




(3Ds Max) Bu Objeye Chamfer Uygulayamıyorum
-
Arkadaşlar selam 3ds max ile çizdiğim bu objenin kenarlarını yumuşatmak istiyorum ama olmadı kenar edge çizgilerinden seçip chamfer uyguluyorum sonuç örnekte olduğu gibi
bunu başka hangi yöntem ile yapabilirim ?Dosyayı upload ettim burdan bakabilirsiniz
ek olarak 3ds dosyası
Sonuç olarak böyle birşey oluyor akşamdan beri deli oldum
-
bu 3d işine girmem lazım
-
Acaba birkaç objeyi grupladığın için olabilir mi?
onları bir birleştirip denesene eğer gruplu bişeyse bu
-
Objenin tasarladıktan sonra, yan tarafta(eğer gruplandırmadıysan) "Modifier list" kısmından edit poly'yi seçiyorsun daha sonra tekrar sağdaki menüden "edit edges" kısmından chamferi seçip segment ayarlarından yumuşatıyorsun.
1)bütün objeyi grup olarak dene
2)Yumuşatmak istediğin objei bir de tek olarak dene
-
HolyOne bunu yazdı
Acaba birkaç objeyi grupladığın için olabilir mi?
onları bir birleştirip denesene eğer gruplu bişeyse bu
grup yok spline halinden sonra extrude verdim ve poly'e çevirdim
spline halini ekledim şeyhim bi bakarmısın
-
Esconda bunu yazdı
Objenin tasarladıktan sonra, yan tarafta(eğer gruplandırmadıysan) "Modifier list" kısmından edit poly'yi seçiyorsun daha sonra tekrar sağdaki menüden "edit edges" kısmından chamferi seçip segment ayarlarından yumuşatıyorsun.
1)bütün objeyi grup olarak dene
2)Yumuşatmak istediğin objei bir de tek olarak dene
çok denedim olmadı bak ek olarak spline halini ekledim bakabilirsin
-
Hocam tasarım bi çok yönden çok hatalı,bu haliyle köşeleri yumuşatman biraz zor gözüküyor, arada kalan bazı çizgiler siliniş fakat noktaları yani vertexleri duruyor bu bütünmüş gibi gözüken ama aslında 10-15 parçadan oluşan kenarlar meydana getirmiş bu da seçimi zorlaştırıyor
Ayrıca chamfer komutu yerine editable poly deki CONNET komutunu kullanmanı tavsiye ederimMantığı şu şekilde
İki çzgi arasına çizgi ekliyor mesela | | ---> |--| gibi
Örnek bi tane video buldum tam da senin istediğin şeyi anlatıyor
http://www.youtube.com/watch?v=ZpsCOnZLUS4 -
Yatay olarak extrude verdiğin için iki segment arasında kafasına göre bağlantı oluştrumuş, buda objenin eğiminden kaynaklanıyor.
Edge kısmından sphirical objeyi clickleyip denersen birde.
Çünkü sanırım dikdörtgen kenar için chamfe uygulamışsın ve objende dikey şekilde eğimler var, sorun burdan kaynaklanıyor.
Y ni format attığım için 3d max bulunmuyor şimdilik sistemde, bu yüzden yapamıyorum.Yoksa yapar yollardım murid.
Esconda tarafından 23/Nis/13 15:44 tarihinde düzenlenmiştir -
Şeyh ve dıger arkadasa katılıyorum. Parcayı tek parca halınde ya da yapmak ıstedıgın bır butunu tek parça olarak sec ve sonra yapmayı dene hocam. solıd mantıgı kullan.
Edit:
3DMax Chamfer: http://www.youtube.com/watch?v=XVqGlKUeQm0
AutoCad Chamfer: http://www.youtube.com/watch?v=w8MPHSlAWq8
Belki işine yarar hocam.
ruhi tarafından 23/Nis/13 15:55 tarihinde düzenlenmiştir -
tahta bunu yazdı
Hocam tasarım bi çok yönden çok hatalı,bu haliyle köşeleri yumuşatman biraz zor gözüküyor, arada kalan bazı çizgiler siliniş fakat noktaları yani vertexleri duruyor bu bütünmüş gibi gözüken ama aslında 10-15 parçadan oluşan kenarlar meydana getirmiş bu da seçimi zorlaştırıyor
Ayrıca chamfer komutu yerine editable poly deki CONNET komutunu kullanmanı tavsiye ederimMantığı şu şekilde
İki çzgi arasına çizgi ekliyor mesela | | ---> |--| gibi
Örnek bi tane video buldum tam da senin istediğin şeyi anlatıyor
http://www.youtube.com/watch?v=ZpsCOnZLUS4denedim hocam işe yaramadı bu anlatılanlar box için uygun bir şekilde oluyor ama benim çizdiğim objede işe yaramadı gerçekten
-
Esconda bunu yazdı
Yatay olarak extrude verdiğin için iki segment arasında kafasına göre bağlantı oluştrumuş, buda objenin eğiminden kaynaklanıyor.
Edge kısmından sphirical objeyi clickleyip denersen birde.
Çünkü sanırım dikdörtgen kenar için chamfe uygulamışsın ve objende dikey şekilde eğimler var, sorun burdan kaynaklanıyor.
Y ni format attığım için 3d max bulunmuyor şimdilik sistemde, bu yüzden yapamıyorum.Yoksa yapar yollardım murid.
dediğin doğru rectangle çizdim sonrasında spline a çevirip fillet uyguladım ama dediğini yapamadım geceden beri uğraşıyorum sersem oldum yaa baştan çizicem aynı hatayla karşılaşmamak için ne yapmam gerekiyor açıklayabilirmisin
örnek
sağdan görünümden çizdim diyelim sonrasında bu eğimi vermem gerekiyor üstten görünüme geçiyorum her bir vertex için smoth yada corner smoth uyguluyorum ona göre eğimi veriyorum ve extrude edip poly'e çeviriyorum sonrasında kenar edgelerinden seçip chamfer uyguluyorum
sıralamada hata varsa söylermisin lütfen