Bios Chipi Hangisidir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erblood
    erblood's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2007
    Erkek

    dün akşam aynı şey oldu biosu güncellerken dondu kaldı.ardından reset atıldı ve bilgisayar güm.

    ancak asusu yeni modellerde bunun önlemini almış takıyorsun cd sini  hemen arayüz geliyor ve sende biosunu yüklüyorsun.

    bu dediğim asus a88xm-a anakaratta dün gece onaylandı.belki sanada çare olur.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ARIZALI
    ARIZALI's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    Arkadaslar ilginiz icin tesekkürler. Cok para harcamadan bu isten siyrilmak istiyorum cünkü yapabilecegimi düsünüyorum.

    Alinti yapmayi bilmiyorum, cünkü cok aktif degilim sitede. Yillardir genelde okuyorum. O yüzden kusura bakmayin.

    Lehim konusunda iyi degilim evet ama o kadar da zor degil gibi geliyor bana. Bios cipi 8 ayakli sanirim. Havya ile yapilamayacak kadar kücükse bile su videoya bakar misiniz lütfen: https://youtu.be/Mn6F3lorefA

    Isi tabancam var, etraftaki parcalara zarar vermemesi icin isiya dayanikli bant da aldim.

    Yine de ugrasma mi diyorsunuz?

    Diger fikirleriniz icin de tesekkür ediyorum. Hepsine bakacagim.

    Bu arada anakarti sökmeyi basardim. Daha net resimler attim suraya: http://1drv.ms/1NgDCaw Lazim olursa daha fazla resim ekleyebilirim.

    ARIZALI tarafından 18/Oca/16 20:41 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TrC
    TrC's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Ocak/2012
    Erkek

    Hocam biosu yaktığını sanmıyorum yakmış olsan laptopta sürekli bi yeniden başlatma olayı olur yada makine sana hiç tepki vermez ki bununda sebebi o parçayı yaktığın için elektrik akımı sağlıklı gerçekleşmez pc açılmaz ve emin ol makineyi sökmen o parçayı bulup yenisiyle değiştirmenden çok çok daha kolay bi olay müridlerinde dediği gibi biosu tekrar yüklesen düzeleceğini sanıyorum netten biosa uygun dosyaları bulup asus makinelerde yanlış değilsem Alt+f2 ye makine kapalıyken basmaya başlıyosun ve 3 4 saniye sonra makineyi açıyosun sonrasında usb bottla biosu yüklemeye başlıyodu diye hatırlıyorum.

    edit : bios resetleme tuşu da var hiç elleşmeden bence onu bi dene

    TrC tarafından 18/Oca/16 20:54 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Hocam merak icindeyim parcayi sokup yerine yenisini taktiginda calisabilecegine nasil inandin. O entegrenin yenisini bile taksan programlamayi yapmadigin surece nasil calistirmayi planliyorsun? Ayrica anlamadigim bi olay daha var neden bios update yapiosun makinaya veya yaparken bios update kisminda yazanlari iyi okudunmu?

    Hocam ver bi servise halletsinler kas yapacagim derken yuzden olma. Cunku ite entegresinide yakarsan cok baba bi fiyat cikar. Yol yakinken ver bi teknik servise cozdur isini ayrica o havya ile sokulecek bi malzeme degil ve hatta hava ile sokecek olsan bile tekrardan yazacak ekipmanin varmi?


    delimiyim ben?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siberturq
    siberturq's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Eylül/2015
    Erkek

    Bence ilk olarak sakin olmalısın yazdıklarını okurken gerildim.

    Arkadaşların dediği gibi bios yeniden yazılabilir.Ayrıca o parça değişimi öle havya felan zor iş hiç uğraşma, daha çok kötü olur işi bilen birine yaptır.


    Bir şeyi gerçekten yapmak isterseniz bir yolunu bulursunuz, istemezseniz de bir bahane bulursunuz.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cyber
    Cyber's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2003
    Erkek

    Şunu bir denermisin; dosya ismini kendi biosuna göre düzenlersin.

