Android Programlama Hk.
-
Merhaba arkadaşlar,
Boş kaldığım vakitlerde android oyun yazmak istiyorum.
Google baktım ama zilyontane döküman var. 2 dakikada yazılabilen hazır oyunlar var.
2 günde uğraşıp basit yazılacak oyunlarda var.
Öncelikle nereden başlamalıyım.
Neler öğrenmeliyim.
Bu konuda önerisi ve fikri olan yazarsa sevinirim..
-
Oyun motoru(Unity3d) mu kullanmak istiyorsun yoksa kütüphane(Libgdx) mi ?
Libgdx ile oyun geliştiriceksen youtube'da javakaian'ın videolarını izleyebilirsin türkçe anlatım olarak.
Unity3d öğrenmek istiyorsanda türkçeden çok ingilizce dersleri izlemeni öneririm.
Unity3d ile Libgdx arasındaki farklar ise ;
Unity3d' de bir arayüz vardır. Oyun projeni oluşturduğun zaman dünya ve fizik hazır halde gelir. Arayüzden objelerini ekleyebilir bu objelere component ekleyebilirsin. Bu tür işlemler için kod yazmaya gerek duymazsın(İstiyorsan yazabilirsin tabi oyun içinde runtime objeler oluşturmak vs. istiyorsan) Ücretsiz sürümünde oyunun açılışında Unity'nin kendi splash resmi gözükür. Oyunu oluşturup(herhangi bir resim, 3d model, script oluşturmadan) apk çıkarttığın zaman boyutu minimum 5-6mb olur. 2D oyunlar ise kullandığın reklam şirketi dosyalarınıda sayarsak ortalama apk boyutu 13-17mb civarı birşey olur genelde.
Libgdx'de arayüz yoktur. Oyunda sahneyi dünyayı kamerayı objelerini vs. kod yazarak oluşturursun. Libgdx ile yapılmış oyunlar Unity3d ile yapılmış oyunlara göre daha çok satılıyor gördüğüm kadarıyla. Apk boyutu Unity3d'ye göre daha düşüktü diye hatırlıyorum. Libgdx hakkında çok fazla bilgim yok bildiklerimde bunlar.
-
Aynı düşünceye bende sahibim. Takip.
-
ingilizcen var mı hocam sana bir kaynak tavsiye edeceğim udemy den.. masaüstü oyun anlatıyorlar (hepsine bakmadım) ve gördüğüm en iyi eğitim. daha önce linkini verdim tbt de şimdi mobildeyim ve işteyim.
unity 3d ile başlamanı öneririm, platform bağımsız geliştirme ve yayımlama yapabilirsin.
-
2 kez gitmiş
unbalanced tarafından 04/Oca/16 16:19 tarihinde düzenlenmiştir -
h0rtl4kk bunu yazdı
Oyun motoru(Unity3d) mu kullanmak istiyorsun yoksa kütüphane(Libgdx) mi ?
Libgdx ile oyun geliştiriceksen youtube'da javakaian'ın videolarını izleyebilirsin türkçe anlatım olarak.
Unity3d öğrenmek istiyorsanda türkçeden çok ingilizce dersleri izlemeni öneririm.
Unity3d ile Libgdx arasındaki farklar ise ;
Unity3d' de bir arayüz vardır. Oyun projeni oluşturduğun zaman dünya ve fizik hazır halde gelir. Arayüzden objelerini ekleyebilir bu objelere component ekleyebilirsin. Bu tür işlemler için kod yazmaya gerek duymazsın(İstiyorsan yazabilirsin tabi oyun içinde runtime objeler oluşturmak vs. istiyorsan) Ücretsiz sürümünde oyunun açılışında Unity'nin kendi splash resmi gözükür. Oyunu oluşturup(herhangi bir resim, 3d model, script oluşturmadan) apk çıkarttığın zaman boyutu minimum 5-6mb olur. 2D oyunlar ise kullandığın reklam şirketi dosyalarınıda sayarsak ortalama apk boyutu 13-17mb civarı birşey olur genelde.
