Jeneratör
-
Geçen kamera konusu açtım bugün jeneratör :)), iyice sanayi ustasına evrildim.
Abi bir TAMİR bolumu acsaniza foruma kateKori nereye uyduracagimi şaşırdım jeneratör konusunu.
Su videoda kullandığı sprey nedir hocalar , eli bu işlere yatkın biri bilir. Dakika 03:17 - 03:30 arasında BUJİYİ söküp sıkıyor
Link: https://youtu.be/BEUDTQslKFE
Elektronik temizleme spreyi mi ( buji ye sıkıyor çünkü )
Fren - Balata temizleme solüsyonları var BP de falan o sekil bir şey mi?
Yoksa Wurth motor temizleme spreyi gibi jenerik spreyler var ondan mıdır acaba ( bunlar da içinde ikiye ayrılıyor gerçi motor dış temizleme bir de parçalarına direkt iç aksama sıkılan var hangisi acaba )
Ya da sprey kutu - renginden taşıyabilecek biri var midir? Teşekkür ettim...
LaNCeLoT tarafından 04/Eki/22 03:28 tarihinde düzenlenmiştir -
ya zaten uçucu malzeme bas balata temizleyiciyi ya
-
hocam videodan gördüğüm kadarıyla üzerinde POWERSA yazıyor. internette aradım ama bulamadım. büyük ihtimalle adı hiç duyulmadık bişey :D
yunus hocamın dediği gibi buji temizliği balata temizleyicinin işi :D (Önerim: Würth balata temizleyici yada würth genel temizleme spreyi.)
-
Karburatorlu araclarda eskiden butun karburator parcalari Benzin ile temizligi yapilirdi eger amacin buji temizligi ise benzin ve bir firca yardimi ile gayet guzel bir sekilde yapabilirsin.
-
Hocalar haklı, fren balata temizleyici. Videoyu durdurup tam ekranda bakınca kutunun alt tarafında "fren balata" yazdığı belli oluyor.
-
@yunusdogan @serhat8102 @mistik @tuncaxxz
Çokça tesekkur ettim be Dostlar , vallahi iyi niyetli emeginize nezaketinize teşekkürler.
Kaç kere jeneratör tamircisi cagiedim genel temizlik ve bakımda yaptırdım insan gibi çalışmıyor.
Sonra kendim dedim düşünüp bunda buji ! sorunu var kesin. Söktüm aynı kod'da buji nin iyi bir markasını bosch falan alacağım. Ama su temizlik ve sprey işlerine de hakim olalım ki artik yan basıp durmayayim bu spreyi de siparisleyeyim bulunsun. YETKİLİ SERVİSLERİN DE AQÜ YA ülkede kimse isini iyi yapmak istemiyor özellikle "usta" lar boyle. %90 her bölümü kendim onaririm da jeneratör hem benden uzakta bir suredir isimden gücünden hem de vakit ayiramiyordum servise Güvendik o da tırt safi.
Bir de bari konusu gelmişken bana elektronik devre(oksitlenme gibi sorunlara) temizleyici onersenize f/p bir şeyler tecrübe ettiğiniz bir şey. Bir ara paslı civata vida dökülmüyor diye sprey pas sökücü - yağlayıcı aldım kendine hayrı yok idi :)), ÖNERİ ÖNEMLİ
-
LaNCeLoT bunu yazdı
Bir de bari konusu gelmişken bana elektronik devre(oksitlenme gibi sorunlara) temizleyici onersenize f/p bir şeyler tecrübe ettiğiniz bir şey. Bir ara paslı civata vida dökülmüyor diye sprey pas sökücü - yağlayıcı aldım kendine hayrı yok idi :)), ÖNERİ ÖNEMLİ
Elektronik devre için sadece ve sadece izopropil alkol (isopropyl alcohol) kullan. Profesyonel önerilen budur. Devre kart üzerinde pasta, flux kalıntıları ve oksitlenmeyi temizler. Şimdi birileri tiner, aseton gibi kimyasallar dersede onlardan uzak dur.
izopropil alkol nispeten ucuzdur. 5 lt.'lık %99 saflıkta alırsan uzun yıllar boyunca sana yeter. Ayrıca seyrelterek; %50 saf su + %50 izopropil karışımı ile lcd ekran, cep teli, gözlük camı gibi hassas yüzeylerdeki inatçı kirleri temizlemekte kullanabilirsin.
-
Buji temizlenmez, eger omru dolduysa degistirilir. Kac saat calistigina bagli olarak degismesi gerektigini kullanim klavuzunda gorebilirsin.
Balata spreyini benzinlikten alirsan 2 kat fazla odersin, en yakin oto sanayiye git ve hirdavatcidan al.
Ayrica arkadasin videodaki gibi ateslemeyi disarda goz ile test etmek tam bir cahillik, bunu da belirtmem gerek. -
wd 40 pas sökücü gibi birşey galiba
bujiyi temizlemek için ince bi zımpara kullanabilirsin özellikle uç kısımdaki aralığı temizle yada tel fırça kullan tertemiz yapar
-
kullandığı sprey balata temizleyici. wd40 gibi yağlı malzemeleri elektronik şeylerde kullanmanı önermem.
buji temizlenir bu arada lakin ömrü bitmemiş ise. kurumlanır hava yakıt karışımı ayarsızdır tırnak aralığı açılır o zaman temizlersin lakin onun dışında buji nin bir kullanım ömrü var o dolduğu zaman değiştirmek gerekir.
-
buji diyosak benzinli bir jeneratörden bahsediyoruz haliyle portatif birşey olsa gerek.. hem bujileri sıkarken çok abanmamak lazım onun bi sıkma tork değeri var.