Metro Raylarına Neden Beton Dökülüyor ?
-
Ciddi merak ettiğim için soruyorum.
İzmirliler beni daha iyi anlayacak.
Konak istasyonunda rayların altında çakıl varken Poligonda neden betonla kaplı.
Çakıl titreşimi alıyor sonuçta. Beton olunca ses yansıyor acayip gürültü çıkıyor.
-
Trenvaylarda istanbulda beton hepsi de metroya dokulmesi ilgincmis .
-
hocam o sesin direk olarak betondan kaynaklandığını söyleyemeyiz. Etkenlerden sadece bir tanesi.
Ses olarak Marmaray'da neredeyse yok
Başakşehir Metroda biraz var
Esenler Metro bence bir desibel ölçümü yapılmalı ve ses sorunu çözülmeli acayip kafa zikiyor.
Kullanıldıkça dengesi değişiyor böylece ses oranı artıyor olabilir. -
dis mekanlarda betonun catlama ve isinma spgumadan dolayi asinmasini arastirirsan sebebini cozebilirsin
-
ayhun bunu yazdı
dis mekanlarda betonun catlama ve isinma spgumadan dolayi asinmasini arastirirsan sebebini cozebilirsin
iyide niye beton? -
Eskiden kreozotla emperyene edilmiş traversler vardı be, nostalji yapayım dedim biraz.
-
zeybekustasi bunu yazdı
Ciddi merak ettiğim için soruyorum.
İzmirliler beni daha iyi anlayacak.
Konak istasyonunda rayların altında çakıl varken Poligonda neden betonla kaplı.
Çakıl titreşimi alıyor sonuçta. Beton olunca ses yansıyor acayip gürültü çıkıyor.
O iki durak yeni açıldı. Sanırım sonradan dökülecek. Fakat o bölgedeki suyu doğru dürüst kurutamadıkları, çeşitli önlem aldıklarını da duymuştum. Belki onunla alakalıdır, tam bilmiyorum. Mesela Hatay'daki durakta su sıkıntısı çok ciddi şekilde görünüyor. Metroya inerken merdivenlerin olduğu duvarlar hep su almış sonradan yamamışlar.
-
zeybekustasi bunu yazdıayhun bunu yazdı
dis mekanlarda betonun catlama ve isinma spgumadan dolayi asinmasini arastirirsan sebebini cozebilirsin
iyide niye beton?ilk aklıma su oranını yüksek tutup parasal anlamda rant elde ederler diye düşündüm ama çok saçma geldi sonra
bir inşaat müh. arkadaşla konuşmuştuk boğaz köprüsünde koşuya katılmış köprü çok sallandı frekans yüksek ya ama beton olduğu için rahat rahat kaldırır demişti arkadaşım her darbe 1 frekas onca insan o betonun üzerinde 1000 insan 1000 birim frekans gibi... sürekli düşük yüklere dayanabildiği için sanırım.. bir de ne kaplayacak adam mermerden mi yapacak hocam asfalt mı dökecek betondur yani zaten sesi azaltması için dikkat ettiysen kapalı istasyonların üstü tam olarak kapalı değil sıralı betonlar var -
İzmir banliyö İstanbul trenlerinden iyi
Haydarpaşa da trene binince uçak gibi havalanıyor sandım bir sağa bir sola oynuyor lo
-
istasyonlarda çalışanlar , rahat hareket etsinler diye çakıl (balast) yok.
Artı temizlik kolay olsun diye. Çünkü insanımız aşırı derece pisletiyor ve balastların arasında temizlik zor.
Titreşim olayına gelince , balastın titreşimi azalttığını söyleyemicem , o sadece yağmur sularının direkt aşağı gitmesi için , yapıya zarar vermesin diye uygulanan bir durumdur.
Çünkü rayları birbirine bağlayan traversler, eskiden ahşaptı , çoğu yerde halen ahşap , çürümesin diye...
Şimdilerde beton travers yapılmaya başlandı , gene o da sudan falan etkilenmesin diye..
kısa özet geçeyim dedim..
Not: Bunlar kesin bilgilerdir yayalım :) Ben demiryolcuyum.. -
Tünele gelen suyun birikmeden akıp gitmesi için koymuşlar çakıl taşlarını.Niye beton olanda var dersen onlarda tahliye sistemleri var biriken su kanallardan akıp gidiyor.Dikkatini çekerim tren yollarida çakıl taşlarıyla kaplı