folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder İngilizce Çeviri Yapabilicek Yardım Sever



İngilizce Çeviri Yapabilicek Yardım Sever

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ransack
    Ransack's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Aralık/2009
    Erkek

    Aşşağıda görmüş olduğunuz ödevimi teslim edeceğim fakat bunu ingilizce olarak teslim etmem gerekiyor. Hayrına yapıcak var mı ? Yada makul öğrenci bir ücreti eşliğinde yapabilicek var mı ? 4 gün zamanı var.

    Teşekkürler

     

     

     

     

     

     

     

    Ülkelerin sahip olduğu altyapı; gelişmişlik seviyelerini yansıtmaktadır. Altyapı; bir ülkedeki sistemlerin etkin ve verimli çalışması, sektörlerin karlılık oranları, halka sunulan hizmet seviyesi ve genel olarak hayat kalitesini doğrudan etkilemektedir. Dolayısı ile altyapı kurulumunun söz konusu ülkenin ekonomisi ile de doğrudan bir ilişkisi de bulunmaktadır.

    Altyapı; elektrik, su, doğalgaz, iletişim, ulaştırma gibi temel sektörleri ve bunların bileşenlerini ihtiva etmektedir. Buradan hareketle, ülkenin sahip olduğu altyapı çeşitliliğinin de yine o ülkenin altyapısının gelişmişlik düzeyi ile doğrudan bağlantılı olduğu söylenebilir. Bu kapsamda ulaştırma yatırımlarının bir ülkenin ekonomik göstergeleri açısından sahip olduğu rol oldukça önemlidir. Bu anlamda da detaylı olarak incelenmesine ihtiyaç bulunmaktadır. 

    Anahtar Kelimeler: Altyapı, Ekonomik Büyüme, Gelişmiş Ülkeler, Ulaştırma Yatırımları, Yap İşlet Devret Modeli

    1. GİRİŞ

    Ülkelerin ekonomilerine göre ilk elden, gelişmemiş ülkeler, gelişmekte olan ülkeler ve gelişmiş ülkeler olarak tasnifi mümkündür. Bu gelişmişlik seviyeleri sadece ekonomiyi değil aynı zamanda, doğrudan ya da dolaylı yoldan söz konusu ülkenin teknik, sosyal, politik ve kültürel gelişmişliğini de ifade etmektedir.

    Gelişmiş ülkelerde altyapı yatırımlarının yıllık yatırım bütçesinden aldığı pay sınırlıdır. Zira söz konusu ülkelerde altyapı kurulumu büyük ölçüde tamamlanmıştır, ekonomik ve benzeri fazlarda bulunulan noktayı korumaya yönelik bir durağanlık bulunmaktadır. Gelişmemiş ülkeler ise gelişme ve kurulum dinamiklerini harekete geçirecek olan ekonomik güce ulaşamamaktadırlar. Dolayısı ile altyapı başta olmak üzere, henüz kurulum ve kalkınma sürecine başlayamamışlardır. Gelişmekte olan ülkeler ise sahip oldukları dinamikleri belli ölçüde harekete geçirmiş olduklarından dolayı kalkınma sürecine ve yoğun bir şekilde altyapı kurulum sürecine girmişlerdir. Dolayısı ile gelişmekte olan ülkelerde, altyapı yatırımlarının yıllık bütçeden aldığı pay oldukça büyüktür. 

