folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Ateist Hocalarıma Sorular



Ateist Hocalarıma Sorular

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Homo

    Mesela sen birkaç kitap okuyup sorular sormuşsun ama birkaç kitapla olacak iş değil. Çokça okuma yapman gerekir. Ateistler ekseriyetle okumuş etmiş adamlardır yani gerçekten öyle "inanmıyorum lan!" her babayiğidin harcı değildir. O zinciri kırmak 2 kilo taşak ister. Benim sana naçizane tavsiyem şu ön yargı paçavrasını bir kenara bırak, o var ya o insanı kör ediyor. Bir düşün ve kendini tarafsız bir yerde tarafsız köşede oturarak düşün. Karşı taraflar ise dindar ve ateist. Buradaki dindar herhangi bir dinden olabilir yani sadece İslam'ı alma, herhangi bir din ve eğer müslümansan İslam'ı seç. Bu ateist adam neden inanmıyor diye bir düşün. İnternette çokça işte "Efendim Aynştayn müslümanmış" gibisinden yazı görürsün ama bu ve benzeri adamların yazdıklarını okuyun Allahsız kitapsız olduklarını göreceksin. Bunca zekaya sahip insanlar hangi akla hizmetle inanmamayı seçmişler bir düşün ve dediğim gibi ön yargı yok! "Allah'ı kim yarattı gibi saçma bir soru" demek yok! O soru esasen saçma değildir, bilmediğimiz şeyler bize başta saçma gelir, sonra idrak edince sinirleniriz ve saldırırız ama en sonunda kabul ederiz. Şimdi sana saçma gelen ileride mantıklı gelecek ama ön yargıların hayır diyecek ve savaşa gireceksin eğer orada daha da çok düşnürsen ve okuma yaparsan saçma gelen şey sonradan sana mantıklı gelmeye başlayacak.

    Sorularına cevap vermediğim için üzgünüm zira sıkıldım cevap vermekten ve insanların kendilerinin okuyup anlaması gerek. Ben istediim kadar yazayım anlamayacaksın çünkü ön yargıların var.

    Not: Caner Taslaman okumayın, okutturmayın. Matematik dahi bilmeyen adam Stephen Hawking'i yanlışladığını iddia ediyor.


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala taş arar.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MhmdAlmz
    MhmdAlmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2015
    Erkek

    @Lightsaber , Hocam doğru olabilir fakat ben öyle biliyordum daha detaylı araştırmak gerekir.

    @Caliber , Hocam haklısın sadece düşüncelerinizi merak ettim . Neden böyle diye . Islamiyet adına bir kaç kitap okudum bana tuhaf geldi. bi kaç arkadaş pm den kaynak önerdi okuyorum . Şuan herhangi bir öngörüm yok farkettiyseniz "siktir lan amk dinsizi beni kandırmaya çalışıyon " veya " yaaaa tabi sie bi boktan anlamazsınız " gibi kelimeler etmedim saygı önemli yani belki ben yanlış biliyorumdur ? Insanlar çoğu şeyi süslü gösterebilir. Belki Insanlar sana ateist olmayı süslü gösterdiği için insanlar ateist. Keza müslümanlığı hristiyanlığı da aynı şekilde süslü gösterdikleri için öyledirler. Yabancılara da soruyorum neden Hristiyanlık diye Yani neden Ateist Deist Müslüman Yahudi değil de Hristiyan ? Diye çok sordum fakat onlarda bizim gibi kendi dinlerinden habersizler. Dinlere inanan insanların %70'i okumuyor. %30 u da artk okumuş yok arkadaş inanmıyorum Deist'e ateist'e satanist'e din var ama doğru din de Hristiyanlık veya Müslümanlık diyor... Sadece düşünceleri merak ettiğim için böyle. Varsa kaynak verin hocam seve seve okurum. Herşey Yazılım , Aşk , Zevk değil biraz da Din'i veya Dinsizliği araştırmak gerekiyor. velhasıl bakalım :) haklısın bu arada dediklerinde. Çoğu müslüman karşısında bilgili bir ateist veya deist gördüğünde afallıyor çünkü bilgisi zayıf. Gelenek ve göreneklerden kalma bir din'e mensuplar hepsi bu.


