Java Kod Derleme?
-
http://www.brackeen.com/javagamebook/
bu sitede oyun kodları var .
güzel kodlar.
java için eclipse kodları nasıl derleriz ???
ya da Netbeans ile
www.yildiz.edu.tr/~smyavuz/java/java.pdf
e-book
-
eclipse de yaz kodu ctrl+f11 yap derler çalıştırır
-
tek dosya değil tek dosya olsa halledecem de. bir çok dosya var.
progamlama cevresine olan arkadaşlara bir sorum var .
Minecraft (java) oyun 1 haftada yazılmış abartılacak tarafı yok programcı için.
Minecraft tazı bir oyun yazdırmaya kalksak kaç paraya mal olur?
-
ran bunu yazdı
tek dosya değil tek dosya olsa halledecem de. bir çok dosya var.
progamlama cevresine olan arkadaşlara bir sorum var .
Minecraft (java) oyun 1 haftada yazılmış abartılacak tarafı yok programcı için.
Minecraft tazı bir oyun yazdırmaya kalksak kaç paraya mal olur?
1 haftada yazılmış? :D tabi ya zaten oyun yazmak öyle sıkıntı birşey değil ki, bakma boşuna çalışıyor onlarca kişi oyun üreten firmalarda :D
-
3d bilmem kaç mb oyunlardan baksetmiyorum
hani oynu bir araştırıp yazsaydın daha iyi olurdu
en azından sağlam bir eleştiri -olumlu yada olumsuz - bir şeyler yazardın - en azından okunma değeri olurdu...
-
Sen programlama nedir,algoritma nedir araştırıp yazsaydın senin konunun bir okunma değeri olurdu esas. Yıllardır vb6,c#.net,c,c++,java dilleriyle uğraşıyorum ufak ufak. Bunlar dışında bildiklerim var vs vs... Oyun programlama konusunuda araştırdım(birazcık toparlama bile olsa c# ile puzzle, java ile tetris yazmışlığım var)
Bir oyunun;
sözel kısmında
-senaryosu vardır
-kuralları vardır
grafik kısmında
-modellemeler olabilir
-çizim yahut hareket işlemleri için algoritmaları-matematiksel formülleri vardır
programlama kısmında
-algoritmaları vardır (multiplayer olayı bile hakkında kitap yazılmış başlı başına büyük bir konudur mesela.)
Tek kişinin yazdığını biliyorum, belki cidden bir haftada yazmıştır ancak o bir haftanın öncesinde yılların tecrübesi vardır,önceden tasarlanmış şeyler vardır. İnternet kafede knight online oynayan veledi bilgisayar kurdu sanan halkımın oyun programlamayıda basit bişey sanması normal...
Burda daha da açarım konuyu ancak uykum ve yapmam gereken şeyler var. Özetle o işler öyle değil işte, ama şunu diyeyim; gir mynet oyuna ordan herhangi bir kağıt oyununu aç mesela, işte sadece o oyunu 2-3milyara kodluyorlar sıfırdan kendine özel istediğinde (:
-
ran bunu yazdı
tek dosya değil tek dosya olsa halledecem de. bir çok dosya var.
progamlama cevresine olan arkadaşlara bir sorum var .
Minecraft (java) oyun 1 haftada yazılmış abartılacak tarafı yok programcı için.
Minecraft tazı bir oyun yazdırmaya kalksak kaç paraya mal olur?
http://agile.csc.ncsu.edu/SEMaterials/tutorials/import_export/
Minecraft 1 haftada yazılmış bir proje değildir. http://www.timetoast.com/timelines/history-of-minecraft--2
Abartılacak bir tarafı yok derken, bu oyunu yazan insanın 33 yaşında olduğunu, yaklaşık 10 yıla yakın bir tecrübesi bulunduğunu (http://en.wikipedia.org/wiki/Markus_Persson, http://www.mojang.com/notch/) da göz önüne almamız gerekiyor. Evet, bu tip bir projeyi oturup 1 haftada da yazabilirsin. Tabiki ne yaptığını bildiğin ve yapmak istediğin parçaların hazır olması durumunda.
Austen tarafından 06/Eki/12 00:00 tarihinde düzenlenmiştir -
wiki
http://tr.wikipedia.org/wiki/Minecraft
-
"Ve beyin koşarak uzaklaşır..."
-
Slothere bunu yazdı
http://agile.csc.ncsu.edu/SEMaterials/tutorials/import_export/
Minecraft 1 haftada yazılmış bir proje değildir. http://www.timetoast.com/timelines/history-of-minecraft--2
Abartılacak bir tarafı yok derken, bu oyunu yazan insanın 33 yaşında olduğunu, yaklaşık 10 yıla yakın bir tecrübesi bulunduğunu (http://en.wikipedia.org/wiki/Markus_Persson, http://www.mojang.com/notch/) da göz önüne almamız gerekiyor. Evet, bu tip bir projeyi oturup 1 haftada da yazabilirsin. Tabiki ne yaptığını bildiğin ve yapmak istediğin parçaların hazır olması durumunda.
eleman doğru demiş. Development süresini 10 sene + 1 hafta diye düşünebilirsin.
-
Teorik olarak bir oyunun sadece mekaniğinin yani random olarak terrain oluşturma, karakterin kamerası - görüş açısı, zıplaması, karaktere verilen temel özellikler, karakterlerle etkileşecek NPC lerin AI leri, karakterin crafting yapması gibi şeyler Markus Persson gibi java yı iyi kullanan biri tabiki bunları bir haftada yapabilir. Sadece Minecraft değil başka oyunlardada bkz. Trine 'ın mekaniklerininde (oyuncunun hoplaması - zıplaması, etkileşimi vs) bir haftada yazıldığı söylenebiliniyor. Evet yapılabilinir şeyler ama en basitinden bir örnek vermek istiyorum, mesela x yönünde ve y yönünde gitmeyi ayarladın en fazla 20 hızıyla gitsin istiyorsun yani gerçekçi olması için kesinlikle 20 yi geçmiycek. ve öylede yapıyorsun x ekseninde 20 ile gidiyor, y eksenindede 20 hızıyla gidiyor ama eğer karakter çapraz giderse o zaman iş değişiyor vektörün uzunluğu 20 kök 2 oluyor böyle olunca vectorumuzu if durumuna göre değerlendittiricez yani çapraz giderse diye sonrada vektörü böyle bir durumda 1/1.4 gibi bir değere böleceğiz(kök 2 nin yaklaşık değeri olarak). Böyle ufak tefek ama göze batan sorunlar ne yaparsan yap karşına çıkar, bunları düşünmek, çözmekde öyle şak diye olabilecek bir şey değildir, evet bir tane böyle sorunun varsa hemen çözersin ama böyle binlerce sorun karşına çıkacaktır. Bu yüzden oyun yazmak o kadar kolay bir şey değil, ayrıca programlamada hiç sorun yaşamadın diye düşünelim peki bu oyununu oyunculara sevdirecek senaryoyu oluşturabildin mi? Bu senaryoya uygun modelleri hazırlatabildin mi? Bu modellere uygun animasyonları yapabildin mi? Bu modellere HLSL ile shaderlarını yazabildin mi? Grafikleri, hudları PS de hazırlatabildin mi bunları doğru yerleştirebildin mi? Hepsini doğru yaptın peki marketing bölümünü nasıl yapacaksın?(Hadi bu bölümü atla hepsini doğru yaparsan yine toplum olarak sahip çıkarlar)