Arabada Elektrik Üretmek

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NiKoTiN
    NiKoTiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Şubat/2005
    Erkek

    jel akü pişmanlıktır. teknik olarak anlat dersen açıklarım onu da. bu tip kullanım için tavsiyem lityum aküler. fiyat araştırması yaptığında başta sana pahalı gibi gelebilir ama dediğim gibi teknik açıdan incelersen jel aküden daha verimli ve ucuza geldiğini görebiliyorsun. günde kaç defa ve ne kadar süre ile kullanacağına göre hesaplayıp amper seçimini buna göre yapmalısın.

    alternatörden sağlıklı şarj etmek için dc-dc şarj cihazı alman gerekiyor. araya ayırıcı röle atarız çalışır diyenlerden kaçarak uzaklaş. 

    alternatör araç hareket halindeyken şarj etmek için tasarlanmış bir arkadaş olduğu için araç hareket etmiyorken şarj ederim diye düşünme sakın, alternatör çok ısınacağı için yakanlar çok

    doğru akım kolay yangın çıkartabilme özelliğine sahip bir arkadaştır. kullanacağın ampere göre çok damarlı kaliteli yanmaz kablo kullanmanı tavsiye edebilirim. internette kullanacağın ampere göre kablo kesit tabloları var oradan seçebilirsin. kablo tesisatı sigorta gibi malzemelerde ucuza kaçma


    NiKoTiN
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Grafiker
    SaviorAngel
    SaviorAngel's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Nisan/2016
    Erkek

    evlenmeden gerdeğe girmeyi düşünüyorsun amk önce bir arabayı al marka model söyle yakıt türüne ve arabanın şekline bakarak sana akıl veririz 


    No way out
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    https://www.youtube.com/watch?v=NjXYjZXu5CY

     


    Minimalist Değilim Tembelim
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    aga sen 12V - 220V invertörmü arıyorsun benmi yanlış anlıyorum 


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    sadece laptop kullanacağım dediğin için :

    sadece azıcık 250 lira civarı masraf edip 300 wattlık 12 to 220 volt inverter aldığını ve bunu araç çakmaklık girişine taktın diyelim.

    invertörede laptobu taktın. başladın laptopta twitter ifşa izleyip 31 çekmeye .

    laptopın şarj cihazı ortalama 3.5 amper akım çekmeye başlayacak seninle paralel şekilde.

    sen 30 dakikada boşalırsın. konumuz o değil. arabanda 60 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    60000/35000x0.7=12 saatte akün tam boşalır. arabanda 90 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    90000/35000x0.7=18 saatte akün tam boşalır. arabanda 105 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    105000/35000x0.7=21 saatte akün tam boşalır. (para verip 105 amper akü takanı hiç görmedim)

    yani aracına elelktrik üretecek birşey takmadan 60 amperlik akü takılı arabada ortalama laptobu 6 saat kullansan ertesi günü marş basıp normal aracı yarım saatlik işe gidip gelmeyler tam şarj ettirebilrsin.

    bence kurtarır. akünün yarısını yesen araç günlük kullanılıyorsa kısa sürede şarj eder kendini genelde.

    zalimadam tarafından 28/Mar/22 01:44 tarihinde düzenlenmiştir
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    zalimadam bunu yazdı

    sadece laptop kullanacağım dediğin için :

    sadece azıcık 250 lira civarı masraf edip 300 wattlık 12 to 220 volt inverter aldığını ve bunu araç çakmaklık girişine taktın diyelim.

    invertörede laptobu taktın. başladın laptopta twitter ifşa izleyip 31 çekmeye .

    laptopın şarj cihazı ortalama 3.5 amper akım çekmeye başlayacak seninle paralel şekilde.

