Kanal İstanbulu Açıklıyorum!
-
evet müridler sizler için araştırdım ve açıklıyorum : D
benim tahminim kanal zannedilenin aksine, küçükçekmece gölü ve sazlıdere barajı üzerinden çalışacak
oradan da karadeniz'e bağlantı verilecek
zaten bu noktlar arasında mevcut akarsu ve dere yatakları var bunların genişletimesi suretiyle yapılcak
hatırlarsanız başbakan 2 yükseltme havuzu yapılacak demişti.
durusu barajı rakım olarak biraz yüksek kalıyor buranın giriş ve çıkış kısmına panama'dakine benzer şekilde
gemiler için yükseltme havuzları yapılacak. hem böylece göl ve deniz suyu karışmamış olacak.
ayrıca sözü geçen sönmüşmaden ocakları marmaranın kuzeyinde
hafriyat buraya dökülecek, bir kısmıimara açılacak bir kısmında ise yeni suni göller oluşturulacak
1 numaralı güzergah bana göre kesin ancak 2 numaralı güzergahta oynamalar olabilir
orada piyangonun kime vuracağı henüz belli değil çok büyük rant dönecek o tarafta.
ama tavsiyem arnavuköye kayabaşına yoğunlaşın oradan arazi kapatın : )
son olarak büyükçekmecenin batısına yapılacak herangi bi kanal vs proje istanbul'un su kaynaklarını kurutur.
dolayısıyla bana imkansız gibi geliyor
-
Gemicik oluyorsa boğazcık niye olmasın şekerim?
Yunanistan’da Korint Kanalı var.
Haybeden 400 kilometre yol yapıp Mora Yarımadası’nın etrafından dolaşacağına, zırt diye, EgeDenizi’nden Adriyatik’e geçivermeni sağlar.
Rusya’da Volga-Don Kanalı var. Volga ile Don nehirlerini öpüştürür, böylece, arasında denizyolu irtibatı olmayan Hazar Denizi’yle Karadeniz’i birbirine bağlar.
Almanya’da Kiel Kanalı var. Git babam git, taaa Danimarka’nın etrafını dolaşacağına, kestirmeden, Kuzey Denizi’nden BaltıkDenizi’ne geçersin.
Finlandiya’da Saimaa Kanalı var.
Deniz gibi kullanılan ama, eskiden denizle irtibatı olmadığı için oturma odasındaki küvet gibi duran Saimaa Gölü’nü Finlandiya Körfezi’ne bağlar.
Kanada’da Welland Kanalı var.
Bizim oturma odasındaki leğen gibi duran Van Gölü’nün benzeri Ontario Gölü’nü, Erie Gölü’ne bağlar, oradan Atlas Okyanusu’na yol açar... Böylece, deniz ebatındaki göllerinde anca sandalla kefal tutacağına, vızır vızır tanker dolaştırırlar.
Panama Kanalı malum...
Zart diye Atlas Okyanusu’ndasın, zort diye Pasifik Okyanusu’nda.
Süveyş Kanalı desen...
Antalya’dan demir alıp, boydan boya Akdeniz’i geçip, Atlas Okyanusu’nun dibine kadar inip, Afrika kıtasının altından kıvrıla kıvrıla dolanacağına, tereyağından kıl çeker gibi Kızıldeniz’e süzülürsün. İster Aden’e git, ister Basra’ya.
Ya bizimki?
Karadeniz’i Marmara Denizi’ne bağlayacakmış iyi mi...
Arada irtibat yoktu çünkü.
Arazileri çılgın’casına kapatan ileri görüşlü (!) arkadaşlarla, memlekete boru döşeme uzmanı olan müteahhitlerin cebiarasında güzel bi kanal olacak sanırım...
Yırtarım semtleri
cüzdanlara sığmam, taşarım
kükremiş sel gibiyim
İstanbul’u çiğner, aşarım
hangi çılgın bana zincir vuracakmış?
