Almanya 2030'Da Elektrikli Araçlara Geçiyor
-
Tesla, arabalarin Apple'dir. Bu belgeselden Tesla Model S motorun nasil yapildigini görebilirsiniz. Motorda ip bile kullanilmis. Tesla otomotiv dünyasinda bence cigir acti.
http://www.otobelgesel.com/nasil-yapilmis-tesla-model-s/
Bati Avrupa, ABD gibi ülkeler elektirikli arabalara hazir.
Acaba Türkiye buna hazir mi?
-
Renault 2020 yılından sonra dizel otomobil üretmeyeceğini açıklamış. Dizel arabaların 2020 ile piyasadan silinmesini beklediklerinide belirtmişler. Ufak ufak elektriğe kayış başladı.
-
çok cahil yorumlar gördüm. yazık tbt ye
-
Bi kaç yıl önce Türkiye bi trend oluşmuştu Renault ZE ve bi kaç firma daha piyasaya girmişti. Yanılmıyorsam Opet Shell gibi büyük firmalar istasyonlarına şarj üniteleri (ne deniyor bilmiyorum priz olmasa gerek) koyuyordu. Daha sonra batarya muhabbeti olmuştu çok pahalıya geliyor, kiralıyorsun gibi konular konuşuluyordu.
Opel Ampera modeli vardı mesela, batarya kirası yok ancak o modele de ülkemizde otv indirimi sağlanmamış (şaşırdık mı?) o yüzden Türkiye piyasasına girmedi.
Yani Avrupada mevcut durum nedir bilemiyorum, gündemde pek olmadığı için bu ve benzeri sorunlar ne oldu bileniniz var mı? Birde Avrupa yapar her şeyi eyvallah ancak bizimkiler ne zaman bu konuya önem verecek. Dünyanın geri kalanina benzinli dizel araç üretim üssü mü olacağız :)))
-
alamanya 2030 da geçiyorsa biz bu kafayla kemiksiz 2060 ta anca geçeriz aga, kemiksiz 45 yılı var.
-
Clostridium bunu yazdı
Biz biraz daha bekleyip bir büyüğüne, kriptona geçecekmişiz.
Yakıttan gelecek vergi kesileceğinden ön göründe yanlış değil hani. Dünyanın en pahalı yakıtı bu tip araçlar yaygınlaşırsa az rağbet görür bu da işimize gelmez. Hoş, o zamanda elektriğe ayar yapar, o zamana kadar nükleerleri yapacaklarını ön görürsek, santral masrafı oldu vs. diyerek güncelleme çekerler.
-
Su aralar dizel arac aldiniz aldiniz yoksa yaya kaliriz gibime geliyor
Elektrikli araclar pahali olacaklar die dusunuyorum
-
İşin petrole olan etkisi kısmında olay şöyle işliyor müridler,
petrol damıtılıyor örneğin nafta çıkıyor hoop ordan plastik sektörüne gönderiliyor, mesela yazın benzine talep çok oluyor millet geziyor, kışın fueloile talep çok oluyor ısınmak için yaktıklarından dolayı.
Petrole talep azaldığında plastik talebi de yetmeyecek çünkü kimse sadece naftasını satabildiği bir meta için 3-5 dolar kar etmek istemez, zaten petrol çıkarma maliyetleri yüksek...
Üstüne nişastadan plastik eldesi de mümkünken ki halihazırda doğalgazdan plastik üreten tesisler varken petrolün ömrünün çok kalmadığını söylemek zor değil.
Ha ne olur? aç kalan insanlar radikalleşir hoop ortalık karışır savaş falan biz kapıları açarız merterde araplar 50 liraya değil de 10 liraya fuhuş yapar, kaçan sermaye bize park eder ev fiyatları artar falan her zamanki boktan durumlar işte.
-
Bildiğiniz gibi tamamen elektrikli araca geçme düşüncesi yeni değil zaten. Ama tamamen elektrikli araçlara geçmek, petrol piyasasını bitirmez kanaatindeyim.
