folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Metro Raylarına Neden Beton Dökülüyor ?



Metro Raylarına Neden Beton Dökülüyor ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Ciddi merak ettiğim için soruyorum.

    İzmirliler beni daha iyi anlayacak.

    Konak istasyonunda rayların altında çakıl varken Poligonda neden betonla kaplı.

    Çakıl titreşimi alıyor sonuçta. Beton olunca ses yansıyor acayip gürültü çıkıyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivirus
    antivirus's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2006
    Erkek

    Trenvaylarda istanbulda beton hepsi de metroya dokulmesi ilgincmis  .


    Nev-i Şahsına Münhasır.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    hocam o sesin direk olarak betondan kaynaklandığını söyleyemeyiz.  Etkenlerden sadece bir tanesi.

    Ses olarak Marmaray'da neredeyse yok

    Başakşehir Metroda biraz var

    Esenler Metro bence bir desibel ölçümü yapılmalı ve ses sorunu çözülmeli acayip kafa zikiyor.


    Kullanıldıkça dengesi değişiyor böylece ses oranı artıyor olabilir.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    dis mekanlarda betonun catlama ve isinma spgumadan dolayi asinmasini arastirirsan sebebini cozebilirsin


    delimiyim ben?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    ayhun bunu yazdı

    dis mekanlarda betonun catlama ve isinma spgumadan dolayi asinmasini arastirirsan sebebini cozebilirsin



    iyide niye beton?

    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zeytun-i
    Zeytun-i's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Ağustos/2012
    Erkek

    Eskiden kreozotla emperyene edilmiş traversler vardı be, nostalji yapayım dedim biraz.


    https://www.uvvam.com | Dünya Su Sporcuları Platformu | https://www.instagram.com/uvvam/
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Austen
    Austen's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2012
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    Ciddi merak ettiğim için soruyorum.

    İzmirliler beni daha iyi anlayacak.

    Konak istasyonunda rayların altında çakıl varken Poligonda neden betonla kaplı.

    Çakıl titreşimi alıyor sonuçta. Beton olunca ses yansıyor acayip gürültü çıkıyor.

    O iki durak yeni açıldı. Sanırım sonradan dökülecek. Fakat o bölgedeki suyu doğru dürüst kurutamadıkları, çeşitli önlem aldıklarını da duymuştum. Belki onunla alakalıdır, tam bilmiyorum. Mesela Hatay'daki durakta su sıkıntısı çok ciddi şekilde görünüyor. Metroya inerken merdivenlerin olduğu duvarlar hep su almış sonradan yamamışlar.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akmarky
    akmarky's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ağustos/2012
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı
    ayhun bunu yazdı

    dis mekanlarda betonun catlama ve isinma spgumadan dolayi asinmasini arastirirsan sebebini cozebilirsin



    iyide niye beton?

    ilk aklıma su oranını yüksek tutup parasal anlamda rant elde ederler diye düşündüm ama çok saçma geldi sonra 
    bir inşaat müh. arkadaşla konuşmuştuk boğaz köprüsünde koşuya katılmış köprü çok sallandı frekans yüksek ya ama beton olduğu için rahat rahat kaldırır demişti arkadaşım her darbe 1 frekas onca insan o betonun üzerinde 1000 insan 1000 birim frekans gibi... sürekli düşük yüklere dayanabildiği için sanırım..  bir de ne kaplayacak adam mermerden mi yapacak hocam asfalt mı dökecek betondur yani zaten sesi azaltması için dikkat ettiysen kapalı istasyonların üstü tam olarak kapalı değil sıralı betonlar var

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    İzmir banliyö İstanbul trenlerinden iyi

    Haydarpaşa da trene binince uçak gibi havalanıyor sandım bir sağa bir sola oynuyor lo 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MustyKTE
    MustyKTE's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    istasyonlarda çalışanlar , rahat hareket etsinler diye çakıl (balast) yok. 
    Artı temizlik kolay olsun diye. Çünkü insanımız aşırı derece pisletiyor ve balastların arasında temizlik zor. 
    Titreşim olayına gelince , balastın titreşimi azalttığını söyleyemicem , o sadece yağmur sularının direkt aşağı gitmesi için , yapıya zarar vermesin diye uygulanan bir durumdur. 
    Çünkü rayları birbirine bağlayan traversler, eskiden ahşaptı , çoğu yerde halen ahşap , çürümesin diye... 
    Şimdilerde beton travers yapılmaya başlandı , gene o da sudan falan etkilenmesin diye.. 
    kısa özet geçeyim dedim.. 

    Not:
    Bunlar kesin bilgilerdir yayalım :) Ben demiryolcuyum.. 


    hşşşt.. instagram.com/m.cebecioglu
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kartalenes
    kartalenes's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2011
    Erkek

    Tünele gelen suyun birikmeden akıp gitmesi için koymuşlar çakıl taşlarını.Niye beton olanda var dersen onlarda tahliye sistemleri var biriken su kanallardan akıp gidiyor.Dikkatini çekerim tren yollarida çakıl taşlarıyla kaplı 


    Olduğu kadar , Olmadığı kader ...
Toplam Hit: 2303 Toplam Mesaj: 17