    Andolsun kuşluk vaktine ve dindiği zaman o geceye ki, Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı! Ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır. ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın! O, seni bir yetim iken barındırmadı mı? Seni, yol bilmez iken (doğru) yola koymadı mı? Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi? Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)! El açıp isteyeni de azarlama! Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo
    MhmdAlmz bunu yazdı

    peki neden her kaynakta farklı ? verdiğin kaynakların 3 ü de farklı ve araştırdığıma göre herkes aynı telden çalmış fakat farklı söylemişler. Yani 13 katman diyen 5 katmanı parçalamış . 

    Örneğin

    Litosfer(su) , Litosfer (kara) , Astenosfer , Üstmanto , Altmanto , Dış çekirdek ve iç çekirdek.. Biri üst biri alt biri içbiri dış  ? Niye ayrılmış tek katman olarak alsak ya ? Demişler ve almış olabilirler mi ? olabilir. Şimdi sonuca gelecek olursak Atmosferin Katmanları Kur'an da geçiyor. Fakat 5 katman olabilir insan oğlu 1453 katman olarak parçalar. Örneğin insanda kafa var diye yazıyorsa hayır efendim Burun dudak ... birleşiminden kafa oluyor demek olur mu ? yada kafa 2 ye ayrılır saç kısmı ve deri kısmı diye deseler yok efendim birde boşlklar var 3 parça mı diyecekler ? bunun gibi birşey bu. Birleştirme veya parçalama işlemi sonucunda 13-5 çıkmıştır . Dünyanın 3 de 2 si suyla kaplı 3 e 1 i karalarla kaplı ya ? Ben şimdi gelip desem ki HAYIIIRRR OLMAAAZZZ 3/1.73 ü suyla kaplı 3/0.27 si buzullar 3/1 i kara ile kaplı desem ? Ne olur mesela ? şimdi bana buz da su deme ? Ben bunu böyle yorumladım ve doğru birşey. Buz ve su ayrı. Aynı olsa ikisinin adı ya buz yada su olurdu ....

    senin bildiklerini allah bilmiyor olmalı ki 7 gökten bahsetmiş :)

    anladın mı ne demek istediğimi? şimdi ben sana uçuyorum desem hadi uç da görelim dersin. ama kuranda çok daha muthiş bir iddia var fakar kanıt olarak göğü yedi kat yarattık lafından atmosferin katmanlarını tutturmaya çalışıyon ite kaka.

    büyük iddialar büyük kanıtlar gerektirir.

    şu havalı olmak için atayiz olma hristiyan olma muhabbetini de bırakalım artık. kimse öteki tarafta sonsuza kadar işkence göreceğine inanarak ateist olmak istemez iki kız kaldırcam diye. sizin aklını alıyor mu?


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MhmdAlmz
    MhmdAlmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2015
    Erkek
    Prometheus bunu yazdı
    MhmdAlmz bunu yazdı

    peki neden her kaynakta farklı ? verdiğin kaynakların 3 ü de farklı ve araştırdığıma göre herkes aynı telden çalmış fakat farklı söylemişler. Yani 13 katman diyen 5 katmanı parçalamış . 

    Örneğin

    Litosfer(su) , Litosfer (kara) , Astenosfer , Üstmanto , Altmanto , Dış çekirdek ve iç çekirdek.. Biri üst biri alt biri içbiri dış  ? Niye ayrılmış tek katman olarak alsak ya ? Demişler ve almış olabilirler mi ? olabilir. Şimdi sonuca gelecek olursak Atmosferin Katmanları Kur'an da geçiyor. Fakat 5 katman olabilir insan oğlu 1453 katman olarak parçalar. Örneğin insanda kafa var diye yazıyorsa hayır efendim Burun dudak ... birleşiminden kafa oluyor demek olur mu ? yada kafa 2 ye ayrılır saç kısmı ve deri kısmı diye deseler yok efendim birde boşlklar var 3 parça mı diyecekler ? bunun gibi birşey bu. Birleştirme veya parçalama işlemi sonucunda 13-5 çıkmıştır . Dünyanın 3 de 2 si suyla kaplı 3 e 1 i karalarla kaplı ya ? Ben şimdi gelip desem ki HAYIIIRRR OLMAAAZZZ 3/1.73 ü suyla kaplı 3/0.27 si buzullar 3/1 i kara ile kaplı desem ? Ne olur mesela ? şimdi bana buz da su deme ? Ben bunu böyle yorumladım ve doğru birşey. Buz ve su ayrı. Aynı olsa ikisinin adı ya buz yada su olurdu ....

