Ayrılık!
-
herkese iyi akşamlar hocam..
bu konu yasak mı bilmiyorum ama umrumda değil açıkcası sadece sizlerle paylaşmak ve fikir almak istedim acaba doğru mu yaptım diye.
benm 2 yıllık bi sevgilim ve bugun ayrıldık.sebep mezhep ayrılığı.gayet ciddi ve evliliğe giden bi ilişkimiz vardı.babası beni daha yeni öğrendi ve farklı mezheplerden insanlarla flört etmemesi gerektiğini hatta bunu geçtim arkadaşlık bile yapmaması gerektiğini söylemiş.annesiyle tanışmıştım ve gerçektende iyi bi iletişim kurmuştuk.annesi bile beni savunmuş fakat babası kararından vazgeçmemiş.bu olayları bana anlattı kız arkadaşım.bende bozuldum.bu olaydan sonra aramızda sürtüşmeler çıkmaya başladı.geçmişte bıraktığımız sorunlar ortaya çıkmaya başladı ve sonunda ayrıldık.yan sebepleri var doğrudan bi sebep olmadı belki ama ana sebep bu mezhep ayrılığı...
ben kız arkadaşımı çok seviyorum biliyorum oda beni seviyo ama olmuyo kesin bi yerden karşıma çıkacamış(yada onun çıkacakmış) da olmayacakmış ileride gibi gelmeye başladı.en başlarda öyle değildi ama üstesinden gelebilceğimiz bi sorun gibi duruyodu ama gün geçtikçe büyüdü o sorun.
şimdi müridler ben doğru mu yaptım?yoksa ayrılmamalı mıydık?sizce mezhep ayrılığı olan kişilerin evlilikleri yürür mü?bu durumda olanınız var mı? gerçekten kafam çok karışık.yardımcı olun!!
edit:başlık garip olmuş olabilir ama ne yazıcam aklıma gelmedi kusura bakmayın.
-
kim alevi
-
fark eder mi hocam?
-
hocam evlilikte sorun çıkardı.akrabalar arası gelenek-görenek farklılıklar vs,çok fazla sorun yaratırdı bence.gerçi büyük değil gibi görünse de ,biraz koyu fikirli ebeveynler hoş şeylere mani olabiliyor...
-
hocam millet sevdiği için her haltı yapar..
dil din ırk ayırt eder mi aşk ?
etmez bence..
sizdede etmemeli..
ettirmeyin..
-
peace bunu yazdı:
-----------------------------
fark eder mi hocam?
-----------------------------dostum bu mesele ailede çok büyütülür yani alevi sünniye söver sünni aleviye, he diyosan düğünümde az kişi olsa anne baba olmasa fark etmez yap gitsin, 5 ay 15 yıl bir vakitte kabullenecekler hele çocuk falan yaptınızmı sike sike. Şimdi senin sevgilinle o eski sikindirik mevzuları sallayıp bu konu üzerinde düşünmen lazım, azcık cesaret edip evlenmeniz lazım yoksa babanın asla rızası olmayacak ben sana söyliyim ki cesaret ettin evlendin yıllarca bir dışlanma olacak sonra hertürlü kabullenecekler, sen eline ver torunu kokain çekmiş gibi olur şerefsizim. Ama herif alevi dedesiyse bilemem yani, inat eder toruna rest çeker, siz birbirinizi seviyosanız siklemeyin kimseyi.
-
kız alevi. ama onemli olan bu değil. hocam anlattıgın kadarıyla babası katıksız şerefsiz. at gözlüğü takan beyinsizin birisi. sizin mutlu olabilmeniz için ailelere ters düşmeniz lazım. bunu göze alabilcekseniz gerisi gelir. ama kızın durumunu bilmiyorum.
-
Aynı sey benım basımada gelmıstı. Detayları yazmıyım. Sorun tamamen sende hocam. Kız arkadasın sana bunu anlattıgında neden bozuluyosunkı. Sen babasıyla degıl kız ıle evleneceksın. Kız senın ıcın uygunsa ve karsılıklı sevgınızden emınsen zaten babası verse nolur vermese nolur sonucta 15 yasında evlenıcek degılsınız. 2 nızde reşit insanlarsınnız tahmınıme gore.
Ancak solede bı sorun var kısısel gorusum evlılıge dogru gıden ınsanlar arasında sonradan acılacak kadar onemlı hıc bır sorun yasanmaması gerektıgıne ınanıyorum.
Kı bu zaten 2 kısının uyumuyla alakalı arada ben bunu 10 sene unutmam dedıgın 1 olay olduysa zaten bu mezheb fln bahanedır sen bılıncaltında patlıcak yer arıyosundur buda sana sebep olmustur o kadar.
-
hocam işyerinde mezhep farkı olan 2 arkadaşım 3 yıl önce evlendi Allah nazardan saklasın güzel bir ilişkileri var.Şu bir gerçek ki maruz olduğun durum sadece bir önyargıdan kaynaklanıyor..
-
Sevdiğin için her boku yaparsın İnan bana.gözü sınır tanımaz insanın yeter ki yanında olsun sevdiğin kisi elini tutabil.sOnra ne derse desin digerleri vur gtune rahman gitsin.sevginizin belli olacağı an budur hocam iste.eğer senin içn ailesini karsına alabilicekse anlarsın.zaten babasida anlar mtlaka Ben napim asıl bilader gelin ukraynalı :)gerçi bizim sülale sallamıyor böyle seyleri ama Panik oluyorum genede
-
gerçekten seviyoruz hocam şu an bildiğim tek şey bu.neler atlattık biz onla.ama bu son olay bizi çok yıprattı.ikimizde ayrılmak istemedik ama ileriyi düşündükce korktuk.bi de ailesine çok düşkün bi insan hocam o.ondan ailesini karşısına almamasını istedim.bnm yüzümden bozulmasın istedim.birazda ayrılmamızın sebebi buydu.
