Köy Enstitüleri...
-
Arkadaşlar öncelikle bu linki okuyun ve okumadan saçma sapan yorumlar yazmayın...
http://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6y_Enstit%C3%BCleri
Şimdi size ilginç olan üç şey söyleyeceğim:
1-) Köy Enstitüleri köylünün eğitimi ve kalkınması açısından sadece köylü değil tüm halkın kalkınması açısından çok önemli bir eğitim yuvasıdır.. Belkide Anadolu ve Fen Liselerinden daha önemliydi...
2-) Japonya Türkiye' deki bu eğitim sistemini görüyor, beğeniyor ve kendi uyguluyor.. Adamları şimdi görüyoruz eğitimde ilk 5' teler...
3-) En acı olanı Emperyalist ülkeler tepeden bakıldığında orak ve çekici benzediği için kapatılmasını istedi ve bizim uşaklarda kapatıı !!!
KÖY ENSTİTÜLERİ KAPANMASAYDI NELER OLMAZDI ?
Köyden kente göçler olmazdı
Yoksulluk, hırsızlık, gasp olmazdı.
Okumayan çocuk kalmazdı.
Çorak toprak kalmazdı.
Boşa akan, değerlendirilmeyen su kalmazdı
Dışarıdan Sanayi ve Tarım ürünü almazdık.
İhracatımız ithalatımızdan az olmazdı.
Heykeller yıkmaz, resimler yırtmazdık.
Üretim yapmayan fabrika açmaz, üretim yapan fabrika kapatmazdık.
Özelleştirme olmazdı.
Terör olmazdı.
301' ri tartışmazdık
Paralı eğitim olmazdı.
Dersane olmazdı.
81 İle öğretmensiz, araç gereçsiz Üniversite açmazdık.
Siyasi cinayetler olmaz, Hapishaneler dolup taşmazdı.
IMF' nin oyuncağı olmazdık.
İHTİLALLER OLMAZDI.
Kimse bir karış toprak isteyemezdi.
Aman hocam abartma diyenleriniz olcaktır içimizde ama abartmıyorum bunlar gerçek..
Neler kaybetmişiz neler.
Şimdi yok Tayyip yok Genelkurmay tartışacağımıza asıl önemli olan bu konulara bakmamız gerekir. Hala uyutuluyoruz...
-
hackworm bunu yazdı:
-----------------------------
amann
-----------------------------
ne demek istiyon kardeşim? -
bu enstutulerin asil amaci , Toprak reformuydu . Ataturkun yapmaya calisitig ama omrunun yetmedigi tek duzenleme . Amaci dogudaki agalik asiret sistemini kaldirmakti :)
cogu chp , akp , rp ,mhp falan bu agalik sistemine dokunamaz . Cunku oy kaynaklari bunlar ; Asiretler .
Gecen aylarda , Osman pasayi dinlemistim ,bu toprak reformundan soz eden tek kisi oydu ve ustune basarak soyledi "biz o bolgedeki her topragi isliycez , her aileye islemesi icin toprak vericez " , yani oradaki fakir gariban kurdleride , bu altinda ezildikleri agalik-asiret sisteminden de kurtarmak.
Osman pasa'da basa gelemiyecegi icin . ayni tas ayni hamam devam edicektir ...
-
Biz yeni doğru uygulaya bildik ki bunu uygulayalım.
bu arada benim okuduğum lise ilk açılan köy enst. biriydi hakim bir tepeden bakınca orak çekiç şeklinde görünüyordu :D ama kasıtlı yapıldığını düşünmüyorum.
-
heza bunu yazdı:
-----------------------------
Biz yeni doğru uygulaya bildik ki bunu uygulayalım.
bu arada benim okuduğum lise ilk açılan köy enst. biriydi hakim bir tepeden bakınca orak çekiç şeklinde görünüyordu :D ama kasıtlı yapıldığını düşünmüyorum.
-----------------------------
ondan kapatıldı yha hocam :D -
köy enstitülerini çağın gerisinde kalmış dinci hükümetler kapattmıştır. sebeb komünizme yol açıyor diye. üstelik imam hatiplerini açarak gereksiz yere amaçlarla ilgilenmişlerdir. ve Eğitimi kendi yönlerince belirleyip eğitimi katletmişlerdir.
köy enstitüleri olsaydı bilimde öncü bir Türkiye yi yaşıyor olacaktık. lşahsi düşüncem budur.
Köy Enstitüleri, Türkiye’nin “aydınlığa açılan” kapılarıydı.
Köy Enstitüleri, Milli Eğitim Bakanı Hasan Âli Yücel ile Köy Enstitülerinin mimarı İsmail Hakkı Tonguç’un büyük çabalarıyla oluşturulmuş bir eğitim devrimidir.
Köy Enstitülerini, UNESCO “dünyanın örnek alması gereken öğretim kurumları” olarak göstermiştir.
Kentsel ve kırsal alanlar arasındaki eğitim eşitsizliğini kaldırmak amacıyla, 1936 yılında dönemin Milli Eğitim Bakanı Saffet Arıkan, “Köy Eğitmeni Yetiştirme Projesini” uygulamaya koyar.
Askerlikleri sırasında başarılı olan gençler, gelişen tarımsal teknolojiyi önce öğrenip sonra da öğretmek üzere, “Ziraat Bakanlığı’nın” desteği ile eğitilip yetiştirilir ve öğrendikleri “modern tarım tekniklerini” köylülere aktarmak için köylere gönderilir. Bu gençler ayrıca“öğretmenlik” görevini de üstlenir.
