folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Ducati Audi'yi Deli Etti



Ducati Audi'yi Deli Etti

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BeYaZZZ
    BeYaZZZ's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2010
    Erkek

    mynette bugün haber okurken ilgili yazıya denk geldim müridler ducatiyi bildiğiniz gibi audi satın aldı son tasarımı olan 5 slindirli bir canavara karşı bir ducati motor ama normal ducatilere oranla motor dünyasının  en iyisi 1199 Panigale S yani 25.000 bin dolarlık bir canavar bu iki canavarı kapıştırmışlar soluksuz okuyucaksınız eminim okurken bile insanın kendisini kasmasına neden oluyor.. Keyifli okumalar

    Ducati%20Audiyi%20Deli%20Etti%20

    Audi, bundan kısa bir süre önce iki tekerleğin Ferrari’si olan Ducati’yi bünyesine kattı.

    Ducati asfaltın en çekici modellerinden biri olan Panigale modeline sahip. İşte bu motosiklet TT RS plus ile yollarda adeta dalga geçiyor. Hatta ve hatta aynısını diğer Audi modellerine de yapıyor. Acaba bu bir sorun olabilir mi?



    Audi kendisine epey zorlu bir rakip seçmişe benziyor. Ducati’yi iki tekerleğin Ferrari’si olarak özetlemek mümkün. Ducati hızlı, güzel, kaprisli ve dünyada geniş bir taraftar kitlesine sahip. Audi bu iki tekeri kendisine rakip olarak görmüş olacak ki hiç çekinmeden onunla piste çıkacak cesareti kendisinde buluyor. Pist üzerinde ise bolca lastik yakarak, tur zamanını daha ne kadar geliştirebiliriz sorusuna yanıt arıyoruz. En iyi tur zamanına kim imza atacak? Çılgınca hatta çok çılgınca bir karşılaştırma.

    Audi gerçekten de çılgın bir markayı bünyesine katmış. Ducati de bu birleşmenin şerefine, eli boş gelmedi. Başlık parası olarak da asfaltın en çılgın temsilcilerinden biri olarak kabul edilen 1199 Panigale S’i beraberinde getirdi. Panigale S sadece motosiklet dünyasını fethetmekle kalmayıp, aynı zamanda her Audi modelini yolda adeta süpürmek istiyor. Bu tip bir isteği de zaten sadece motosiklet sürücüleri dile getiriyor.



    Motosiklet sürücülerinin de genelde hayalleri peşinde koşan insanlar olduğu bilindiğinden, bu söz pek de ciddiye alınmıyor. Otomobilden daha hızlı bir motosiklet? Bu meydan okuma neredeyse tekerin icadı kadar eski.



    Bunu öğrenmek için piste çıkma vakti geldi. Ulaşılması güç tur zamanlarına imza atmak için Panigale S ve Audi TT RS plus, kozlarını paylaşmak için Contidrom pistine çıkıyorlar. 360 HP güce sahip 5 silindirli ateş parçası Audi, dört tekerlekten çekiş sistemine ve keskin bir bıçak şeklinde arka spoylere sahip. Lastik devinin pistine çıkan iki yarışçı, ısınma turlarını atarken havanın sadece 9 derecede kalması, mücadelenin daha da zorlu hale geleceğinin sinyallerini veriyor. Hava soğuk olmasına karşın ikilinin çıkarmış olduğu sesler, insanın kanını kaynatmak için yeterli. Audi’nin marş motoru sesi, sanki öksüren ünlü şarkıcı Joe Cocker’i anımsatıyor. Kaba ve kızgın. Audi’nin nadir bulunan beş silindirli motoru, sadece sesinden dolayı koruma altına alınmalı. Audi bu tür agresif fertlere aile içerisinde pek müsaade etmezken, TT ailesi içerisindeki en hırçını olma özelliğine sahip RS plus kendince böyle davranmayı uygun buluyor.

