Almanca Bölüm Okuyanlar

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Naacal
    Naacal's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Bu sene lys'ye dil'den gireceğim ve hem ingilizce bölümlere oranla puanı daha düşük olması hem de almancaya biraz hevesim olmasından kaynaklı almanca bölüm istiyorum, zaten şu an ki çalışma temposuyla herhangi bir ingilizce bölüme yerleşemem.. Sınavı ingilizce yapıp almanca bölüm tercih edecem, öğrenmek istediğim en kaç netle iyi bir yere yerleşirim?  Herhangi bir bölüm hedefim yok öğretmenlik dil edebiyat vs. daha sonra karar vericem ona. Okuyanların şikayetlerini, memnuniyetlerini duymak isterim.

    ModS:Konuları Doğru yere açmaya özen gösterelim...

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bloom
    Bloom's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2011
    Erkek

    Ege de Alman dili ve edebiyati okuyorum, nasipse son 7 finale de girip basip gidicem su lanet bolumden.

    Ege universitesi Alman dili ve edebiyatina gelicek olursan gevsek olursan kalirsin, gecemezsin, not sistemi 60lik sistem olucak haberin olsun, Bologna sureci diye sacma sapan bi sistem getirdiler.

    Hazirliktan sonra sadece 1.sinifta Grammatik dersi var ondan sonra bir daha gramer gostermiyorlar, butun dersler edebiyat ve tarih ile alakali.

    Simdi yaz yaz bitmez sen sor ben cevaplarim.

    ------------------------------------------------------------

    Edit : Simdi disari cikicam aksam konuya el atarim.


    Bortubocek sever
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    melodeath
    melodeath's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2007
    Erkek

    Bloom bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ege de Alman dili ve edebiyati okuyorum, nasipse son 7 finale de girip basip gidicem su lanet bolumden.

    Ege universitesi Alman dili ve edebiyatina gelicek olursan gevsek olursan kalirsin, gecemezsin, not sistemi 60lik sistem olucak haberin olsun, Bologna sureci diye sacma sapan bi sistem getirdiler.

    Hazirliktan sonra sadece 1.sinifta Grammatik dersi var ondan sonra bir daha gramer gostermiyorlar, butun dersler edebiyat ve tarih ile alakali.

    Simdi yaz yaz bitmez sen sor ben cevaplarim.

    ------------------------------------------------------------

    Edit : Simdi disari cikicam aksam konuya el atarim.


    -----------------------------

    bende girecem sınavada hangisine gideceğime karar vermedim daha. almancayıda düşünmüştüm bi ara. nedir ne değildir anlatırsan sevinirim


    Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Naacal
    Naacal's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    up

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    berliner
    nurk
    nurk's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2006
    Erkek

    a1 seviyesindeki almanca bilgisi olan şu guruha da bir şeyler önerseniz a.k tam süper olacak :D


    [22817//kaanabak]
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    O Şimdi Astek
    deja-vu
    deja-vu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Aralık/2007
    Erkek

    Mütercim Tercümanlık okuyorum mersinde. Dil edebiyata girme müt-terc seç seçeceksen. Tavsiyem üniversitenin öğretmen olanaklarına bak. 3 Prof. 3 Doç. olması lazım bizim bölümde. Çıkanı kapıyorlar. Ama son 2 senedir kalite düştü gelen öğrencilerin kalitesi düştü mecburen hafiflettiler eğitimi.

    Bölümün en tembeli olarak almanca seviyem c1-2 arasında oynuyor. Kendine güveniyorsan ve yeteneğim var dersen gir oku. dilde herşey kabiliyete bağlı. Çalışman  sadece bölümü bitirmeni hızlandırır.

    soruların varsa ayaktayım yaz bakarım :)


    Almanya Fatihi
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    O Şimdi Astek
    deja-vu
    deja-vu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Aralık/2007
    Erkek

    Nurky bunu yazdı:
    -----------------------------

    a1 seviyesindeki almanca bilgisi olan şu guruha da bir şeyler önerseniz a.k tam süper olacak :D


    -----------------------------

    Sor söyliym hocam


    Almanya Fatihi
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Naacal
    Naacal's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    @deja-vu  hocam kaçıncı sıralamayla veya kaç netle yerleştin, girmen zor oldumu tercümanlığa? aslında bir de iş imkanlarını merak ediyorum, iş bulma oranı nasıl bildiğiniz kadarıyla bu sektörde-tercümanlık,öğretmenlik vs-.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    O Şimdi Astek
    deja-vu
    deja-vu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Aralık/2007
    Erkek

    Naacal bunu yazdı:
    -----------------------------

    @deja-vu  hocam kaçıncı sıralamayla veya kaç netle yerleştin, girmen zor oldumu tercümanlığa? aslında bir de iş imkanlarını merak ediyorum, iş bulma oranı nasıl bildiğin kadarıyla bu sektörde-tercümanlık,öğretmenlik vs-.


