Turkcell E-Sim Deneyimim
-
Cep telefonları ilk çıktığında sim kartlar kredi kartı boyutundaydı. Yeni hat alınca sim kartımızı kırdığımız kartı telefona olduğu gibi sokarak kullanılıyordu.
https://youtu.be/vqT0Hm27IX0?t=181
Sonradan 2000'lerin başında sim kartlar ufaldı akıllı telefonlara kadar o şekilde kullanıldı. Akıllı telefonlarda iPhone 4 ile hayatımıza mikro sim girdi sonradan nano sim girdi vs. Artık sim kart komple kalkıyor telefonlarda. Operatörden aldığımız karekodu telefonun menüsünden taratınca telefonumuz şebekeye kayıt oluyor.
Şuan Samsung'un pahalı modelleri ve iPhone'nun 2020 sonrasında çıkan modellerinde var esim desteği. Esim almak ücretli. Esim ile iPhonelarda artık çift sim kullanmak mümkün oluyor. İnternet için ayrı sim, aramalar için ayrı simi seçme vs falanda var.
Turkcell 35 lira ücret alıyor esim için. Bayide sizden tablete imza alıyorlar sonrasında mail adresinize karekodunuz geliyor. Bilgisayar ekranından karekodu taratınca hattınız telefona tanımlanıyor. Karekodu kaybetmeyin çünkü telefonu formatlarsanız lazım olacak.
Bizim operatörler işi zorlaştırıyor aslında. Yurtdışı operatörlerde esim almak ücretsiz ve internetten tek tıkla halledilebiliyor. Bizde ise yok bayiye gidip kimlik ibraz et, yok imza ver vs.
Sık sık yurtdışına gidenler için güzel olay. Sim kartı çıkarmak için yok iğne ara yok Türk hattının sim kartı kaybolmasın diye uğraş vs. Kameradan karekodu okut olay tamam.
Ayrıca bu hizmet sayesinde uygulama operatörleri iyice yaygınlaşacak. Bu uygulama operatörlerini Skype'a benzetebiliriz. Uygulamaya kayıt olunca uygulama size anlaşmalı olduğu ülkelerde kullanabileceğiniz karekod veriyor. Uygulamadan dakika veya internet paketi alarak dünya çapında telefonu kullanabiliyorsunuz.
Örnek uygulama : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yesimmobile&hl=tr&gl=US
Vodafone karekodu basılı olarak veriyor :
https://www.youtube.com/watch?v=STlcRxHm9Do
mkyb tarafından 23/Eyl/21 22:37 tarihinde düzenlenmiştir -
aynı kare kodu ikinci kez okuyabiliyor muyuz? ben onlar tek seferlik sanıyodum
-
Abi önceki konulardan birinde hala sistemin tam oturmadığına dair bir şeyler konuşmuştuk belki hatırlarsın. Biraz deneyimlerini de aktarır mısın? Mesela bazı kullanıcılar daha fazla şebeke sorunu yaşadıklarını söylemişler, bazıları arayanların kendilerine ulaşamadıklarını vs. yazmışalr.
Bir de, bankacılık uygulamaları vs. cihazdaki sim kartı değişmiş olarak mı algılıyor? Biliyorsun onlar da sim'e ait bir veriyi tutuyorlar artık. -
yolbulucu bunu yazdı
aynı kare kodu ikinci kez okuyabiliyor muyuz? ben onlar tek seferlik sanıyodum
Demek ki değişmiş, Vodafone'da da senin dediğin gibi bir bilgi vardı. -
Vodafone'nun karekodlarının tek kullanımlık olduğunu bende duydum çoğu kişiden ama Turkcell bayisindeki eleman üstüne basa basa kodu kaybetmedikçe kullanırsınız sorun olmaz dedi.
Evet bankalar sim kart değişikliğini anlıyor. Zaten işleme başlandığı anda Turkcell adınıza kayıtlı tüm hatlara hemen mesaj atıyor "Sim kart değiştirme talebiniz işleme alındı siz yapmıyorsunuz derhal bizi arayın" diye. Ertesi günüde devlet adınıza kayıtlı tüm hatlara "XXXXX TC numaralı kişinin XXXXXX numaralı telefonu için sim kart değişikliği yapıldı" diye.