Şaşarım.
E adını koyalım.
Arap’ınki Süveyş...
Bizimki olsa olsa, söğüş kanalı.
Yılmaz ÖZDİL -
Böyle saçma bir olay görmedim hayatımda millet açlıktan ölüyor derdimiz boğaz olmuş..
İstanbul'a bu denli bir yatırım yapılmasını doğru bulmuyorum zaten coşmuş nüfus diğer illerimiz kalkındırılmalı..
-
bana göre 4 uygun bölge var istenirse hepsi yapılabilir
-
-
kim ne derse desin en çılgın proje budur aga :D
-
@darkroques61 yatirim istanbul'a değil türkiyeye yapılan bir yatirim. bugün Baazi antlaşmalardan dolayi boğazin kontrolu bizde değil 2023 diye boşuna yırtınmıyor partiler (türkiyeyi bağlayan antlaşmalarin bitim tarihi) ek bir kanal türkiyeye önemli miktarda gelir getirir. günlük 500 geminin geçtiğinden bahsediyorlar, ek kanal yapılınca bunlar diğer taraftan geçecek sonra gelsin paraciklar..
evet birileri para kazanacak bu işten, ama zaten bu kaçınılmaz, o arsalar bugünde birilerinin herhalukarda birilerine para verecek devlet. ve türkiyede kazanacak..
dünü hatirlarsak metrobüs içinde ayni şeyler söylenmişdi şimdi ne oldu dün olmaz gibisine laf edenler bugün herkesden önce metrobüs gişelerinde..
şahsen bence cok mantikli tabi yerini iyi belirlemeleri lazım.
-
yNsr bunu yazdı:
-----------------------------
@darkroques61 yatirim istanbul'a değil türkiyeye yapılan bir yatirim. bugün Baazi antlaşmalardan dolayi boğazin kontrolu bizde değil 2023 diye boşuna yırtınmıyor partiler (türkiyeyi bağlayan antlaşmalarin bitim tarihi) ek bir kanal türkiyeye önemli miktarda gelir getirir. günlük 500 geminin geçtiğinden bahsediyorlar, ek kanal yapılınca bunlar diğer taraftan geçecek sonra gelsin paraciklar..
evet birileri para kazanacak bu işten, ama zaten bu kaçınılmaz, o arsalar bugünde birilerinin herhalukarda birilerine para verecek devlet. ve türkiyede kazanacak..
dünü hatirlarsak metrobüs içinde ayni şeyler söylenmişdi şimdi ne oldu dün olmaz gibisine laf edenler bugün herkesden önce metrobüs gişelerinde..
şahsen bence cok mantikli tabi yerini iyi belirlemeleri lazım.
-----------------------------Gereksizdir diyemem lakin ülkede açlıktan insanlar ölüyorken bu tür projeler lükstür. 1. projeler ülke insanlarının kalkınması olmalıdır.
Türkiye borçsuz, işsizlik oranı az, mali açıdan sorunsuz hazinesinde bolca parası olan gelimiş bir ülke olsa tamam ama durum öyle değil.
Ayrıca boğazların kontrolü nasıl bizde değil Montrö boğazlar sözleşmesi der ki Boğazlar Türkiye'nin elindedir yanlış mı biliyorum ?
-
bence o güzergahtan olmaz. olmaması da gerek.
Hazır su yollarını kullanmak İstanbul'un su ihtiyacını karşılayan akarsu ve göllerin ırzına geçmek "çılgın" olmaz "mallık" olur.
Eğer bu proje illa ki yapılacak ise su ve orman havzalarından uzak bir alanda bu alanları etkilemeyecek şekilde yapılmalı.
Ama "illa yapılacaksa" ki 20 30 milyar dolar arası bir maliyetten ve 8 10 yıl süreden bahsediliyor. Ne derece fizibil olacak bu proje
buraya aktarılan kaynak daha verimli ve daha çabuk dönüş alabilecek bir yere altarılamaz mı?