     

    What I did to solve the problem:
    - Format a flash drive (I used a 4 GB) to FAT
    - Place the latest appropriate BIOS from Asus's support site onto the flash drive (Make sure to differentiate between G750JH and G750JHA). In my case, I needed the G750JHA bios.
    - Rename the file appropriately (e.g. G750JH.bin, G750JHA.bin)
    - Place the flash drive into the defunct computer
    - Hold down CTRL+HOME, and then press the power button while continuing to hold down the keys
    - Follow the on-screen instructions
    - Reboot, and wait ~20 seconds, and it works


    MCSE,MCDST gokhan@tahribat.com
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ARIZALI
    ARIZALI's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    Cipi siparis verdim, zaten bios yazili olarak gönderiyorlar. Bakayim, havya ile yapilamayacak kadar kücükse youtube linki verdigim o videodaki macundan alirim, cok pahali degil.

    Cok para harcamak istemiyorum, cünkü paraya daha önemli seyler icin ihtiyacim var.

    Bios zaten cok normal degildi. Pilini degistirdigim halde saati tarihi hatirliyor ama boot önceligini unutuyordu. Iyice okudum her seyi. Bios'a cok yabanci degilim. Neyse, hic olmazsa zaten yenisini alacagim arkadasa.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek

    konu çok ilginç yav

    asus yazılmış edilmiş her donanıma uyumlu bios chipimi satıyor ediyor kargoluyor ?


    http://www.leyladansonra.com/
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bladex38
    bladex38's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Arkadaşlar notebooklarda bios sadece eprom sökülüp bir programlayıcı yardımı ile tekrar programladıktan sonra cihaza tekrar lehimlenerek yapılabilir. evde son kullanıcının yapabileceği bir işlm değildir öyle lehim makinesi kullandım ben yaparım olayına girmeyin gözünüzle zor gördüğünüz parçalara zarar verebilirsiniz işlem yaparken. 

    Yinede ben yaparım diyorsanız

    1 adet programlayıcı veya aynı modele ait bir eprom ebayda filan belki bulabilirsiniz.

     

    lehim makinesi (profesyonel)

    sıcah hava makinesi ( profesyonel)

    flux

    kaliteli lehim teli ( kumtel öneririm )

    ve en önemlisi DENEYİM

    arkadaş bu kadar zorladığına göre yapmak için yardımcı olmak adına entegreyi tarafıma gönderirse programlayıp tekrar kargolanırım(sadece kargo ücreti karşılığında) 

    yok yapamaz isen cihazla çok uğraşmadan kargo dahil 80 tl ye ben hallederim cihazı gönderirsin bana.

    Tavsiye : deneyim sahibi olmadığınız işlemlerde lütfen türk ruhunuz ortaya çıkmasın :) biz bile servite işlem yaparken elimizde kalan cihazlar oluyor. Üzerinizdeki statik elektrik bile anakartı bozabilir. Hassas cihazlar dikkat etmek lazım.


    Full Destek Notebook Onarım Merkezleri...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ARIZALI
    ARIZALI's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    Normalde konu acmayi pek sevmem ama gecenlerde dedim ki kendi kendime, bir konu acayim, tahribat'ta kendimi evimde gibi hissediyorum diyeyim ama acmadim. Baska forumlarda gezmiyorum hic, o yüzden bilemem oralari ama tahribat gercekten cok güzel insanlara ev sahipligi yapiyor. Hepinize ilginiz icin cok tesekkür ederim.

    Aklima söyle bir cözüm geldi; ben yurtdisinda yasiyorum. Arkadasa yeni bilgisayari bilet parasiyla alip Türkiye'ye gitmekten vazgececektim (tabii üstüne biraz daha eklemem gerekecekti). Onun yerine laptop'i götürür orada cok daha ucuza tamir ettiririm, böylece her iki durumda da kazancli cikarim.

    Cip icin siparisi verdim, yine gelince seytan dürter de yapmaya kalkarsam haber ederim :)

    Bu arada bladex38 kardesim, konuya yorum yapmadim ama bir hirsiza karsi durusunu, olgun davranisini takdir ettim. Mahkemeden gelecek haberleri sabirsizlikla bekliyorum.

    Tesekkürler tahribat ekibi.

Toplam Hit: 1826 Toplam Mesaj: 27
asus siyah ekran bios chip bios çipi asus x70ab