folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Uzun Süre Seyir Halindeyken Otomobili Boş Viteste Kullanımı Üzerine



Uzun Süre Seyir Halindeyken Otomobili Boş Viteste Kullanımı Üzerine

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mobydick64
    mobydick64's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mart/2007
    Erkek

    araçta startstop sistemi varsa onlarda boşa atmak mantıksız ve daha pahalıya  gelir. çünkü motor gücüyle giderken hiçbirşekilde mazot pompalamıyor motora, ancak enjeksiyonlu ve bu özellik olmayan arabalarda boşa atmak herzaman yakıt bakımından daha avantajlıdır.

    örn; 5 . viteste inilen yokuşlarda boşa alındığında hız 150 lilere bulur kinetik enerjiden dolayı araç sadece rolanti de olduğu için rolanti mazotu yakar.

    vitesle indiğinde hız 110 olacak inilen yokuşun biraz ilerisinde tekrar arabayı hızlandırmanız gerekecektir. dolayısıyla mazot az bi şekilde yakacak ama hızlanmak için mazot yakmaya ihtiyacınız olacaktır.

    tabi start stop sistemi olmayan arabalar içni bu dediğim geçerli.

    boşa atmanın dezavantajı araçta bir sorun olduğunda motor stop ederse eğer frenler şişer araç teklemez kontrol dışı yukardan bırakılan bir tekerleğe döner.... hepsi aynı boka çıkıyor işte .. genede boşa atmayın...

    adamın birisi idam sehpasındayken cellat boyununa ipi geçiriyior adama soruyor son bir isteğin varmı? adam mübarek işte diyor allah beterinden saklasın.cellat kafir işte gülüyor yav birazdan altındaki sandalyeye bir tekme atacam sallanıp gideceksin bundan daha beteri ne olabilir ki. öyle deme diyor cellat efendi beterin beteri var diyor. tam o anda bir atlı dört nala koşarak geliyor ve diyorki cellata idam mahkumunun diyor boynundaki ipi çıkarın diyor idam cezası kaldırıldı diyor mahkumu diyor KAZIĞA OTURTACAZ diyor


    ne mektup geliyor ne haber senden,söyle de bileyim bıktın mı benden,her akşam güneşin battığı yerden,gözlerin doğuyor gecelerime......
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    driveshaft
    driveshaft's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Aralık/2009
    Erkek
    DrKill bunu yazdı

    Peki diyelim ki yol düz. Yani yerin eğim açısı 0 DERECE

    Vites ile gitmek mi yoksa boşta gitmek mi mantıklı zira viteste gaza basmadan gittiğimizde motor fireninin etkisiyle araba 100KM faziahal hızdan 10 snde 60 km'ye düşüyor.

     

    Ancak araba boştayken 100KM hızdan 10sn de 90km/s hıza düşüyor...

    bu sorunun cevabını bende merak ediyorum vites boşta gidince daha fazla yol yaptığından yakıt tasarrafu daha fazla olur düşüncesi hakim bende ve vitesteki motorun yaptığı fren etkisiyle yavaşlayacağıma "uygun ortamda" boşta bırakıyorum akıyor araba. mesela yokuştan düz bir yola girerken. veya hızla giderken uzakta kırmızı ışığı gördüğümde boşa atıp gaza basmaktansa arabanın var olan enerjisiyle ışığı yaklaşırken.

     

    yol açık yokuş aşağı uzun bir yoldan iniyorsun ortam müsait olunca boşa aldığında araba düzlüğe gelene kadar daha hızlı ve daha kısa sürede aşağı iniyor ve düzlüktede daha fazla yol gidiyor. viteste bu uzun yokuşu inerken motorun sana izin verdiği hızda aşağı iniyorsun. bir burda zaman kaybı oluyor ama mazot kaybı olmuyor ama düzlüğe indiğinde bu sefer gaza basmak zorunda kalıyorsun ama diğer durumda kendi ivmesiyle düzlüktede baya bir gidiyor.

    ben bu şekilde kullanıyorum ve bunun daha uygun olduğu kanaatindeyim yani uygun ortamlarda kısa süreli boşa almanın avantajlı olduğu kanaatindeyim ama işte merak ettiğim araç boşta bu şekilde aşağı doğru giderken motorun veya turbonun yağlanıp yağlanmadığı

    driveshaft tarafından 01/Kas/13 01:04 tarihinde düzenlenmiştir

    "Sen doğru dur, eğri belasını bulur"
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WitchKing
    WitchKing's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2011
    Erkek
    agrilion bunu yazdı

    hazır konuyu bulmuşken ben de sorayım. 

    aracım dizel hafta içi kısa mesafede kullanıyorum dolayısıyla motor hep soğuk oluyor. 

    soğuk motor sadece yakıt sarfiyatını mı arttırır yoksa başka zararı var mıdır?

    kontağı çevirince oil ok yazana kadar çalıştırmıyorum başka da bir önlemim yok beni bekleyen sıkıntı var mıdır?

    yakıtın yanı sıra turbonun ömrünü kısaltır. 


    Güzelleş be oğlum, şimdilik ölümüne kadar hayattasın..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Ben de bir soru soracağım ama var olan konu hakkında fikrimi paylaşmak isterim.