    senin bildiklerini allah bilmiyor olmalı ki 7 gökten bahsetmiş :)

    anladın mı ne demek istediğimi? şimdi ben sana uçuyorum desem hadi uç da görelim dersin. ama kuranda çok daha muthiş bir iddia var fakar kanıt olarak göğü yedi kat yarattık lafından atmosferin katmanlarını tutturmaya çalışıyon ite kaka.

    büyük iddialar büyük kanıtlar gerektirir.

    şu havalı olmak için atayiz olma hristiyan olma muhabbetini de bırakalım artık. kimse öteki tarafta sonsuza kadar işkence göreceğine inanarak ateist olmak istemez iki kız kaldırcam diye. sizin aklını alıyor mu?

    Hocam doğrusu yanlışı tartışılır. 7 kat konusunda haklı olabilirsin. Ama onun da bi açıklaması vardır. Benim ilmim bu kadar iyi değil kur'an ı çat pat yorumluyorum. İyi seviyede değilim bilgi yanılması olabilir. Zaten ebedi cehenneme inanan biri karı kızla yatmaz onu da bi kenara bırakalım 

     

    MhmdAlmz tarafından 26/Tem/16 02:43 tarihinde düzenlenmiştir

    Andolsun kuşluk vaktine ve dindiği zaman o geceye ki, Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı! Ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır. ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın! O, seni bir yetim iken barındırmadı mı? Seni, yol bilmez iken (doğru) yola koymadı mı? Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi? Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)! El açıp isteyeni de azarlama! Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeyrekli
    zeyrekli's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Kasım/2007
    Erkek

    Ateistler bir ton okumuş ancak okuduğunu anlamak istediği gibi anlamış, güya külyutmaz ukalalardır. Külyutmadıkları içinde bir yaratıcının olmadığını sürekli olarak kanıtlamak için uğraşırlar zira her türlü kanıt kendileri için gerekli besindir. Ukalalıkları öylesi bir boyuta ulaşmıştırki başka hiçbir şeyi dinleme, anlamaya çalışma ve en önemliside merak etme yet,ilerinide kaybetmişlerdir. Anlayacağınız herhangi bir dine mensup kişinin dogmaları kadar katı kurallı bir çerçeveleri vardır.

    Geneli diyalektik materyalizm derler pratikte ne tümevarım ne tümdengelim nede diyalektik uygulamazlar. Bu zümreler ben inançsızım derler ve sürekli altını doldurmaya çalıştıkları bir inanç sistemi oluşturur ve bu sistemin katı çerçeveli kurallarına bağımlı kalarak, semavi olmayan bir tür din oluştururlar:) Halk ağzında dolaşan çeşitli argümanları kullanarak dine saldırmayı olağanüstü severler, bunu da sırf inanan insanlardan kendilerini üstün gördükleri için yaparlar.

    Tek takdire şayan yanları yaşamın tüm zorluklarına katlanırken herhangi bir şeye sığınmayarak, insanoğlunun psikolojik olarakta ne denli dayanıklı olduklarını kanıtlamalarıdır. Herhangi bir ateist mutlak surette politika ile ilgilenir ve tabii ki sol tandanstan hareket eder. Tüm bunları göğüslerken neden Einstein gibi bir beynin ateist olmadığını sorgulamazlar bile, görülmemesi gereken görülmemelidir onlar için.

