folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder İnternet Tarayıcıları Hakkında



İnternet Tarayıcıları Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    VEXTA
    VEXTA's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Şubat/2005
    Erkek

    Günümüz bilgisayarları 2-4-8 gb ortalama ramler war   2,5  - 3 ghz çalışma hızları var.  Şimdi benim kafamın almadığı şey kıçı kırık bir internet sayfası açarken url ler  javascritler felanlan filanlar  ne varsa bir yükleniyor pc ye bakıyosun   tek sayfa net  50-60 mb yer kaplıyor ramde  işlemcininde  %12 sini kullanıyor. Arkadaş  alt tarafı düz metin göstercek bana 2-3 resimli. 4-5 sekme açınca zaten ramler 1 gb ye vuruyor. napıyor  bu taracılar bu kadar sistemi yoruyor ?  zamanında köpek gibi kod yazardım açtımda ramde kapladı yer  kb ları geçmezdi. bilmiyom hocalar sanki bi ipnelik var gibi geliyor . tek işi sayfa göstermek olan programın sayfada   40-50 satır kodla bu kadar rami işlemciyle ne bok yedini biriniz bana açıklayabilir mi :D

     

     

    VEXTA tarafından 08/Haz/16 12:15 tarihinde düzenlenmiştir
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PcK0
    PcK0's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2007
    Erkek

    Var.

    Tarayıcı geliştiricileri daha hızlı sayfa görüntülemek için kullanıcı istatistiklerine bakarak sistem kaynaklarına asılıyor. Bunların tümü bizim tarayıcı daha yetenekli, bizim tarayıcı daha hızlı, bizim tarayıcı daha güvenli demek için.


    Sadece bi imza..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Austen
    Austen's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2012
    Erkek

    Hocam eski mantık yok artık. Stabilite vs. ayağına tarayıcılar sömürdükçe sömürüyor. Kullanılmayan ram'in faydası yoktur der gibi ne var ne yok kullanıma alıyor. Özellikle Chrome bu işin bayrak tutanı haline geldi. 40 küsür gündür yıllardır Chrome kullanırken Firefox'a dönüş yaptım. Düşün bak, çok ram harcıyor denilen Firefox şu anda Chrome'dan daha az sistem harcıyor.

    Chrome'un olayını çözmek için sekmeleri kızağa alma gibi saçmalıkları da eklediler ama nafile. Yahu ben sekmeyi açmışım bırakta tıklamadan belirli timeout dolmadan o site aynı şekilde kalsın neden o sayfayı durduruyorsun ki?

    All-in one tarayıcı yapacağız diye tarayıcıları ne hale getirdiler.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek

    Opera 2GB RAM, 3 Ghz Pentium 4 işlemcide şu an için en iyi performansı aldığım int. tarayıcı. Flash default olarak kapalı.

    Brave adında yeni bir tarayıcı çıktı, gizlilikte olduğu gibi hız konusunda da oldukça iddialılar ama inceleyemedim, denenebilir.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    VEXTA
    VEXTA's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Şubat/2005
    Erkek

    sayfayı  0.0004  saniye  daha hızlı göstermek adına  400-500 mb ramle  3,5 ghzlik işlemcinin %12 sini  kullanmak nedir amk. o kadar ram işlemci gücüyle  işletim sistemi çalıştırırsın. bence beyler gidişat iyi değil. yakında web siteleri bu web sitesine girmek için oyunlarda olduğu gibi  4 gb ram  6 çekirdek işlemci gerekmektedir felan yazcak.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    yorum yazıp yazmamak konusunda tereddüte düştüm

    çünkü "Arkadaş alt tarafı düz metin göstercek bana 2-3 resimli. 4-5 sekme açınca zaten ramler 1 gb ye vuruyor" diyen bi adama bir şey öğretebilir miyim emin değilim

    basite indirgeyerek başlayalım

    kullanıcı adres satırına google.com yazdı ve enterladı

    program enter'a basıldığını algıladı, inputbox'a girilen adresi kontrol eden bir fonksiyona gönderdi

    soru:

    - adres mi (adres ise başına http:// koy)

    - arama cümlesi mi (encoding/escaping, linkimiz google.com/search?q=falan+filan dönüştü)

    adresimiz hazır, sıra onu istemeye geldi

    - link ayrıştırılır (scheme, domain, var ise port, var ise basic auth, path, query, fragment)

    - dns'e bu domain'in ip karşılığı nedir diye sorulur, cevap alınamazsa hata verir

    - ekstra port belirtildiyse bir socket açılır ve üstte belirlenen ip adresinin X portuna bağlantı sağlanır

    - port belirtilmemiş ise scheme'e bakılır

       http ise: 80

       https ise: 443

    - soket bağlantımız kuruldu

    - sunucuya istek yollanır. örnek:

    GET http://tahribat.com/ HTTP/1.0

    Host: tahribat.com

    User-Agent: FakirZilla/5.0

    [boşluk]

    [boşluk]

    - sunucu isteği işler, elinde böyle bir kaynak var ise dönüş yapar

    HTTP/1.0 200 OK

    Content-Type: text/html; encoding=utf-8

    Content-Length: 4096

    Date: tarih

    Cookie: abur=cubur

    [boşluk]

    [boşluk]

    [4096 baytlık yanıt]

    - tarayıcı gelen veriyi işlemeye başlar

    Content-type html ise, işi html parser'e devreder

    resim veya yazı ise grafiksel arabirime devreder

    türü belirtilmemiş ise, kendi algılamaya çalışır (resim/müzik/video içeren header var mı)

    - html parse edilirken, bir yandan da bulduğu resim/video/müzik/javascript gibi kaynakları async çekmeye devam eder, çalıştırır, görüntüler

