VDSL Bağlantı Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Aytici
    Aytici's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Kasım/2010
    Erkek

    Arkadaşlar merhaba.

     

    TTNET 32MB VDSL ve TTNET 2MB ADSL bağlantılarını kullanıyoruz şirkette.

     

    VDSL bağlantımız 10-15 gün önce gitmeye başladı. Sadece bağlantı değil Network olarak gidiyordu. Modeme yada diğer bilgisayarlarada ulaşamıyorduk kendi ağımız içerisinde. Sonra modemde bir arıza olabilir diyerek gittik Draytek VDSL2 modem aldık. Herşey normale döndü ve çok rahat 3 gün geçirdik. Bu sefer Network değil, sadece internet bağlantımız gitmeye başladı. Modem ışıkları sabit yanıyor ama VDSL bağlantımız yok gözüküyor. Ayarlarımızda bir problem olup olmadığını defalarca kontrol ettim. Modem panelinde bağlantı yok gözüküyor.

     

    Malum TTNET'i aradık hemen ve onlarda bize aynen şöyle dediler; Elektrik hattınızdaki ufak parazitler yada elektrik gidip gelmesi modem üzerindeki kullanıcı ve şifre kısımlarının silinmesine sebep oluyor ve bu yüzden bağlantı sağlayamıyorsunuz. Ayarlarınızı yapılandırın herşey düzelecektir.

     

    Modem paneline girdiğimde siliniyor dedikleri bilgiler halen orada duruyorlar ama yinede şansımızı deniyoruz ama yine olmuyor.

     

    TTNET'in 3 defa servisini aradım ve buraya birisini yollamasını istedim. İlk çağırdığımda servisleri şirkete gelmiş ve bizim ile görüşüp sorunun bizden kaynaklandığını söylemişler ama bize servis falan gelmedi. Sonra iki kere yaptığım arıza kaydında ise sorunun santral üzerinden halledilebilen bir arıza olduğu için buraya gelmelerine gerek olmadığını söyledi müşteri hizmetleri. Bu durumun bizim 8/35 ayarımızdan kaynaklandığını söylediler. Eski modem ve yeni modem üzerinden denemeler yaptık bir çok defa ama hala hiç bağlantı sağlayamıyorum.

     

    Eğer kullanıcı adı ve şifre ayarlarımın yanlış olması gibi bir durum söz konusu olsaydı, TTNET direk olarak yardım sayfasına yönlendiriyor bu gibi durumlarda ama oda olmuyor. Bu bize bağlantının gelmediğinin kanıtı.

     

    Modem ile ana hat arasında Splitter vardı ve sorunun ondan kaynaklanabileceğinden dolayı direk bağlantı sağladım ama sorun çözülmedi. O kabloya telefon bağlandığımda çok normal bir şekilde arama gerçekleştirebiliyorum ve telefonum çalışıyor.

     

    Şirkette telefon hatlarımız santral üzerinden dağıtılıyor. Santralde kısa devre, çakışma yada kablolar ile alakalı bir sorun olabileceğinden şüpheleniyorum ve bugün stralciyi çağırdık. Geldiğinde öğreneceğiz.

     

    Ancak aynı santral üzerinde bulunan ADSL hattımızda bir problem yok ve gayet normal bir şekilde kullanabiliyoruz.

     

    Arkadaşlar bu konuda yardım istiyorum sizden. Nasıl bir yol izlemeliyim? Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?

Toplam Hit: 1161 Toplam Mesaj: 1