    Kısacası herşeyi o kadar iyi bilirlerki, kendileri için rakip olabilecek insanlar değil ancak yaratıcıdır. Özünde güçlü olmalarına rağmen, tüm yaşamlarını bu boş kavgaya adayarak herhangi bir üretimde bulunmayarak kendi duruşlarına ihanet ettikleri gibi, boş bir yaşamın sonunda inanmadıkları bir yere gitmeleri benim gözümde kesindir.

    klasik bir entelektüel gibi herşeyden biraz bilir, ancak uzmanlaştığı herhangi bir alanda olmaz. Herşeyin uzmanıdır onlar bununla birlikte en fazla yerdikleri dinler hakkında hep kendi sekanslarından bilgi alırlar, dönüpte dur ben şunu bir araştırayım demezler zira boş işdir zaman kaybıdır. Atıp tuttukları şey hakkında sadece birilerinin yazdıkları savları ileri sürerler ve kendilerine ait herhangi bir fikirleri oluşmaz bu konuda. İşin sonucunda bir takım daha akıllı olanlar türlü türlü şeyler yazarak bu kişilere satarak, yaşamlarını üst düzeyde idame ettirirler. Bu akıllı zümreyede ateist din adamları denir.

    Herhangi bir ateist, herhangi bir dine mensup kişiden çok daha hoşgörüsüzdür bundan emin olun. Zira sonradan anladığım şudur ki, o kişinin ruhunun kurtulması gerekiyorsa hediyesini alacaktır zaten. Yok doğru yolu bulmuyorsa kendi hallerine bırakmak en iyisi olduğu gibi, üstüninsan rollerini yapabilmeleri için gerekli fırsatları her daim onlara tanımak vazifemizdir.

    Dünya üzerinde çok küçük bir grup dışında kalan atesit olduğunu söyleyen kitle, o muazzam sert duruşlarının ardında bir ton şüphe ve sorgulama taşır, boyun eğmeyen, karşı çıkan, itiraz eden güçlü psikolojilerini ve enerjilerini bomboş bir alan sevk edip, bu alanında ne denli önemli olduğunu sürekli olarak göze sokmaya çalışırlar. Yoksa narsizmlerini nasıl besleyecekler ki?

    Ohh içimi döktüm:)


    Bilmem kaç bin (artık bilmiyorum) özgün makale referansı ile makale yazarlığı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo
    MhmdAlmz bunu yazdı
    Prometheus bunu yazdı
    MhmdAlmz bunu yazdı

    peki neden her kaynakta farklı ? verdiğin kaynakların 3 ü de farklı ve araştırdığıma göre herkes aynı telden çalmış fakat farklı söylemişler. Yani 13 katman diyen 5 katmanı parçalamış . 

    Örneğin

    Litosfer(su) , Litosfer (kara) , Astenosfer , Üstmanto , Altmanto , Dış çekirdek ve iç çekirdek.. Biri üst biri alt biri içbiri dış  ? Niye ayrılmış tek katman olarak alsak ya ? Demişler ve almış olabilirler mi ? olabilir. Şimdi sonuca gelecek olursak Atmosferin Katmanları Kur'an da geçiyor. Fakat 5 katman olabilir insan oğlu 1453 katman olarak parçalar. Örneğin insanda kafa var diye yazıyorsa hayır efendim Burun dudak ... birleşiminden kafa oluyor demek olur mu ? yada kafa 2 ye ayrılır saç kısmı ve deri kısmı diye deseler yok efendim birde boşlklar var 3 parça mı diyecekler ? bunun gibi birşey bu. Birleştirme veya parçalama işlemi sonucunda 13-5 çıkmıştır . Dünyanın 3 de 2 si suyla kaplı 3 e 1 i karalarla kaplı ya ? Ben şimdi gelip desem ki HAYIIIRRR OLMAAAZZZ 3/1.73 ü suyla kaplı 3/0.27 si buzullar 3/1 i kara ile kaplı desem ? Ne olur mesela ? şimdi bana buz da su deme ? Ben bunu böyle yorumladım ve doğru birşey. Buz ve su ayrı. Aynı olsa ikisinin adı ya buz yada su olurdu ....

    senin bildiklerini allah bilmiyor olmalı ki 7 gökten bahsetmiş :)

    anladın mı ne demek istediğimi? şimdi ben sana uçuyorum desem hadi uç da görelim dersin. ama kuranda çok daha muthiş bir iddia var fakar kanıt olarak göğü yedi kat yarattık lafından atmosferin katmanlarını tutturmaya çalışıyon ite kaka.

    büyük iddialar büyük kanıtlar gerektirir.