Libgdx'de arayüz yoktur. Oyunda sahneyi dünyayı kamerayı objelerini vs. kod yazarak oluşturursun. Libgdx ile yapılmış oyunlar Unity3d ile yapılmış oyunlara göre daha çok satılıyor gördüğüm kadarıyla. Apk boyutu Unity3d'ye göre daha düşüktü diye hatırlıyorum. Libgdx hakkında çok fazla bilgim yok bildiklerimde bunlar.
Benim kafa biraz nostalji.
Örnek, Atari kaseti ile oynadığımız tank oyununu yazmak istiyorum.
-
unbalanced bunu yazdı
ingilizcen var mı hocam sana bir kaynak tavsiye edeceğim udemy den.. masaüstü oyun anlatıyorlar (hepsine bakmadım) ve gördüğüm en iyi eğitim. daha önce linkini verdim tbt de şimdi mobildeyim ve işteyim.
unity 3d ile başlamanı öneririm, platform bağımsız geliştirme ve yayımlama yapabilirsin.
Yolla gelsin hocam.
Bendeki azim ile Farsça bile öğrenirim :)
-
bu kurs hocam
https://www.udemy.com/unitycourse/
nedense 10 dolara düşmüş 195 dolardan :)
torrentte bulabilirsin.ben bi ara indirmiştim sildim hepsini..
genel şeyleri öğren ve tüm platformlar için yayınla..
-
unbalanced bunu yazdı
bu kurs hocam
https://www.udemy.com/unitycourse/
nedense 10 dolara düşmüş 195 dolardan :)
torrentte bulabilirsin.ben bi ara indirmiştim sildim hepsini..
genel şeyleri öğren ve tüm platformlar için yayınla..
Teşekkürler hocam
-
UTHO bunu yazdıh0rtl4kk bunu yazdı
Oyun motoru(Unity3d) mu kullanmak istiyorsun yoksa kütüphane(Libgdx) mi ?
Libgdx ile oyun geliştiriceksen youtube'da javakaian'ın videolarını izleyebilirsin türkçe anlatım olarak.
Unity3d öğrenmek istiyorsanda türkçeden çok ingilizce dersleri izlemeni öneririm.
Unity3d ile Libgdx arasındaki farklar ise ;
Unity3d' de bir arayüz vardır. Oyun projeni oluşturduğun zaman dünya ve fizik hazır halde gelir. Arayüzden objelerini ekleyebilir bu objelere component ekleyebilirsin. Bu tür işlemler için kod yazmaya gerek duymazsın(İstiyorsan yazabilirsin tabi oyun içinde runtime objeler oluşturmak vs. istiyorsan) Ücretsiz sürümünde oyunun açılışında Unity'nin kendi splash resmi gözükür. Oyunu oluşturup(herhangi bir resim, 3d model, script oluşturmadan) apk çıkarttığın zaman boyutu minimum 5-6mb olur. 2D oyunlar ise kullandığın reklam şirketi dosyalarınıda sayarsak ortalama apk boyutu 13-17mb civarı birşey olur genelde.
Libgdx'de arayüz yoktur. Oyunda sahneyi dünyayı kamerayı objelerini vs. kod yazarak oluşturursun. Libgdx ile yapılmış oyunlar Unity3d ile yapılmış oyunlara göre daha çok satılıyor gördüğüm kadarıyla. Apk boyutu Unity3d'ye göre daha düşüktü diye hatırlıyorum. Libgdx hakkında çok fazla bilgim yok bildiklerimde bunlar.
Benim kafa biraz nostalji.
Örnek, Atari kaseti ile oynadığımız tank oyununu yazmak istiyorum.
Hocam bende ne zmndir o tank oyununu yazmayi palnliyorum. Ciddi.. :). Onun icin java calisiyorum.
-