Motosiklet Şase Düzeltildi.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackstone_tr
    blackstone_tr's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ağustos/2013
    Erkek

    Arkadaşlar hafta sonu şaseyi düzelttik işini seven gazaltı argon kaynağı olan demirci bir abimizin atolyesinde yaptık boyalar kurumamış olabilir aşırı soğuktu o yüzden görünüm biraz kötü olabilir

    Düzeltmede 3 ihtimalimiz vardı 

    1 kesme kaynatma : çok zor bir işlemdi bükük yeri kesemiyorduk hatayı başka yeri eğik kaynatarak düzeltmek gerekiyordu İPTAL

    2:Hidrolik pres basma ve çekme: Çok zor bir işlem presin baskısını doğru ayarlayamazsak boruları kibrit kutusu gibi ezebilirdi prese sokmam içinde ayrıca uğraşmak gerekiyordu İPTAL

    3. ısıtma germe: Düzeltmeyi ısıtarak yaptık 2 noktadan aynı anda ısıttık ve düzelltikten sonra su ile değil Yağ ile şokladık Bir sorun görünmüyor ancak eski gücü olmayacaktır tabiki...

    bazı yerlerinede güçlendirme yaptık .

    boyanın kurumamış hali   http://hizliresim.com/X9Q4kD

    üstten görünü: http://hizliresim.com/PnLkdd


    yandan görünüş http://hizliresim.com/QvrME3

    böyle kimsenin yapmadığı motorunuz şase var ise bu abiyle aram sıcak iken götürüm yardımcı olurum .

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    merhabalar arkadaşlar aranızda bu işlerden anlayanınız varmıdır.

    köyde kullandığımız bir motorda yol kenarındaki çukura düşmekten kaynaklı bir şase bükülmesi sorunu var.

    motor şuan istanbul dudullu yakınlarında

    gitmediğimiz tamirci kabortacı kaynakçı gazaltı argon oksijen vs kalmadı herkes bizi aşar ben yapapam bak şu köşede salim usta var bi ona göster diyip top gibi pas atıp duruyo bir tanede elini taşın altına sokan kişi bulamadık.
    Lütfen yeni şase al vs demeyin hem gelmesi çok uzun hem parası 1 milyardan fazla hemde  bunu ta oralardan getiren arkadaş bu hafta sonu nakliyeyle tekrar götürecek.

    Biz motorun diğer amartisör vs parçalarını alıp taktığımızda oluşan görüntü
    [url=http://hizliresim.com/Nl7Qaa][img]http://i.hizliresim.com/Nl7Qaa.jpg[/img][/url]

    şasedek eğik

    [url=http://hizliresim.com/YqAG12][img]http://i.hizliresim.com/YqAG12.jpg[/img][/url]

    Üstten görüntü
    [url=http://hizliresim.com/8PJyGn][img]http://i.hizliresim.com/8PJyGn.jpg[/img][/url]

    Şasedeki Kaynak aksamı

    [url=http://hizliresim.com/DBavLo][img]http://i.hizliresim.com/DBavLo.jpg[/img][/url]

     

    kullanılan malzeme gerekli sertlikte ve kalınlıkta değilmiş 0 nı alsakta ALt maşa kırılmadan bükülmeden şasenin bu hale gelmesi bizi güçlendirme ihtiyacınada götürdü.

    sormak istediğim Bunu DİKEY bir MENGENE ile bir platforma bağlayıp sağdan soldan pistonlu araba krikosu gibi bir şeyle baskı uygulayıp düzeltebilirmiyiz?

    istanbul anadolu yakasında yapabilirim imkanlarım var diyen biri varsa beraber çalışabiliriz  fikirlerinize ihtiyacım var.

     

     

     

     

    blackstone_tr tarafından 06/Şub/17 16:19 tarihinde düzenlenmiştir
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivir-US
    antivir-US's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    Hocam kimse yapmaya yanasmiyorsa ya yemiyordur riske girmiyorlardir, ya da ugrasmak istemiyorlardir.

    Tamirci senden daha mi akilli. Soyledigin yontemi yapabileceksen kendin ugras derim. 

    Ayrica hatirlarsan ben bir konu acmistim. Avrupa yakasindan anadoluya hava limanina nasil yetisirim gecerim diye. Sen de motorla seni birakabilirim demistin hani. Hah iste o kisi bendim:)

    Boyle bir konuyu da gorunce cok uzuldum. Hatta sunu soyleyeyim, ben o sinavi kazandim ve ise yerlestim. Şu an calisiyorum ve evim de avrupa yakasinda. Eger benim yapabilecegim birsey varsa elimden geleni yaparim. Mesela arabanin krikosunu getirebilirim hemen:) isterswn motorunu da soker senin motora takariz:)

    Dedigim gibi bir istegin olursa ya da avrupa tarafina gecersen ugra bana bir bardak cayimi ic. Cozmeye calisalim senin şu işi


    Camınızı kırar, duvarınıza işer, bisikletinize biner, tekerini keser, arabanızı çizer, zilinize basar kaçarım. Kısacası ben annenizin sokağa çıkarken uzak dur dediği çocuklardan biriyim.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SaNaL_AjaN
    SaNaL_AjaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam facebook da apaçi tarzı takılanlara sormak lazım.Bu tarz şeyleri onlar daha iyi biliyor.Malum her gün kaza bela çukurdan geçtikleri için illaki başına gelen birileri vardır.


