folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder İzmir Semalarındaki Uçak Kazasıyla İlgili.



İzmir Semalarındaki Uçak Kazasıyla İlgili.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unix
    Andrei
    Andrei's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2008
    Erkek

    sanırım 3 gün önce izlemistim bu videoyu, izledigimde bir sey aklımı kurcaladı.

    http://yurthaber.mynet.com/detay/izmir-haberleri/thy-ucagina-yildirim-dustu/665503

    muhtemelen cep telefonuyla cekilmis, konusmalara dikkat edin, adam o karanlıkta 'tek' motorun yandıgını biliyor, kadın da simsek düstügünü söylüyor. tabi icinde 'acaba' / 'galiba' kelimeleri mevcut.

    simdi bu iki insan müneccimle iliskiye girmedi heralde, sizce de bunlar böyle bir olay icin hassas tespitler degil mi ?

    bize sorsalar, bu motor niye yanıyor üc secenek söyleyin deseler, evet muhtemelen yıldırım düsmesini ekleyebiliriz arasına ama bu garip geldi bana, acaba paranoyakca mı yaklasıyorum.

    bir de, ucaga düsen yıldırımın elektrik yükünü kontrol altına alma durumu varmıs, söyle bir link buldum :

    http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/11838147.asp

    ya da buradaki fark yıldırımın gövdeye carpmasıyla direkt motorun üzerine carpması mı ?

    söz sizde.


    %40 indirimli olarak "Centos Sistem ve Sunucu Yönetimi" adlı kitabımızı satın alarak, Linux üzerine yapılacak olan devam projeleri icin destekte bulunabilirsiniz : http://www.hepsiburada.com/centos-sistem-ve-sunucu-yonetimi-oku-izle-dinle-ogren-p-KKODLAB01579
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Usta katılıyorum dediklerine.

    Benimde anlamadığım nasıl oluyorda bağırıp çağırmıyorlar. Sanki her uçuşta motor mu yanıyor ?

    Kaptan sakin olun dediyse bile orayı karıştıran 5-10 kişi olmalıydı bence.

    Bu sakinlik beni düşündürdü birde uçak 4 motorlu diyor hiç sanmıyorum boing 737-800 uçuyor iç sahada onlarında 2 motoru var diye biliyorum.

     


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    scuderia
    scuderia's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Aralık/2005
    Erkek

    yıldırım çarparken oluşan elektiriği gördüyse ondan dolayı yıldırım çarğtı heralde demiştir sanırsam...


    l enfer c est les autres Sartre ...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mephisto
    mephisto's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2006
    Erkek

    nasıl tahmin etti diyosan? ; o gece banada sorsan bende "kesinlikle yıldırım düştüde yandı motor" derdim.. o gece izmirde deli bi yagmur ve deli bi yıldırım düşmesi vardı her yere.

     

    sakinliği sorarsan.. profesyonellik.


    Issız kuytu köşelerden and olsun ki döneceğiz !
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Hocam videoyu çeken insanlara da hak vermek lazım. Ben sokaktan geçen herhangi birine "havadaki bir uçağın motoru neden alev alır" şeklinde bir soru sorsam, ilk söyleyecekleri şey "yıldırım düşmüştür" olur. Çünkü araştırmayan kişiler, uçak hakkında teknik bilgisi olmadığı için kolaylıkla hava olaylarına bağlayabiliyor. Sakinliğe gelince de, uçak düşse bile ne yapabilirsiniz ki? Bugün (Allah korusun) havaya baksanız da alevler içinde bir uçağın düştüğünü görseniz siz ne yaparsınız? Çığlık mı atacaksınız :P

