Bilgisayarla İlgili Diğer Konular
Bunu Yazılımla Nasıl Yaparım? Neyi Araştırmam Lazım?
Bunu Yazılımla Nasıl Yaparım? Neyi Araştırmam Lazım?
-
Selamlar,
Unity kullanarak binlerce resmin içine 3d bi öge eklemem gerekiyor. Ama bunun için sürekli unity açamam... 3D nesne belli resim belli her resmin ortasına ekleyeceğim.
Ben istiyorum ki. Bir program yazayım binlerce resmi ve 3d ögeyi sırasıyla unity de yaptığım gibi yapayım ama ASLA MANUEL DEĞİL.
Unity bana bu konu için api vermiyorsa ben bunu nasıl yapacağım?
Bu problem sadece unity konusu değil.
Ben istiyorum ki manuel olarak bazı programları kullanarak bir şeyler yapabiliyorsam bunu STANDARTLAŞTIRACAK bir program yazayım benim yerime BÜTÜN İŞLEMLERİ O PROGRAM YAPSIN.
Buna çoook ihtiyacım var..
Nasıl ilerlemeliyim aklıma ingilizce tag gelmedi..
-
Kaydedeceğin dosya formatı ne olacak? Yani olay iki resmi birleştirme ise filigran basan programlarla yapabilirsin. Değilse de macro denilen zımbırtıyla otomatiğe bağlıcan bi kere göstereceksin macro programına kaydedeceksin o defalarca yapacak aynı şeyi
-
Hocam eski konunda da gormustum vuforia kullaniyordun. Sorun onunla mi alakali? Eger bahsettigin image target ve 3d modelleri disardan dinamik olarak cekmek ise o is o kadar kolay degil. 3d modelleri bir sekilde halledersin ama image targetleri otomatik olusturmak zor :) Biraz daha detay verirsen daha net yardimci olurum.
-
Aradığın şeyin anahtar kelimeleri "macro", "macro tools". Bunlara dair pek çok çalışma var internette. Hazır bir araç olarak AutoIT olabilir, daha karmaşık şeyleri yapabilmek için nodejs tabanlı olan robotjs olabilir, C# ile biraz daha uzun sürer ama ilgili eklentileri bulursan oldukça güçlü şeyler yapabilirsin.
Diğer yandan bahsettiğin resim ve 3D obje olayının sonunda ne elde etmek istediğini tam olarak anlamadığım için pas geçiyorum.
-
bu tarz işler için en uygun programlama dilleri script diller değil mi?
-
3D modelin png renderını alıp ps de ekle
yoksa benmi çok yanlış anladım olayı
-
Unity'de script yazman gerekir.
Nesneni sabit tutar, resmi oto değiştirirsin, görünümü kaydettikçe sıradaki resme geçersin.
-
Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler!
Sadece unity gibi düşünmemek açısından başka bir örnek vermek istyorum.
Videolarla uğraşmayı seven birisiniz ve elinizde 10.000 video olsun. Bu videoların başına kısa bir intro ekleyip yeniden kaydetmek istiyorsunuz.
Bunu en kolay Microsoft Movie Maker programına ekleyip birleştirerek yapabilirsiniz. Ancak bir iki on derken rakam 10.000 ler olduğunda bunu programla yazmak istediniz.
Manuel yaptığınız bu adımları C# kullanarak otomatize ederek yapmak istiyorsunuz. Belki videoya başka bir video eklemek için C# da library vardır ancak BURADA YAPMAK İSTEDİĞİM MOVIE MAIKER i kullanarak bu işlemi yapmak.
Yani yazılan diğer bir uygulama manuel yaptığınız işlemleri -bu işlemler hep aynı olduğu için- otomatize şekilde kendisi yapacak. BÖYLE BİR ŞEYİ YAPMAK NASIL MÜMKÜN OLABİLİR?
Gerçek problemde şu:
Elimde devamlı artan image target lar var. Bu image target ları 3D görüntüler ile AR uygulaması için birleştirmem gerekiyor. Bunh manuel olarak şöyle yapıyorum. Image yi alıyorum 3D ögeyi alıyorum. Bunları vuforia da birleştirip export ediyorum. AMA BEN İSTİYORUM Kİ,
BIR FORM UYGULAMASI OLSUN.
IMAGE TARGETLARI ALSIN
KARŞILIĞNDAKİ 3D OGEYI ALSIN
TAMAM A TIKLAYINCA IMAGE ILE 3D BIRLESSIN BANA BIR EXPORT VERSIN.
Api si varsa kolay. AMA HER UYGULAMA İÇİN API BULAMAYIZ SONUCTA.
BU NEDENLE HANGI PROGRAM OLURSA OLSUN TIKLAYARAK YAPTIĞIM İŞLEMLERİ SIRASIYLA BIR PROGRAM ARACILIĞI İLE YAPMAM MUMKUN DEĞİL MIDIR?
Teşekkürler.
-
PcK0 bunu yazdı
Aradığın şeyin anahtar kelimeleri "macro", "macro tools". Bunlara dair pek çok çalışma var internette. Hazır bir araç olarak AutoIT olabilir, daha karmaşık şeyleri yapabilmek için nodejs tabanlı olan robotjs olabilir, C# ile biraz daha uzun sürer ama ilgili eklentileri bulursan oldukça güçlü şeyler yapabilirsin.
Diğer yandan bahsettiğin resim ve 3D obje olayının sonunda ne elde etmek istediğini tam olarak anlamadığım için pas geçiyorum.
Ayrıca inceliyorum çok teşekkürler.
-
Öğenin liste olarak 0-1 li kodları alsan daha sonra her resmin çözünürlüğü aynı ise direk pythondan öğenin geleceği yerin kodlarıyla değiştirsen daha sonra kaydettirme işlemi yapsan olmaz mı ben mi olayı yanlış anladım yoksa ??
-
3d öge mesela bir karakterin resmi mi? Her seferinde farklı bir poz mu verecek?
Ekleyeceğin resimler normal jpg sanırım.
unity'i sadece 3d modeli JPEG üzerine yerleştirip watermark için mi kullanacaksın?
--
Ben böyle anladım ve çözümüm şu:
unity'den 3d modelin eklenecek halini arkası transparan PNG olarak çıkış al. unity'i kapat :) Photoshop içindeki automate özelliği ile oynayıp bu png'yi her klasördeki resimlerin ortasına konumlandıran bir makro yapabilirsin basitçe.