    2. EKONOMİK BÜYÜME

    Ortalama olarak; kamu sermaye desteğinin özel yatırımlar ve çıktılar üzerinde olumlu etkileri olduğu, bunun kısmen de finansman için gerekli olan vergilendirme etkileriyle karşılandığı sonucuna varılmıştır. Bu kapsamda Birleşik Krallık’ta gelecekte muhtemel bir kamu sermayesi desteğindeki yetersizlik (bütçe açığı) ele alınmıştır. Bu kapsamda aynı zamanda fayda-maliyet analizleriyle edinilen sonuçlar ve ulaştırma altyapısının üretkenliğe katkısı da incelenmiştir. Bunun sonucunda Birleşik Krallık’taki yatırımların karayollarına daha fazla yönlendirilmesi önerilmiştir fakat ideal olarak bu durum verimli bir ulusal karayolu ücretlendirme sistemiyle uygulanabilir. Birleşik Krallık’ta kamu sermayesi desteği harcamalarının 1960’larda sonra dramatik bir düşüş kaydettiği iyi bilinmektedir. Aslında net kamu yatırımı hacmi 1968 yılındaki seviyesini hem salt ölçütler itibariyle ve hem de Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) olarak hiçbir zaman kazanmamış olup son sert düşüş ise 1975’teki %5,6’lık değerde 2000 yılı itibariyle kaydedilen %0,4’lük azalma olmuştur. Bu düşüşün bir kısmı; devletin konut inşası başta olmak üzere çeşitli işlevlerinden çekilmesiyle ilgilidir fakat altyapı yatırımlarında gözle görülür ölçüde bir kesintiye gidildiği de açıktır [1].

    Hem Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’ya (GSYİH) ve hem de özel sektör sermaye stoğuna bağlı Birleşik Krallık kamu sermaye destek stoğu 1980-2000 yılları periyodunda keskin bir azalma kaydetmiş olup kamu yatırımlarının yakın dönem düzeyleri uzun vadede bu oranların daha da düşmeye devam edeceği görülmektedir. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) 2005 yılı itibariyle Birleşik Krallık ekonomisinin karayollarına bağımlılığının diğer birçok Avrupa Birliği (AB) üye ülke ekonomisinden çok daha fazla olduğunu not etmiş olup bunun nedeni kısmen, üretimde ulaştırma payının nispeten daha yüksek olması ve aynı zamanda Birleşik Krallık’ta trafik tıkanıklık düzeylerinin Avrupa’nın genelinden daha yüksek olmasıdır [2].

    3. GELİŞMİŞ EKONOMİLERDE ULAŞTIRMA

    Modern gelişmiş ekonomiler; kamu sermaye desteğindeki, hangi yatırımın ekonomik kalkınmayı hangi düzeyde yükselteceğini gösteren bir modele sahiptirler. Bu alandaki iyi bir başlangıç çalışmasına vesile olabilecek kimi iyi bilinen araştırmalara göre, bu tarz kamu yatırımları uzun vadede özel sektör yatırımlarının geridönüş oranlarını arttırmaktadır fakat bu durum sadece, söz konusu etkiler, gerekli vergi artışlarının olumsuz etkilerinden daha yüksek olduğu durumlarda gerçekleşmektedir. Ulaştırma altyapıları kesin olarak bu yolla değerlendirmeye tabi tutulabilir. 

    Bununla beraber; ulaştırma altyapısı aynı zamanda diğer kamu sermaye destekli yatırımlarda görülmeyen bir şekilde, üretkenlik üzerine potansiyel etkileri bakımından da özeldir. Daha açık bir şekilde, ulaştırma gelişimleri kısmen trafik tıkanılıklarındaki azalmalara bağlı olarak artan ve ulaştırma projelerinin fayda maliyet çalışmalarında refah seviyesi artışlarının önemli bir kısmını karşılayan zaman tasarrufunun şekliyle ilgili faydalara sahiptir. Aynı zamanda daha ucuz ulaştırmanın kendine has geniş ekonomik faydaları da bulunmaktadır. Ulaştırma maliyetlerindeki düşüşler, çeşitli araştırmalarda üretkenliğin olumlu bir sonucu olarak değerlendirilen ticareti güdülemektedir. Yeni ekonomik coğrafya vurgusunda olduğu gibi, ulaştırma gelişimlerinin sektöre erişimdeki değişime göre endüstriyel yerleşimler için göstergelere sahip olması ve aynı zamanda yardımcı üretkenlik kazanımlarıyla küme boyutlarının büyümesi de imkân dâhilindedir. Ulaştırma yatırımlarının bu (ve diğer) ekonomik etkileri, geleneksel olarak fayda-maliyet analizlerinde dikkate alınmamakta olup kullanıcılar için daha ucuz, daha hızlı ve daha güvenli ulaştırmanın değerlendirilmesine yoğunlaşılmaktadır. 

