folder Tahribat.com Forumları
linefolder Html - CSS - XML - JavaScript - Ajax
linefolder Angular JS Hakkında Bilginiz Ve Düşünceleriniz



Angular JS Hakkında Bilginiz Ve Düşünceleriniz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Bugün ekşisözlük vasıtasıyla denk geldiğim google destekli bir JavaScript - MVC framework'ü.Bu framework'ü kullanmış veya duymuş olan arkadaşlar artılarını ve eksilerini belirtirse üzerine bir beyin fırtınası yapalım güzel bir şeye benziyor

     

    http://docs.angularjs.org -> Sayfası da bu.


    No. Not even in the face of Armageddon. Never compromise. - Walter Kovacs (Rorschach)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    backbone.js öneririm :)


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    SharpShooter bunu yazdı

    backbone.js öneririm :)

    Neden hocam  ? detaylarını da yazarsan öğrenmiş olayım MVC yapısını hiç js'de kullanmadım öğrenmek istiyorum.


    No. Not even in the face of Armageddon. Never compromise. - Walter Kovacs (Rorschach)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek
    sokoban bunu yazdı
    SharpShooter bunu yazdı

    backbone.js öneririm :)

    Neden hocam  ? detaylarını da yazarsan öğrenmiş olayım MVC yapısını hiç js'de kullanmadım öğrenmek istiyorum.

    stackoverflow da hemen hemen hepsinin karşılaştırmasını bulabilirsin hocam :)

    abiler daha iyi bilgilendirecektir


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    SharpShooter bunu yazdı
    sokoban bunu yazdı
    SharpShooter bunu yazdı

    backbone.js öneririm :)

    Neden hocam  ? detaylarını da yazarsan öğrenmiş olayım MVC yapısını hiç js'de kullanmadım öğrenmek istiyorum.

    stackoverflow da hemen hemen hepsinin karşılaştırmasını bulabilirsin hocam :)

    abiler daha iyi bilgilendirecektir

    Peki şöyle bir soru sorayım hocam böyle bir yapıya ihtiyaç var mı sadece jquery (vb. frameworkler )  zaten yeterli değil mi ? JS'de MVC yapısı oluşturmaktaki temel amaç nedir ne gibi kolaylıklar sağlar ? Sonuçta Angular.JS nin getireceği yenilikleri Jquery vb. sistemlerde birer eklenti olarak kullanamazmıydık demek istediğim bu ?


    No. Not even in the face of Armageddon. Never compromise. - Walter Kovacs (Rorschach)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nessaj
    nessaj's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2010
    Erkek
    sokoban bunu yazdı
    SharpShooter bunu yazdı
    sokoban bunu yazdı
    SharpShooter bunu yazdı

    backbone.js öneririm :)

    Neden hocam  ? detaylarını da yazarsan öğrenmiş olayım MVC yapısını hiç js'de kullanmadım öğrenmek istiyorum.

    stackoverflow da hemen hemen hepsinin karşılaştırmasını bulabilirsin hocam :)

    abiler daha iyi bilgilendirecektir

    Peki şöyle bir soru sorayım hocam böyle bir yapıya ihtiyaç var mı sadece jquery (vb. frameworkler )  zaten yeterli değil mi ? JS'de MVC yapısı oluşturmaktaki temel amaç nedir ne gibi kolaylıklar sağlar ? Sonuçta Angular.JS nin getireceği yenilikleri Jquery vb. sistemlerde birer eklenti olarak kullanamazmıydık demek istediğim bu ?

    yeterli değil,

    ben knockout (mvvm) kullandım son projemde, dinamik viewler oluştururken bana oldukça kolaylık sağladı; ortaya çıkan kodun yönetilebilirliğini oldukça arttırdı.

    bu frameworklerin neye çözüm getirdiği mvc ve mvvm gibi patternların neye çözüm getirdiğiyle aynı. sen nasıl serverside da yönetilebilirliği artırmak için pattern uyguluosan aynı şekilde clientside'da da uyguluyosun.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    nessaj bunu yazdı
    sokoban bunu yazdı
    SharpShooter bunu yazdı
    sokoban bunu yazdı
    SharpShooter bunu yazdı

    backbone.js öneririm :)

    Neden hocam  ? detaylarını da yazarsan öğrenmiş olayım MVC yapısını hiç js'de kullanmadım öğrenmek istiyorum.

