Araba Arızasından Anlayan - Dizel Partikül Filtresi Hakkında
-
Arkadaşlar Merhaba volvo s40 - 2008 model dizel partikül filtresi olayından anlayan yada bu tarz bir sorunla karşılaşmış fikir vericek bir müridimiz varmıdır.. 4-5inci kez başıma geliyor ve çıldırtıyor beni dolduğu için sanırım araba 3000 deviri geçmiyor. Ankara için yönlendirebileceğiniz bildiğiniz sağlam insaflı bir usta varmıdır. Servis demeyin hiç servis bu konuda çok saçmalıyor..
-
hocam arabanın partikül filtresinin dolmasını istemiyorsan 4-5K devirde 2-3 dk arabayı sıkıştırman gerek , ve yakıtını shellden al opet ve total fena derecede filtreyi tıkıyor , tavsiyem yakıt katkısı alıp hakkını vererek kullanman.Sıkıştırmaktan da korkma 1-2k devirde kullandığın için tıkıyorsun arabayı.
-
Hocam merhaba,
Bende volvo aracımda bu dpf filtresi zimbirtisi yüzünden çok sorun yasadim yakit artti performans düştü. Araba volvo olunca herkesede guvenemedim. Ankarada klt otomotiv var,
http://www.dpftuning.com ve http://kltotomotiv.com sitelerinden ulasabilirsin. Bu dpf olayını Türkiyede yemiş bitirmis kisiler onlardan profesyonel bir yardım alabilirsin. Baska yerde ne arabani minciklat ne de bilgisiz kisilere bırak. Git burda sorununu saatler icinde cozsunler.
-
@Schwarz doğru söylüyor, yarım depo mazota falan bi katkı dök, çık bi sıkıştır, atar gider diye düşünüyorum. 10 tl zaten katkı bişey kaybetmezsin
-
iSo bunu yazdı
@Schwarz doğru söylüyor, yarım depo mazota falan bi katkı dök, çık bi sıkıştır, atar gider diye düşünüyorum. 10 tl zaten katkı bişey kaybetmezsin
Yanlış söylüyor, o katkı maddeleri dpf ve kataligi eritir, artan ısı turboya vurur, kaş yapayim derken kafadan olursunuz. Bizzat yasadim başıma geldi. Gidin profesyonellerden yardım alın.
-
Volkswagen'de bir kez ben ışık yaktım.
15-20 dk boyunca 3000-3500 devirde 3. viteste sürünce egzost sistemi kendisini temizliyor.
Bizim arabalarda vites atma devri 2000. Sen de vites atma devrine göre 1000-1500 devir üstüne çıkarsın.
Eğer ışık sönmezse sanayi seni bekler. Bilgisayardan ne kadar tıkandığına bakıp temizleme işlemi falan yapıyorlar.
-
baristbt bunu yazdıiSo bunu yazdı
@Schwarz doğru söylüyor, yarım depo mazota falan bi katkı dök, çık bi sıkıştır, atar gider diye düşünüyorum. 10 tl zaten katkı bişey kaybetmezsin
Yanlış söylüyor, o katkı maddeleri dpf ve kataligi eritir, artan ısı turboya vurur, kaş yapayim derken kafadan olursunuz. Bizzat yasadim başıma geldi. Gidin profesyonellerden yardım alın.
Yakit katkisi kullanipta bu tur sorun yasayan bi tek seni gordum:) , ustaninda diyecegi muhtemelen yukaridaki seyler olacaktik katkiyla arabayi yuksek devirlerde sikistirmak ayrica sadece partikul icin degil kurumlari temizletmek adina ayda 1 kez katki kullanabilirsiniz(dandik katkilar haric benzin istasyonlarinda satilan ) würth dizel yakıt katkısı tavsiyemdir benzin içinde aynı marka.
-
Schwarz bunu yazdıbaristbt bunu yazdıiSo bunu yazdı
@Schwarz doğru söylüyor, yarım depo mazota falan bi katkı dök, çık bi sıkıştır, atar gider diye düşünüyorum. 10 tl zaten katkı bişey kaybetmezsin
Yanlış söylüyor, o katkı maddeleri dpf ve kataligi eritir, artan ısı turboya vurur, kaş yapayim derken kafadan olursunuz. Bizzat yasadim başıma geldi. Gidin profesyonellerden yardım alın.