    şu havalı olmak için atayiz olma hristiyan olma muhabbetini de bırakalım artık. kimse öteki tarafta sonsuza kadar işkence göreceğine inanarak ateist olmak istemez iki kız kaldırcam diye. sizin aklını alıyor mu?

    Hocam doğrusu yanlışı tartışılır. 7 kat konusunda haklı olabilirsin. Ama onun da bi açıklaması vardır. Benim ilmim bu kadar iyi değil kur'an ı çat pat yorumluyorum. İyi seviyede değilim bilgi yanılması olabilir. Zaten ebedi cehenneme inanan biri karı kızla yatmaz onu da bi kenara bırakalım 

     

    işte benim ilmim bu kadar değil falan diyeceksen hiç girme bu konulara. zaten orda da patlıyor iş. sorsan mükemmel kitap falan ama herkes başka anlıyor. koskoca allahın gücü yetmiyor mu herkesin adam akıllı anlayacağı birşeyler yazmaya? biraz kassan sen bile yazarsın. yani oraya "din ve şart gözetmeksizin hak yiyen müslüman değildir" yazsan bugün fetocular müslüman olduklarını iddia edemezlerdi mesela. ama adamlar biz allah yolundayız bize makbul diye yüzbinlerce kişinin memurluk askerlik hakkını yediler. bunu islam adına yaptılar. veya yaz oraya "size saldırandan başkasını, dini mezhebi farklı diye öldüremezsiniz" yazsan bugün ışıd olmazdı. veya islam adını kullanarak olmazdı. anlatabiliyor muyum bunlar basit şeyler. öyle bizim aklımız ermez denecek şeyler değil. 6236 ayet yazıyon birinde böyle bi cümle yok. tam tersine cihaddır köleliktir cariyelerdir yardırıyor. demek ki amaç başka. yok o zamanki şartlar falan da diyemezsin çünkü tüm kainatı yaratan bi varlığın sözleri 7. yüzyıl arap toplumunun şartlarına göre mi kısıtlanır? eğer kısıtlanıyorsa allah yazdı diyebilir misin?


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeyrekli
    zeyrekli's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Kasım/2007
    Erkek
    Prometheus bunu yazdı
    MhmdAlmz bunu yazdı
    Prometheus bunu yazdı
    MhmdAlmz bunu yazdı

    peki neden her kaynakta farklı ? verdiğin kaynakların 3 ü de farklı ve araştırdığıma göre herkes aynı telden çalmış fakat farklı söylemişler. Yani 13 katman diyen 5 katmanı parçalamış . 

    Örneğin

    Litosfer(su) , Litosfer (kara) , Astenosfer , Üstmanto , Altmanto , Dış çekirdek ve iç çekirdek.. Biri üst biri alt biri içbiri dış  ? Niye ayrılmış tek katman olarak alsak ya ? Demişler ve almış olabilirler mi ? olabilir. Şimdi sonuca gelecek olursak Atmosferin Katmanları Kur'an da geçiyor. Fakat 5 katman olabilir insan oğlu 1453 katman olarak parçalar. Örneğin insanda kafa var diye yazıyorsa hayır efendim Burun dudak ... birleşiminden kafa oluyor demek olur mu ? yada kafa 2 ye ayrılır saç kısmı ve deri kısmı diye deseler yok efendim birde boşlklar var 3 parça mı diyecekler ? bunun gibi birşey bu. Birleştirme veya parçalama işlemi sonucunda 13-5 çıkmıştır . Dünyanın 3 de 2 si suyla kaplı 3 e 1 i karalarla kaplı ya ? Ben şimdi gelip desem ki HAYIIIRRR OLMAAAZZZ 3/1.73 ü suyla kaplı 3/0.27 si buzullar 3/1 i kara ile kaplı desem ? Ne olur mesela ? şimdi bana buz da su deme ? Ben bunu böyle yorumladım ve doğru birşey. Buz ve su ayrı. Aynı olsa ikisinin adı ya buz yada su olurdu ....