    Trafik tıkanıklığı kısmen de araç sürücülerinin diğer yol kullanıcıları ve sürücüleri dikkate almaksızın ortaya koydukları sürücü davranışlarının etkilerinden kaynaklı olarak sektörde kayıplara neden olmaktadır. İlkesel olarak; bu durum araç kullanımının marjinal sosyal maliyetlerini içselleştiren karayolu ücretlendirmesiyle ilgili olup böylelikle güvenilirlik ve hız arttırılırken (seyahat sürelerinin hem ortalaması ve hem de değişim aralığı azaltılmaktadır) yol kullanımı ve trafik tıkanıklığı azalma eğilimine girmektedir. Ayrıca önerilen karayolu planlarının fayda-maliyet oranları; kullanımdaki karayolu ücretlendirme oranlarını etkilemeksizin, Birleşik Krallık mevcut durumunda, ulusal bir karayolu ücretlendirme planına girişin, özellik zaman tasarrufu gibi karayolu yatırımı faydalarının optimum miktarının düşürülmesine karşı hassas olabileceği not edilmelidir. Herhangi bir demiryolu ağında kavşaklar, hemzemin geçitler ve istasyonlar gibi bütün fiziksel düğüm noktaları birer hattı taşımaktadır. Bu düğüm noktalarındaki sefer aralığı kısıtları, herhangi bir hattaki belirli bir zaman aralığında sadece bir trenin seferine imkân vermektedir. Bununla beraber, demiryolu ağına birden fazla gidiş ve geliş hatları olarak dağıtılan bazı düğüm noktalarında, sefer aralığı kısıtları aynı ya da karşıt yönden gelen trenlerin herhangi bir karşılaşma ihtimaline imkân tanımamaktadırlar.

    Ekonomik kalkınmada altyapının etkisiyle ilgili değerlendirme için doğal bir yol, üretim fonksiyonuna kamu sermaye desteğini dahil etmektir. Bu aynı zamanda, çeşitli kusurlar içermekte olan kimi çalışmalarda da kullanılmış olan, çok iyi bilindiğinden dolayı, çıktılar ve üretkenlik etkilerinin hesaplanmasında geniş bir kullanım alanına sahip olan bir yaklaşımdır. Genelde; kamu sermaye desteğini yatırımlarda, çıktıyı bir üretim katsayısı olarak doğrudan ya da toplam katsayı üretkenliğindeki (TFP) bir etki olarak dolaylı şekilde yükselten olarak değerlendiren iki yol olduğu söylenebilir [3]

    İç kaynaklara dayalı ekonomik büyüme geleneğinden gelen araştırmacılar üretim fonksiyonunun daha sıkı bir versiyonunu değerlendirmeye almakta olup kararlı büyüme oranlarında kamu yatırım etkilerinin dikkate alınmasında kullanmaktadırlar. Bu yaklaşımın iki temel inşa edici unsuru ise kamu ve özel sermayelerin dengelenmiş gelişimi için sabit geridönüşlü bir üretim fonksiyonu ile temsili katsayının optimizasyon davranışının belirlenmesidir. 

    Bu söz konusu durağan durumda, kişi başına tüketim ve kişi başına üretim artışı aynı oranda olup bu oran ana paranın marjinal üretiminin pozitif değerli bir fonksiyonudur. Kamu sermaye desteği; ana paranın marjinal üretimi üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Bununla beraber, eğer gelir, kamu sermaye desteğine verilendirilerek ödeme olarak yansıtılırsa, bu durum vergi sonrası geridönüş oranını düşürecektir. Bu durum, kamu sermayesi desteğindeki bir yatırım kararının büyüme üzerinde iki önemli etkisi olduğunu ifade etmektedir: olumlu etki, özel sermayenin marjinal üretkenliği üzerindeki kamu sermayesinin etkisi iken olumsuz olan etki ise, bu özel sermayenin vergi gelirleri ile finanse edilmesinin olumsuz etkisidir. 

