folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Nükler Enerji (Düşünceleriniz)



Nükler Enerji (Düşünceleriniz)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    diCk
    diCk's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2004
    Erkek

    ottomanmurat bunu yazdı:
    -----------------------------

    diCk bunu yazdı:
    -----------------------------

    Çok iyi birşey nuclear enerji tabiki ama santralde çalışıcakların yabancı olması bütün herşeyin onların elinde olması büyük bir sorun

    sonrasında Türkiyeyi bölme parçası var ortada gelicekte petrolun su ve enerji olduğu tamamen ortadayken 

    ve dış güçlerin ve iç güçlerin yapılan barajlardan hak istediğini göz önünde bulundurursak 

    kendi topraklarımız üstünde kurulu bir nuclear santral ve bütün gücü yabancıların elinde olan ve bölünmeye karşı baraj ve nuclear santralin tekine talip olup

    güney doğuya verildiğinde kendi paramızla yapılmış olmasıda cabası biraz ters geliyor bana..

    Ama nuclear enerjiye karşı değilim olmadımda beş on tane daha yapılması gerekli ülkemize özellikle güney doğuya ortadoğuya enerji ihrac edebiliriz van gölünün yakınlarına kurup soğutma sisteminide daha ucuza getirebiliriz yada diğer hezil fırat vs. ırmakların nehirlerin yanlarına kurmak daha akıllıcadır

    zararı warsada pkklılara olsun:)


    -----------------------------

    dünyanın 50 yillik benzini petrolu kalmiş su ise petrolden daha az suyu tutabildigin kadari bizim mesela biz sulari elektirik üretmek için barajlarda boşa akıtıyoruz tutamıyoruz tutsak elektirik olmuyor akar sular boşa akıyor büyük sular fırat gibi israile irana suriye akıyor bati da ise mermareya akdenize karadenize tuzlu suya karışıyor

    barajları yabancılar yaparsa ilerse su hakkı ortaklık hakkı isterler tabii.

     

    japonlar yapacak bize nukler enerjiyi kontrolu türklere birakacaklar bir süreden sonra

    ayrıca güney dogu kırsaldır yeşillik pek yoktur toprak dag taş  etkileyecek pek birşey yoktur

    ben sivaslıyım yapsalar derim gelin bizim burada yapın hem meleket kalkınır hem elektirik santralleri kurulur bu sayede yeni sektör yeni iş olanagi olur

     

     


    -----------------------------

    Dünyanın ne kadar petrolu olduğu malum bi durum  batıda şuana kadar daha hiç bi gram petrol çıkartılmamış durumda bence onlar petrolu saklıyorlar yeni bir 

    yakıta karşılar buna en basit örnek toryumu geliştiren ıspartada düşen uçak bu uçağı Türkiye kalkınmasın diye değil asıl ileride bizim petrolümüzün varili 1000 dolar etsin diye düşürdüler bütün dünyada bittiğinde onlar binlerce fiyat yükseğine satıcaklar petrolü..

    Barajlara gelince Türkiye akıllı olsa Atatürk barajı gibi beş tane daha baraj kurar ve olası bir savaşta tek bir mermi atmadan israili arap ülkelerini afrikayı suriyeyi sular altında bırakarak ani bir tanzikli suyla anında yok edebilir istedikleri kadar askeri güçleri olsun..

    Güney doğuya yapmaları en mantıklısı bence çünkü enerji ihraç ediceğimiz bir çok ülke var çewremizde bunu iranla bir rekabete dökersek eğer ki 

    ülkemiz bir şey zaten üretmiyor en iyi ihraç ürünümüz enerji olabilir buda cağri açığı kapatır ve pilot olmamıza yardımcı olur.


    FuCk yOu System..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    narkozMRT
    narkozMRT's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 29/Ekim/2005
    Erkek

    enerji konusunda aç ve kendi kendine yetemeyen bi ülkeyiz . ya ülkedeki petrolü açığa cıkarmak gerekiyor, yada rusya gibi dünya alanında bir enerji kartımızın olması gerekiyor. rusya doğal gazı hem kendi kullanıyor hemde başka ülkelere satıyor. bu ülkenin kazancını düşünsenize. bu ülkenin sıçraması için bence gereklidir.


    Ne Olursan Ol Beni Bul ; https://www.facebook.com/izmirliyimmm
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    diCk
    diCk's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2004
    Erkek

    Çok iy araştırırsanız bulursunuz lozan antlaşmasınının yanında gizli bir antlaşma var 

    rahmetli  ismet inönünün yaptığı bir antlaşma 2. maddesinde Türkiye 100 yıl boyunca yer altı enerjilerini çıkartamaz diye bir hüküm var

    bu hüküm yüzündendir ki herkes 2023 hesabı yapmaktadır bir asır ulusal devlet biçimi benimsenmiş ve yürütülebilmiş olsun ki Türkiyenin

    önünde hiç bir ülke duramayacak şekile gelicektir.

