folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı ? (Resimli Anlatımı)



Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı ? (Resimli Anlatımı)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herseysanal
    herseysanal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2006
    Erkek

    BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT
    KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI


    Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...
    20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)

    http://img442.imageshack.us/img442/5425/1hv0.jpg

    Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...

    http://img409.imageshack.us/img409/23/2pd5.jpg

    4 Ağustos 1971: Kule montajı

    http://img439.imageshack.us/img439/4074/3vz3.jpg

    17 Ağustos 1971: Kule montajı

    http://img409.imageshack.us/img409/2869/4vu4.jpg

    Ortaköy kulesinin inşaatı
    Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.

    http://img439.imageshack.us/img439/8867/5ov8.jpg

    Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
    Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).

    http://img439.imageshack.us/img439/3814/6al5.jpg

    Taşıtıcı çelik halatların çekimi

    http://img405.imageshack.us/img405/3636/7te4.jpg

    Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
    İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı...

    http://img409.imageshack.us/img409/6315/8gs8.jpg

    Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.

    21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili

    http://img439.imageshack.us/img439/4117/9sg2.jpg

    Kuleler (henüz tabliyesiz)

    http://img405.imageshack.us/img405/2441/10jr3.jpg

    Kulelerden birinin içi

    http://img409.imageshack.us/img409/5496/11xg0.jpg

    Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

    Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı

    http://img409.imageshack.us/img409/3774/12cw4.jpg

    Tabliye montajı devam ediyor

    http://img409.imageshack.us/img409/4826/13xl8.jpg

    26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

    26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken

    http://img409.imageshack.us/img409/3440/14vf1.jpg

    26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere

    http://img502.imageshack.us/img502/6244/15di6.jpg

    Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
    1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı.

    Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama

    http://img502.imageshack.us/img502/3743/16kr9.jpg

    Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.

    23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı

    http://img502.imageshack.us/img502/9539/17ia5.jpg

    Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı

    http://img502.imageshack.us/img502/9293/18ad4.jpg

    Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)

    http://img409.imageshack.us/img409/1636/19fp0.jpg

    20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası

    http://img409.imageshack.us/img409/7408/20ty9.jpg

    8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı

    http://img502.imageshack.us/img502/1417/21mr7.jpg

    (Bu arada; 15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı).

    (Haliç Köprüsü’nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)

    http://img502.imageshack.us/img502/7273/22qb1.jpg

    Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...İnşaat bitmek üzere

    http://img409.imageshack.us/img409/6786/23we0.jpg

    ... Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)

    http://img502.imageshack.us/img502/9318/24gj8.jpg

    Açılış sabahı

    http://img502.imageshack.us/img502/5757/25ym2.jpg

    30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar.

    http://img409.imageshack.us/img409/9921/26kz7.jpg

    Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler...
    Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya, onun endişesi herhalde, “Aman köprünün başına bir şey gelmeden, bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari” psikolojisi). Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçişleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptığı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi)... Hatta yanlış hatırlamıyorsam, gazetelerde şu örnek verilmişti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk oluşturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa, bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...

    30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı...

    http://img161.imageshack.us/img161/1646/27sz8.jpg

    30 Ekim 1973: Yoğun Yaya Geçişi

    http://img409.imageshack.us/img409/566/28ys3.jpg

    İlk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu.

    http://img161.imageshack.us/img161/435/29id8.jpg

    Köprünün açıldığı hafta
    Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçiş ücreti 1 lira). Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti

    http://img409.imageshack.us/img409/7102/30rg0.jpg

     

     


    "Söylesem Tesiri Yok ; Sussam Gönül Razı Değil."
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Thieff
    Thieff's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2003
    Erkek
    kimin zamanında temelleri atılmış bilen var mı?

    "En akıllımız cumhurbaşkanı oldu,En delimiz Papayı Vurdu.."" Ampul değil,projektör Allah a şükür... Yeniden yeniden yine yine yeniden..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
    Ne önemi var şimdi parayı kırıyorlar önemli olan o değilmi :)

    Youtube Kanalıma Abone olan herkese Mesir macunu göndereceğim :) >>> http://bit.ly/2FH1kln . her hakkım saklıdır®™ Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar facebook sayfasında >>> facebook.com/cilginsigortaci █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kokainman
    kokainman's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek
    beylerbeyine flan baksanıza abi resmen dağ.şimdi oralar koskoca binalarla dolu.ne kadar değişikmiş istanbul.

    ... sorcerer & musket ...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Android
    Android's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Aralık/2003
    Erkek

    tuttum senı guzel paylasım dıger kopru yapımınıda bulabılırmısın? bıde su bogazın buz tuttugunu gosteren resımlerı bende bı ıkı tane war

    bıde sey wardı photoshop calısması bogazdakı suların cekılmıs halı forumda wardı aradım bulamadım


    (M.Sc) Master Science, Electronics and Communication Engineering
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fmk
    fmk's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ekim/2005
    Erkek
    saol

    Eğer İnsanlar benimle aynı şeyleri düşünüyorsa bir yerlerde yanlış yaptım demektir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kurdo
    kurdo's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek

    way bea hepsine baktım hakaten etkileyici.


    kendinize ayığ olunuz
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SilenC3
    SilenC3's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    ReaL_KurD bunu yazdı:
    -----------------------------

    way bea hepsine baktım hakaten etkileyici.


    -----------------------------

    etkiliyicide lafmı :) ankarada oturmama rağmen görünce çok duygulandım :) 


    Ben giderken sen dönüyodun, sen benden daha fazla şey bilirsin vs.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Android
    Android's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Aralık/2003
    Erkek
    eywallah koko

    (M.Sc) Master Science, Electronics and Communication Engineering
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    ---

    bende atayım bir kaçtane bir resim var bende onu bulamadım o çok güzeldi 


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
Toplam Hit: 6967 Toplam Mesaj: 35