Petrol gemileri için deniyor ki geçen gemilerin çoğu akaryakıt tankeri ilerde bu yakıtların azalması zamanla tükeneceği gerçeği ve 10 yıl gibi bir zaman hatta 2023 yılına yetiştirilmeye çalışılacak gibi birşeyler telafuz ediliyor. o zamana kadar bu akışın devam edeceğinin bir garantisi var mı?
Montrö Boğazlar sözleşmesi hiçbir gemiyi oradan geçirmeye zorlayamayacağı söyleniyor.
yıllık 1 milyar dolar zarar uğruyormuş petrol firmaları gecikmeden ve beklemeden dolayı. Bizene? benim cebimden mi çıkıyor o para? başka alternatif yol var mı ki bizim boğazdan başka? ha müşteri kaçmasın mantığı ile yapacaksan yap ama öyle bir durumda yok ki hali hazırda.
Olmasın demiyorum olsun ama 30 milyar dolar kaç yılda amorti edecek kendini? kaç kişiye ek istihdam sağlıyacak bu yatırım. Ha diyeceksiniz inşaat şuyu buyu çimentocu kepçeci falan filan.
ya 30 milyar dolar ne demek biliyormusunuz? Türk telekom 6.5 milyar dolara özelleşti yıllık net karı 1.7 milyar dolar ve her sene artmakta.
yani yaklaşık bu proje 5 tane telekom eder 5x1.7 = 8.5 milyar dolar düz hesap 8 milyar dolar
2023'de kanalın açıldığını varsayarsak ve erdoğanın dediği gibi yıllık 5 milyar dolar gelir getireceğini varsayarsak 2030
30/5 = 6 yıl 2023+6 = 2029
2011 yılından 2029 yılına kadar geçen 18 yılda
18*8 = 144 milyar dolar 5 adet telekom'un karına karşılık kanal kendisini ancak amorti edecektir ve her yıl 144 milyarlık farka bu günün şartlarında 8-5= 3 milyar dolarlık bir fark binecektir.
Telekom'u neden baz aldığımı sorgulayabilirsiniz çarpıcı olsun diye bunu kullandım ki daha karlı kuruluşlar ve sektörlerde var 30 milyar dolar bir dünya ya 5 6 tane petkim eder ki kendileri her sene vergi rekortmenleri listesinde oluyor ya da bir karsan otokoç oyak reno ne bileyim bir çok sektör var ki daha fazla gelir ve istihtam sağlayacak.
-
PanxeR bunu yazdı:
-----------------------------bana göre 4 uygun bölge var istenirse hepsi yapılabilir
-----------------------------
1 numara çok maliyetli olur hem mesafe uzun hem fiziki şartlar zor o tarafta
2 numarada hemfikiriz
3 numara istanbulun ormanlarını yok eder oralar imara açılamaz gibi geliyor
4 numara en çılgını :D milleti avrupa yakasını yönlendirip kanalı anadoluda açıyorlarmış :D
onun yerine ta kanuni zamanında mimar sinan tarafından yapımına başlanan
hatta 15-20 km kadar kazılıp savaş hali yüzünden yarıda bırakılan
izmit körfezi-sapanca gölü -sakarya nehri-karadeniz projesi daha mantıklı olur.
-
DestinatioN bunu yazdı:
-----------------------------kim ne derse desin en çılgın proje budur aga :D
-----------------------------
en süperi bu ya:D :D
van gölünü sivasa
eşkişehiri akdenize
kıbrısı (içinde rumlarla birlikte) karadenize taşımak
ankarayı da ada yapmak gerçekten mükemmel bi fikir :D :D
bknz. "çılgın olduğunuzu biliyorduk ama deli olduğunuz bilmiyorduk" k.kılıçtaroğlu :D