    Bu 2023 projeleri boşu boşuna piyasaya çıkmadı kimse sanmasın ki 100. yıl şerefine vs.. öyle olsa eğer ki cumhuriyeti yıkmaya kimse kalkışırmıydı?

     


    FuCk yOu System..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erebos
    erebos's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2010
    Erkek
    diCk bunu yazdı:
    -----------------------------

    Çok iy araştırırsanız bulursunuz lozan antlaşmasınının yanında gizli bir antlaşma var

    rahmetli ismet inönünün yaptığı bir antlaşma 2. maddesinde Türkiye 100 yıl boyunca yer altı enerjilerini çıkartamaz diye bir hüküm var

    bu hüküm yüzündendir ki herkes 2023 hesabı yapmaktadır bir asır ulusal devlet biçimi benimsenmiş ve yürütülebilmiş olsun ki Türkiyenin

    önünde hiç bir ülke duramayacak şekile gelicektir.

    Bu 2023 projeleri boşu boşuna piyasaya çıkmadı kimse sanmasın ki 100. yıl şerefine vs.. öyle olsa eğer ki cumhuriyeti yıkmaya kimse kalkışırmıydı?


    -----------------------------
    Bende buna benzer bırsey hatırlıyo gıbıyım hatta bu yuzden BAZI agır sanayı ıslerını kendımız yapamıyoruz(buna ne gırıyor bılemem ama oyle hatırlıyorum gercı kendı denız altımızı dahı yapıyoruzda %100 olmuyop tankta guclu roket vs gıbı seylerde bu engel yuzunden olmuyo dıye hatırlıyorum) mesela boru cıkarıyoruz ama ıslemıyoruz yurt dısına gıdıyo meselesıde bu sebebden dıye duymustum ama nekadar dogru tam bılmıyorum... Edit:ha bırde tabı bu 100 yıl boyunca agır sanayı vs gıbı seyler yasak ama bızımde faydamıza seyler vardı mesela bu sure ıcerısınded kımse bıze savas acamaz eger acarsa bimemkac ulkede bızım yanımızda gırıp bıze savas acana karsı savasmak zorunda dıye hatırlıyorum(yanı 100 yıllık koruma kalkanı gıbı bısı)

    Zira Kalemler kaldırılmış,sayfalar kurumuştur.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    jawsap67
    jawsap67's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Eylül/2007
    Erkek

    1 tanesi yapılacak denildi 10 yıl oldu bitmedi hala 20 santral de kabaca minimum 80-100 senemizi alır :F


    Düzen hayatından memnun, düzülen ne zaman değişecek
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    OFree
    OFree's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Temmuz/2010
    Erkek

    hocam 1 tane olsa yeter 25 tane birak sen biz en az 20 yıl gerıden gelıyoz gercı ızın vereceklerini zannetmiyorum Türkiyeye kolay kolay kurdurmazlar dış ulkeler nerden kazancak para :D neyle tehdit edecek Türkiyeye bir olay oluyo gazını keserim bir olay oluyo vizeni keserim yeter lan bune keserım yaparım asarım vururum Türkiyede siz bi 2050 kadar unutun santral işlerini gecen sene kurdurcaklardı Türk halkı işte kulaktan duyduguyla hayır dedı patlar dedı cart dedı curt dedı ulan bugune kadar kac tane patlamıs 0 patlama olaylar sadece depremden oluyo durduk yere oyle sızıntı patlama olmaz 9 katman ıcerıyo o santral krıstal elmas altın en sert maddelerden oluyo bence acil 1 tane yapılması gerekir daha fazla soyulmayalım dıyorum kesinlekle evet :D


    Freedoom is not free.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Gerekli ve olması gereken enerji türü, çünkü her geçen gün enerji ihtiyacı artmaktadır,


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kafkafkaf
    kafkafkaf's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ağustos/2007
    Erkek

    1- Türkiyenin enerji açığı yok

    2- enerji fazlası var

    3- enerji otoyol gibi geri dönüşü olmayan yatırımlar ülkeleri borçlandırmak için girişilen oyunlardır (bknz, bir ekonomik tetikçinin itirafları)

    4- nükleer enerjiden sonra oluşan atıklar bahsedilen kadar az değildir, zaptedebilecek bir teknoloji yoktur ve teorik olarak sonsuza dek zehirlidir

    5- enerji yatırımlarından sonra ekonomide iyileşme ekonomik yapıya bağlıdır ve etkinlikten uzak yatırımlar herzaman gerileme yaratır, zengin daha zengin fakir daha fakir olur

    6- Alternatif doğa dostu yöntemler denenmemiştir, ENGELLENMİŞTİR. Alternatif doğadostu yöntemler binlerce yıl yetebilecek ve nüklerden daha masrafsız potansiyeldedir.

