire a :) ayrıca belediye başkanı oluyo :)


    -----------------------------

    filme bir türk filmi havası katılmış, mutlu son olmazsa olmaz :)

    http://kocaer.me
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaAmLis
    RaAmLis's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Eylül/2005
    Erkek

    bir kaç kitabını okudum tolkienin

    güç yüzüklerine dair 

    silmarillion

    yuzuklerin efendisi serisi

    hobbit

     

    ayrıca yuzuklerin efendisi serisinin tek kitap olarak basılmıs özel basımı da var

     

    kitabları okuyanlar yuzuklerin efendisi filmini kitabın uyarlaması deilde ayrı bir filmmiş gibi izlerse daha fazla zevk alırlar

    bir çok eksik sahne var. Filmde aragorn gondora gitmek istemiyormuş gibi etki bırakılıyor izleyici üstünde ama kitapda çok farklı aragorn hep gondora gitmek istiyor.artık zamanının galdiğini tahtı devralması gerektiğini biliyor. 


    Hayattaki amacını bulamayan, bulmaya yaklaştığını hissettiğinde ise alıkoyulan bu yüzden herşeyi oluruna bırakan ama bunu da beceremeyen kişi.
Toplam Hit: 1236 Toplam Mesaj: 7