    -----------------------------

    hocam ben 07 girişliyim çok oldu gireli 318 puanla girmiştim o zaman. 70 küsür netim vardı galiba. İş imkanı inan çok fazla. Öğretmenlik olayı artık yok formasyon kalktı en son işte 11 girişliler alabiliyor. Yeni gireceklere formasyon dolayısıyla öğretmenlik yok. Ama aklına geleiblecek herşeyi yapabilirsin.

    Ben bizzat bölüm bitsin yükseklisans için Almanya'ya gidicem. Crytek'te çalışma gibi bir düşüncem var. Olabilecek birşey de bakalım önce bölümün bitmesi lazım. Onun dışında Belçikada bir gazeteden teklif geldi fakat lanet bölüm bitmediği için (normalde bu sene bitiyodu ama uzattım) kabul edemedim.

    Hiç olmassa oteller var. Animasyon yaptım 3 yaz. Gayet iyi. Animasyon istemessen herhangi bir bölümde çalışabilirsin. Almanlar hep antalyada tatil için:).

    Tercümanlık türkiyede çok değersiz. Kafana göre yeminli tercüman olursun ki benim bir arkadaşım ingilizce yeminli tercüman. Oturup konuşsan ingilizce 2 kelimeyi bir araya getiremez. Bizim işimiz asıl yurtdışında. Eğer kendini geliştirir en az bir dil daha öğrenirsen seni havada karada kaparlar. Ben seneye rusçaya başlıyorum. Hem animasyondan hem de duygusal sebeplerden:) aşinalığım var bana en kolayı o bnm için.

    Dediğim gibi dil öğreniminde iş sana kalıyor. Yeteneğin varsa yaparsın. Babam ingilizce öğretmeni hayatım ingilizce benim. Şu anda bile ingilizce film izliyorum altyazısız. Eğer bunları yaparsan ( zorla değil zevkle) yani normal yaşantın böyle olursa seni yüksek yerlerde görürüz;)

    Ek: sen bunu okuyana kadar ben şu filmi bitireyim:D


    Almanya Fatihi
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Naacal
    Naacal's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    teşekkürler hocam aklımda bunlar, bende de ingilizce var hatta şu an kursa da devam ediyorum, up-inter. seviyesindeyim şu an b2'ye tekabül ediyor yani o yüzden ikinci bir diplomalı dil baya işime yarar düşüncesindeyim dediğin gibi  .. fakat asıl öğrenmek istediğim şeyi hala ögrenemedim, en az kaç netle iyi bir yere yerleşirim.. geçen senenin sıralamasına puanına bakıyorum ama hesaplayamıyorum netini cartı curtu.

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    O Şimdi Astek
    deja-vu
    deja-vu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Aralık/2007
    Erkek

    Naacal bunu yazdı:
    -----------------------------

    teşekkürler hocam aklımda bunlar, bende de ingilizce var hatta şu an kursa da devam ediyorum, up-inter. seviyesindeyim şu an b2'ye tekabül ediyor yani o yüzden ikinci bir diplomalı dil baya işime yarar düşüncesindeyim dediğin gibi  .. fakat asıl öğrenmek istediğim şeyi hala ögrenemedim, en az kaç netle iyi bir yere yerleşirim.. geçen senenin sıralamasına puanına bakıyorum ama hesaplayamıyorum netini cartı curtu.


    -----------------------------

    Hocam şu anki durumu bilmiyorum dediğim gibi ben 2007 de girdim. Sistem değişti baya. Zaten birkaç yer var müt-terc iyi olan. Hacettepe İstanbul Mersin. Mersin dışında ikiside baya köklü olduğu için girişin biraz zor olur. Mersini yani burayı kolay kazanırsın ama senin çabalaman gerek kendini geliştirmek için. Ben bizzat yaşıyorum bölümün ne kadar berbatlaştığını, eğitimin kalitesinin düştüğünü.


    Almanya Fatihi
Toplam Hit: 2054 Toplam Mesaj: 14