Yakit katkisi kullanipta bu tur sorun yasayan bi tek seni gordum:) , ustaninda diyecegi muhtemelen yukaridaki seyler olacaktik katkiyla arabayi yuksek devirlerde sikistirmak ayrica sadece partikul icin degil kurumlari temizletmek adina ayda 1 kez katki kullanabilirsiniz(dandik katkilar haric benzin istasyonlarinda satilan ) würth dizel yakıt katkısı tavsiyemdir benzin içinde aynı marka.
Hocam senle cok zitlasiyoruz ama en azindan psa motora sahip bi araç kullanicisi olarak durumu mobil sitemizin el verdigi imkanlar ile aciklayim.
Dpf in amaci ab standartlari ve bi dolu bok püsür ilkeler gereği aracin egsozundan çıkan zararlı gazları engellemek. Adindaki filtre kelimeside burdan geliyor yani bunun bir ömrü var dolma süresi var. Dizel ve dpf li araçlarda rejenerasyon denilen bi olay var. Bu o dpf in yüksek ısı ile temizlenmesi islemidir, misal uzun yol yapan araçlarda daha geç dolarken kisa mesafede hızlı dolmasina yorumlayabiliriz. Bu kimi araçlar ile kısmı olarak temizlenirken misal ford tdci larda araca obd2 ile bağlanıp kendin servis cihazı ile rejenerasyon yapabiliyorsun. Kiminde ise mümkün olmuyor.
Tekrar dpf olayına dönersek bu filtre dolduğu zaman egzoz gazını istediğin basıncta atamaz tahliye edemez bu hem turboyu sıkıştırir hem yüksek ısıya maruz birakir. Bu yüzden motor kendini korumaya alır ya performans düşürür ya da limit koyar. Çözüm olarakta ya yeni bir filtre takarsin yada iptal edersin.
Katkı maddelerinin yaptığı şey normalin ustundeki bi ısı yaratmak, yazının başında ne demistik. Dpf yüksek ısı ile temizlenir, ki zaten bunu araç ya kendi yapar kimi zamanda kullanıcı farkında olmadan yolda yapar.
Senin bunu daha çok ısıtman demek o dpf öncesi (volvo s40 1.6d icin) katalitigi eritmen dpf i eritmen haliyle kısa vade de kar ama uzun vade de çok ciddi sorunlara yol acar. Benzinli araçlar için katkı maddelerine bir başka konuda değinmek üzere.
Not : 1.5 yıl bu işin mutfağında çalışmış, aktif dizel araç kullanıcı, araba ve motor sevdalısı.
Yazım hataları için özür dilerim.
-
baristbt bunu yazdıSchwarz bunu yazdıbaristbt bunu yazdıiSo bunu yazdı
@Schwarz doğru söylüyor, yarım depo mazota falan bi katkı dök, çık bi sıkıştır, atar gider diye düşünüyorum. 10 tl zaten katkı bişey kaybetmezsin
Yanlış söylüyor, o katkı maddeleri dpf ve kataligi eritir, artan ısı turboya vurur, kaş yapayim derken kafadan olursunuz. Bizzat yasadim başıma geldi. Gidin profesyonellerden yardım alın.
Yakit katkisi kullanipta bu tur sorun yasayan bi tek seni gordum:) , ustaninda diyecegi muhtemelen yukaridaki seyler olacaktik katkiyla arabayi yuksek devirlerde sikistirmak ayrica sadece partikul icin degil kurumlari temizletmek adina ayda 1 kez katki kullanabilirsiniz(dandik katkilar haric benzin istasyonlarinda satilan ) würth dizel yakıt katkısı tavsiyemdir benzin içinde aynı marka.
Hocam senle cok zitlasiyoruz ama en azindan psa motora sahip bi araç kullanicisi olarak durumu mobil sitemizin el verdigi imkanlar ile aciklayim.
Dpf in amaci ab standartlari ve bi dolu bok püsür ilkeler gereği aracin egsozundan çıkan zararlı gazları engellemek. Adindaki filtre kelimeside burdan geliyor yani bunun bir ömrü var dolma süresi var. Dizel ve dpf li araçlarda rejenerasyon denilen bi olay var. Bu o dpf in yüksek ısı ile temizlenmesi islemidir, misal uzun yol yapan araçlarda daha geç dolarken kisa mesafede hızlı dolmasina yorumlayabiliriz. Bu kimi araçlar ile kısmı olarak temizlenirken misal ford tdci larda araca obd2 ile bağlanıp kendin servis cihazı ile rejenerasyon yapabiliyorsun. Kiminde ise mümkün olmuyor.
