folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilgisayar Güvenliği - Backdoorlar
linefolder Google Maps Evin Konumunu Buluyor.. Önüne Geçme...



Google Maps Evin Konumunu Buluyor.. Önüne Geçme...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    FireX bunu yazdı
    BarisYigit bunu yazdı
     

    Evet. MAC adresini uygulama alıp gönderiyor. Google Chrome, Google Earth vb. yazılımların kullanıcıların bilgilerini büyük oranda logladığı zaten bilinen bir gerçek. Hatta senin bilgisayarının lokasyonu önceden biliniyor ise ve çevrede senin algıladığın farklı wireless cihazlar var ise bunlar da geolocation veritabanına gönderiliyordur. Senin lokasyonundan yola çıkarak zincirleme olarak diğer cihazların konumunun da kestirilmesi mümkün.

    Yanıltma konusuna gelirsek ortaya birçok farklı senaryo çıkıyor.

    Google tarafından şu uygulanabilir; Misal sen farklı lokasyonlardan bu iş için aynı MAC adresini kullanmaktan bahsetmişsin. Ancak Google bu bilgileri loglarken MAC adresinle birlikte birçok bilgiyi daha yanında götürüyor. Aynı zamanda yakın lokasyona ait farklı bilgilerle de ilişkilendiriyor.

    En basitinden senin bulunduğun il, ilçe ip adres aralığından kabaca tespit edilebilir ve kullandığın MAC adresi ile orası ilişkilendirilebilir. Sen Ankara'da bunu kullanmış isen Ankara'nın ip aralığından bağlanan biri olduğunda o MAC adresinin Ankara'da kaydedilmiş olan gps bilgisi getirilir. Eğer İstanbul'da da aynı MAC adresini kullanmış isen, İstanbul'a ait ip aralığından bağlandığında İstanbul'da kaydedilmiş olan gps bilgisi getirilir. Yani yine nokta atışı yaparcasına yerini tespit etmek mümkün olur. Zaten birçok uyduruk Çin'li firmanın aynı MAC adresini birçok cihaza verdiği biliniyor. Bu sebeple buna dair birçok senaryo düşünülmüştür. Dediğim üzere en basitinden Google ip üzerinden çıkarım yaparak aynı MAC adresini farklı kullanıcı olarak tanımlayabilir.

    Ekleme olarak:

    Chrome içerisinden doldurduğumuz formlardaki ve attığımız maillerdeki bilgiler de bu işe dahil edilebiliyor.

    Geçenlerde ip ile yanıltarak hollanda'da kaldığım yeri gösterttim, şimdi beceremiyorum o ayrı.

    Haritada kaldığım yeri kendim zor bulurken google'ın küt diye bulması canımı sıkıyor.

     

    eklemeler yapacam fırsat bulunca..


    Benim hiçbir şey umrumda değil..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    Buremba bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    Buremba bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    kazasker1 bunu yazdı

    Bütün izinler kapalı. Bi skim bulamadı.

    Tarayıcının izinlerinin kapalı olması sizin geolocation veritabanlarında yer almanızı engellemez. Zira tarayıcının izni kapatıldığında siz sadece karşı tarafa mac adresinizin geolocation sorgulaması için gönderilmesini engelliyorsunuz. Fakat çevrede dolaşan birinin sahip olduğu herhangi bir android cihaz sizin wireless ağınızı gördüğünde bu bilgileri Google'a gönderiyor. Sistemin mantığında da bu yatıyor zaten. Engellenmesi gereken bir şey varsa o da wireless ağının herkese görünmesidir. Tabi bir defa o veritabanına girdiyseniz ve bulunduğunuz bölge başarıyla tespit edilebiliyorsa artık çok geç.

    Şahsen benim için önemli bir durum olmasa da kendisini gizlemek isteyenler için bu şekilde.

    ağa bağlı olmadan modemin mac adresini alabildiğimize emin misin hocam?

    Evet alınabilir. Hatta wireless ağlar hakkında detaylı bilgi gösteren bir yazılım kurarak, misal "Wifi Studio" ile diğer bağlanmadığın cihazların MAC adreslerini görebilirsin.