    19 inçlik siyah jantlar ve spor koltuklar RS plus modelinin ne kadar hırçın olabildiğinin işaretlerini veriyor. Çift kavramalı S tronic şanzımanı, 0-100 km/s hızlanmayı 4.1 sn olarak vaat ederken, “plus” ise 280 km/s hıza kadar çıkmasına olanak tanıyor. Panigale’nin iki adet 599 cc hacimli silindirinden çıkan sesler ise daha da korkutucu. Uzunlamasına yerleştirilen V2 motor, tıpkı çekici tasarımı gibi, Ducati’nin DNA’sını oluşturuyor. Avrupa satış fiyatı 24.490 Euro gibi yüksek bir rakam. Öte yandan sadece bu motosikletin fotoğraflarını gördükten sonra bile, bu bedeli hiç düşünmeden ödeyecek birçok motosiklet meraklısı olduğunu düşünüyoruz.



    Kırmızı ve pürüzsüz akıcı tasarım, far ve koltuk kısmında keskin hatlar, hiçbir Japon’un sunamadığı dramatik ve özel karışım. İtalyanlar spor otomobilde başarının benzerini motosiklette de rahatça gösterebiliyor. Ducati ileri teknoloji motosikletini dehşet bir rekabet ortamına yollamaktan çekinmiyor. Üretici için tek gerçeklik ise ağırlığı düşürüp gücü artırmak. Hem de her ne pahasına olursa olsun. Panigale’den önce, dört yıl boyunca hüküm süren model ise resmen emekliye ayrıldı. Panigale tamamen yeni ve radikal bir motosiklet olarak doğdu. Eski şasiden vazgeçildi, tamamen yeni bir çizim yapıldı ve motosikletin dolu depo ile ağırlığı sadece 195 kg. Sınıfının en hafif motosikleti, dünyanın en güçlü iki silindirli motoru tarafından adeta uçuyor. Fabrika verilerine göre 195 HP güç! Güç dağılımı işte burada öne çıkıyor 1 HP/1 kg oranı Audi’nin 1 HP/4.1 kg’yi gölgede bırakarak ezici bir üstünlük kuruyor.

    Kalp atışları şimdiden hızla artmaya başlıyor. Seleye kurulurken eller çok aşağıda kalıyor, oturma pozisyonu ise arkaya doğru bir hayli yukarıda kalıyor. Buna karşın bir yarış motosikleti için oldukça konforlu sayılır. İki silindirli makine karayolunda 4.000 d/d’da canı sıkılırcasına yol alırken, daha fazlasını istiyor, uçuşa geçmek için can atıyor. Panigale, TT RS plus’a oranla çok daha vahşi bir karaktere sahip.

    Audi ise sahip olduğu 2.5 lt hacme sahip motoru ile caddelerde turlarken, turbosunu devreye sokma gereğini dahi hissetmiyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi ise ciddi çukurları hasarsız ve sarsıntısız geçmede yardımcı oluyor. Audi’nin bu süspansiyon ayarı bile, çılgın Panigale’ye oranla aslında bir hiç sayılır. Panigale’de üç farklı sürüş programı sunuluyor; Yağmur için güç 120 HP’ye düşürülüyor, ayrıca sekiz kademeli anti patinaj sistemi ve elektronik motor freni var. Tüm bu sistemler gaz kesmeden şanzımanın vites değiştiremsine müsaade ediyor… Yarış pistine çıkma vakti geldi. Panigale’yi kullanma görevi ise Dirk Schnieder’e düşüyor, kendisi Continental lastiklerinin test pilotu.