    sen 30 dakikada boşalırsın. konumuz o değil. arabanda 60 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    60000/35000x0.7=12 saatte akün tam boşalır. arabanda 90 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    90000/35000x0.7=18 saatte akün tam boşalır. arabanda 105 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    105000/35000x0.7=21 saatte akün tam boşalır. (para verip 105 amper akü takanı hiç görmedim)

    yani aracına elelktrik üretecek birşey takmadan 60 amperlik akü takılı arabada ortalama laptobu 6 saat kullansan ertesi günü marş basıp normal aracı yarım saatlik işe gidip gelmeyler tam şarj ettirebilrsin.

    bence kurtarır. akünün yarısını yesen araç günlük kullanılıyorsa kısa sürede şarj eder kendini genelde.

    abi araci gunluk kullanip bir ofise gidip geliyor olsam niye arabada laptop kullanmaya çalışayım.

    arabayı çekip bi kenara 3-5 gün arabadan takılmak istiyorum.

     

    @nikotin hocam ben akü olmasın yakıttan elektriğimi üreteyim diye bakıyorum zaten. akü işi sakat geliyor. ama 85 db den sessiz makul fiyatta jeneratör göremedim.

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    aküden 220v'a çeviriciler var. Onunla laptopu şarj edebilirsin. kontağı açsan yeter. çalıştırmana gerek yok. akü biterse bilemem.

    3-5 gün arabada yaşama olayın varsa ve sık sık bu ihtiyacın olacaksa 1 adet güneş paneli +akü+invertör gibi bir çözüm düşünebilirsin.


    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NiKoTiN
    NiKoTiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Şubat/2005
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı
    zalimadam bunu yazdı

    sadece laptop kullanacağım dediğin için :

    sadece azıcık 250 lira civarı masraf edip 300 wattlık 12 to 220 volt inverter aldığını ve bunu araç çakmaklık girişine taktın diyelim.

    invertörede laptobu taktın. başladın laptopta twitter ifşa izleyip 31 çekmeye .

    laptopın şarj cihazı ortalama 3.5 amper akım çekmeye başlayacak seninle paralel şekilde.

    sen 30 dakikada boşalırsın. konumuz o değil. arabanda 60 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    60000/35000x0.7=12 saatte akün tam boşalır. arabanda 90 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    90000/35000x0.7=18 saatte akün tam boşalır. arabanda 105 ah akü olduğunu varsayarsak kayıplarla beraber :

    105000/35000x0.7=21 saatte akün tam boşalır. (para verip 105 amper akü takanı hiç görmedim)

    yani aracına elelktrik üretecek birşey takmadan 60 amperlik akü takılı arabada ortalama laptobu 6 saat kullansan ertesi günü marş basıp normal aracı yarım saatlik işe gidip gelmeyler tam şarj ettirebilrsin.

    bence kurtarır. akünün yarısını yesen araç günlük kullanılıyorsa kısa sürede şarj eder kendini genelde.

    abi araci gunluk kullanip bir ofise gidip geliyor olsam niye arabada laptop kullanmaya çalışayım.

    arabayı çekip bi kenara 3-5 gün arabadan takılmak istiyorum.

     

    @nikotin hocam ben akü olmasın yakıttan elektriğimi üreteyim diye bakıyorum zaten. akü işi sakat geliyor. ama 85 db den sessiz makul fiyatta jeneratör göremedim.

     

    sessiz jenaratörler var işini görebilecek ama malesef ülkede ucuz diye birşey kalmadı. alım gücümüz tükendi bitti. 60-70db aralığında çalışan jenaratörler var fakat, 5 gün demişsin. gece de kalacağını düşünerek aydınlatma gibi ihtiyaçlarını eklersek bu denkleme günde 10 saat gibi jenaratör kullanmak gerekecek. saatte 1 lt yakıt harcıyorlar ortalama. günlük 10 litren  5 gün için yanında 50 litre de benzin taşıman gerecek.

    akaryakıt fiyatlarını göz önünde bulundurmak ta lazım. jenaratör için araçta ekstra bir yakıt tankı taşıman gerekecek. 


    NiKoTiN
Toplam Hit: 1514 Toplam Mesaj: 19
webasto arabada elektrik