Qt - C++ - Flappy Bird Klonu
-
Son sürümü burada bulabilirsiniz: http://f54102.weebly.com/flappy-qt.html
-
Ben beğendim güzel olmuş eline sağlık.
-
bana bunun javası lazım ya :(
-
yaş doğru mu ?
-
Fatih54 bunu yazdı
Kaynak kodları: (Hızlı bitirmek için çok düzensiz yazılmıştır)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/82153398/FBird/FBird_src_1.0.0.zip
(Qt 4 ve 5 uyumludur).
dosyaya ulaşılamıyor hocam.
-
TheKorsans bunu yazdı
bana bunun javası lazım ya :(
javasına ne yapacan :)
-
bu seferki çalışıyo
hayırlı işler bol güneşler
-
-Yaş doğru.
-Kaynak kodları ilk sürümün açıktı fakat çok hızlı yazmaya çalıştığım için (mantıksal düşünmedim aklıma o an ne geldiyse yazdım) kodlar saçma hale gelmişti tekrar incelediğimde kodları inceleyenler yanlış öğrenir diye kaldırdım ama yine isteyen olursa atabilirim.
-Burada java klon buldum: http://www.youtube.com/watch?v=72rLEtpfmzA
-Collision detection u düzgün hale getirmek için bir matematik/fizikçiye ihtiyacım var. Özel mesaj ile benimle iletişime geçerse iyi olur. (kuşun resminin transparent kısımları da hitbox un içinde olduğundan sıkıntılar oluyor. Bu yüzden yeni bir algoritma gerekli)
-
Çarpışma sistemini düzgün hale getirmeye çalışacağımdan söz etmiştim. Şimdi lise fizik ve matematik bilgilerime dayanarak bir şeyler yapmaya çalıştım ama optimizasyon gerekiyor:
http://f54102.weebly.com/blog/flappy-qt-improved-collision-detection-system
Yeni çarpışma sistemi demosu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82153398/FBird/FlappyQt_CD_Demo_win32.zip
Normal Sürüm: https://dl.dropboxusercontent.com/u/82153398/FBird/Flappy%20Bird_x86_win32_v1.2.0.zip
Mantık: (Ben böyle uyguladım daha iyisini yapan varsa onunkini koyayım çünkü bunun optimizasyona ihtiyacı var)
2 sistemden oluşuyor. Sistem 1 ve 2
Sistem 1 basit şekilde kuşun ve boruların pozisyonlarını kontrol ederek çalışır. Eğer kuşun hitbox ının boruya girdiği/temas ettiğini anlarsa sistem 2 başlatılır.
Sistem 2 kuşun boruya temas ettiği noktalara bakar(temas ettiği noktaları bulabilmek için yine ayrı bir döngü kullanılır) ve pixelleri teker teker kontrol eder. Eğer pixeller transparent ise eskiden olduğu gibi oyun sonlandırılmaz. Burada pixeller for döngüsünde kontrol edildiğinden performans düşüyor. Bunu optimize etmem lazım. (Herhangi bir oyun motoru kullanmadığım için bu tür işler için ayrıca optimizasyon gerekiyor)
Resimler:
Yorumları bekliyorum...
Fatih54 tarafından 30/Tem/14 18:30 tarihinde düzenlenmiştir -
bunun orjinalini yapan adam nası bi günde yapmış anasını satayım