    Ayrıca uçakları ve motorlarını az biraz araştırmış biri olarak bir yorumda bulunmam gerekirse, normal şartlarda alev alan uçağın motoru kapatılır. Bunun için motora giden yakıt kesilir, böylelikle motorun devri düşer ve alev söner. Ancak buradaki asıl sorun, bu nedenle kapatılan bir uçak motoru tekrar çalıştırılamaz. Yerde iken bile uçak motorlarının çalıştırılması için uzun zaman ister. Havada alev almış bir motorun kapatılması, o motorun itiş gücünden vazgeçilmesi anlamına gelir. Uçak iniş pozisyonuna girmiş iken, inişi "çarpma" olarak sonlandırmamak için motorların gücüne muhtaçtır. Tabi, motorsuz da indirilir ama onun için piste yaklaşım şekli daha farklı olması gerekir. İniş işlemi başlamış bir uçağın motorunu kapatmak da uçağın dengesini bozar ve düşmesine sebep olur. Muhtemelen bu nedenle çok nadir görülebilecek olaylardan biri olan yanan motorla iniş yapılmıştır. Benim tahminim de bu yönde.

    Yine de pilotları taktir etmek gerekir. Avrupa'da ya da Amerika'da böyle bir olay olsa, pilotlar göklere çıkarılır, televizyon kanallarına konuk olarak çağırılır, hemen kahraman ilan edilir. Bizim basın da "amaç üzüm yemek değil, bekçiyi dövmek" misali, pilotlardan bahsetmek yerine neredeyse düşen yıldırımı suçlayacaklar :)


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek

    İki motor yansa iki alev izi olur. Görüntüler dandik, muhtemelen adam daha net görüyor.


    while (1<2)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    http://haber.mynet.com/thy-ucagina-yildirim-carpti-675853-guncel/

    Buney lan ?

    Bu aralar uçaklara yıldırım çarpmayamı başladı ? Yok herzamanki olaysa neden büyütüyorlar ?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı

    http://haber.mynet.com/thy-ucagina-yildirim-carpti-675853-guncel/

    Buney lan ?

    Bu aralar uçaklara yıldırım çarpmayamı başladı ? Yok herzamanki olaysa neden büyütüyorlar ?

    Zeus kabin görevlisi ile tartışmış. Bu sebeple THY'ye karşı cephe almış :) Şaka bir yana, gece gündüz sayısı belirsiz THY uçağı uçuyor. Bu dönem havalar kötü zaten. Güneş yüzü görmedik haftalardır. Yıldırım çarpma olasılığı yüksek. Sıradan şeyler bunlar.

    anonim6918524 tarafından 31/Oca/13 02:33 tarihinde düzenlenmiştir

    λ
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    RaNGeR bunu yazdı

    Hocam videoyu çeken insanlara da hak vermek lazım. Ben sokaktan geçen herhangi birine "havadaki bir uçağın motoru neden alev alır" şeklinde bir soru sorsam, ilk söyleyecekleri şey "yıldırım düşmüştür" olur. Çünkü araştırmayan kişiler, uçak hakkında teknik bilgisi olmadığı için kolaylıkla hava olaylarına bağlayabiliyor. Sakinliğe gelince de, uçak düşse bile ne yapabilirsiniz ki? Bugün (Allah korusun) havaya baksanız da alevler içinde bir uçağın düştüğünü görseniz siz ne yaparsınız? Çığlık mı atacaksınız :P

    ...

    Düştüğünü görmek değil içinde düşmek tepkinin alasını verdirir adama.

    Uçak düşerken ataist olmaz derler :)

    Allah allah diye inlemesi lazım bence ortalığın. Ha tabi dediğin gibi olur kaptan düşüyoz der millet hala oturursa ben o valizlerin olduğu yere girer tünerim. Uçak kazasında nasıl hepsi birden ölüyor anlamıyorum zaten.

    Birde bir şey sorayım uçak suda batıyor mu ? Örnek vereyim trabzona uçarken karadeniz e paralel gidiyor düşerken denize iniş yapabilir mi ?


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    Düştüğünü görmek değil içinde düşmek tepkinin alasını verdirir adama.

    Uçak düşerken ataist olmaz derler :)

    Allah allah diye inlemesi lazım bence ortalığın. Ha tabi dediğin gibi olur kaptan düşüyoz der millet hala oturursa ben o valizlerin olduğu yere girer tünerim. Uçak kazasında nasıl hepsi birden ölüyor anlamıyorum zaten.