Tekrar dpf olayına dönersek bu filtre dolduğu zaman egzoz gazını istediğin basıncta atamaz tahliye edemez bu hem turboyu sıkıştırir hem yüksek ısıya maruz birakir. Bu yüzden motor kendini korumaya alır ya performans düşürür ya da limit koyar. Çözüm olarakta ya yeni bir filtre takarsin yada iptal edersin.
Katkı maddelerinin yaptığı şey normalin ustundeki bi ısı yaratmak, yazının başında ne demistik. Dpf yüksek ısı ile temizlenir, ki zaten bunu araç ya kendi yapar kimi zamanda kullanıcı farkında olmadan yolda yapar.
Senin bunu daha çok ısıtman demek o dpf öncesi (volvo s40 1.6d icin) katalitigi eritmen dpf i eritmen haliyle kısa vade de kar ama uzun vade de çok ciddi sorunlara yol acar. Benzinli araçlar için katkı maddelerine bir başka konuda değinmek üzere.
Not : 1.5 yıl bu işin mutfağında çalışmış, aktif dizel araç kullanıcı, araba ve motor sevdalısı.
Yazım hataları için özür dilerim.
Est.Hocam ne zıtlaşması sadece bildiğim konu hakkında fikrimi sundum , hatta az önce özel servisimlede bu konuyu konuştum dpf temizlenmesi için aracı bi süre sıkıştırması gerektiğini ve yarım depodan biraz fazla olması halinde yakıta katkı ekleyebileceğini bunun sayesinde motorun rahatlayacağını kurumları ve yakıt karışımındaki(opel shell total ) sentetik kısmı atacağını söyledi.Senin başına gelen katalatigi eritme olayı aracının eski model olmuş olmasından kaynaklı olduğunu söyledi sanırım euro 5 ve 6 için daha faydalıymış katkı maddesi.Benzinli araç kullanıyorum ( stage 2 evotech software , simota air filter , orta susturucu iptali , pedal commander ve 97 oktan benzin + yakıt katkısı ) 1 seneye yakındır servis yoluna düşmedi aracım ( mekanik anlamda ) haftada 1 düzenli servis kontrolüne giderim turbo , intercooler vs sağlık değerlerini öğrenmek için.Ayda 1 kez mutlaka würth'ün yakıt katkısınıda kullanırım bi sıkıntı olmadı :)
Not : McM Hocam ustayla tekrar görüştüm senin için berner partikül temizleyici atıp depoya 90km hızla 5 dk boyunca 2500 - 4000 devir arası kullansın düzelir dedi.
-
Hocam ilginiz için çok teşekkürler hepinize..
Not : McM Hocam ustayla tekrar görüştüm senin için berner partikül temizleyici atıp depoya 90km hızla 5 dk boyunca 2500 - 4000 devir arası kullansın düzelir dedi.
Schwarz hocam yanlız volvolarda şöyle bir olay var.. Araç korumayı almak için 3000 devirin üstüne çıkarmıyor motoru kilitliyor ve araba 60km hızı geçmiyor malesef..Baristbt hocam sizin aracın modeli kaçtı?
Sizde de DÜŞÜK MOTOR PERFORMANSI Hatası gösterip 3000 devir sorunu yapıyormuydu.. Daha önce bir kaç kez temizlettim ama aracımdan soğuttu bu olay.. -
McM bunu yazdı
Hocam ilginiz için çok teşekkürler hepinize..
Not : McM Hocam ustayla tekrar görüştüm senin için berner partikül temizleyici atıp depoya 90km hızla 5 dk boyunca 2500 - 4000 devir arası kullansın düzelir dedi.
Schwarz hocam yanlız volvolarda şöyle bir olay var.. Araç korumayı almak için 3000 devirin üstüne çıkarmıyor motoru kilitliyor ve araba 60km hızı geçmiyor malesef..Baristbt hocam sizin aracın modeli kaçtı?
Sizde de DÜŞÜK MOTOR PERFORMANSI Hatası gösterip 3000 devir sorunu yapıyormuydu.. Daha önce bir kaç kez temizlettim ama aracımdan soğuttu bu olay..Hocam tekrar görüştüm 2500 devirde 25dk park konumunda sabit bekletsin , eğer olmazsa makineye bağlayıp temizleteceksin.Ondan sonra başına gelmemesi için yukarıdaki yöntem aklında bulunsun ;)