folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Fizikçilere Bir Soru ...



Fizikçilere Bir Soru ...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Davos
    Davos's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Aralık/2008
    Erkek
    Arkadaşlar sorum şu;
    Bir araba veya uçak veya bir cisim ...
    Hızlı iken ağır mıdır hafif midir...?
    Hafifse neden ? ağırsa neden dir ?
    Örnek- Hızlı bir giden araba hafif mi dir ağırmı dır ?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Madcrazy
    Madcrazy's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2007
    Erkek

    yere doğru olan mg ağırlıga karşı zır yönde merkezkaç kuvveti vardır

    araba hızlandıkça lastiklerin sürtünmesi artar ve merkezkaç artar ve hafifler

    bi düşünce

    kanımca şöyle olur

    dururkende 1 kg giderkende bişey deişmez :D


    Hardcore Gamer - Android Game Developer
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    real_agabey
    real_agabey's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    Ağırlıkla-kütle arasında ki farkı biliyorsan sonuca ulaşırsın.

    Ağırlık bulunduğumuz gezegene göre değişir.Hattadünya merkezine yakınlığımıza yada dünyanın dönüş hızı/kendi hızımız oranına bağlı olarakta değişir.

    Eğer dünya dönüş hızıyla aynı hızda bizde gidebilirsek, ağırlığımız sıfırlanacaktır. Fakat bu kilomuzun azalması demek değil hissttiğimiz kütle çekiminin azalmasından kaynaklanmaktadır.

    Aslında doğru tanım mı bilmiyorum fakat kütle için cismin hızlanmasına (ivmelenmesine) engel olan kuvvet diyebiliriz.

    F=ma  formulüde beni destekliyor.

     

    Bu arada fizikçi değilim fakat arkadaşlar arasında fizik bildiğim söylenir.

    Sorunun cevabı yukarda fakat makina mühendisi olmamdan kaynaklı aracın aeodinamik yapısına bağlı olarak araç hızlandıkça altına giren hava aracı kaldırmaya çalışacağından araç hafifler.Bu yüzden hızlı arabalar daha iyi yere tutunsun diye önü yere yakındır. :D

     

     

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kabuCe
    kabuCe's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2008
    Erkek

    Hava direncinin aracı kaldırmasını ihmal edersek, klasik fiziğe göre, yatay doğrultudaki hızı aracın ağırlığını etkilemez.

     

    Hızlı araçların neden daha kolay savrulduğu konusuna gelirsek, araç bir engelden geçtiğinde (tekerleğin üzerinden gecebilecegi kadar kücük) engeli eğik düzlemmiş gibi düşünebiliriz, aracın yatay hızı , düşey ve yatay hızının bileşkesine dönüşecektir, yani aracın bir de yukarı doğru hızı olacaktır. Araç yatayda ne kadar hızlıysa, engelden sonra aracın düşey (yukarı doğru, düşeye - yöndeki )hızı da (engelin açısına, sürtünme katsayısına, vs bağlı olarak ) fazla olacaktır. Dolayısıyla aracın yukarı doğru hızının fazla olması aracın savrulmasını doğal olarak kolaylaştırır. Bir de aracın altında girip aracı kaldıran havayı hesaba kattık mı araç daha kolay havaya kalkar.


    ...Orada Olmayan Adam...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aLsanCaK
    aLsanCaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2007
    Erkek

    sorulan soru itibari ile , cevresel faktorleri yok saymamiz gerekiyor yoksa her turlu kilifa uyar (ayro dinamik felan katarsak herseymumkun) fakat agirlik yercekimi ve kutleye bagli oldugu icin , hiz agirligi etkilemez..

     dunya merkezinden uzaklasiyorsa hafifler. merkeze yaklasiyorsa agirlasir. dairesel hareket yapiosa savrulur vs.. ama normal sartlar altinda agirligi degismez

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Davos
    Davos's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Aralık/2008
    Erkek
    Yorumlar için teşekkür ederim yani deyişmez...:W
    Bana hafifler gibi gldi çünkü uçak ağırlaşsaydı zor olurdu diye düşünmüştüm...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BeelzeBuB
    BeelzeBuB's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Mayıs/2006
    Erkek

    fizikçisine göre değişir. ortaokul fiziğinde değişmez lise fiziğinde değişmez. ama biraz daha derien inersen rölativite formülüne göre cisimlerin hızı arttıkça kütlesi artar 

    formül şudur: m1 = m0 / ((c / v)^(1/2) ) yanihisedilen kütle ilk kütlenin ışık hızı/o anki hız oranının kareköküne bölünmesiyle bulunur. ama bu çok yüksek hızlar için geçerlidir. araba uçak gibi şeylerde bu miligramlar gibi değerdedir sanırsam. 


    hadi ordan seksi!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Burada birde arabanın altının bir baştan öteki başa olan uzunluğunun, arabanın üstünün bir baştan diğer başa olan uzunluğundan daha uzun olmasından dolayı arabanın şeklinin yarım damla şeklide olmasından dolayı hız arttıkca basın azalır prensibinden dolayı arabanın altındaki kaldırma kuvvetinin üstündeki kaldırma kuvvetinden daha fazla olması dolayısıyla meydana gelen taşıyıcı kuvvetide hesaba katmalı...

