folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Merak Ettikleriniz - Sadece Soru Soruyoruz



Merak Ettikleriniz - Sadece Soru Soruyoruz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acizmendi
    acizmendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Mart/2003
    Erkek
    evet arkadaslar sadece cok merak ettigimiz anlayamadigimiz bilimsel konularda soru soruyoruz

    ornek: neden gokkusagi olusur? Neden renk dizilimi kirmizidan maviye dogrudur? Neden gokkusagi yarim dairedir? Aslinda cemberdir de biz mi yarim goruyoruz? Neden dair seklindedir de dogrusal degildir? Ne zaman cikar?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HELLOWEEN
    HELLOWEEN's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2002
    Dişi
    sadece soru mu cvp da yazmak serbest mi??neyse ben de soriim bişii belki bilen vardır.aslında araştırsam bulurum da yemio:)yaa neden bi gözü kapattıımızda ortamı mavi yesil ağırlıklı görüyoruz da öbür gözü kapattıımızda kırmızı ağırlıklı görüoruz??olur mu ööleşey demeyin.deneyin görün.bunu sise sorduumu hocalarım duysa okuldan atarlar beni:)))
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kimyager
    Kimyager's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2002
    Erkek
    Her iki gözdeki retina tabakası ve kör nokta denen ve görüntünün düştüğü noktadaki sinirlerle bazı farklılıklar var bundan olsa gerek çünkü tek bir tabakayla tüm renkler filtre edilemiyor,ana renkler böylece paylaştırılıp yine renk kontrastı oluşturulmuş oluyor.
    Allah (c.c) ne kadar büyük değilmi,sorduğun soru sayesinde birkez daha aklıma gelmiş oldu,bu ne müthiş bir ilim...

    Bu Ülkenin Ekmeğini Yiyip İhanet Edenler, Birgün Bu Ülkenin Kurşununu da Yiyeceklerdir!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rbtx
    rbtx's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2002
    Erkek
    şimdi biriside bana şu tom bombasıyla hidrojen bombasını nasıl çalıştığını etkilerinin ne olduğunu iyivce bi anlatabilirmi? yani çok iyi olur göz sorusuna gelince bence o nebiçim soru demeden geçemeyecem önce nasıl bi göz mavi bi göz kırmızı oluyo şu kadarını sölim açı ayarı birisinde ışık açıkken birisiyle bakınca koyu görürsün şimdi salak gibi bi gözümü kapatıp bakıyom ama neense ortamı herhangi bi ağırlıklı göremiyom neyse
    Tahmin 1
    Işık oyunu olabilir bi göze ışık farklı öbürüne farklı açıdan gelir çünkü
    Sallama 1
    Talamusa gelen motor nöronların tek gözden gelmesinden kaynalanan bir gecikmeyle merkezin geç uyarılması
    Tahmin 2
    Kubik ve çomak cisimcikleri ikisi birlikte çalışınca daha hızlı teki çalışınca daha yavaş sallama 1 e aynı
    Sallama 2
    Senin gözün bozuk olmasın
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acizmendi
    acizmendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Mart/2003
    Erkek
    hehehe niyetim herkesin sadece soru sormasi idi cevap yazmasi degil. bu baslikta sadece soru soralim beyler. begendigimiz sorulari cok lazim olursa ayri topiklerde yazar tartisiriz.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BartheZ
    BartheZ's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2002
    Erkek
    HELLOWEEN bunu yazdı:
    -----------------------------
    sadece soru mu cvp da yazmak serbest mi??neyse ben de soriim bişii belki bilen vardır.aslında araştırsam bulurum da yemio:)yaa neden bi gözü kapattıımızda ortamı mavi yesil ağırlıklı görüyoruz da öbür gözü kapattıımızda kırmızı ağırlıklı görüoruz??olur mu ööleşey demeyin.deneyin görün.bunu sise sorduumu hocalarım duysa okuldan atarlar beni:)))
    -----------------------------

    Bi cevapta ben verim ya, sorulara cevap verilmezse ne anlamı kalırki ..
    Bi zamanlar ben de hep yapardım gözümü kapatır üstüne bastırır çıkan yaprakları izlerdim :)

    Simdi gözlerimiz, oldukça hassas organlar. Bu nedenle, gözlerimiz kapalı olduğunda, en küçük bir uyartı bile, beynimize sinyal gönderilmesine yol açıyor. Bu yalancı sinyaller çoğunlukla, göz küremizin hareketlerinden kaynaklanıyor. Beynimiz, yorgunluk derecemize bağlı olarak bu sinyalleri renkli görüntüler halinde tercüme edebiliyor. Bazen de ışık çakmaları şeklinde görüntüler görebiliyoruz.
    Bahsettiğin şeyin diğer bir hali de, parlak ya da çok renkli bir nesneye baktıktan sonra gözler kapatıldığında gerçekleşiyor. Bu tip bir nesneye baktıktan sonra gözlerimizi kapatırsak, aynı şekli görmeye devam edebiliyoruz. Bu durumda, çoğunlukla asıl nesnenin negatif görüntüsü görülüyor.