    4. REFAH SEVİYESİ VE ULAŞTIRMA

    Mikro düzeyde, Birleşik Krallık fayda-maliyet analizleri bakımından iyi yapılandırılmış bir geleneğe sahiptir. Bu yapı; ulaştırma faydalarını, ulaştırma talebi (ödemek için gözden çıkarılan maliyet) ve bir ulaştırma projesinden kaynaklanan ulaştırmanın genelleştirilmiş maliyetinde azalma bazlı olarak sayısallaştırma eğilimindedir. Bu durum; ulaştırma faydalarının bir tüketici (tüketim fazlalığına dayalı) türü ölçütü üretmekte olup bazı durumlarda toplam ekonomik faydalara iyi bir yaklaşık hesap sunmaktadır [4]

    Bu; ulaştırmayı kullanan sektörün karakteristiklerine bağlı olup tam bir rekabete ve ölçeğe sabit geridönüşlerin olduğu şartlar için iyi bir hesaplama sağlayacaktır. Daha genel olarak; daha önceki tartışma önerileri ve ulaştırma departmanının kabullerinde olduğu gibi, ulaştırma projelerinin değerlendirilmesinde daha geniş ekonomik faydaların dikkate alınması gerekebilir. Bunun aynı zamanda, ampirik yöntemlerle kamu sermaye desteği hesabının çıktı elastisitesine katkı yapacağı beklenmektedir. 

    Yükselen iş maaşlarından hareketle kişi başına düşen Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’daki (GSYİH) artış refah seviyesi kazanımlarını yükseltecek olup bunun nedeni ise bu durumun, brüt ücretlerde artış olarak yansıması ve bir kısmının ise kentteki çalışma koşullarının zorluğu ve günlük yolculuk maliyetleri olarak ev-iş yolcularınca karşılanmasıdır. Diğer taraftan, daha fazla ulaştırma zaman tasarrufları iş kaynaklı zamanlı zaman kazanımları için ödenmekte olup hem bir ulaştırma faydasının değerlendirilmesi ve hem de Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’da (GSYİH) karşılık bulan bir etkiyi içeren çıktıları üreten firmalarca kullanılabilir, gezi ya da ev-iş yolculuklarında zaman tasarrufları, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın (GSYİH) parçası olmayan birer ulaştırma faydalarıdır. Benzer şekilde; güvenlik ve çevre etkileri prensip olarak değerlendirmeye dâhil edilmiş fakat ulusal ölçekte Gayri Safi Milli Hasıla (GSMH) hesabında değerlendirmeye alınmamışlardır. 

    Bu nedenle; ulaştırma projelerinde Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) etkileri ile refah düzeyi arasında ciddi bir örtüşme bulunurken, aynı olduğu ise söylenemez. Bu farklılıklar; Londra Crossrail (demiryolu projesi) Projesi analizi temelli olarak sayısal bir şekilde örneklendirilebilir olup Tablo 1’de ilgili detaylar verilmiştir. 

     

    Refah Seviyesi

    Gayri Safi Yurtiçi Hasıla(GSYİH)

    İş zamanı tasarrufları

    6054

    6054

    Ev-iş yolculuğu zaman tasarrufları

    5186

    -

    Gezi yolculuk süresi tasarrufları

    4787

    -

    Geleneksel Değerlendirme

    16.027

    -

    Emek sektörüne etkileri

     

    14.542

    Kümelenme faydaları

    3865

    3865

    Yetersiz rekabet

    606

    606

    Mali karlar

    4471

    -

    Geleneksel Değerlendirmeye İlave

    8942

    -

    Toplam

    24.969

    25.057

    Tablo 1. Crossrail Projesinin Refah Seviyesi ve GSYİH Etkileri (milyon ABD Doları) [5]