    stackoverflow da hemen hemen hepsinin karşılaştırmasını bulabilirsin hocam :)

    abiler daha iyi bilgilendirecektir

    Peki şöyle bir soru sorayım hocam böyle bir yapıya ihtiyaç var mı sadece jquery (vb. frameworkler )  zaten yeterli değil mi ? JS'de MVC yapısı oluşturmaktaki temel amaç nedir ne gibi kolaylıklar sağlar ? Sonuçta Angular.JS nin getireceği yenilikleri Jquery vb. sistemlerde birer eklenti olarak kullanamazmıydık demek istediğim bu ?

    yeterli değil,

    ben knockout (mvvm) kullandım son projemde, dinamik viewler oluştururken bana oldukça kolaylık sağladı; ortaya çıkan kodun yönetilebilirliğini oldukça arttırdı.

    bu frameworklerin neye çözüm getirdiği mvc ve mvvm gibi patternların neye çözüm getirdiğiyle aynı. sen nasıl serverside da yönetilebilirliği artırmak için pattern uyguluosan aynı şekilde clientside'da da uyguluyosun.

    sağol hocam bu açıklayıcı oldu :)


    No. Not even in the face of Armageddon. Never compromise. - Walter Kovacs (Rorschach)
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    Mesela, ember.js ile auti refresh templateler yapabiliyorsun. Datan degistikce ui refresh oluyor falan :)


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    ben şahsen backbone.js ile kendimi daha rahat hissediyorum ama bazı projeler için angular js veya ember.js daha uygun gibi. backbone.js biraz daha temel kalıyor eğer kendi yapımı kendim oluşturayım diyorsan backbone.js'yi öneririm ama bana bir yapı sunsun framework ona göre öğrenip iş çıkartayım daha güvenli olsun (memory kontrolü falan için) diyorsan ember ve angular daha uygun olur senin için. ama tabi backbone.js'ye göre daha zor öğrenmesi gelişmiş özellikleri olduğu için.


    . . .. . ... .
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Peki hocalar biraz mantığından bahseder misiniz ? mesela normal mvc yapısında model de veritabanından veri girdi çıktısı düzenleniyor , view de sadece html templateler çekiliyor , controller'da bu ikisi arasındaki organizasyonu sağlıyor.Peki JS'de bu durum nasıl işliyor view dediğimizde mesela neye tekabül ediyor (gene html sayfası mı ? ).Basic düzeyde bir örnek yazılabilirse eğer örnek üzerinden daha rahat anlayabilirim.


    No. Not even in the face of Armageddon. Never compromise. - Walter Kovacs (Rorschach)
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Buremba
    Buremba's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    sokoban bunu yazdı

    Peki hocalar biraz mantığından bahseder misiniz ? mesela normal mvc yapısında model de veritabanından veri girdi çıktısı düzenleniyor , view de sadece html templateler çekiliyor , controller'da bu ikisi arasındaki organizasyonu sağlıyor.Peki JS'de bu durum nasıl işliyor view dediğimizde mesela neye tekabül ediyor (gene html sayfası mı ? ).Basic düzeyde bir örnek yazılabilirse eğer örnek üzerinden daha rahat anlayabilirim.

    backbone.js'nin mvc olmak gibi bir amacı yok, framework aslında. http://backbonejs.org/#Sync adresinde açıklaması da yapılmış zaten sunucundan veriyi bu şekilde çekip collection'lara atabilirsin direk istersen. html olarak da her şey sana kalmış, underscore.js sana temel bi templating sistemi sunuyor http://underscorejs.org/#template. istersen bütün template'leri <script id="templateName"> </script> içine alıp bir selector ile çekersin sonra _.template($('#templateName').html(), {param1: 'test'}) ile çıktıyı alırsın, istersen modüler bir sistem yazarsın sunucunda bir adreste bulunur template'ler, sonra bir fonksiyonla çekip içini doldurursun _.template ile. 

    ben ikisi de tercih ediyorum, sık kullanılmayan template'leri bir adrese atıyorum (http://tracqlist.com/assets/templates/about.html) sonra aşağıdaki tarz bir fonksiyonla cache ediyorum o şekilde yüklüyorum. ama ember ve angular bunları mvc sistemi içinde sunuyor, zaten dökümantasyonları gayet açık.


    templateCache = function (name, callback, value) { if (value) return templateCache[name] = value if (templateCache[name]) { return (callback ? callback(templateCache[name]) : templateCache[name]) } else { $.get('/assets/templates/' + name + '.html', function (data) { templateCache[name] = data; return callback(data); }); } };

    . . .. . ... .
Toplam Hit: 2446 Toplam Mesaj: 18