Beklentiler Nedir?
-
Hocam çalıştığın yere göre çok değişiyor bunlar. Mekana, gelen müşteri kitlesine göre vs. Ama değişmez bazı şeyler var. Söylenmiş zaten. Mesela saygı önemlidir. Bir insan müdavim değilse, muhabbeti yoksa gereksiz yakınlık göstermemeli. Ya da servis kuralları var mesela. Onları bilmek avantajınadır her zaman. Bir de hani temiz olmaya özen göster. Kıyafetin saçın falan çok sıkı olmasa da önemli şeyler.
-
Mütevazi olmak. Ne kırk senelik arkadaşmış gibi samimi ol ne de yüzün mahkeme duvarı gibi olsun.Gariban bir tebessüm. Ne alırsınız diye sorarken müşterinin gözlerine bak, kafayı elindeki kağıda dikme. Kolay gelsin.
-
Hepsi iyi hoşta biraz çekingenlik var, yeni girdiğim ortama hemen ısınamıyorum. Bu dışarı yansıyomudur bilmiyorum ama varsayalım yansıdımı müşteride kötü bir his uyandırır mı?
-
klasik davranışları bir kenara bırakıp sıra dışı davranışlarla karşındaki insanın piskolojisini yıkıma uğratabilirsin.
hiç gülümsemeyip olabildiğince hızlı bir şekilde servis yapıp hiç hoşgörülü olmadan sada o müşteriye odaklanıp onların mutlu ayrılmasını sağlayabilirsin.
çok konuşup sindirim sistemin görünene kadar gülersen işin büyüsünü bozmuş olursun.
generaller gibi ciddi olup roket kadar hızlı ve çevik bir şekilde müşterilerin işini halledersen hoşuna giden hatunu müşterinin elinden bile alabilirsin .
ama bunu yapmak sana büyük tehlike oluşturabilir.
bunu aşmak için seçeceğin kurbanlar oldukça aptal olmalı.
erkeğin yanında mutluymuş gibi görünen ama oldukça sıkılmış bir bayan ve yanında hatun var diye yayıla yayıla oturup yanındaki hatunun onu her an boynuzlamaya çalıştığını anlamayan bir erkek seçmelisin.
hislerin okadar kuveetli olmalı ki zor durumda saatli bombada hangi kabloyu keseceğine büyük soğuk kanlılıkla karar vermelisin.
avını dikenli çalılıkların arasında büyük sabırla beklemelisin.
-
güler yüz. yerinde küçük espiriler. tabi her konuya zıplama :D orası tamamen anlık, sen karar vereceksin. Devamlı gelen biri ise yavaştan bağ kurarsın.
-
En nefret ettiğim şey "Senli benli konuşulması" Tamam belki gariban bi öğrenciyim, orta sınıf bi insanım.. Yada saygın bir iş adamıyım. Hiç farketmez, ben orada müşteriyim biraz saygı beklemek en doğal hakkım. Aynı şekilde müşteri de çalışana "Oğlum, koçum, baksana buraya" gibi ifadeler kullanmamalı.
-
omrcyln bunu yazdı
Hepsi iyi hoşta biraz çekingenlik var, yeni girdiğim ortama hemen ısınamıyorum. Bu dışarı yansıyomudur bilmiyorum ama varsayalım yansıdımı müşteride kötü bir his uyandırır mı?
hocam naptın ya alt tarafı siparişi al getir götür :) niye bu kadar kasıyorsun bu işte gelişmek istersen insan taciri olacaksın tipten ne olduğunu anlıcan mesela ayakkabılar kişiliği gösterir.Ellerin bakımı , saç kesim şekli , telefonun melodisi , gülüşü bunları sana niye söylüyorum bende bilmiyorum :) Garsonluk , komilik yaptım ukala müşteriye karşı her zaman güler yüzlü ol o utansın ;)Ayrıca senin utanman işine önem verdiğin anlamına gelir yakında sende kendine inanamıcaksın nasıl iletişim kurduğuna
Media tarafından 10/Oca/15 05:39 tarihinde düzenlenmiştir -
-
epeyce bır sure garson hotel motel bodrum-antalya ılcelerınde fılan falanda uzun sure ha bu dedıgın tarz işler yaptım.gercı musterının cogu yabancı turstte olsa ınsan ınsan mk ..degısmıyor vucut dili.. :D
en baba tavsıye sana vücüt dilini dogru kullancaksın..sempatık olcan amcaoglu..adamın yanındakı karıya mal mal bakmıcaksın..:DD
ne tur bı satıs hızmet verıyorsanız orda mekaanda bulunan tüm ürünlerı once kendın tadacaksın sonra vercekksınn..kural bu..
sonra bı ara gene devam ederım cevap yazmaya epey uzun bı staj meselesi :DD hele bunları yap yeter ...
-
Sık gelen müşteriyse kredi kartı verdiğinde ismine bakıp sonraki gelişinde xxx bey merhaba diyebilirsin belki