    5. GÖSTERGELER

    Bu noktada makroekonomik çalışmalardan kaynaklı birçok gösterge bulunmakta olup fayda-maliyet analizlerinin mikroekonomik perspektifinin dışına çıkan daha büyük ekonomik faydaları kapsayan ve kamu sermaye desteğine göre çıktıların elastisitesi gibi anahtar değişkenlerin büyüklüğü gibi konuları açıklayabilmektedir. Yöntemler; maliyet ve üretim fonksiyonlarının hesabı, vektörel oto regresyon (VAR) modelleri ve büyüme regresyonlarını kullanmaktadır. Karşılaşılan ekonometrik problemler basit olmayıp, şimdi güvenilir kabul edilmeyen bir dizi erken dönem çalışmalarını ihtiva etmektedir. 2006-2007 yıllarından itibaren bu konuda iyi denilebilecek yakın dönem çalışmaları yapılmıştır. 

    Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan çalışmada özellikle eyaletlerarası otoyolların gelişimine yoğunlaşıldığı not edilmelidir. Bu yatırımın göstergeleri etraflıca incelenmiş olup bu çalışmanın sonuçları kısmen de olsa açıklanmış ve sonraki çalışmalara bir yol haritası çizilmiştir. 1998 yılındaki bir başka çalışmada ise kapsamlı bir değerlendirme sunulmaktadır. Bu çalışmada; otoyol sermayesinin özellikle ulaştırmayı kullanan sektör maliyetlerinin düşüşleri ve çıktılarındaki gelişime katkıları raporlanmıştır. 

    Amerika Birleşik Devletleri (ABD) için bu özel sonuçlar; 1960-1990 yılları arasında çok sayıdaki ülke için ulusal bir üretim fonksiyonu olarak değerlendirilip kullanılmıştır. Bu tarz çalışmalar kapsamında bir standart olarak Cobb-Douglas üretim fonksiyonu, çeşitli çıkarımların yapılmasını sağlayan bir sanal logaritma formunda oluşturulur. Bu durum; altyapı yatırımındaki bir bozulmanın gelişim sürecinde zamanla önemli bir kısıtlama gibi etki etmeye başladığını ortaya koymakta olup bu da vektörel oto regresyon (VAR) analizleri (ve gelişen ekonomilerle) ile örtüşmekte, söz konusu analizler, Birleşik Krallık’ta sonuçlarının açık bir şekilde ortaya çıktığı üzere, tipik olarak özel sektör sermayeleri üzerinde olumlu bir etkisi olan daha fazla kamu sermaye desteğinin orta vadeli etkilerinin görüldüğü OECD ülkelerinde kullanılmaktadır [6]

    6. POLİTİK ÇIKARIMLAR

    Bu tarz çalışmalar kapsamında bir dizi politik çıkarımlar ile ilgili detaylı değerlendirmeler yürütülmektedir. Bu durum hem kamu yatırımlarının bütünüyle ve hem de özellikle ulaştırma altyapı yatırımlarıyla ilgilidir. Bu kapsamda kamu sermaye desteğine bağlı çıktıların elastisitesine bağlı olarak kamudan özel sektöre sermaye aktarım oranlarının maksimizasyonu için formüller geliştirilmektedir. Eğer 0,2’lik bir elastisite değeri yakın dönem literatürüne bağlı olarak değerlendirilirse, bunun %31’lik bir orana tekabül ettiği görülecektir. Çizelgeden görülebildiği üzere 2000 yılında Birleşik Krallık’ta ve Avrupa Birliği ülkelerinin genelinde, kamu sermayesi en azından bu miktarlarda seyretmekte ve 2006 yılında yapılan çalışmalardaki hesaplamalara dayalı olarak gelişim maksimizasyon kriterinde 21.yüzyılın başlangıcında 15 Avrupa Birliği ülkesindekamu sermaye desteğinde genel bir eksiklikten bahsedilemez [7]. Bununla beraber gelecekte muhtemel bir kamu sermayesi eksikliğinin engellenmesi adına, kamu yatırımları, gelecekteki Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) oranları da dikkate alınarak, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’ya (GSYİH) yeterli oranlarda kamu sermaye desteğini temin edebilecek kadar yüksek olmak durumundadır. Bu durum kamu yatırımlarının ilgili kriterlerle örtüşmesini gerektirmektedir. Tablo 2; bütün ülkelerde uygulanmak üzere kabulüyle ilgili formülasyonlarda sonuçlar %42,3’lük nokta hesaplamalar bazlı olarak raporlanmıştır. 

