EBYS ( Elektronik Belge Yönetim Sistemi )
-
Merhaba Arkadaşlar,
Web tabanlı EBYS kodluyorumda, roller, iş akışları ve iş akış süreçlerini başlatma konularında, tablo yapılarının nasıl olması gerektiği konularında kararsızım. ileriye dönük sağlıklı çalışan dinamik bir sistem olmasını istediğim için fikirlerini almak istedim. Konu hakkında bilgisi olanlar ile PM den görüşebiliriz. Fikirlerini burdan beyan etmek isteyenler de olursa sevinirim. Detayları görüşüp fikirlerinizden istifade etmek isterim. -
Kodluyor olman cok güzel birsey.
Biz hazirini kullanmaya calisip daha sonra cöp olan bir projemiz vardi. Papework uygulamasini kullanmistik.
Bana göre bu isin en önemli kismi loglamasi.
Kimden kime gitti, kim onayladi, kime yolladi, kim degisiklik yapti bunlarin detayli loglanmasi belge/islem dogrulugu icin cok önemli.
Loglarin degistirelemeyecek sekilde saklanmasi da cok önemli.
Ek olarak sisteme erisimler sadece user/pass ile degil de kimsenin itiraz edemeyecegi bir authenticator koyman gerek. SMS olur, authn. uygularamalari olur vs vs.
-
underzero bunu yazdı
Ek olarak sisteme erisimler sadece user/pass ile degil de kimsenin itiraz edemeyecegi bir authenticator koyman gerek. SMS olur, authn. uygularamalari olur vs vs.
yasal zorunluluk zaman damgası ve e-imza.
kep entegrasyonu, detsis tarafı. vs vs.
ayrıca EBYS tek kişilik yürütebilecek bir proje değil hocam.
kolay gelsin.
-
Türkiye'deki kamu kurumlarının büyük bir bölümü, ABD kökenli bir firmanın EBYS yazılımını kullanıyor ve bu alanda fazla alternatif bulunmuyor.
Uzun süredir EBYS kullandığım için iş akış süreçleri hakkında detaylı bilgi verebilirim. Ancak, bu süreçler oldukça kapsamlı.
hermesthecat hocamızın da belirttiği gibi, e-imza entegrasyonu, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ve diğer birçok sistemle entegrasyon gerektiren bir yapı söz konusu.
-
Merhaba,
Güzel bir konu ama çok genel duruyor. roller, iş akışları ve iş akış süreçlerini başlatma konuları sistemi ne için ne nereye kurgulayacağına göre değişir. Bu aslında kurumların, şirketlerin, derneklerin vs. iş yapış şekli ile ilgili. Örneğin bir satınalma onay mekanizması farklı, satış onay mekanizması ve tekliflendirmesi farklı.Eğer genel amaçlı bir yapı yapmak istiyorsan - ki bu zor ve büyük bir iş olur - tüm süreçlerin ve akışların ihtiyaca göre şekillenebildiği esnek bir yapı kurmalısın.
Benim önerim bunun ihtiyacını kafanda filizlendiren konuyu yazıp ona göre tavsiye istemen yönünde.
-
by_yazilim bunu yazdı
Web tabanlı EBYS kodluyorumda,
Eğer gerçekten işe yarar ve hukuki gereklilikleri tam karşılayacak bir şey yazacağım diyorsan, cevabım bu işe sakın başlama derim.
Ama ufak bir firmanın iç yazışmalarını yönetmek için bir şey yazacağım diyorsan, hobi olarak kodla derim.
EBYS sisteminin arayüzü ve DB yapısını bir şekilde halledersinde, özellikle elektronik imza kısmını nasıl halledersin bilemiyorum.
Moralini bozmak için şu linki buraya bırakayım da ne ile karşı karşıya olduğunu gör https://cbddo.gov.tr/SharedFolderServer/Projeler/File/EYP_2.0/EYP2.0_teknik-rehberi.pdf
EDİT : Teknik Rehber v 2.1 olmuş > https://cbddo.gov.tr/projeler/e-yazisma/
SerYolcu tarafından 26/Mar/25 13:15 tarihinde düzenlenmiştir -
SPY-CX5 bunu yazdı
Türkiye'deki kamu kurumlarının büyük bir bölümü, ABD kökenli bir firmanın EBYS yazılımını kullanıyor ve bu alanda fazla alternatif bulunmuyor.
Uzun süredir EBYS kullandığım için iş akış süreçleri hakkında detaylı bilgi verebilirim. Ancak, bu süreçler oldukça kapsamlı.
hermesthecat hocamızın da belirttiği gibi, e-imza entegrasyonu, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ve diğer birçok sistemle entegrasyon gerektiren bir yapı söz konusu.
cbksoft'u diyorsun hocam. ben arayüz ve kullanım kolaylıgı acisindan senaka'yı seviyorum :D
-
hocam ben bakanlıkta çalışıyorum. turksat'ın yazdığı ebys'yi kullanıyoruz. Adalet Bakanlığından başka bakanlığa geçince ebys en büyük eksikliğin aradığını bulamama ve iyi dosya yapamama olduğunu fark ettim.