    Bağlı olmadığın modemin mac adresini göremezsen zaten ona bağlanman söz konusu olmaz. Birbirlerini tanımaları için bir kimlik numarası sahibi olmaları şart.

    mac address biraz daha özel bi bilgi olduğundan belki bağlı olmadan ağ ismi üzerinden filan haberleşiyorlardır diye düşündüm de olmaz gerçi öyle evet. kaanstain de belirtmiş zaten. bu yolla çok iyi takip filan da yapılabilir aslında polisler için, sonuçta mac adresini bildiğin bir elektronik cihazın nerede olduğunu tespit edebiliyorsun etrafında telefon filan varsa veya var olmuşsa. peki acaba google'ın veritabanı dışında da başka bir veritabanı var mıdır, apple veya microsoft da mobil cihazları ile geolocation bilgi gönderiyordur diye tahmin ediyorum bir yerlere. yani ortak bi havuz gibi bir yer mevcut mu yoksa google ile anlaşıp mı sağlıyor bütün tarayıcılar bu geolocation bilgisini?

    Evet. Microsoft'un da veritabanı var. Fakat onlarınki çok gariban :) Başka ufak çaplı projeler de vardır bu konuda tabii ki. Fakat şu aşamada Google'ın yanına bile yaklaşmak mümkün değil. Bu sebeple parayla işbirliği falan yaparlar.


    λ
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    freebiri
    freebiri's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mayıs/2012
    Erkek

    nasıl yapıldığını bende çözememiştim ttnin bilgileri paylaşması dışında aklıma bişey gelmiyodu ama şimdi android cihazlar ve gps işin içine girince işler değişti tabi bu işin dışında kalmak için browser tavsiyesi yokmu ?

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kadirozdemir
    kadirozdemir's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ekim/2009
    Erkek

    İzin veriyor musun diyor ki izin verince çıkan sonuç çok hoşuma gitti sitedeki apartmanımın olduğu yere noktayı kondurdu :D 


    www.kadirozdemir.net @kadirozdemirnet
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zone
    zone's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ağustos/2009
    Erkek

    gmail açık ise zaten direk hesaba eşliyorlardır ipnetorlar fazla kasmamak lazım..

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Blackfire
    Blackfire's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Temmuz/2008
    Erkek

    yandex tarayıcı kullanıyom konumumu göster dedim moskovada bi bina çıktı ne alaka anlamadım ama :D

    Edit: Chromede doğru yeri buluyo ama

    Blackfire tarafından 27/Oca/13 22:32 tarihinde düzenlenmiştir

    Hayat silgi kullanmadan resim çizme sanatıdır.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iLLuMiNaTi
    iLLuMiNaTi's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek
    foursquare diye bisi var herkes adim adim imletiyor kendini. turkiyede olmasada yurt disinda inanilmaz bir kullanim sahasi var. hatta cafe bar gibi yerler ordada imleyip guzel yorumlar yaptiginizda size hediye veya daha dogrusu esantiyon bile veriyorlar. siz ne google maps indan bahsediyorsunuz :)
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fifsonic
    fifsonic's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Nisan/2009
    Erkek

    ip adresinden ev adresini bulma olayı abi bu :)


    sinir bozucuyum... inatçıyım... anti ciddiyim... kopuğum... kıskancım.. sevimliyim... duygusalım... üff...deli doluyum... çabuk sinirlenirim a$ığım... sahipleniciym... acımasızım... gizemliyim... Ben Bir FENERBAHÇELİYİM (:
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Retro
    by_Tet
    by_Tet's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Mayıs/2012
    Erkek

    bana bulmak istiyor dedi reddet dedi bulamadı nedir?

    edit: izin verdim sadece ankarada olduğumu buldu yakınlaştırdım ama bulamadı.

    by_Tet tarafından 27/Oca/13 23:11 tarihinde düzenlenmiştir

    iyibu! yeniden..
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kafkafkaf
    kafkafkaf's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ağustos/2007
    Erkek

    benden ne izin istedi ne yerii buldu nokta paso dönüyor :|


    http://emorcraft.blogspot.com.tr/
Toplam Hit: 7083 Toplam Mesaj: 71