Şuan için şebekede hiç bir sorun yaşamadım.
-
turkcell den ayrılalı 2.5 sene olduğu için şuan güncel durumu bilmiyorum fakat esim türkiye de ilk çıktığında bir telefona tanıttığınız esim i sonra başka telefona tanıtamıyordunuz yeniden esim karekodu almak gerekiyordu
değilştimi bu.
senin anlattığın aynı telefona tekrar kurmak peki ya başka telefona geçip sonra tekrar aynı telefona döneceksem?
-
PanxeR bunu yazdı
senin anlattığın aynı telefona tekrar kurmak peki ya başka telefona geçip sonra tekrar aynı telefona döneceksem?
Bu aklıma gelmedi sormadım. Muhtemelen bu durumda tekrar kod almak gerekecek. Tahminim arkaplanda imei numarasıyla hattı ilişkilendiriyorlar. Aynı imei numarası tekrar kayıt olmak isteyince sistem OK diyor.
O değilde zaman ne çabuk geçiyor be hacı. 2,5 sene oldu ha ? Daha dün gibi hatırlıyorum ilk işe başladığın zamanları. :)
mkyb tarafından 08/Eyl/21 21:42 tarihinde düzenlenmiştir -
Bu arada Turkcell E-Sim SSS sayfasında "QR kodu unutur ya da kaybederseniz, mağazalarımıza başvurarak QR kodunuzu tekrar alabilirsiniz" denilmiş.
Ayrıca bir saçmalık daha var, kurumsal müşteriler evden çıkmadan 532'yi arayarak E-Sim QR kodlarını alabiliyorlar, ama bireysel müşterilerin mağazaya gitme zorunlulukları var. Hatta Kurumsallar kaybettikleri QR'lar için bile arayabiliyorlarmış.
Platinum filan olmak da kâr etmiyor, illa ki mağaza diyorlar... -
yaşlıların yada ölenlerin adına hat açılmasın diye şubeye gitme zorunluluğu var diye düşünüyorum
-
CanKirca bunu yazdı
Bu arada Turkcell E-Sim SSS sayfasında "QR kodu unutur ya da kaybederseniz, mağazalarımıza başvurarak QR kodunuzu tekrar alabilirsiniz" denilmiş.
Ayrıca bir saçmalık daha var, kurumsal müşteriler evden çıkmadan 532'yi arayarak E-Sim QR kodlarını alabiliyorlar, ama bireysel müşterilerin mağazaya gitme zorunlulukları var. Hatta Kurumsallar kaybettikleri QR'lar için bile arayabiliyorlarmış.
Platinum filan olmak da kâr etmiyor, illa ki mağaza diyorlar...çünkü normal şartlarda da kurumsal müşterilerin çoğuna (büyük firmalar genelde) yedek hatlarını da turkcell kurumsal çalışanları evlerine kadar getiriyor.
bu sayede benzin masrafından kurtarıyor işte kendini ama haklısın bireysel de de böyle olması gerekli.
-
Bugün ben de gidip E-Sim'e geçtim. Bayideki hanımefendi ücretin 35TL olması dışında işleme dair hiçbir şey bilmiyordu maalesef, kapıdan girer girmez ücreti söyledi zaten. Birkaç kez başkasına sordu. Hattımdan şebeke gidince bir an korktum ya işlemde hata yaptıysa diye... Şükür ki aktivasyon 30 saniye bile sürmedi. E-Sim'i aktif ederken internet gerekmiyor dedi, eh sonunda beni mağazanın Wifi ağına bağlamaya razı oldu ve QR ile işlemi tamamladık. Bilgilerin hem fotoğrafını çektim, hem e-postama geldi, hem de onların tabletinden okutarak tanıttım cihazıma. Sonra fiziksel kartı söktüm ve tüm kişiler güncellensin mi uyarısını onayladım. Şimdi arama, SMS ve hücresel veri ağında bir sorun yok. Hotspot kullandım, o da gayet sorunsuz.
Avatar yani operatör isimlendirme hizmeti desteklenmiyor, üst kısımda Turkcell de yazmıyor bende. Upcall ile varsayılana çevir diyorum, o da desteklenmediğinden işlem sağlanamadı diyor. Temsilciye sordum, 72 saat bekleyin düzelir dedi.
Benim deneyimlerim böyle.