     

    Uzun Vadeli Kamu Sermayesi/GSYİH Projeksiyonu

    Kamu Yatırımlarıyla Maksimum Büyüme

    Kamu Yatırımlarının Eksiklik Oranları

    Avusturya

    19,7

    2,7

    1,4

    Belçika

    24,6

    2,6

    0,9

    Danimarka

    31,4

    2,5

    0,7

    Finlandiya

    39,3

    2,7

    0,0

    Fransa

    49,3

    2,6

    -0,5

    Almanya

    34,7

    2,3

    0,7

    Yunanistan

    48,1

    3,5

    0,3

    İrlanda

    33,5

    4,0

    0,3

    İtalya

    42,9

    2,3

    0,0

    Hollanda 

    55,2

    2,6

    -0,6

    Portekiz

    70,1

    2,5

    -0,8

    İspanya

    45,5

    3,0

    -0,5

    İsveç

    33,4

    2,8

    -0,2

    Birleşik Krallık

    25,7

    2,7

    1,2

    AB-15 Ortalaması

    39,1

    2,6

    0,3

    Tablo 2. Kamu Sermaye Stoğu ve Yatırım Oranları (GSYİH%) [8]

    7. SONUÇLAR

    Bu tarz çalışmalar kapsamında sorunlara aşağıdaki öneriler üretilmiştir. İlk olarak, ulaştırma altyapısı yatırımlarıyla ilgili önerilen ekonomik teori, kamu sermaye stoğu artışının çıktı etkileriyle ya da ulaştırmayı kullanan sektörlerin toplam üretkenlik katsayılarının arttırılması yoluyla, üretkenlik performansını doğrudan geliştirebilir. Teşkil ettikleri etkin şehir boyutlarındaki artış bakımından, ulaştırma yatırımları üretkenlik kazanımları (daha geniş ekonomik faydalar) hususunda kendine hastır. Kamu sermaye destekli yatırımlar özel sektöre geri dönüş oranlarını arttırma eğiliminde olup bu durum özel sektörde yoğunlaşmaya neden olmaktadır. İç kaynağa dayalı bir büyüme modelinde, bu durum büyüme oranını arttıracaktır fakat genelde etki, kamu yatırımını finanse etmek için gerekli vergilendirme artışı yoluyla en azından kısmi olarak karşılanmaktadır. 

    Ulusal bir karayolu ücretlendirme planının uyarlanması, yeni yollara optimum yatırım miktarını kayda değer ölçüde düşürebilir ve özellikle mali krizler bağlamında oldukça cezbedicidir. Bununla beraber bu yaklaşımın politik fizibilitesi üzerindeki şüphe devam etmektedir. Bu durum karayolu ücretlendirmesi ya da inşası ile telafi edilemeyecek optimum altı gelecek ihtimalini arttıran bir etken olmaktadır [9]

    Mevcut durumda yetkinliği bulunan hesaplamalarda, şehirler arası karayolu planlamalarının Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) etkileri, ilave refah kazanımları %25 kadar daha az olduğu halde, neredeyse ortalama 3’te 1 oranında yükselme kaydedebilir.


    Ben hatayı çevrim dışı yaşıyorum , Hayat beni engellese nolur...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    3Dxsolid
    3Dxsolid's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Aralık/2009
    Erkek

    Bunu hayrına çevirecek arkadaş hakikaten hayır işlemiş olur.


    Hayırlısı...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DevilKingtr
    DevilKingtr's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2010
    Erkek
    3Dxsolid bunu yazdı

    Bunu hayrına çevirecek arkadaş hakikaten hayır işlemiş olur.