    Enjeksiyonlu araçlarda vitesle indiğinizde motora giden yakıt kesiliyor olabilir, ancak yokuştan çıktığınız kinetik enerji düşük olduğundan tekrar gaza basma ihtiyacı hissediyorsunuz. Ancak boşta indiğiniz yokuştan çıkarkenki kinetik enerjiniz yüksek olmasından ötürü daha uzun bir yol alabildiğinizden, boşta gitiğiniz süre boyunca harcadığınız rolanti yakıtı miktarının, vitesle inerken yokuştan sonra aynı mesafeyi alabilmeniz için harcadığınız yakıttan daha az olduğu kanaatindeyim. Dolayısıyla, enjeksiyonlu araçlarda iniş esnasında yakıt harcamıyor, ancak bunun yerine var olan kinetik enerjinizi harcıyorsunuz. Harcadığınız bu kinetik enerji, daha sonra yakıt sarfiyatı olarak fazladan geri dönüyor diye düşünüyorum.


    Bir de uyarmam gerek; eğer aracınızı boşta kullanmayı seçiyorsanız vitesi boşa alarak yapmayın. Bunun yerine, vitesiniz takılı vaziyette iken debriyaja basarak aracın motorunun tekerlekler ile bağlantısını kesin. Çünkü, olası bir rölanti arızası yaşanır ve aracınız - özellikle de yüksek hızlarda veya şehir içerisinde yaya ile karşılaşma ihtimali olan yerlerde - motor gücünü kaybettiği (yani motor kapandığı) taktirde, debriyaj ile boşa aldığınızda sol ayağınızı çok hafif bir şekilde kaldırmak suretiyle (çok hafif diyorum, çünkü yüksek hızlarda ayağın hızlı hareketi sonucunda tekerlerin yol ile bağlantısını kesersiniz) sahip olduğunuz kinetik enerjiyi kullanarak motoru tekrar çalıştırma şansınız olacaktır. Ben de fırsatını bulduğumda aracımı boşa alarak seyreden biriyim, ancak vitesle değil. Vitesin boşta olması demek, kelle koltukta gitmek demektir.

    Gelelim benim soruma. Bundan aylar önce, aracımda bir sorun meydana geldi. Birden gaz pedalından ayağımı çekmeme rağmen motor aynı devirde dönmeye devam etmeye başlamıştı. Başıma gelen bu sorunu debriyaja basarak atlatmıştım. Gaz pedalına ayağımla hafifçe vurunca eski haline geliyordu. 2-3 defa başıma geldi, servise gittim. Gaz kelebeğinin alt kısmında boşluk oluştuğunu, bunun malzeme ömründen kaynaklandığını ve istersem altına dolguvari bir çözüm bulabileceklerini söylediler ancak ben değiştirme kararı verdim. Benim sorum şu: Otomatik vitesli bir aracın herhangi bir sebeple gazının takılı kalması sorununda ne yapılabilir? Böyle bir durumdan zarar görmemek adına ani bir tepki olarak (bu gibi olaylarda genellikle sürücünün sorunu algılama süresinden sonra sürücünün göstermesi gereken tepki süresi 1 saniyenin de altındadır) ne yapılmalıdır? Bu ve bu gibi sebeplerden ötürü otomatik vitesli araçlar ile aramda bir mesafe söz konusu malesef.


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hipokondriyak
    hipokondriyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    DJ_Alper bunu yazdı

    Araç motorundan hiç anlamam yol yardımına güveniyorum da

    benimde bir sorum olacak vites boştayken fren boşalma olayı olurmu?

    Gaza basmadan uygun vitesle gitmenin boşta gitmekle arasında fark olmayacıgını dusunuyorum yakıt tuketımı konusunda. bosta gıtmem hıc. 
    Haa fren bosalmayınada gelırsek meryemadanadaydık 2002 de sanırım yanlıs hatırlamıyorsam 3 otobus ondekı otobus bosa alıyor aracı gerızekalı :) şöför arkadaş çünkü yokuş aşağı öyle bir yolda boşa alınmaz araç neyse sonra arac hızlanınca frene basıyor fren dedıgın zaten nedır ısınınca ıyıce tutmuyor sonra motor frenıyle ıneyım dıyor vıtese takmaya calısıyor sanzımanı dagıtıyor en son vırajda koca bır kayaya carparak yan yatıyor ve ucuruma yuvarlanmaktan o sekılde kurtuluyor ıcerısındede 50 yolcudan fazla vardaı sanırım yanlıs hatırlamıyorsam. 

    mallık yapmayın bosta gıtmeyın tak viteste dursun gaza basma farkı olmaz ha zaten 10 lira derdıne dusunuyorsan zaten aracta arabayla gitmeyeceksin sağa 


    Homo sapiens, yaşamak için, diğer canlıların yaşamasına muhtaç; obligat parazit türüdür. "Sen olursan boş bardak , sana olur koyan çok su. a.g."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    attackatak
    attackatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mayıs/2007
    Erkek

    acil bi durumda kendini kurtaramazsın. can her zaman maldan önemli olmalı...

    vites yeri geldi mi hayat kurtarır. vitessiz girilen her viraj tehlikelidir. Allah göstermesin önüne bi araba fırlar, hayvan çıkar vb..

    youtube'da rusların yaptığı kazalara bak hocam. çoğu vaktinde gaza basabilmeleri sayesinde hayatta kalıyor. zaten heryer donmuş ve buz içinde. adamların vitesi, frenden daha önemli.

Toplam Hit: 3364 Toplam Mesaj: 37