    Birde bir şey sorayım uçak suda batıyor mu ? Örnek vereyim trabzona uçarken karadeniz e paralel gidiyor düşerken denize iniş yapabilir mi ?

    Sorularınıza "bildiğim kadarı" ile yanıtlamaya çalışayım.

    Hocam uçağın deniz üzerinde yüzüp yüzemeyeceği çeşitli durumlara bağlı olarak değişir. Uçak çok büyükse (Boeing/Airbus) içi su dolana dek su üstünde kalır, sonra gemi gibi batar. Tabi yakıt tankları boş ise su üstünde kalma olasılığı var, ama bunun Boeing 747 gibi devasa bir uçak için geçerli olduğunu sanmıyorum :) Yine 10-11 kişilik özel uçak tarzı uçaklardan bahsedersek, uçağın su üstünde kalabilmesi için yakıt tanklarının tamamen boş olması gerekir. Tabi su üstünde kalmak terimi biraz iddialı olur, su içinde yüzeye yakın asılı kalır desek daha doğru :) O da kalan boşlukları su ile dolana kadar :)

    Suya iniş yapabilmek ek beceri ister. O anki rüzgar ve dalga koşulları hayati önem taşır. Pilot suya iniş yapacaksa dış koşulları iyi belirlemek zorundadır. İniş esnasında gelebilecek ters bir dalga veya ters bir rüzgar uçağın dengesini yitirmesine neden olur ve uçak denize çarpmak suretiyle indiği hızla parçalanır. Ayrıca iniş esnasında herhangi bir manevra yapma imkanı yoktur, çünkü indiğiniz zemin dengeli olmadığı için en ufak bir yanlış harekette uçak indiği hızda paramparça olur. Suya en uygun iniş derecesi uçağın burnunun 9° olduğu andır. Böylelikle ilk darbeyi uçağın kuyruk bölümü karşılar ve muhtemelen ilk kopacak kısmı yine kuyruk kısmıdır. Uçağın suya tek parça iniş yapabilmesi için doğru açı ile inilmeli, otomatik pilot devrede olmalı (dengeyi en iyi otomatik pilot sağlar) ve dalga/rüzgar etkenlerinin olmaması gerekir. Tarihte suya indirilmiş çok nadir yolcu uçağı örneği var, bunlardan birini hatırlıyorum hatta, İngiltere'de nehre inmişlerdi. Tabi ne rüzgar vardı, ne dalga :) Ancak genellikle bu tip hamleler uçağın paramparça olması ile sonuçlanıyor ne yazık ki. Bir tane daha hatırlıyorum, okyanusa inmeye çalışan uçak iniş esnasında sanırım ters rüzgara yakalanmış, sola yatmış, kanadını suya kaptırmış okyanusun üzerinde ve alevler içinde parçalanmıştı. Kimsenin kurtulamadığını anımsıyorum :(

    Hocam, Karadeniz için sormanız bana biraz komik geldi. Şimdi yukarıda rüzgar dedim, dalga dedim. Bu koşulları göze alırsak, bence Karadeniz'e uçak indirmek intihardan başka bir şey değildir :) Yine de şans işi böyle şeyler :)

    Hocam valizlerin olduğu kısım güvenli bir yer değildir. Yolcu uçaklarında en güvenli yerler yolcuların bulunduğu kısımlardır. Uçak içerisinde en dayanıklı kısım, uçağın ana kanatlarının gövde ile bağlandığı kısımlardır, yani kanatlara bakan koltuklar :) Ola ki (Allah korusun) bilmeniz gerekir, aklınızın bir köşesinde dursun.

    RaNGeR tarafından 31/Oca/13 03:30 tarihinde düzenlenmiştir

    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DestinatioN
    DestinatioN's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    hacı abi pilotmuyuz yoksa discovery channel aboneliğimi =)


    destination@tahribat.com
Toplam Hit: 2260 Toplam Mesaj: 17