Araba Su Problemi
-
epeydir yaşadığım bi problem. net bi çözüm bualamadım. belki burda yaşayan yada bilen biri çıkar.
önce araba motora giden plastik bi su borusunu çatlattı. ordan ince ince su akıtıyordu. neyse dedik 14 yıllık plastik normal heralde.yan sanayi ile yeniledik, yenisini taktıktan 2 saat sonra takılan parça 2 ye ayrıldı.tüm suyu arabaya boşaltıp güzel bir buhar banyosu yaptırdı trafikte ve güzel bir yusuf yusuf çektirdi.
neyse gittim orjinalini aldım, taktım, problem olmadı. ertesi gün aşağıdaki resimdeki genleşme kabı ( motor su kabı )
pres yerinden 2 ye bölündü.götü ayrı başı ayrı yere gitti. neyseki bu sefer araba kardeşimdeydi o tırsmış baya :D
(bu arada bu parçada yan sanayiydi. 1 sene önce çatladığından değiştirmiştik.)
neyse tanıtık bi sanayiden arkadaşını çağıtmış yine yan sanayi aynı kaptan getirmiş taktırdı.
tabi baktım araba çakmaları dağıtıyor, gittim 3 katı para verip orjianlini aldım.
üstüne 1000 km yaptım 2 haftada. ama şimdi yine problem çıkarmaya başladı.
resimdeki kapağın içindeki contayı yamultuyor. 2 kere (1i orjinal kapağın contası) yamultup kapaktan buharla karışık su atıyor.
sabah sanayiye gittim dedim böyle böyle usta contadan atar dedi. neyse şimdide yedek kapak vardı taktım onu.
velhasıl olay bu. ankaradaki ustam, arabada basınç yok, olan basınç normal dedi. yağ düzgün, suya yağ filan katma yok. egzos dan su filan atmıyor.
araba clio 2000 hb rxt 134 binde
şuan burdaki usta su koydukca problem olmaz diyor. (nevşehr) -
lpg li mi benzinli mi?
-
Anlatımın çok sade değil yalnız silindir kapak contası tarafından senin su hatlarına doğru kompresyon kaçağı olabilir.
Motor Kompresyon testi yaptır silindirlere, 4 silindir de (arabanın 4 silindir olduğunu varsayıyoruz) 30 30 30 29 gelmeli atıyorum.
30 24 30 30 geliyorsa anormallik vardır. Bu da senin yaşadığın sorunun teyidi demektir.
Bu bir ihtimal.
Yalnız sanki soğutma sistemiyle ilgili başka bir problem de olabilir gibi geliyor.
İhmal etmeyin iyice araştırın sorunu iyi bir ustayla.
-
ayni problem bendede var hocm 2 kere ayni sey basima geldi ve suan yine ayni sorun :D az kacirio die ustune olmadim degistirmedim bende degistiricem benimkisi lpg li olmasindan dolayi kaynaklaniyor lpg li araclarda bu olay cok sk yasaniyor ama 2 saatde atmasi sknti tabi ben 1 yilda 3 kere degistirdim usta lpg yuzunden dedi
-
bizim 97 poloda da vardı buna benzer bir olay, yan sanayi parça aldık, sadece kapağını değiştirdik orjinal kap kaldı üstünde. istanbuldan çeşmeye gidip geldi birşeyi kalmamıştı arabanın.Ama 1 hafta falan bozuk kapakla gitti hergün suyunu kontrol edip takviye yaptık.
Edit: Özetle, hergün suyuna bak arabanın :D
TheKorsans tarafından 30/Ağu/14 18:14 tarihinde düzenlenmiştir -
Araba LPG li. Her yaz zaten bi su Problemi yaşıyorum.
Bu kompresyon testi bi ilk defa duydum bunu bi yaptirayim yarin.
LPG nin yanması daha yuksek derecede oluyordu acaba ondanmi oluyor.
Yanma ısısı yüzünden mi acaba boyle oluyor ?
-
Üst kapak contası yanmış olmasın.
Hayır ben yaktım daha 1 hafta önce ondan diyorum. Masraflı oluyor biraz.
-
Termostati Kontrol Ettirin Su Fazla isinmazsa Böyle Yapmaz Termostat Bozuk ise motorun bir tarafinda sıcak bir tarafında soguk su kalabilir hararet göstergesi göstermese de bidon olan tarafa fazla sicak su gidip patlatiyordur motorda tıkanma felan da olabilir iyi devir daim yapmiyorsa da yapar bidon ile alakali degildir normalde o bidonda hava olmaz zaten su fazla kaynayinca kapaktaki tahliyeden atar yada su eksiltir motorda sıkıntı vardir eger tum clio larda varsa hatali üretim vardir
-
Termostati yeni degistirdim ama çakma boru veren yerden almistim. Acaba termostattami çakma :/
Bide cliolarin termostatinda yaz kış ayarı var mi
-
iSo bunu yazdı
Üst kapak contası yanmış olmasın.
Hayır ben yaktım daha 1 hafta önce ondan diyorum. Masraflı oluyor biraz.
Hocam b conta yandığında ne gibi bi tepki vermişti araba ?
Yağ da filan bisey olmusmuydu azalma,yukselme ,suya karışma fila n
-
Termostat çalışmadığında da, conta yanınca da arabada yüksek hareret görürsün ibreden. Su eksiltme de olabilir.
Contanın hangi şekilde hasar gördüğünün belirtileri vardır, yağ-su karışıyordur, yağ eksiltiyor, su eksiltiyordur, basıncı başka yerlere kaçırıyordur vs. Sonuç orada sıkıntılı bir durum varsa conta değişir. E birazcık masraflı olur 400-500 tl ve yukarısı fiyat olabilir.
Yalnız emin olmadan boş yere değiştirtme, soğutma sistemi elemanları da kafanın bir köşesinde dursun.