    Antalya'da Emlakçı parçası :)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackstone_tr
    blackstone_tr's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ağustos/2013
    Erkek

    çok saolasın antivir-üs  kriko demişken bu eski reanault lardan falan çıkan makas akordiyon kirkolardan elinde olan varsa gönderirse çok sevinirim piyasada satılanlar hemen bükülüyor

     

    araçların fabrikadan gönderdikleri daha sağlam oluyor.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivir-US
    antivir-US's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    Hocam dedigin tip kriko nasil oluyor bilmiyorum ama bendeki ortasinda vida gibi yiv var o tipten isini gorecekse bi sekilde ulastirmaya calisalim


    Camınızı kırar, duvarınıza işer, bisikletinize biner, tekerini keser, arabanızı çizer, zilinize basar kaçarım. Kısacası ben annenizin sokağa çıkarken uzak dur dediği çocuklardan biriyim.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Hocam senin dediğin mekanizmanın benzerini geçen ya history channel ya da dtx izlerken bir belgesel programında gördüm. Custom motor yapımcısı bir ekip sırf bu iş için özel bir cihaz yapmıştı. Aynı dediğin gibi şasiyi saitleyip eğikliğin tersi yönünde büküyorlardı. Ama burada sıkıntı olan tersine kuvvet uygulandığında şasinin çatlama veya gevreme(görünür veya görünmez) istimali.

    Adamalr da sırf bu yüzden işlemi yaptıktan sonra hem lazerli ölçüm araçları ile hamde kuvvet uygulayarak test ediyorlardı.

    Yoksa mazallah yolda giderken motor ikiye ayrılıverir.


    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackstone_tr
    blackstone_tr's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ağustos/2013
    Erkek
    torpedo_XL bunu yazdı

    Hocam senin dediğin mekanizmanın benzerini geçen ya history channel ya da dtx izlerken bir belgesel programında gördüm. Custom motor yapımcısı bir ekip sırf bu iş için özel bir cihaz yapmıştı. Aynı dediğin gibi şasiyi saitleyip eğikliğin tersi yönünde büküyorlardı. Ama burada sıkıntı olan tersine kuvvet uygulandığında şasinin çatlama veya gevreme(görünür veya görünmez) istimali.

    Adamalr da sırf bu yüzden işlemi yaptıktan sonra hem lazerli ölçüm araçları ile hamde kuvvet uygulayarak test ediyorlardı.

    Yoksa mazallah yolda giderken motor ikiye ayrılıverir.

    DTX evimde var ama ben o bölümü görmedim tarih vs verirsen daha iyi olur bulup izlerim  kesinlikle bakacağım

    bende kesmekten kaynatmaktan çok düzeltme tarftarıyım çünkü bükülüğü yerden düzelecek

    başka arkadaşlar fikir verenler hemen jet taşıtla keselim getir büküğü görmeden kaynatalım diyorlar

    öylesi pek mantıklı gelmiyor bana

    adamlar sanayide TIR şasesi düzeltiyor bizim kabortacı oksijen kaynağı yumuşak olur elektrik kaynağı yaptır diyor kaynak makinası var dükkanda görüyorum ama  yapayım diyemiyor  (kendiside kabortacıyım diye çekiçle etrafta geziyor)

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trooper
    trooper's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek

    Abicim mümkünse şasi tadilatı yapmayın. Zaten iki teker tehlikeli bide ekstra kendinizi riske atmayın. Yazık günahsınız. 

    Çok yaptırmak istiyorsan eski vosvosculara, şahincilere bak onlara yaptır. Yoksa kimse uğraşmaz senin motorunla. yapılmayacak şey değil.

     

    trooper tarafından 01/Şub/17 23:20 tarihinde düzenlenmiştir

    ZzZzZzZ...!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivir-US
    antivir-US's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    Jant doğrultan yerlere de sormak lazim. Yanlis bilmiyorsam janti da isitip oyle dogrultuyorlar. Aksi halde jsnt kirilabiliyirmus. Jantcilara bir danissaniza


    Camınızı kırar, duvarınıza işer, bisikletinize biner, tekerini keser, arabanızı çizer, zilinize basar kaçarım. Kısacası ben annenizin sokağa çıkarken uzak dur dediği çocuklardan biriyim.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackstone_tr
    blackstone_tr's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ağustos/2013
    Erkek

    iyi oldu bu fikir jant çı yakınında var motorun danışırım hatta yanına götürür gösteririm adamlara
    dun akşam ilgilenemedim yarın ve cumartesi sonuçlandıracağım düzelirse eğer resimleride ekleyeceğim

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Hocam eğik çok sıkıntılı bir yerde. Dediğin gibi esneterek halledilebilir olduğu kadar ama eskisi gibi olmaz ve tehlikeli olur. Eğer 30 40 km'nin üstünde bir hızla kullandığın oluyorsa kesinlikle tavsiye etmiyorum. Zamanla zayıflattığın şase çatlar çok sıkıntılı bir duruma düşersin. Ya kestir gerçekten sağlam işçiliği olan birisne yaptırıp ek yapıp kaynak yaptır yada hiç dokunma derim


    www.kriptopedi.com
Toplam Hit: 2508 Toplam Mesaj: 17
şase düzeltme