    Mavi ve Kırmızı tonlar içinse çok âciz bi açıklama yapıcam. Tabiri caizse tahmin. Gözümüze giden yalancı sinyaller spektrum halinde sürekli olarak yorumlanıyor. Ve bu yorumlanma sırasında biz enerji farklarının çok fazla olduğu yada günlük yaşamımızda çok fazla gördüğümüz renkleri görüyoruz. Örneğin Kırmızı-Mor , Lacivert Yeşil vs.. (Son paragrafta yanlısım olabilir sadece tahmin..)

    on error go to hell
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kimyager
    Kimyager's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2002
    Erkek
    HELLOWEEN bunu yazdı:
    -----------------------------
    sadece soru mu cvp da yazmak serbest mi??neyse ben de soriim bişii belki bilen vardır.aslında araştırsam bulurum da yemio:)yaa neden bi gözü kapattıımızda ortamı mavi yesil ağırlıklı görüyoruz da öbür gözü kapattıımızda kırmızı ağırlıklı görüoruz??olur mu ööleşey demeyin.deneyin görün.bunu sise sorduumu hocalarım duysa okuldan atarlar beni:)))
    -----------------------------

    Allah iyiliğini versin demek tıp öğrencisisin yahu sen araştırıpta yazsana buraya bizde tereciye tere satmaya çalışıyoz burda

    Bu Ülkenin Ekmeğini Yiyip İhanet Edenler, Birgün Bu Ülkenin Kurşununu da Yiyeceklerdir!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ra_Mu
    Ra_Mu's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Haziran/2002
    Erkek
    acizmendi neden sadece soru ben o kısmı anlamadım

    http://www.tatangalar.com/
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HELLOWEEN
    HELLOWEEN's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2002
    Dişi
    Kimyager bunu yazdı:
    -----------------------------
    HELLOWEEN bunu yazdı:
    -----------------------------
    sadece soru mu cvp da yazmak serbest mi??neyse ben de soriim bişii belki bilen vardır.aslında araştırsam bulurum da yemio:)yaa neden bi gözü kapattıımızda ortamı mavi yesil ağırlıklı görüyoruz da öbür gözü kapattıımızda kırmızı ağırlıklı görüoruz??olur mu ööleşey demeyin.deneyin görün.bunu sise sorduumu hocalarım duysa okuldan atarlar beni:)))
    -----------------------------

    Allah iyiliğini versin demek tıp öğrencisisin yahu sen araştırıpta yazsana buraya bizde tereciye tere satmaya çalışıyoz burda
    -----------------------------

    yaa:))zaten utanarak yazdım soruyu:)ya ne biliim zor geldi araştırmak..aslında bu son derslerde öörendim gibi bişii.ama yine de emin diilim.barthe znin dediklerine benzer şeyler.bu arada bar the z sen nerden öörendin hacı bunnarı??
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BartheZ
    BartheZ's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2002
    Erkek
    Ben de bi ara sormustum

    on error go to hell
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bavkir
    bavkir's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mayıs/2003
    Erkek
    ben de su atom bombasini cevaplayim.

    atom bombasinin sistemi temelde basittir. genelde uranyum ve ya plutonyum kullanilir. atom bombasinda uranyuma bir miktar notron gonderilir. bunun sonucunda fizyon reaksiyonlari baslar ve uranyum bolunerek enerji yaymaya baslar. her bolunen uranyum 2 ya da 3 notron salar. bu notronlar baska uranyumlara carpar vs. burda onemli nokta uranyumun belli bir miktardan fazla olmasidir. aksi taktirde aciga cikan notronlar carpisma gecirmeden uranyumun disina cikarlar ve reaksiyon sonumlenir. bu reaksiyonlarin sonucunda bir miktar kutle enerjiye donusur. kutle az olmasina ragmen isik hizi cok fazla oldugu icin enerjide cok fazla olur (e=mc^2). bu enerji sayesinde ortama cok fazla isi ve elektromanyetik dalga yayilir. asil etkisi isidan kaynaklanir, etrafindaki hersey yanar. ama elektromanyetik dalgalar da bombanin gucune gore belli bir mesafeye kadar olan tum elektronik aletleri gocertir.
Toplam Hit: 2326 Toplam Mesaj: 21