Kısaca özetlemek gerekirse EBYS'de bir evrak aradığın zaman sana bu dolap içindeki şu 3 klasörden birinin içinde diyor hatta bir kişi hakkında yapılan işleme ilişkin tüm evraklar gerektiğinde ilgiden ilgiye ekten eke gezmen gerekiyordu. Biz de mecburen fiziki dosya tutuyorduk
Ancak Adalet Bakanlığında UYAP kullanılıyor ve mahkeme doğası gereği dosyalama özelliği var. Bir kişinin adını arattığın zaman önce hakkındaki dosyalar gelir detay verirsen tarih, suç vs ona göre tek klasöre indirir içindeki kolayca bulursun.
Bizim kullandığımız EBYS'de bu yok. Dosyalama olayını yapabilirsen çok kullanıcı dostu olur.
Örnek vereyim diyelimki sen mobilya üretiyorsun. Senden bir firma fiyat istedi. Ebys'den cevap verdin. Sonra tamam alalım dediler. İşlemleri yaptın gönderdin. Normalde sen bunu klasör klasör saklarsın. EBYS işlem numarası versen yazılan yazıları da bu işlem numarasını vererek dijital olarak dosyalayabilirsek geri dönük aradığını bulmak kolaylaşır.
EBYS'de bence en önemli iş dijital arşiv ve aradığını en kolay şekilde bulmak. Son olarak da evrak üzerinde işlem yapan herkesin o evraktaki rolünü sonradan ispat edebilmek.
Bir ekstra özellik önereyim. Evraka işlem süresi verip de zamanlı işlerde unutulmasını engelleyip alarm vs özelliği verirsen çok iyi olur.
Bakanlıkta sürekli EBYS kullandığımız içn bir şey lazım olursa sorabilirsin.
-
EBYS en basit anlamda; kurumların yahut özel iştiraklerin kullandığı resmi geçerliliği bulunan mailleşme sistemi aslında. Mailleşmeden farkı kapalı devre çalışıyor olması,( intranet yapısı içinde) kendine özel şifreleme ve paketleme protokolleri var. E -imza , yetkilendirme vs. Daha basite indireyim. 2 arkadaşınız diyelim her birinizin kendi şirketi var bunlarda diyelim ki aralarında ki iş ve işlemleri mail yoluyla birbirlerine iletiyorlar , bana şu kadar mal lazım şu tarihte bana yolla ben senin hesaba şu kadar gönderiyorum. Problem oluyor mal yerine varıyor ama para ödenmemiş. Sonuç olarak doğacak problemi bu yazışma resmi kabul edilip hukuki bağlayıcılık sağlıyor. Mesajı kuzenim atmış diyemiyorsun. Bağlayıcılım ve imza burada önem kazanıyor. Bunu kurumlar ve devlet mekanizmasının yapılanması olarak ele alırsak en başta ebys evraklarına fiziki sayı da verilirdi niye ? Çünkü ne arşiv tutabiliyor ne de kullanım alanı genişti bağlayıcılığı kurum içini ilgilendiryordu sonuç olarak devlet mekanizması bunu tüm kurumlara yayıp hukuki alt yapı oluşturdular. Daha geniş bant aralığı, daha büyük serverlar, e imza prosedürleri vs.
-
Konu > ilgili yazı > Gideceği yer (dağıtım) > Amir imzası > Elektronik imza
1 - İlgili yazının konusu seçilir , ( Konular belirli kodlarla oluşturulmalı 1 personel işleri 2 satın alma vs. )
2 -Yazıya eklenecek sayfalar var ise ekler sayfası veya gelen yazılar için ilgi tutulacak bir sekme
3 - Yazının nerye gideceği hakkında kurum içi veya kurum dışı tablosu ( Kurum içi Müdürlük unvanları veya Kurum dışı yazılarda firma unvanı tablosu )
4- YAzıyı kimin imzlaayacağı ( Müdür - Koordinatör )
5 - e-imza ile onay
Yazı hazırlandıktan sonra onaylanır kurum içi ise onaylandığı zaman dağıtım olan müdürlüğe hazırlayan personel havale eder . Kurum dışı ise yazılan yazı müdür tarafından onaylandığında evrak numarası alır firmaya kep'ten veya e-mail yolu ile iletilir.
Sorduğun sorunun cevabı bumu bilmiyorum hergün maruz kaldığım için aktarmaya çalıştım.
-
Bizim bakanlık bir konuda inanılmaz saçma bir akış seçti, normalde ben direk il müdürlüğünün kep adresine göderiyorum şuan ise gönderdiğim maillerr ana havuza düşüyor bakanlık dağıtımı yapıyor saçma sapan bir konu oldu. Aile ve sosyal politikalar bakanlığı.