    senin bildiklerini allah bilmiyor olmalı ki 7 gökten bahsetmiş :)

    anladın mı ne demek istediğimi? şimdi ben sana uçuyorum desem hadi uç da görelim dersin. ama kuranda çok daha muthiş bir iddia var fakar kanıt olarak göğü yedi kat yarattık lafından atmosferin katmanlarını tutturmaya çalışıyon ite kaka.

    büyük iddialar büyük kanıtlar gerektirir.

    şu havalı olmak için atayiz olma hristiyan olma muhabbetini de bırakalım artık. kimse öteki tarafta sonsuza kadar işkence göreceğine inanarak ateist olmak istemez iki kız kaldırcam diye. sizin aklını alıyor mu?

    Hocam doğrusu yanlışı tartışılır. 7 kat konusunda haklı olabilirsin. Ama onun da bi açıklaması vardır. Benim ilmim bu kadar iyi değil kur'an ı çat pat yorumluyorum. İyi seviyede değilim bilgi yanılması olabilir. Zaten ebedi cehenneme inanan biri karı kızla yatmaz onu da bi kenara bırakalım 

     

    işte benim ilmim bu kadar değil falan diyeceksen hiç girme bu konulara. zaten orda da patlıyor iş. sorsan mükemmel kitap falan ama herkes başka anlıyor. koskoca allahın gücü yetmiyor mu herkesin adam akıllı anlayacağı birşeyler yazmaya? biraz kassan sen bile yazarsın. yani oraya "din ve şart gözetmeksizin hak yiyen müslüman değildir" yazsan bugün fetocular müslüman olduklarını iddia edemezlerdi mesela. ama adamlar biz allah yolundayız bize makbul diye yüzbinlerce kişinin memurluk askerlik hakkını yediler. bunu islam adına yaptılar. veya yaz oraya "size saldırandan başkasını, dini mezhebi farklı diye öldüremezsiniz" yazsan bugün ışıd olmazdı. veya islam adını kullanarak olmazdı. anlatabiliyor muyum bunlar basit şeyler. öyle bizim aklımız ermez denecek şeyler değil. 6236 ayet yazıyon birinde böyle bi cümle yok. tam tersine cihaddır köleliktir cariyelerdir yardırıyor. demek ki amaç başka. yok o zamanki şartlar falan da diyemezsin çünkü tüm kainatı yaratan bi varlığın sözleri 7. yüzyıl arap toplumunun şartlarına göre mi kısıtlanır? eğer kısıtlanıyorsa allah yazdı diyebilir misin?

    ŞEKİL.1.A

    İşte şimdi benim ve hatta bizim büyüksün üstadım hiç aklımıza gelmemişti, gerçekten aklımız ermiyormuş bunlar bizim ve bunun gibi şeyler söylememiz lazım. Sayın arkadaşımızın dikte ettiği, kendisi doğru kabul gördüğü için doğru kabul etmemiz gereken herşeye kulak verin ve bu arkadaşımızı baştacı yapalım.


    Bilmem kaç bin (artık bilmiyorum) özgün makale referansı ile makale yazarlığı.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo

    @zeyrekli daha uzağa işedin tebrikler


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mürşide
    izzmarit
    izzmarit's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ocak/2010
    Dişi
    Prometheus bunu yazdı

    @zeyrekli daha uzağa işedin tebrikler

    Al :| bunu kastetmistim.


    sigara değil, balık olan.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeyrekli
    zeyrekli's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Kasım/2007
    Erkek
    Prometheus bunu yazdı

    @zeyrekli daha uzağa işedin tebrikler

    Büyüksün üstadım ne diyeyim. Sen diyorsan doğrudur.


    Bilmem kaç bin (artık bilmiyorum) özgün makale referansı ile makale yazarlığı.
Toplam Hit: 2275 Toplam Mesaj: 23
din ateizm ateist