Unuttuğunuz bir şey var: Dünya'da en fazla petrol tüketen araçlar otomobiller değil, ordu araçları. Örneğin, bugün sadece bir tane Amerikan ABRAMS M1 tankı çalışma sırasında 40 litre yakıt harcıyor. Aynı şekilde Boeing firmasının ürettiği "Little Bird" olarak bilinen en küçük helikopterler 100 km de 177 lt gibi inanılmaz yakıt sarfiyatına sahip olabilen araçlar. Bir diğer örnek olarak da avcı jet uçakları ile ulusal/uluslararası taşımacılık uçaklarının hepsini verebiliriz. Hadi oraya kadar gitme, petrol rezervini kullanarak elektrik üretimi de mümkün. O elektrikli arabaların gitmesi için gereken yolların yapımı esnasındaki asfalt ve türevi malzemeler de petrol ürünleri. Hal böyle olunca dünya üzerindeki arabaların hepsi elektrik motoruna geçse ne yazar? O motorun aksamlarının bazılarını yine petrol kaynaklı ürettikten sonra kimseye koyacağını sanmıyorum.
Zaten TÜBİTAK girişimi ile yerli elektrikli motor yapımı devam ediyor. Eğer yapılırsa belki ucuz olmayacak ama en azından parça tedariği daha mümkün olur düşüncesindeyim.
Devletin koyduğu vergilere gelince. Benim fikrim, devlet vergi koymak maksadı ile piyasada trafiğe çıkan arabalara dolaylı olarak sınır koymuş oluyor. Araba alış fiyatlarına ve yakıta koyduğu vergileri kaldırsa bu kez daha fazla insan araba alacak. Bu kadar yoğunluğu hangi yol kaldırır ki? İstanbul'un trafiği malum. Tatil zamanları İstanbul'dakilerin gittiği yerlerde meydana gelen trafik rezilliği malum. Belediyelerin yeni yapılan binalara "daire sayısı kadar park alanı" kuralı koyması gerektiği yerde müteahhitten para aldığı malum... Daha sayarım da kalabalık etmeyelim.
Demem o ki, mesele sadece petrol fiyatı değil. Kalabalık bir nüfusuz ama maşallah lüksten de geri durmuyoruz çok şükür. Ayranımız yok içmeye, tahtırevan ile gideriz s.çmaya. Hepimiz diyoruz "şu araba fiyatları bir düşse de ben de alsam" diye. Ben de diyorum, yalan yok. Almasını istiyoruz istemesine de ama mesele trafiğe çıkmaya, park yeri bulmaya gelince birbirimizi kesecek kıvama geliyoruz. Daha bizim insanımızın birbirine saygısı yok ki "vergiler düşsün herkes alsın" diyebilelim. O çok sözünü ettiğimiz, zenginlerin bile toplu taşıma kullandığı ülkelerde araba alacağın zaman devlete park yeri gösterme zorunluluğu olduğunu bilen var mı? Park yerin yoksa araba da alamıyorsun. Yakıtını bakımını geç. Bize de böyle bir uygulama gelsin, gerekirse ben de alamayayım araba. Ama şu sorun önce bir çözülsün. Daha sonra elektrikli araba gelsin. Geldiği zaman da eski arabalar yasaklansın. Yasaklansın ki bir halt yaptığını zanneden, egzozunu delerek üst katlardaki çift camlı pencereleri titretecek kadar gürültü çıkaran adam müsveddelerinden kurtulalım.
edit: Düzeltme.
RaNGeR tarafından 26/Eki/16 22:38 tarihinde düzenlenmiştir -
@ranger
Haklısın hocam. Bi çok tanıdığım krediyle ev aldı. Kredilerin bitip araba kredisine girmeyi dört gözle bekliyorlar. Siz 2-3 seneye görün İstanbul trafiğini.