    Ama burada da arabanın bu kaldırma kuvvetinden dolayı ön tarafının yere basık, ve arka tarafınında hava filelerini bozacak şekilde yapılmasınıda hesaba katmalı...

    Uçak kanatlarını ve uçuşun temel prensipleri ile hız arttıkça basınç azalır prensibini incelersen anlayacaksındır ne demek istediğimi...

    Yani kısaca duruma göre değişecektir...


    Sanıyorum kendi atasözümü yaptım, kaynak belirterek kullanabilirsiniz. 10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Not : Söyleyeni belli olduğu için(Ben) atasözü değil, özlüsöz oluyormuş, dolayısı ile kendi özlüsözümü yapmış oldum :)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tarzan
    tarzan's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mart/2007
    Erkek

    arabanın hızlanması yavaşlaması ağırlığına etki etmez ki sadece aynştaynın olayını diyosan orda bence özel durumlar var yani ağır olan hızlı hafif olan yavaş :| kısacası ben bu güne kadar bundan bi halt anlamadım..

    bence ortada bi aerodinamik yapı var yani hızlı giden daha az basınca maruz kalacağı için örneğin uçak havadayken üzerine basma kuvveti azalır yani sadece havayla temas yüzeyi azalmış oluyo otomobillerde öyledir bi şahinle ferrariye bak ikisinin aynı kiloda yapıldığını ve aynı hıza çıkabilecek olduğunu düşünürsek şahinin yapsı gereği bi çok zorlukla karşılaşacağını görebilirsin yakıtın bile artacağını garanti ederim :D .. ama uçak mesela uçağı o hızda ağırlığına baksan öyle bi ölçüm yapabilsen ağırlığının aynı kaldığını görürsün.. bence böle saçmalıyon derseniz haklı olabillitenizde var :|


    Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını itiyat haline getiren milletler; önce haysiyetlerini, sonra istikballerini daha sonra da hürriyetlerini kaybetmeye mahkumdurlar. M. Kemal Atatürk
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sirpence
    sirpence's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    alisalıncak la ben yetmedik heralde :W

    tüm fizik kurallarını saydık sana orda :W

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek

    real_agabey bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ağırlıkla-kütle arasında ki farkı biliyorsan sonuca ulaşırsın.

    Ağırlık bulunduğumuz gezegene göre değişir.Hattadünya merkezine yakınlığımıza yada dünyanın dönüş hızı/kendi hızımız oranına bağlı olarakta değişir.

    Eğer dünya dönüş hızıyla aynı hızda bizde gidebilirsek, ağırlığımız sıfırlanacaktır. Fakat bu kilomuzun azalması demek değil hissttiğimiz kütle çekiminin azalmasından kaynaklanmaktadır.

    Aslında doğru tanım mı bilmiyorum fakat kütle için cismin hızlanmasına (ivmelenmesine) engel olan kuvvet diyebiliriz.

    F=ma  formulüde beni destekliyor.

     

    Bu arada fizikçi değilim fakat arkadaşlar arasında fizik bildiğim söylenir.

    Sorunun cevabı yukarda fakat makina mühendisi olmamdan kaynaklı aracın aeodinamik yapısına bağlı olarak araç hızlandıkça altına giren hava aracı kaldırmaya çalışacağından araç hafifler.Bu yüzden hızlı arabalar daha iyi yere tutunsun diye önü yere yakındır. :D

     

    -----------------------------

    Katılmıyorum. Dünyanın dönüş hızı kutuplarda "0", ekvatora doğru gittikçe artar ve ekvatorda olduk yüksek bir hıza sahiptir. Bundan doğan merkezkaç kuvveti dünyanın çekimi karşısında çok zayıf kalır. Çekim kuvvetini yenebilmen için çok yüksek hızlara çıkman gerekir. Dünyanın dönüş hızına çıkman yetmez.

    kütle bir kuvvat değildir. Kütle madde miktarıdır. Kütlemizin dünya tarafından çekilmesiyle ortaya çıkan kuvvete ağırlık diyoruz. SI (yani MKS) sisteminde kütlenin birimi kg, ağırlığınki ise Newtondur. Dünyadaki çekim kuvvetine karşılık gelen kgf (kilogram fuvvet) birimi de günlük hayatta kütle yerine çok kullanılır. Kütlesi dünyada 60 kg gelen birisinin ayda da kütlesi aynıdır, ama ağırlığı dünyada 60 kgf ayda 10 kgf gelir.

Toplam Hit: 2390 Toplam Mesaj: 16