    - javascript kodları ayrı bir parser'e/motora yollanır, işlenir

    - css'ler tarayıcının belirlediği standartlara göre işlenir, html'de bulunan her yeni element için css kontrolü yapılır, gerekene css uygulanır

     

    anlatırken şunu yapar bunu yapar diye geçtik ama tek başına javascript/html işlemek bile bir olay zaten?

    neden bu kadar ram yiyor sorusunun en büyük cevabı, html standartları

    http://www.w3schools.com/js/js_htmldom.asp

    facebook'a giriş yap

    f12'ye bas konsolu aç

    document.querySelectorAll('*')

    yaz ve sonuca bak

    bikaç dakka sürekli aşağı in, bir sürü post yüklensin

    kodu tekrar yaz ve sonuca bak, hafızada ne kadar html element tutuluyor diye

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Austen
    Austen's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2012
    Erkek

    @YekteranBaymedir

    Hocam bu egoyla bir şey anlatabileceğinden zaten biz de emin değiliz.

    Chrome gizli modda hiç bir eklenti çalışmadan sadece tahribat ana sayfa açık vaziyette toplam 259mb bellek kullanımı sence normal mi?

    Kaldı ki tahribatta reklam yok. Abidik gubidik js eklentiler vs. yok.

    259mb diyoruz. Lightweight arayüzlü bir linux sistemi aşağı yukarı o kadar ram ile akıcı şekilde çalışıyor. Koca sistemden söz ediyorum. Hani alt alta process sıralamışsın ya. İşletim sistemi, hani onun birkaç yüz fazlasını yapan bir sistem. O bu kadar belleğe işini görüyorken bir tarayıcı bu kadar belleği ne yapıyor?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo
    Austen bunu yazdı

    @YekteranBaymedir

    Hocam bu egoyla bir şey anlatabileceğinden zaten biz de emin değiliz.

    Chrome gizli modda hiç bir eklenti çalışmadan sadece tahribat ana sayfa açık vaziyette toplam 259mb bellek kullanımı sence normal mi?

    Kaldı ki tahribatta reklam yok. Abidik gubidik js eklentiler vs. yok.

    259mb diyoruz. Lightweight arayüzlü bir linux sistemi aşağı yukarı o kadar ram ile akıcı şekilde çalışıyor. Koca sistemden söz ediyorum. Hani alt alta process sıralamışsın ya. İşletim sistemi, hani onun birkaç yüz fazlasını yapan bir sistem. O bu kadar belleğe işini görüyorken bir tarayıcı bu kadar belleği ne yapıyor?

    ego nerden çıktı, beni birileriyle karıştırdın herhalde

    karıştırmıyorsan da okuduğunu anlamakta güçlük çektiğini varsayıyorum

    arkaplanda yapılan şeyler sorulmuş, detaya çok girmeden anlattık

    saldırıya geçmeden önce, hesap makinası kodlamanız bittiyse

    sıfırdan bi tarayıcı kodlayın bakalım ama şu özellikleri sağlasın bize

    - tüm standartları sağlasın

    - javascript çalıştırsın

    - az ram tüketsin

    - hızlı olsun (ram kullanmasının bir diğer sebebi)

    edit: ek olarak, 256 mb ram'li linuxten örnek vermişsin

    o örnekten devam edelim madem

    o linux bilgisayara 8 gb ram tak bakalım ram kullanımı aynı kalacak mı sistem bileşenlerinin?

    sonra şu soruyu sor kendine, ram kullanımı neden arttı?

    YekteranBaymedir tarafından 08/Haz/16 16:51 tarihinde düzenlenmiştir
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    VEXTA
    VEXTA's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Şubat/2005
    Erkek

    @yektaranbaydemir  hocam öğretemezsin çünkü 2. cümlenden sornasını okumadım. 2 nedenden ötürü

    1-sana gıcık oldum

    2- o konuları zaten ünide yalayıp yuttuk zamanında. 

    tarayıcı az iş yapıyor demedim hiç bir yerde lakin o kadar işlem gücü ramle  söledim gibi milyon fonksiyonlu işletim sistemi çalışıyor. yarım saniye hızlancak diye belleğin yarısını işlemcinin çeyreni kullanmak nedir  ben bunu sorguluyorum. Ben hala tarayıcıların   ( şuan baktım 410 mb tek yazdım sekme açıkken kullanıyor)  bu kadar ramle işlem gücüyle naptını çözmüş değilim. 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Bilgisayardan veri topluyor olamaz mı? Sonuçta Google bu. Dünyanın en büyük reklam şirketi. Bir ara arkadaşım aradı telefonda konuştum Erzincan'a uçakla gidiyorsun falan diye bi konuşma geçti. O sırada bilgisayar başındayım ve Chrome açık. Neyse abi görüşme bitti normalde ad Block yüklü bende fakat bi kaç sitede destek vermek için kapalı tutuyorum. Onlardan birine girdim ve hangi reklam çıktı bilin bakalım? 

    Erzincan uçak bilet reklamları.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    ünide bu konuları yalayıp yuttuğun halde bu soruyu soruyorsan boşa okumuş olabilirsin dikkat et

    ister oku ister okuma, keyfin bilir

    illa ki o mesajımdan bir şeyler öğrenecek çıkacaktır

    sana özel yazmadık herhalde mesajı, burası bir forum

    ayrıca tbt'de bilgi paylaşmanın hata olduğunu unutmuşum, ben yanlış yaptım

    ego/üslup vs diyenlere de arada bir aynaya bakmasını salık veriyorum

    sen kendi yazdığın kod ile koskoca tarayıcıyı kıyaslarken ego olmuyor da, bizim yazdığımız ego oluyor :D

    hayatta başarılar

Toplam Hit: 2762 Toplam Mesaj: 25
internet tarayıcıları yanan beyin