     

     

    Birşeye muhalif olmadan yada onu savunmadan biraz araştırın, uzun uzun yazardım ama sıkıldım.buradan devam edin.

    http://www.savaskarsitlari.org/arsiv.asp?ArsivTipID=6&ArsivAnaID=32838

    http://www.greenpeace.org/turkey/tr/campaigns/nukleersiz-gelecek/enerjide-bagimliliga-son/

    http://nukleer.greenpeace.org/

    http://www.ozetkitap.com/ekonomi_tetikcisi.pdf

    http://www.google.com.tr/search?q=bir+ekonomik+tetik%C3%A7inin+itiraflar%C4%B1&rls=com.microsoft:tr:%7Breferrer:source?%7D&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&redir_esc=&ei=rS_RT_GfForP4QSdz-WgDw


    http://emorcraft.blogspot.com.tr/
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    drakan
    drakan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2007
    Erkek

    Almanya iki tane dünya savaşına girdi ikinicisinde harap oldu ama adamlar 50 senede gene avrupanını lideri oldu neden?

    BU amq 400 küsür santrallerine bişi olmuyo bizim ülkedekine mi olacak?

    Sızıntı riski var tehlikeyliymiş! iyi ozaman uçağada binmeyek düşme riski... Yolda yürürken ölmeyeceğimizin garantisimi varda santralden %100 garanti bekliyoruz.

    Doğa ölüyomuş ölürmüş! doğa herzaman kendini korumayı başardı gene başarır.

     

    Greenpiçler denen arkadaşlar abd ye hizmet için var saolsunlar abd de göstermelik bi gösteri yaparlar 100 kküsür santralin oldugu yere bizim daha doğmamış çocuga kaftan biçmek için 100 metre yarısına giriyorlar.

     

    Enerjiyi işimin bi parçası olarak tüketenlerdne olduğum için diyorum ki nükleer enerji şarttır. bu işi başkasının değil bizim ögrenmemiz lazım.

     

    Güneş enerjisi sektöründe oldugum için şunuda söyleyim rüzgar paneli veya güneş panelini sanki kendimiz mi yapıyoruz? biz elektriğin rahat ulaştıgı yerlerde kesinlikte tavsiye etmiyoruz çünkü aşırı pahalı bi sistem kendini amorti etmesi 10-15 seneyi buluyor. Dünyada solar hücreleri üreten iki firma var diğerleri sadece kılıklamarını yapıyor vs vs derken dünyanın parasına denk gelir ayrıca depolama sistemleri çok geniş alanlar kaplıyor ve iş sadec epanellerlede bitmiyor. şarj üniteleri aküler daha neler neler 

     

    Velhasıl kelam nükleer şart!

     

    Edit: sonra Türkiye'nin uçak gemisi yok nası muassır medeniyetler seviyesine çıkacak güçlü ülke olacak? Olmaz tabi o gemiler nükleerle çalışıyor. Kim ne derse desin uçak gemisi olması bi ülkenin nekadar güçlü oldugu gösterir. Geminin 1 günlük maliyeti 500 milyon dolar civarı. Sen elindeki parayı dışarıdan enerji almaya harcarsan tabi olmaz. Doğalgaz petrol alıyorsun para panel alıyosun tribün alıyosun para termik santraller kuruyosun para okadar para harcıyosun ama nükleer tehlikeli diyosan yaşadığın hayattan şikayet etmeyeceksin seve seve o vergileri ödersin.

     

    Edit 2 : Arkadaş otoyollar gibi geri dönüşümü olmayan yatırımlar demiş ama o oto yolların kişi ve kurumlara yakıt tasarrufu bazında sağladı katkının farkında degil galiba? Ankara istanbul arası seyahatt eden arkadaslar ii bilirler önceden bolu dağını aşmak için harcanan zaman yakıt ve ölüm tehlikesinden sonra yeni yapılan otoyolların insana nasıl bir keyif verdigini tahmin edemezsin! sadece küçük bi örnek bu!


    drakan & Oceanicy www.tasarimus.com
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    slanger
    slanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Haziran/2010
    Erkek

    diCk bunu yazdı:
    -----------------------------

    Çok iy araştırırsanız bulursunuz lozan antlaşmasınının yanında gizli bir antlaşma var 

    rahmetli  ismet inönünün yaptığı bir antlaşma 2. maddesinde Türkiye 100 yıl boyunca yer altı enerjilerini çıkartamaz diye bir hüküm var

    bu hüküm yüzündendir ki herkes 2023 hesabı yapmaktadır bir asır ulusal devlet biçimi benimsenmiş ve yürütülebilmiş olsun ki Türkiyenin

    önünde hiç bir ülke duramayacak şekile gelicektir.

    Bu 2023 projeleri boşu boşuna piyasaya çıkmadı kimse sanmasın ki 100. yıl şerefine vs.. öyle olsa eğer ki cumhuriyeti yıkmaya kimse kalkışırmıydı?

     


    -----------------------------

    2023'e kadar savaş çıkmayacaksa iyi

Toplam Hit: 3054 Toplam Mesaj: 52