Arabada Elektrik Üretmek
-
jel akü pişmanlıktır. teknik olarak anlat dersen açıklarım onu da. bu tip kullanım için tavsiyem lityum aküler. fiyat araştırması yaptığında başta sana pahalı gibi gelebilir ama dediğim gibi teknik açıdan incelersen jel aküden daha verimli ve ucuza geldiğini görebiliyorsun. günde kaç defa ve ne kadar süre ile kullanacağına göre hesaplayıp amper seçimini buna göre yapmalısın.
alternatörden sağlıklı şarj etmek için dc-dc şarj cihazı alman gerekiyor. araya ayırıcı röle atarız çalışır diyenlerden kaçarak uzaklaş.
alternatör araç hareket halindeyken şarj etmek için tasarlanmış bir arkadaş olduğu için araç hareket etmiyorken şarj ederim diye düşünme sakın, alternatör çok ısınacağı için yakanlar çok
doğru akım kolay yangın çıkartabilme özelliğine sahip bir arkadaştır. kullanacağın ampere göre çok damarlı kaliteli yanmaz kablo kullanmanı tavsiye edebilirim. internette kullanacağın ampere göre kablo kesit tabloları var oradan seçebilirsin. kablo tesisatı sigorta gibi malzemelerde ucuza kaçma
-
evlenmeden gerdeğe girmeyi düşünüyorsun amk önce bir arabayı al marka model söyle yakıt türüne ve arabanın şekline bakarak sana akıl veririz
-
-
aga sen 12V - 220V invertörmü arıyorsun benmi yanlış anlıyorum
-
sadece laptop kullanacağım dediğin için :
sadece azıcık 250 lira civarı masraf edip 300 wattlık 12 to 220 volt inverter aldığını ve bunu araç çakmaklık girişine taktın diyelim.
invertörede laptobu taktın. başladın laptopta twitter ifşa izleyip 31 çekmeye .
laptopın şarj cihazı ortalama 3.5 amper akım çekmeye başlayacak seninle paralel şekilde.
sen 30 dakikada boşalırsın. konumuz o değil. arabanda 60 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
60000/35000x0.7=12 saatte akün tam boşalır. arabanda 90 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
90000/35000x0.7=18 saatte akün tam boşalır. arabanda 105 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
105000/35000x0.7=21 saatte akün tam boşalır. (para verip 105 amper akü takanı hiç görmedim)
yani aracına elelktrik üretecek birşey takmadan 60 amperlik akü takılı arabada ortalama laptobu 6 saat kullansan ertesi günü marş basıp normal aracı yarım saatlik işe gidip gelmeyler tam şarj ettirebilrsin.
bence kurtarır. akünün yarısını yesen araç günlük kullanılıyorsa kısa sürede şarj eder kendini genelde.
zalimadam tarafından 28/Mar/22 01:44 tarihinde düzenlenmiştir -
zalimadam bunu yazdı
sadece laptop kullanacağım dediğin için :
sadece azıcık 250 lira civarı masraf edip 300 wattlık 12 to 220 volt inverter aldığını ve bunu araç çakmaklık girişine taktın diyelim.
invertörede laptobu taktın. başladın laptopta twitter ifşa izleyip 31 çekmeye .
laptopın şarj cihazı ortalama 3.5 amper akım çekmeye başlayacak seninle paralel şekilde.
sen 30 dakikada boşalırsın. konumuz o değil. arabanda 60 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
60000/35000x0.7=12 saatte akün tam boşalır. arabanda 90 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
90000/35000x0.7=18 saatte akün tam boşalır. arabanda 105 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
105000/35000x0.7=21 saatte akün tam boşalır. (para verip 105 amper akü takanı hiç görmedim)
yani aracına elelktrik üretecek birşey takmadan 60 amperlik akü takılı arabada ortalama laptobu 6 saat kullansan ertesi günü marş basıp normal aracı yarım saatlik işe gidip gelmeyler tam şarj ettirebilrsin.
bence kurtarır. akünün yarısını yesen araç günlük kullanılıyorsa kısa sürede şarj eder kendini genelde.
abi araci gunluk kullanip bir ofise gidip geliyor olsam niye arabada laptop kullanmaya çalışayım.
arabayı çekip bi kenara 3-5 gün arabadan takılmak istiyorum.
@nikotin hocam ben akü olmasın yakıttan elektriğimi üreteyim diye bakıyorum zaten. akü işi sakat geliyor. ama 85 db den sessiz makul fiyatta jeneratör göremedim.
-
aküden 220v'a çeviriciler var. Onunla laptopu şarj edebilirsin. kontağı açsan yeter. çalıştırmana gerek yok. akü biterse bilemem.
3-5 gün arabada yaşama olayın varsa ve sık sık bu ihtiyacın olacaksa 1 adet güneş paneli +akü+invertör gibi bir çözüm düşünebilirsin.
-
yolbulucu bunu yazdızalimadam bunu yazdı
sadece laptop kullanacağım dediğin için :
sadece azıcık 250 lira civarı masraf edip 300 wattlık 12 to 220 volt inverter aldığını ve bunu araç çakmaklık girişine taktın diyelim.
invertörede laptobu taktın. başladın laptopta twitter ifşa izleyip 31 çekmeye .
laptopın şarj cihazı ortalama 3.5 amper akım çekmeye başlayacak seninle paralel şekilde.
sen 30 dakikada boşalırsın. konumuz o değil. arabanda 60 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
60000/35000x0.7=12 saatte akün tam boşalır. arabanda 90 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
90000/35000x0.7=18 saatte akün tam boşalır. arabanda 105 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :
105000/35000x0.7=21 saatte akün tam boşalır. (para verip 105 amper akü takanı hiç görmedim)
yani aracına elelktrik üretecek birşey takmadan 60 amperlik akü takılı arabada ortalama laptobu 6 saat kullansan ertesi günü marş basıp normal aracı yarım saatlik işe gidip gelmeyler tam şarj ettirebilrsin.
bence kurtarır. akünün yarısını yesen araç günlük kullanılıyorsa kısa sürede şarj eder kendini genelde.
abi araci gunluk kullanip bir ofise gidip geliyor olsam niye arabada laptop kullanmaya çalışayım.
arabayı çekip bi kenara 3-5 gün arabadan takılmak istiyorum.
@nikotin hocam ben akü olmasın yakıttan elektriğimi üreteyim diye bakıyorum zaten. akü işi sakat geliyor. ama 85 db den sessiz makul fiyatta jeneratör göremedim.
sessiz jenaratörler var işini görebilecek ama malesef ülkede ucuz diye birşey kalmadı. alım gücümüz tükendi bitti. 60-70db aralığında çalışan jenaratörler var fakat, 5 gün demişsin. gece de kalacağını düşünerek aydınlatma gibi ihtiyaçlarını eklersek bu denkleme günde 10 saat gibi jenaratör kullanmak gerekecek. saatte 1 lt yakıt harcıyorlar ortalama. günlük 10 litren 5 gün için yanında 50 litre de benzin taşıman gerecek.
akaryakıt fiyatlarını göz önünde bulundurmak ta lazım. jenaratör için araçta ekstra bir yakıt tankı taşıman gerekecek.