    şidsfşalsdşfx +1 1111


    Viski var önlerinde , Ne içen dediler ? ırakı dedim ben https://www.kisa.link/QobI
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ransack
    Ransack's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Aralık/2009
    Erkek

    :)) bir paragrafı çevirebilicek babayiğiy varsa çok sevinirim


    Ben hatayı çevrim dışı yaşıyorum , Hayat beni engellese nolur...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    heza
    heza's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2007
    Erkek
    Ransack bunu yazdı

    :)) bir paragrafı çevirebilicek babayiğiy varsa çok sevinirim

    Yazdığın dil ve terimler çok zor değil tamamı olmasa bile bi kısmına yardım etmek isterdim ancak bazı sebeplerden ötürü 10 gun kadar müsait değilim.

    Eğer ıngilizcen varsa cümle cümle translate ile çevir. Eskisi gibi değil çok ilerledi translate. Geçenlerde avrupa birliğine yazdığımız bi raporda bile bazı yerleri oradan çevirdim sonra 2 kişiye kontrol ettirdim emin olmak için çok güzel olmuş dediler :)))) 

    Yardım eden çıkacaktır eminim. Bi tavsiyede bulunmak istiyorum eğer ödev dili ıngilizce ise ve sen kolaylık olsun diye türkçe yazıp sonra çeviri yapıyorsan ( ki ben uni de ilk 2 yil böyle yaptım) bi şekilde kendini zorla ve ilk yazarken bile ıngilizce yaz. Emin ol çevirmek bazen sıfırdan yazmaktan daha çok yoruyor adamı. Hatta ilk araştırma yaparken kisa kisa ıngılzce not alırsan (kelime kelime bile olsa) yazarken büyük kolaylık sağlıyor. Ukalalik olarak algılama sadece tavsiyede bulunmak istedim. 

    Edit: eğer parça parça paylaştirirsan pm ile at bi paragraf akşamları çeviririm. (müsait olsam daha fazla yardımcı olmak isterdim)

    heza tarafından 24/May/17 17:01 tarihinde düzenlenmiştir

    "We think too much and feel too little." By Charlie Chaplin from The Great Dictator.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    literatur
    literatur's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2008
    Erkek

    Ülkelerin sahip olduğu altyapı; gelişmişlik seviyelerini yansıtmaktadır. Altyapı; bir ülkedeki sistemlerin etkin ve verimli çalışması, sektörlerin karlılık oranları, halka sunulan hizmet seviyesi ve genel olarak hayat kalitesini doğrudan etkilemektedir. Dolayısı ile altyapı kurulumunun söz konusu ülkenin ekonomisi ile de doğrudan bir ilişkisi de bulunmaktadır.

    Infrastructure of a country reveals its level of development. In a country, effective and efficient operation of its systems, its sectors profitability, level of services offered to public and in general the quality of life are directly affected by its Infrastructure. Thus, the construction of Infrastructure of a country has a direct relation with the economy of that country.

     

    Benden bu kadar ağalar. Mesleki terminoloji bilmeden bu parça çevrilmez.

     

     

    literatur tarafından 24/May/17 17:24 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    4-5 satır bişey olsa el atardımda sen  koca ödevin hepsinin çevrilmesini istemişsin.Kolay gelsin sana.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manhyak
    manhyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek
    u235 bunu yazdı

    4-5 satır bişey olsa el atardımda sen  koca ödevin hepsinin çevrilmesini istemişsin.Kolay gelsin sana.

     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ransack
    Ransack's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Aralık/2009
    Erkek

    Teşekkürler hocalar


    Ben hatayı çevrim dışı yaşıyorum , Hayat beni engellese nolur...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coLdPriNCe
    coLdPriNCe's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Kasım/2003
    Erkek

    arkadaşlar terminlere hakim olmadan demişler; haklılar. bilmeden çevirmek zor. ben siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler okudum; çevirilir de çok uzun be hacı koca ödev... bunu hayrına yapan çıkarsa çok şaşırırım :) son tarih ne zaman? yapabildiğim kadar yapmaya çalışırım ama söz de vermeyeyim


    De genio e de louco, todos temos um pouco!
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Branimir
    Branimir's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2010
    Erkek

    Ateşle 100 TL hallettir bionluk.com'da :)

Toplam Hit: 1371 Toplam Mesaj: 15
çeviri ingilizce