    Daha ne olduğunu anlamadan Audi gürleyip ileriye fırlıyor. Sport modda gaz tepkisi, direksiyon sistemi ve süspansiyon ayarı maksimum verimlilikte çalışıyor. U viraja gelindiğinde S tronic şanzıman, vites geçişleri arasında bir aragaza müsaade ediyor. TT RS plus, viraj çıkışında ön kısmını dışarıya doğru taşırken, yarış modundaki ESP neredeyse hissedilmeyecek hafiflikle RS plus’u izine döndürüyor. Düzlükte ise tam gaz, tam tutunma ve yüksek devirlerle ileriye doğru fırlamak, bu iş tam TT’ye göre. Audi TT RS plus, performans işte budur dedirtirken, dışarıdan kırmızı bir çizgi TT RS plus’un yanında uzayıp gidiyor ve arkasında görünmeyen bir toz bulutu bırakıyor. Bu kırmızı şimşek Ducati’den başkası değil. Neredeyse 1 saniye kadar önce sadece dikiz aynasında bir noktadan ibaret iken şimdi yüzlerce metre fark atarak öne geçiyor. Ducati birdenbire nereden çıktı? İnanılır gibi değil. Audi sürücüsünün kendine olan güveni muhtemelen bir bezelye tanesi kadar küçülmüştür. Pist üzerindeki maksimum hız ölçüm noktasında TT RS 207 km/s’ye ulaşırken, Panigale’nin cevabı net: 249 km/s! Dirk Schnieder Ducati’nin gaz kolunu iyice açtığında ise Audi artık hiçbir şey görmeyecektir. Panigale 0-200 km/s hızlanma için sadece 7.6 sn’ye ihtiyaç duyarken Audi aynı hızlanma için nerdeyse iki kat fazla süreye ihtiyaç duyuyor. HP başına 4.1 kg, düşün düşün ama nereye kadar! Audi sadece uzun virajlarda, ortalama 140 km/s hız ile, Ducati ile ancak baş edebilecek seviyede. Audi’nin bir diğer avantajı ise dört kaliperli frenlerin yüksek hızdan, çok çabuk durma noktasına gelme yeteneğine sahip olması. Audi’nin tur zamanı: 1:41,73 sn. Schnieder ise Panigale’nin üstünde resmen terlemeye başlıyor. Düzlüklerde Ducati, V2 motorun devasa gücünü arka tekerleğe aktardığında, ön tekerleğini 80 metre boyunca havaya kaldırarak ilerliyor.

    Sonuçta Ducati’nin tur zamanı Audi’den 10 sn kadar dahi iyi. Dünyalar kadar büyük bir fark. Rakip zorlu olduğu kadar oldukça da hızlı olduğunu kanutladı.

    Sonuç

    Audi ailesinin yeni iki tekerlekli üyesi ilk karşılaşmadan ezici zaferle ayrılıyor. TT RS plus hafife alınmaması gereken bir otomobil olmasına karşın, Panigale S sadece pistte üstünlük kurmuyor, resmen eziyor. Güç, tasarım ve sürüş dinamikleri Audi’nin güçlü versiyonunda etkileyici bir izlenim bırakıyor ve Audi kullanıcıları kesinlikle eğlence ve sürüş keyfinin doruklarına ulaşıyor. Biz ise otomobillerle motosikletlerin karşılaşmalarından her zaman keyif alıyoruz


    THE BeYaZ
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SweetyVolty
    SweetyVolty's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2008
    Homo

    Bir panigale'im olsa, yada alsam, yapacağım ilk şey motoru yalamak olurdu. 


    buralar bir zamanlar dutluktu, şimdi hep abardıman diktiler.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    opusdei
    opusdei's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2010
    Erkek

    2 teker daha hızlı olabilir ama 4 teker sürüş güvenliği için daha uygundur diyerekten ve bir audi sever olaraktan audi tercih ederim. Motor sever biri olsam ducati tartışmasız tercihim olurdu...


    opusdei | ツ Ego sum qui sum | Travelmate, Gourmet, Funny, Unlimited, Enjoy life, uploading...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    opusdei bunu yazdı

    2 teker daha hızlı olabilir ama 4 teker sürüş güvenliği için daha uygundur diyerekten ve bir audi sever olaraktan audi tercih ederim. Motor sever biri olsam ducati tartışmasız tercihim olurdu...

    2 teker daha hızlı fln değil 4 teker her zaman siker

    http://www.youtube.com/watch?v=sDDFUQFydYk

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Branxian
    Branxian's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mart/2009
    Erkek

    http://www.youtube.com/watch?v=38Vn451feyI

     

    Msupra satılmadan önceki videolardan..

    Branxian tarafından 19/Eyl/12 14:10 tarihinde düzenlenmiştir

    Kurtla sevişen mazoşist koyun
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    weskeyy
    weskeyy's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Honda Yılda 10 milyon motor üretir
    Yamaha ise 6 milyon
    Suzuki 2.5 milyon
    Kawasaki 2 milyon
    Motor üreterek japonlar dünya motorsiklet sektörünü kontrol eder ve yönlendirirler.1 milyon üretim ile  italyan aprilla ve ducati ile kalite ve prestiji önplana koyan bmw harley üretimleri ise benzer rakamlardadır.japon üreticilerin girmediği kıta ve pazar hemen hemen yok gibidir.Moto Gp de bile ezici bir üstünlük ile japon takımları hakimdir.moto gp de sadece 1 takım ducati dir.umarım ducati yi audi biraz daha hızlandırır.