İsmail Hakkı Tonguç’un yönetip, yönlendirdiği bu proje çok başarılı olur. Kısa bir süre sonra çıkarılan yasalarla “köy eğitmeni” yetiştirilmesi giderek yaygınlaşır. Bu uygulama gelecekte kurulacak “Köy Enstitüleri” için çok başarılı bir deneme olmuştur ve Türkiye’nin “aydınlığa açılan kapıları” olan Köy Enstitüleri kurulması için uygun ortamı oluşturmuştur.
1936’da başlayan, “Köy Eğitmenleri Yetiştirme Projesi” denemesinin başarıya ulaşması üzerine, 1940 yılında çıkarılan “Köy Enstitüleri Yasası” yürürlüğe girer. Yasanın yürürlüğe girmesiyle, köy okullarına “öğretmen” yetiştirmek için yurdun çeşitli yörelerinde toplu yerleşim yerlerinin uzağında, geniş arazileri olan bölgelerde, “Köy Enstitüleri” kurulmaya başlar.
Devletin bu kurumlara katkısı hemen hemen yok denecek kadar azdır. Öğrenciler, bir yandan eğitim görürken diğer yandan da kendi dersliklerini, barınaklarını, kısaca kendi gereksinimlerini, konularının uzmanı olan “öğretmenlerin ve usta öğreticilerin” gözetimi ve rehberliği ile kendileri yapar.
Öğrenciler elleriyle kurdukları okullarda, modern tarım, demircilik, yapı ustalığı, arıcılık ve el sanatları üzerine uzmanlaşırlar.
1943 yılında Köy Enstitüleri için gereken yönetici, müfettiş, öğretmen yetiştirmek üzere Hasanoğlan Köy Enstitüsü bünyesinde “Yüksek Köy Enstitüsü” açılır.
İlkokulu bitiren çocukların sınavla alındığı Köy Enstitülerinde öğretim süresi beş yıl olarak belirlenir.
Bu eğitim süresi “kültür dersleri, tarım dersleri ve sanat ya da teknik dersleri” olmak üzere ayrılmıştır. Dersler uygulamalı olarak yapılmaktadır.
“ (…) 1936’larda deneme amaçlı başlayıp 1940’ta resmen kurulan Köy Enstitüleri Anadolu’nun meşaleleri olmuştur. Bu dönemde köy çocukları eğitildikten sonra köylerine tarımda, işte, sanatta, zenaatta ve sağlık alanlarında öğretmen olarak geri gönderilmişlerdir. Ancak feodal yapı bu aydınlanma sürecinde rahatsız olmuştur. (…)”
Demokrat Parti ile toprak ağaları, laik cumhuriyet düşmanları ve dini siyasete alet edenler el ele vererek, 1954 yılında Köy Enstitülerinin “aydınlığa açılan kapılarını” kapatırlar.
Ve Türkiye’yi “ortaçağa” götürecek “karanlığın kapılarını” açarlar.
-
Başka bir Türkiye mümkündü kapanmasaydı...
-
Şimdi vekil öğretmenlik olayı var. Köylerdeki öğretmen açığı bu sayede büyük ölçüde kapatılmış durumda.
Ayrıca üniversite mezunlarının en azından böyle hayırlı bir işe vesile olarak para kazanması sağlanıyor.
...
Göç olayına gelince; hangi ülkede köyden şehire gök yok ki bu devirde?
-
HaYVaN bunu yazdı:
-----------------------------
Şimdi vekil öğretmenlik olayı var. Köylerdeki öğretmen açığı bu sayede büyük ölçüde kapatılmış durumda.
-----------------------------dallamasyon konuya girmesen. köy ensitüleriyle öğretmen açığının ne alakası var *
vekil öğretmenliği seven zihniyet dün AYÖP mitingini bilemez elbette.
600 lira maaş ile aylık sigorta priminin yarısı ödenen bir vekil öğretmenlikten medet uman düşünce. yazık.
http://www.netgazete.com/News/669880/tayini_cikmayan_ogretmenler_miting_yapti.aspx
-
kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------
dallamasyon konuya girmesen. köy ensitüleriyle öğretmen açığının ne alakası var *
vekil öğretmenliği seven zihniyet dün AYÖP mitingini bilemez elbette.
600 lira maaş ile aylık sigorta priminin yarısı ödenen bir vekil öğretmenlikten medet uman düşünce. yazık.
-----------------------------Üniversiteyi bitiren adamın ilkokul öğretmenliği yapacak seviyede olduğu aşikar.
Üniversite mezunlarının boş boş gezmektense 600 lira maaş alıp bu işi yapması bence iyidir. Ülkenin şartlarını ele alarak konuşuyoruz.
-
HaYVaN bunu yazdı:
-----------------------------
kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------
dallamasyon konuya girmesen. köy ensitüleriyle öğretmen açığının ne alakası var *
vekil öğretmenliği seven zihniyet dün AYÖP mitingini bilemez elbette.
600 lira maaş ile aylık sigorta priminin yarısı ödenen bir vekil öğretmenlikten medet uman düşünce. yazık.
-----------------------------Üniversiteyi bitiren adamın ilkokul öğretmenliği yapacak seviyede olduğu aşikar.
Üniversite mezunlarının boş boş gezmektense 600 lira maaş alıp bu işi yapması bence iyidir. Ülkenin şartlarını ele alarak konuşuyoruz.
-----------------------------bak köy enstitüleriyle öğretmen açığının alakası yok köy enstitüleri olsaydı öğretmen açığı filan söz konusu olmayacaktı belkide.köy enstitülerinin eğitim sistemi nasıl bunu incele araştır. model olarak ne tür bir sistem düzeni varmış bunu öğren. sonra bu bölünmüş eğitim modeline küfredeceksin içinden.
üni mezunları boş gezmiyor genelde meslek dışı yerlerde çalışıyor mecburi. çalışmayanlarda orda burda.
tamam sen d.bakırdan istanbula gel 600 lira ile yaşa...