     

    Markalar Sıralaması
     
    Takım
    Puan
    1
    Repsol Honda Team
    426
    2
    Yamaha Factory Racing
    347
    3
    Monster Yamaha Tech 3
    285
    4
    Ducati Team
    213
    5
    San Carlo Honda Gresini
    142
    6
    LCR Honda MotoGP
    115
    7
    Power Electronics Aspar
    93
    8
    Pramac Racing
    70
    9
    Avintia Blusens
    37
    10
    Cardion AB Motoracing
    25
    11
    NGM Mobile Forward Racing
    22
    12
    Paul Bird Motorsport
    17
    13
    Speed Master
    13
    14
    Came IodaRacing Project
    11
    Pilotlar Sıralaması
     
    Pilot
    Takım
    Puan
    1
    İspanya
    Jorge Lorenzo
    Yamaha Factory Racing
    270
    2
    İspanya
    Dani Pedrosa
    Repsol Honda Team
    232
    3
    Avustralya
    Casey Stoner
    Repsol Honda Team
    186
    4
    İtalya
    Andrea Dovizioso
    Monster Yamaha Tech 3
    163
    5
    İngiltere
    Cal Crutchlow
    Monster Yamaha Tech 3
    122
    6
    İtalya
    Valentino Rossi
    Ducati Team
    120
    7
    İspanya
    Alvaro Bautista
    San Carlo Honda Gresini
    118
    8
    Almanya
    Stefan Bradl
    LCR Honda MotoGP
    115
    9
    A.B.D.
    Nicky Hayden
    Ducati Team
    93
    10
    A.B.D.
    Ben Spies
    Yamaha Factory Racing
    77
    11
    İspanya
    Hector Barbera
    Pramac Racing
    60
    12
    Fransa
    Randy de Puniet
    Power Electronics Aspar
    48
    13
    İspanya
    Aleix Espargaro
    Power Electronics Aspar
    45
    14
    Çek%20Cumhuriyeti
    Karel Abraham
    Cardion AB Motoracing
    25
    15
    Kolombiya
    Yonny Hernandez
    Avintia Blusens
    25
    16
    İtalya
    Michele Pirro
    San Carlo Honda Gresini
    24
    17
     

    Bedenin BAKİRE olmasi onemli degil,Yeterki ruhun OROSPU olmasin!!!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BeYaZZZ
    BeYaZZZ's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2010
    Erkek
    SweetyVolty bunu yazdı

    Bir panigale'im olsa, yada alsam, yapacağım ilk şey motoru yalamak olurdu. 

    nasıl bir fantezidir bu hoca :)


    THE BeYaZ
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    husnuweb
    husnuweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Nisan/2007
    Erkek

    choppercıyız biz.


    Listening to the wind of change.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kutikula
    Kutikula's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ocak/2010
    Erkek
    SweetyVolty bunu yazdı

    Bir panigale'im olsa, yada alsam, yapacağım ilk şey motoru yalamak olurdu. 

    bu yoruma katılmamak mümkün değil


    insanın en önemli ayırt edici özelliklerinden biri iletişime açık bireyler olmasıdır.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WarHead
    WarHead's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2003
    Erkek

    4 teker bedenini 2 teker ruhunu taşır hocam alacan yamaha r6 :) bakacan keyfine siyah yilan gibi yolda gitmiyor kayboluyor  cbr 600 görüntüsü daha hoş değil  okadar sağlam makine ola bilir ama yamaha r6  yarasam benim :) em beni seviş benimle okşa

    WarHead tarafından 19/Eyl/12 16:41 tarihinde düzenlenmiştir

    İŞ ARIYORUM. ( Buldum ) Eş Arıyordum ( Buldum ) = Sonuç ( Yeter Artık Ayrılmak İstiyorum ) / **_=# Bekarlık Padişahlık
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek
    Branxian bunu yazdı

    http://www.youtube.com/watch?v=38Vn451feyI

     

    Msupra satılmadan önceki videolardan..

    ahh ahh msupra...

    şimdi bursaya bi hanzoya gitti :D adam ismail çam'ın yaptığı arabayla hava yapıyor.

    ne hayabusalar tokatlardı gölbaşında...

     


    http://www.leyladansonra.com/
Toplam Hit: 1601 Toplam Mesaj: 13